/spanien/barcelona/forum/24598.aspx/spanien/barcelona/forum/24598.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rooga
2007-03-15 12:25
Sägs nu att Milan ska punga upp 1,2 miljarder för Ronaldinho :S Fan de börjar kännas som att han kanske inte stannar ändå. Kan Berlusconi och Galliani bara ge upp honom. suck*
Barcelona Leo Messi!!!
2007-03-15 12:19
Vet att jag e lite efter här men... FAN va Messi var grym i lördags!!!!
Å berlusconi ska sluta drömma om Ronaldhino!
Barcelona Sersari
2007-03-15 11:49
Vad är det med Berlusconi? Han vägrar ge upp Ronaldinho.
Barcelona Myrran
2007-03-15 10:38
João Pinto
Spännande lista du skrev. Håller med dig med till 99%, skulle gärna se Kompany och Sniejder i Barca. Även Dani Alves också.
Ang. Robben så blir han ju första ersättare för kanterna om han kommer och Barca brukar ju göra ett bytte av kant spelarna främst Messi i matcherna och då borde ju Robben få speltid. Även med Rikjaards rotations policy så får alla spelare spel tid mot vad det är i Chelsea där hela deras mittfält är 'untouchable'. Så i mina tankar så skulle Robben få mer speltid från Barcas bänk än mot Chelseas bänk...
Barcelona Rambla
2007-03-15 08:22
Tydligen så är Robben culé sen barnsben och hans dröm har alltid varit att en gång spela för Barcelona. Han och hans föräldrar spenderade mycket tid i Barcelona och dess omgivning under hans barndom. Det skojas tom att hans mor förbjöd honom att gå till Real Madrid. :D
Barcelona João Pinto
2007-03-15 00:21
Angående potentiella värvningar:
Kompany skulle vara ett spännande tillskott till truppen. Är osäker på hans form med tanke på Hamburgs position, vad som dock är säkert är att han har väldigt potential.
Som vårt försvar sett ut denna säsongen skulle jag dock hellre se någon mer erfaren och trygg, t.ex. G Milito, Andrade, Luisaõ, Chivu(relativt erfaren) och Cris. Alla dessa är klart realistiska värvningar, de två sistnämnda kanske något dyra.
På kanten skulle Dani Alves så klart smaka fågel!

På mittfältet är det den defensiva positionen som klarast behöver förstärkas. Jean Makoun har imponerat väldigt på mig och skulle passa ypperligt i den rollen och inte i Decos roll som är alltför offensiv för honom.
Jag gillar Edmilson precis som #9, sättet plockade bort Kaká på förra året var elegant och absolut världsklass. Men som Edmilson har varit denna säsongen tycker jag definitivt att postionen behöver förstärkas.

Vad det gäller Deco är jag kanske inte hans största beundare. Ibland har jag svårt att se storhet i hans spel. Men så fort han är borta märks det. Han tillför vinnarinstinkt, rutin, finess och en jävla blick för spelet.
Tycker dock precis som en många andra att han kan se slö och nonchalant ut.

Skulle Deco lämna Barca så tror jag att Wesley Sneijder är en klart fullgod ersättare. Han är ung och talangfull och kan fortfarande utvecklas en hel del. Den utvecklingen ser jag gärna i Barca, tror dessutom att han skulle passa utmärkt i klubben.
Har har ett ruggigt skott, fin teknik, ett rappt steg och dessutom en vilja att ta sig framåt i banan. Han har dessutom en vinnareskalle och är en liten men tuff. Hans svaga sidor är att han ibland är för liten och ibland för tuff. I jämförelse med Deco tror jag inte att han har samma blick för spelet, men det är jag övertygade om att han kan utveckla.
Här tycker jag verkligen att Txiki ska slå till.

Robben är även han ett välkommet tillskottet. Speed och näsa för mål har han så det räcker och blir över. Vi behöver alternativ på kanterna då de nuvarande reserverna(Ezquerro, Guily)nästan håller Segundaklass. Robben får dessutom dåligt med speltid och sägs vilja lämna pga av detta. Undrar dock om spelare av Robbens kaliber skulle acceptera att byta bänken i Chelsea mot bänken i Barca. För det är ju där han hamnar om REM är friska.

Lampard som någon nämnde tidigare är även han en klasspelare. Är dock tveksam om han har det snabba passningsspelet i sig som krävs för att spela på Barcas mittfält. Utan att förringa Lampard på något vis tror jag att England är hans bästa arena.

Har fortfarande inte bestämt mig för om jag tycker att Guddy är en tillräckigt bra ersättare till Etoó eller inte. Får grubbla vidare på det.
Barcelona #9
2007-03-14 23:17
jag uppfattar det som att Motta tog på sig en störe del av liverpool förlusten på camp nou eftersom han var extra väldigt slarvig och misslyckades med det mesta, vilket han absulot inte har råd med att vara när han konkurer med edmilson (som föresten vart borta länge nu?) och marquez.
sedan komenteras hans agernade säkerligen inte bara av media utan oxå ledning och lagkamarater (inte nödvändigtvis negativt) men eftersom han är ung och har såpas många tallanger att kämpa mot så knäcks nog självförtoende mäktigt när han tar en sån stor smäll.

men detta är en spontan reaktion från mig när ja läste artikeln om vad han sa.

någon som vet något om Edmilson? jag älskar han och tycker att han är givin på pivote platsen, han har itne varrit lika själklar på senaste men i brasilien mathcen var han sjukt bra och hur många i barca är på¨top i formkurvan nu?
Barcelona G och J Dos Santos
2007-03-14 23:12
Måste bara nämna dagens skämt.

En i mitt fotbollslag kommer till träningen och säger helt alvarligt
- Grabbar vet ni vad det stod i tidningen idag, Ronaldinho till Milan.
- Men det har det stått varje dag i snart 2 år nu, svarar jag. Han ser ut som ett frågetecken.
Han brukar alltid skryta om att han kan allt om Milan(hans favorit lag av någon anledning)
Barcelona Edmilson
2007-03-14 22:22
Kamelen

Tack för uppdateringen=)

med tanke på att han spelar där å det inte går så bra för dom så hade det inte vart fel att slå till....
Barcelona _Giovanni_
2007-03-14 22:13
Kamelen

Andående Kompany har det kommit ett Rykte att kompany ellr Barca är intresserade av honom för att han e en stor mittbacktalang skulle faktiskt vilja se han i Barca tröjan
Barcelona Kamelen
2007-03-14 22:08
Kompany spelade i Anderlecht men håller numera till i Hamburg i tyska Bundesliga.
Barcelona Edmilson
2007-03-14 21:53
Tycker det borde finnas massa klipp på en
Deco-kopia som man skulle kunna inhandla med potential....

skulle löna sig så mycket mer i framtiden också, detsamma gäller på mittbacken, har lite egna förslag på spelare som kan bli ännu bättre med rätt omgivning som Kompany t.ex. minns inte om d va i Anderlecht eller Club Brugge han spela i.

Kanske kostar en del men det finns ju andra unga lovande backar.....
Barcelona el Flaco
2007-03-14 21:44
Jag tycker Makoun (stavning?) var duktig defensivt men imponerade inte särskilt mycket framåt. Han verkar inte ha Decos kreativitet. Sneijder i Ajax tycker jag är en närmare Deco-kopia. Men visst är Makoun en mycket bra spelare.
Barcelona Fc Barcelona / Ronaldinho
2007-03-14 21:43
Kan nån vara extra snäll och berätta vad som har hänt med Motta ?
tacksam för svar
Barcelona Fc Barcelona / Ronaldinho
2007-03-14 21:43
Kan nån vara extra snäll och berätta vad som har hänt med Motta ?
tacksam för svar
Barcelona Edmilson
2007-03-14 21:36
Angående det här med Deco.....

Om han säljs så tycker jag man borde kolla in Makoun tror jag han heter å spelar i Lille.

Var grymt imponerad av honom när dom mötte United och tror han kan bli ett klipp vad tror ni??
Barcelona el Flaco
2007-03-14 21:10
Gällande Deco så tycker jag han borde stanna i minst 2 år till möjligen. Han har mycket kvalitet och en av anledningarna til att vi har vunnit 5 titlar sen han anlänt. Med hans vinnarskalle bidrar han med otroligt mycket i den tuffa matcherna, speciellt ute i Europa. Jag ser gärna att han stannar ett par säsonger till.
Barcelona Myrran
2007-03-14 20:58
Smogen
Vet inte vart uppgifterna kommer ifrån men det står att dos Santos och Bojan SKA spela med A-laget i några träningsmatcher som KOMMER komma. De har inte ännu spelat med A-laget.
Barcelona Smogen
2007-03-14 20:57
Ang. Ronaldinho och hans form förresten. Tycker det har varit väldigt mycket oförtjänt kritik mot honom. Visst har han inte alltid sett lika vass ut som tidigare denna säsongen. Men denna säsongen har försvarande lag kunnat ägna mycket mer tid till att stoppa honom än vanligt då man inte behövt oroa sig för Etoó, och till viss mån Messi. Ändå har Ronnie nästan burit hela laget på sina axlar (i alla fall offensivt, defensivt är det ju som vanligt Puyol som gör det grejen). Nu med REM återförenat tror jag vi kommer få se en pånyttfödd Ronaldinho. Han får ju äntligen tillbaka sina lekkamrater och kan spela ut ordentligt igen.

Trots CL tror jag vi kan få en mycket rolig vår framför oss!
Barcelona Smogen
2007-03-14 20:51
Vad kommer uppgifterna om att Bojan och Dos Santos lirar med de stora grabbarna? Har jag totalt missat. Är de med och tränar med a-truppen eller är Dos santos eventuellt t.o.m. med i truppen inför helgen?
trodde jag skulle dröja till han fått sitt spanska pass och att Bojan först kommer in i slutet av nästa säsong.

Angående Deco så är det ju en hyfsad "statement" att han inte räknas som en "untouchable". Har länge varit emot hans försäljning, men det kanske är rätt läge ändå? 30 år, det kan vara ett bra läge att få en bra slant för honom innan han blir för gammal och innan han börjar tappa i spelet.
Dessutom en Iniesta som är på väg och kanske man kan få Lampard som en billig ersättare. Det fungerar nog alldeles utmärkt.
Barcelona Rambla
2007-03-14 20:44
Ämne: Rambla
Ang. Ronaldi....
Det stämmer. Läste någonstans att han ville ha ca €2m mer per år än vad klubben var beredda att erbjuda. Som om Barça med sin lönepolicy skulle svälja det betet och gladligen betala den lön han begärde. Heh, skulle inte tro det.
Barcelona Myrran
2007-03-14 20:41
Rambla
Ang. Ronaldinho så är du helt rätt ute.

Det med Dida tror jag är var till för att sätta press på Milans ledning. Det sades att Dida ville ha mycket högre lön än vad Milan ville ge han och plötsligt kom det från ingenstans att Dida hade ett muntlig avtal med Barca. Vad hände? Jo, han förnya sitt kontrakt snabbt därefter vilket måste ses som att Milan kompromissa med Dida om lönen för att behålla han och inte göra så han gick till Barca.
Barcelona Rambla
2007-03-14 20:35
När det gäller ryktena om Ronaldinho så är det ju italiensk press som ligger på. De bara ska ha det till att Ronaldinho är mycket nära en övergång till Milan.

Oliveira spelar för Milan och även han har Dinhos bror som agent. Oliveiras syster var kidnappad i 5 månader, men fritogs lyckligt igår. Oliveiras agent (Dinhos bror) flög till Milan för att diskutera och informera sin klient och klubben om vad som hänt. Igår så tackade Oliveira Milan för det stöd han fått under sin svåra tid.

När då Galliani äter middag med Ronaldinhos bror, så vill genast pressen ha det till att en övergång diskuteras.

Myrran:

Viket också dementerades kraftigt av Txiki. Dida med agent som ville sätta press på Milans ledning för att få till ett nytt kontrakt kanske?
Barcelona Myrran
2007-03-14 20:34
Rambla
Trots allt är det ju det. Sen vill ju alla tidningar sälja lösnummer, tänk bara hur många som köpt tidningen för att det står att Ronaldinho ska till Milan...

Kamelen
Jo jag vet men han har endå ryktas att vara på väg till Barca.
Barcelona Kamelen
2007-03-14 20:29
Dida har förlängt med Milan så han flyttar inte på sig i sommar.
Barcelona Rambla
2007-03-14 20:21
Jo men de spelarna platsar knappt i Barça B. :D

Skämt och sido, jag var ironisk över alla rykten och att de knappast ska tas på allvar. Enligt Txiki och ledningen så vill inte spelarna röra på sig. Det är de i slutändan som har sista ordet trots allt.
Barcelona Myrran
2007-03-14 20:20
Rambla

Du glömmer de spelarna som ryktas vara på gång in till Barca. Tex Sneijder, Robben, Dida(dementerat), C.Ronaldo, Adriano, Walter Samuel, Oscar Ustari och många mer, listan kan göras lång.
Barcelona Rambla
2007-03-14 20:13
Ämne: Rambla

Om det end....
Enligt alla rykten så blir vi av med alla stjärnor till nästa säsong. Jag antar att man flyttar upp Barça B's trupp och spelar de spelarna till nästa ligastart. :D
Barcelona Myrran
2007-03-14 20:10
Rambla

Om det endå skulle vara så lätt att få tyst på tjatet. Men va skulle veckodagarna vara utan alla rykten? De spelas ju inte matcher oftast på vardagarna och va ska man då ägna sig åt om inte läsa lite lösa rykten. Skulle vara lite roligt att sammanställa alla rykten som angår Barca bara för att se hur halva laget skulle försvinna och ett nytt halvt lag komma till.
Barcelona Rambla
2007-03-14 20:05
Borde inte Berlusconi och Galliani täppa igen truten snart när det gäller Ronaldinho? Så gott som varje dag kan man läsa den ene eller den andra uttala sig om att de tänker värva Ronaldinho och att de är först i kön bla bla...

De gråter ut och förklarar Real Madrid krig när Calderon tjatar om Kaká men är lika goda kålsupare själva. Pajaser.

Laporta borde säga ifrån med: Ronaldinho har kontrakt med Barcelona till 2010 och han är inte till salu. Transferfönstret är stängt, basta! Lägger ni inte ner så anmäler vi er till Fifa. :D
Annons: