/spanien/barcelona/forum/24657.aspx/spanien/barcelona/forum/24657.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Miftari
2007-03-05 11:09
shitee hoppas vi vinner imån haren en känsla att barca kommer vända detta å gå vidare xD FCB FÖR ALLTID
Barcelona Karzan
2007-03-05 10:40
Hej jag hoppas verkligen vi fixar det i morrn då e de fest i hela kvällen. men om vi förlorar kommer jag inte kunna sova så jag hoppas vi vinner i morrn ;) visca el barca. hoppas eto'o messi och ronaldinho får spela tillsammans hela matchen annars komemr vi inte vinna mitfälltet måste vara iniesta deco xavi marquez. turam edmilson och puyol ska vara back. rijkaard sa att dom ska köra offensivt 3-4-3
Barcelona JAG
2007-03-05 02:11
Ser att många här inne ser Barca redan utslagna av Liverpool. Att det är en bonus osv. Hallå där, kan de slå oss kan vi väl slå dem. Liverpool spelar inte på samma sätt hemma som borta. De är lite som Zaragoza med sina kontringar på bortaplan. Så för helvete visst fan är det öppet. Tycker att Inter får det tuffare mot Valencia än vi.

Sevilla matchen var lite oflyt, lite oskärpa, lite domartabbe. Vi mötte ett riktigt bra lag och det blev som det blev, sånt är fotboll, det händer. Det viktigaste är att Barca verkligen har spelat upp sig på senare. Spelarna har spelat upp sig, det ser verkligen bättre ut inför tisdag.

Någon som vet om det där är verkligen Etoós ord?
Valladolid Checuan
2007-03-04 22:05
Ni kan vara lugna, ni kommer vinna mot både Liverppol och Real Madrid. Ok, liverpool bli svårt, men real, e kaos och inte särskilt starka just nu! Dem kommer nog åka mot tyskarna ska ni se!

Läste att Etoó vill till PL efter Barca äventyret, inget förvånande i det men tror ni han lämnar i sommar eller längre fram? Sker det överhuvudtaget? Etoó är lite bångstyrig och gör asker utan att tänka, kan nog hamna i onåd hos en tränare ganska lätt och så..
Barcelona Més que un club / Messi
2007-03-04 21:36
Samie.
Det var ju på bortaplan, vi förlorade i alla fall inte, till skillnad från vissa andra.
Visca el barca.
Barcelona barcalover 3
2007-03-04 21:33
nån som vet när dom släpper ut bilj till barsse matcherna ?
Zaragoza redhot-erik
2007-03-04 21:33
tufft det här, liverpool på tidagen och sedan real till helgen, frågan är vad som är viktigast. Skulle vara ruskigt najs att dänga till Real ordentligt.
Real Madrid Samie
2007-03-04 21:28
Ämne: Så otroligt att vi f....
Oj, om jag inte minns fel blev ni helt utspelade av Getafe? Ni hade tur och fick 1-1, eller hur? Så håll dina fnissningar inne.
Real Madrid Älskar RealMadrid
2007-03-04 21:12
Du är välkommen tillbaka efter el clásico/ Red
Barcelona Rambla
2007-03-04 21:04
1. Rijkaard ville säkert spara både Ronaldinho och Messi till tisdag. Sen så hade han bytt in offensiva spelare i Eto'o och Saviola. Marquez riskerade ännu ett gult kort, därför byttes Edmilson in när Rafa gått ut.

2. En annan orsak kan ha varit rädsla över att få någon av Messi eller Ronaldinho utvisade. Det räckte ju för fan att spelarna lyfte handen och hälsade på sina motståndare och riskerade därmed gula kort eller utvisning för det. Det är el clasico nästa helg, då lär Ronaldinho och Messi behövas. Visserligen är Madrid så dåliga nu att vi nog klarar oss med Santi Ezquerro.
Barcelona Messi_Ronaldinho
2007-03-04 20:57
Så otroligt att vi förlorar 2-1 i 3(!) matcher. Så oerhört klantigt att tappa ledningen igår. Men 2-1 borta mot Sevilla är bättre än RMD's 1-1 hemma mot Getafe (fniss).
Eva (red)
2007-03-04 20:54
Més que un club / Messi
Jag har aldrig sagt att han gjorde fel, var har du läst det? Det jag säger i rapporten och fortfarande säger är att jag förstår inte det bytet. Som jag ser det hade det varit mer logiskt att antingen behålla Ronaldinho eller byta in en anfallare. Jag vet mycket väl att antal mål i inbördes möten räknas i slutändan, men jag tror inte alls på at det hela gick ut på att säkra 2-1. Som du kanske minns la Barça in en tokoffensiv de sista tiominuterna, vilket gav Sevilla ett flertal livsfarliga kontringschanser. Rimmar illa med att säkra ett resultat.
Barcelona Captian Fabuloso Cave Of Hair.
2007-03-04 20:28
Eva (red)

Ok, om det var så, så kan inte ens jag komma på bortförklarningar.

Han kanske helt enkelt inte trodde att vi kunde ta igen underläget med så få spelare. Och med nyckelspelaren borta, Deco.
Barcelona tarrak
2007-03-04 20:24
Det stämmer att åtminstone Guddy fanns på bänken.
Eva (red)
2007-03-04 20:22
Det kan ha varit så. Enligt Barças hemsida ska både Ezquerro och Gudjuhnsen ha funnits som reserver och i så fall vidhåller jag att det var ett konstigt byte. Om det var så att inga forwards fanns kvar hamnar ju saken lite i ett annat läge. Men fortfarande kan jag tycka att det är underligt att spara den spelare som kan avgöra med tio minuter kvar av matchen.
2007-03-04 20:17
Dessutom ville han säkra 1-2, det kanske låter lite dumt, men inbördes möten räknas om 2 lag hamnar på samma poäng.
Om du anser att han gjorde fel, så kan du väl säga vad han skulle ha gjort, vem skulle han bytt in.
Visca el barca.
2007-03-04 20:14
Eva (red)

Rätta mig om jag har fel. Men Giuly fick rött, Saviola byttes in, Eto'o också. Messi Byttes ut. Ezquerro satt hemma i barcelona.

Är det inte så att det inte fanns några fler offensiva spelare på bänken?
Eva (red)
2007-03-04 20:11
Jo, jag kan köpa att han vill spara Ronaldinho, men grejen var att han bytte mot Edmílson - alltså ett klart defensivt byte. För mig hade det i det läget varit mer logiskt att göra ett mera rakt byte och ta in en anfallare.
2007-03-04 19:59
Till Redaktionen som inte förstår sig på bytet Ronaldinho mot Edmilson.
Det är ju solklart, tror du han vill riskera skada på Ronaldinho inför de 2 viktiga matcherna vi har framför oss, och dessutom så gäller ju inbördes möten, så det kan bli helt avgörande till slut.
Där har ni svaret varför han bytte ut Ronaldinho.
Visca el barca.
Barcelona Evička
2007-03-04 19:46
De stänger vid alla stora matcher ett tag framöver.
Barcelona Lundello
2007-03-04 19:45
Real har stängt av sitt forum för tillfället:D
Barcelona Lundello
2007-03-04 19:40
Lägg ner provokationerna! /Red
2007-03-04 19:38
Ghazza/

Det kan också vara som du säger. Men Alves är en så pass duktig back att han agerar mer än det. han är ytter också, och kan även starta anfall centralt. Mycket utav sevillas spel beror på honom.

Den mannen kan komma att bli en sorts back legend, som Cafu, Maldini och alla andra. Men för att det ska ske så måste han spela så här bra alla säsonger framöver. Dessa senaste säsongerna får alltså inte vara slump säsonger där det nu går utför för honom.

Men, för att starta lite disskussion här, så kan jag fråga. Vad tycks om att se Johan Cruyff som tränare hos oss igen? Jag skulle inget mer villja, än att se honom träna detta lag, ut i fall Rijkaard inte orkar mer.
Barcelona tarrak
2007-03-04 19:27
Viktor Munoz/Så din åsikt är att vi förlorat alla dessa matcher för att vi har ett sämre lag? Och Rafas alla misstag är pga att han plötsligt blivit dålig? Visst krävs det ett bra psyke för att komma så långt inom fotbollen men det är inga övermänniskor vi pratar om. Självklart kan även dessa spelare ha problem att hantera pressen, att du inte tror att det är möjligt visar bara att du är dåligt insatt i hur det mänskliga psyket fungerar. Ett extrem exempl är Sebastian Deisler som spåddes en lysande framtid fram tills han fick läggas in på psyket pga att han inte klarade pressen.
la nihat
2007-03-04 19:12
ni kommer vinna över Liverp**l
med 0-3:)
lycka till!!!!!!
hurmycket köpte ni turken för?
Barcelona Lundello
2007-03-04 19:12
Såg just en grym match i eng.
West Ham gillar jag skarpt o de e oerhört synd om dom efter denna match mot Tottenham.

Ngn som såg denna match?
Det var englands bästa match iår.
Barcelona Viktor Munoz
2007-03-04 19:06
Alves är bra men han skulle inte lyckas hos oss. Han är för dålig i positionspelet för att spela ytterback. Och som Ghazza säger, det finns många andra mycket bättre spelare som sköter det offensiva hos oss så jag har svårt att se att han skulle lyckas. Det skulle krävas en kraftig förskjutning av balansen i laget för att ge plats åt hans offensiv. Och då ser jag hellre att man ger mer plats åt splare som Deco, Iniesta och Xavi än en fighter som Alves. Därmed inte sagt att han inte är bra, för det är han verkligen.
Och en stor fitta, ursäkta ordvalet. :-)
Barcelona Viktor Munoz
2007-03-04 19:02
Tarrak

Haha. Mental blockering. Att inte vinna de matcher som gäller på den här nivån har ingenting med att spelarna spänner sig och blir nervösa. Det enda det säger om laget är hur bra kvaliteten är. Ett bra lag vinner viktiga matcher för att de är bättre. Viljan att vinna är också viktig men att tro att spelare som kommit så lågnt som de här spelarna har skulle sakna något mentalt visar bara vilken nivå du själv varit aktiv på. Ursäkta påhoppet.
Barcelona Ghazza
2007-03-04 18:37
Captian Fabuloso,

Samtidigt tror jag att Alves inte skulle få lika mycket plats att briljera hos oss. I Sevilla är han en nyckelspelare offensivt och han är ändå högerback..! Vi har andra spelare som leverarar offensivt så risken finns att Alves bara skulle bli en medelmåtta, eller iallafall inte nå samma status som han har i Sevilla.
2007-03-04 18:31
Jag är faktiskt till och med mer förtjust i Daniel Alves efter gårdagens match, men jag är nästan 100% säker på att han kommer att floppa hos oss (om han kommer).

Sättet Alves spelar fotboll på älskar jag hos en spelare, det sättet att vara enastående men samtidigt ful så att man irriterar motståndarna till att villja dra av sig håret, är det inte många som kan. Detta älskar jag hos spelare. Spela bra men samtidigt irritera. Irritationen levererade han igår genom filmningar.

Nu till varför han skulle floppa hos oss. Som jag ser det så finns det olika karaktärer av spelare i denna värld.

1) De lever på spänning och atmosfär, den måste vara elektrisk (okontrolerad och galen, inte brittisk, där alla bara sjunger) á la Partizan belgrad, Olympic Marseille, Boca Juniors, River Plate, Sevilla och liknande klubbar. Läktar kulturen måste vara jävligt grov. Detta har Sevilla. Detta älskar Alves. Det är därför jag tror att han passar in där.

2) De andra fotbollsspelarna spelar fotboll lika bra oavsett var de spelar någonstans och hur det låter. PÅ Camp Nou låter det som en gudtjänst brukar. Man skulle kunna tro att en tennismatch eller en runda golf spelas där under matchens gång. Här skulle alltså Alves inte bli lika bra.

Därför tror jag att han skulle floppa hos oss. Kalla det för att inte ha någon substans, men läktarkultur spelar in på vissa fotbollsspelare.

Jag tycker att vi alla nu lägger ner allt snack om Sevilla matchen, och koncentrerar oss på Liverpool!
Annons: