/spanien/barcelona/forum/24373.aspx/spanien/barcelona/forum/24373.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcelona81
2007-05-28 18:23
Helt rätt av Frank. Domaren sög!
Las Palmas culé hasta la muerte
2007-05-28 18:18
Simáo

Har för mig att det är så just för att eftersom Gamper var från Schweiz att det bara vände på färgerna. Så det har inget och göra med England, tror jag dock! =)
Barcelona Nemo
2007-05-28 18:17
culé hasta la muerte

Isåfall tar jag tillbaka min teori och överlåter tänkadet till de som är bra på det :-)

Nästa år kommer nog la liga vara ett riktigt getingbo. Barcelona, Real Madrid, Valencia, Sevilla, Zaragoza... Synd att inte Atl. Madrid kommer högre upp, de har spelarmaterialet till det iaf.
2007-05-28 18:16
Verkar som Laporta o co. har beslutat att överklaga Ronaldinhos utvisning. De menar på att Belenguer provocerade fram Ronaldinhos "konstspark". Provokationen ligger på just Belenguers försök på att trampa på Ronaldinho när han ligger ner..Får hoppas detta kan ge nån mirakeleffekt och att han endast får en matchs avstägning..
Barcelona Simáo
2007-05-28 18:15
Är det någon som vet varför Barca har den engelska flaggan på klubbmärket? Den Katalanska är ju självklar och Hans Gamper va ju ifrån Schweiz så varför england? .. Visca Barca
2007-05-28 18:12
Nemo

Det stämmer bra och om Zaragoza skulle vilja att han spelade så skulle dem vara tvungna att betala 150 000 euro..
Barcelona Nemo
2007-05-28 18:07
Karlssoooon

Säker på att det står så i hans kontrakt?

Isåfall var det jäkligt dumt av honom att gå in så i duellen, men vad kan man förvänta sig av en kille som fått 18 varningar iår.
adiiL
2007-05-28 18:02
Real Zaragoza kommer göra allt för att slå Madrid men frågan är om deras ALLT räcker mot ett Madrid i toppform, speciellt när kanske ligaguldet hänger på den matchen. Hoppas verkligen att Zaragoza kommer att vara starka nog för att stoppa dom. Allt hänger på Zaragoza. RÄDDA OSS!
Barcelona Karlssoooon
2007-05-28 17:42
Ämne: Någon mer än jag som....
diogo hade ändå inte fått spelat matchen på grund av "skammens klausul"
Barcelona Nemo
2007-05-28 17:41
Någon mer än jag som tror att Diogo drog på sig rött för att slippa spela mot Real Madrid? Han gjorde det förra mötet också. Kommer ni ihåg fighten på La Romaleda? Diogo och Fabiano står skalle mot skalle. Fabiano går därifrån. Diogo säger några väl valda ord och Fabiano går tillbaka och slagsmålet är igång.

Nu har jag tappat all respekt för Diogo.
Barcelona kalle7
2007-05-28 17:23
Sjukt att domaren sa åt messi att inte kasta sig. Kan påverka honom på alla möjliga sätt.
Real Madrid R9 Ronaldo
2007-05-28 17:15
Rambla

Tycker du att Kviborgs tips är roligt? Läs då det här:

"Jag tror Real Kommer att spela med samma startelva som matchen mot deportivo fast annan startelva".

Hahahah!

Delarocha
2007-05-28 17:04
Mitt tips om Zaragoza matchen är att det står 2-2 i 92:a minuten. Guti filmar lite utanför straffområdet, straff blir dömd och Beckham slår in den... Det vore pricken över i:et för Real's säsong. Skulle spegla alla matcher jag sett med dem iallafall.
Barcelona Barça/
2007-05-28 15:38
redhot-erik/
Jag tycker ska vi värva en mittfältare så ska man värva De Rossi! Han är bättre bakot än Lampard och så är han bara 23 år så man kan ju göra han bättre framåt :D:D
Forza Barça (:
Barcelona barcanista
2007-05-28 14:50
Ämne: Hoppas verkligen Bar....
Instämmer helt. Mittförsvaret har blivit sårbart i och med Marques bortfall och Thuram har helt klart sett sina glansdagar. Milito från Zaragoza!?
Barcelona Ordem e Progresso
2007-05-28 14:39
Kviborg är så dålig, byta tips. Haha.
Zaragoza redhot-erik
2007-05-28 13:48
Hoppas verkligen Barca struntar i att värva Lampard. Dels tror jag att han har haft sina bästa år bakom sig. Dels så skulle det vara ganska så onödigt då vi har gott om både världsspelare och lovande spelare på den positionen. Värva en mittback istället!
Barcelona Barcelonito
2007-05-28 13:37
Avgörandet kan bli Reals dåliga försvarsspel. Låt oss hoppas att Carlos startar. Känns som om Zaragoza kommer ha övertaget tekniskt sätt på mittfältet. Och utnyttjar de kanterna och ser upp för Reals kontringar o bryter bollen högt upp på plan så har de vunnit matchen. Blir förbannad på lag som Recreativo, Espanyol och Depor som låter Realspelarna komma med fart till straffområdet när man på mittplan kunde ha tagit frisparken... Känns som om Zaragozas mittfält e lite för bra för det...
Barcelona RiZzo
2007-05-28 13:37
tror faktis att zaragosa-real slutar 2-2.
Hoppas bara att barca vinner nu dom 2 sista.
dom vissar ju stark lag moral o kämpar insats.
Tror att de hänger mycke på xavi o deco. de e dom som ska öppna upp espaniols mitt o försvar.
2007-05-28 13:35
Det stämmer men har för mig att om man har 4:a gula och får två gula att man då blir avstängd endast för utvisningen. Eller rent logiskt så måste de då direkt få två matchers avstängning...
Barcelona Rambla
2007-05-28 13:32
Ämne: joo grabbar Sergio F....
Jo, jag minns nu att han kapade ryssen precis utanför straffområdet.

culé hasta la muerte:

Militos 11:e kort ja. Dessvärre så har han fått 2 gula under samma match och blev utvisad då. Så frågan är om detta inte räknas som ett 10:e kort nu?

LFP får ju in rapporter från domarna, så det känns konstigt att de skulle göra fel.
2007-05-28 13:30
Absolut Barcelonito. Tror även att vår käre Gerard Piqué kommer ersätta Sergio på ett mkt bra sätt. Victor Fernadéz är ju inte känd för att spara på krutet heller, det gjorde ingen bra match igår men det är starka hemma!
Barcelona Barcelonito
2007-05-28 13:26
Tror att matchen kommer att handla om så mycket mer än startelvorna. Zaragozas tränare säger att nu gäller det Bara seger mot Real. Och Real måste ju vinna. Nåt annat gäller det inte. Det pirrar i magen redan nu. Tuff 2 veckorsperiod. Låt oss hoppas att våra nyckelspelare inte blir skadade i landslagen.
2007-05-28 13:25
Rambla

Även AS skriver detta..Så LFP är ute och cyklar lr nåt =)
Barcelona RiZzo
2007-05-28 13:24
joo grabbar Sergio Fernandéz fick ett gultkort igår.
Kmr inte ihåg vem han kappade men de va exagt utanför.så de vart inte staff utan gult kort o frispark.
2007-05-28 13:20
Rambla:

Såg detta, men de måste helt enkelt skrivit fel! Även enligt Zaragozas hemsida så är det Sergio Fernandéz som fick gula kortet. Hans tionde gula vilket leder till avstängning. Svagt att förbundet kan också ha så förbannat svårt att skriva rätt.. :D Milito i sin tur fick sitt elfte gula igår vilket inte leder till avstägning..
Barcelona Rambla
2007-05-28 13:12
culé hasta la muerte:

Då är min fråga. Enligt förbundets websida så fick inte Sergio Fernandéz något gult kort utan Sergio Garciá. Hur kan mittbacken då bli avstängd?
2007-05-28 12:53
Som jag har förstått det hela så är Sergio Fernadéz (mittbacken) och Diogo avstängda mot Madrid. Har inte hört nåt om Gaby Milito. Ja du Rambla konspirationsteorin är alltid roligt, framförallt med tanke på att dessa vita varelser har klagat hela året så verkar detta få utdelning i slutet på året..
Barcelona Zamboza
2007-05-28 12:49
Ämne: Säsongens största sk....
Haha, förr tyckte jag Kviborg bara var en oseriös pajas, men nu avskyr jag honom mer och mer. Idiot
Barcelona Rambla
2007-05-28 12:44
Ämne: Ämne: Säsonge....
Det roliga är ju att vi har haft roligt åt det ett bra tag nu, men han har nog först nu på slutet lyckats få rättsida på mattematiken. :D

När det gäller Gabi Milito är jag osäker, han fick ett gult igår. Sergio fick det inte, allt enligt förbundets sida.

Inte för att man vill skylla en eventulle ligaförlust på domarna, men det är konstiga saker som händer så här i slutet av ligan. Beckham, som vanligt, får ett kort tillbakadraget. Det leder till att domarna blir ledsna i ögat och väljer att protestera, och struntar i amdinistrationen när det gäller att rapportera varningar och röda kort.

Ronaldinho blir utvisad, vilket hade kunnat undvikits om domaren gjort sitt jobb i från matchstart.

van Nistelrooy får spela fram ett mål med handen. Målet godkänns och han slipper även den självklara varning han ska ha och klarar sig ifrån sitt 5:e gula kort vilket inneburit att han missat matchen mot Zaragoza.

Konspirationsteoretiker måste ha julafton i Spanien. :D
Annons: