/spanien/barcelona/forum/24365.aspx/spanien/barcelona/forum/24365.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona r.Hyder
2007-05-13 22:10
Spelarnas inställning är säkert väldigt bra, samma med motivationen i ett sådant här skede. Men det känns som många bara har denna inställningen på pappret, i tankarna. Dem visar inte det på planen, det är ju det som faktiskt spelar roll, det har vi sett här. Eto'o, Puyol och Iniesta har ju visat hur man ska gå till väga för att få ut den rätta inställningen på planen. Eto'o var magnifik idag, han stressade och jobbade mycket hårt.
Real Madrid Addesolen
2007-05-13 22:10
Nästan alla här verkar tro att ligan är avgjord..... :|

Det är fyra matcher kvar och Real Madrid och Barcelona ligger på samma poäng, kan det bli mer spännande och ovisst än så? Enligt Aftonbladet så leder ni ju ligan på målskillnad dessutom. ;)
Barcelona Leo_Messi19
2007-05-13 22:09
Okej, det känns jävligt bittert nu, men man måste ändå se det från den ljusa sidan, TÄNK OM Real hade spelat såhär när vi hade Etoó och Messi borta? Då hade ligatiteln varit borta för länge sedan.
Men nu ligger vi ju på Samma poäng, Det här är långt ifrån avgjort :D
KOMMIGEN NU F.C. BARCELONA:D
Barcelona Alenoinho
2007-05-13 22:09
Det blir tufft nu när ligaslutet närmar sig och ja tror att det är fördel real madrid eftersom dom har en bättre tränare och spelare som är i storform.. Aja hoppas ja har fel
Barcelona Tompa
2007-05-13 22:08
Saviola/Dinho:
Nej, det är inte avgjort men vi spelar på tok för dåligt och hur optimistisk jag än försöker vara så har jag väldigt svårt och se att det blir en vändning nu på slutet. Till skillnad från oss är dessutom marängerna i form.

Har f.ö hållt på Barca sedan dream team tiden
Barcelona Saviola/Dinho
2007-05-13 22:03
Ligan är långt ifrån oavgjort shiit visa att ni tror på laget. okej vi har det inte i egna händer längre men det betyder inte att det är avgjort, real kan tappa poäng mot recreativo tror ni dom e lätta på bortplan, sen atleti har vi haft problem med hela tiden men det kanske inte är så nästa helg. hoppas laporta skäller ut hela laget och rijkaard och vi får hoppas att det funkar till nästa vecka och att real tappar poäng

Visa att ni tror på laget!!!!!!

undrar hur många här var Barca fans när vi låg på 13:e plats o innan Ronaldinho,Eto'o,Deco osv kom
Barcelona Criff
2007-05-13 22:03
Jag tänkte på en sak med motivationen. Alltså om jag själv hade spelat i ett fotbollslag och jag vet om att jag 100% kommer bli uttagen varje maych så hade jag också tappat motivation tror jag. Det är det som är det negativa med den här jättebra vänskapen med spelarna och Rijkard. Alltså jag tror inte någon sliter så värst på träningar och sånt för truppen är alltid mer eller mindre given. Det är därför jag tror vi behöver ha in nya klassspelare som gör så att dem som redan är där får lite tryck på sig att prestera. Så är det i Real ju, Robinho blev bänkad och det fick igång honom. Kolla nu sliter han som ett djur varje match. Därför tyckte jag det var skitbra att Rijkard bänkade Ronnie idag, man såg på ronnie att han skämdes lite och skrattade lite. Det kanske får han att bli mer motiverad och börjar tänka. Nånting måste ju göras helt klart.
Barcelona Messi_Ronaldinho
2007-05-13 22:02
Är inte förbannad över att RMD leder ligan. Är förbannad över att vi tappar ligan.
Barcelona Sersari
2007-05-13 22:01
Ordem e Progresso

Och om det jag förstod av det du skrev var så himla fel, så tvivlar jag på din skrivkunnighet. Varför blir du sur för?
Barcelona Kamyar
2007-05-13 22:00
Fan inte igen! jag blir deprimerad på riktigt när jag ser dessa usla och osannolika resultat falla in!
Barcelona Rambla
2007-05-13 22:00
La Cibeles:

Är du på riktigt? Rotationssystem? Eh, det la Rijkaard av med under november månad. Det var knappast några kompisbyten om du tror det. Han bytte ut Ronaldinho för att han antagligen kände av en skada. Då flyttar han upp Iniesta till höger och låter Edmilson ta hand om pivoteplatsen. Det är ett defensivt byte om något. Sen så byter han ut Messi just för att han såg blek ut idag, inte den vanliga Messi vi är vana att se. Knappast för att spara honom. Saviola är en målgörare när han har vaknat på rätt sida.

Betis hade i stort sett inte något i 2:a halvlek. Försvaret gjorde bra ifrån sig. Problemet var att man tappade koncentrationen för någon sekund och det straffade sig. Sånt händer, speciellt Barça den här säsongen.
Barcelona Tompa
2007-05-13 21:59
Holländaren:
Jag håller med dig om att det sannerligen inte är för mycket begärt av spelare som håvar in över en miljon spänn i veckan att de visar hjärta och vinnarskalle. De ska egentligen klara av den biten själva,sant. Men om de nu är så slöa att de inte klarar av det, ja då tycker ja det är tränarens skyldighet tt ge dem en "kick i baken" och det verkar inte Rijkaard klara av.
Barcelona Ordem e Progresso
2007-05-13 21:58
Sersari

Om det jag skrev fick dig tro att jag tror att ligan är körd så tvivlar jag på din läskunnighet.
Delarocha
2007-05-13 21:56
Det är tragiskt att se att så fort Messi och Ronaldinho går ut måste Barcá mer lr mindre byta spelsystem, flyttar runt med positionerna enormt mycket. Köp in back-up spelare av klass till nästa år som kan göra 3 på foten.
Inte ett dugg förvånad att vi inte vann idag, första var riktigt bra men när jag insåg att vi bara skulle få 1-0 i halvlek började jag ana att det skulle bli som många andra matcher denna säsongen.
Barcelona Sersari
2007-05-13 21:55
Ordem e Progresso

Vi skämtade bara lite. Vad talar du om?

"Jag ska fortsätta tro att vi vinner ligan tills det är totalt kört"

Du menar ju själv att ligan redan är slutkörd?
Barcelona Holländaren
2007-05-13 21:52
Ämne: Neutral;

Det hand....
Rambla har rätt i att det krävs förändringar i spelartruppen. Många ser omotiverade ut och skillnaden mot Cruyffs dreamteam är att det är färre katalaner i laget nu och därför krävs det kanske något större spelaromsättning nu. Vissa spelare vi värvat har kommit hit för att vinna titlar medan katalanerna spelar för hela sitt folk.

Jag tror dock att de allra flesta kan hålla glöden uppe om vi får en pådrivare på plan. Rijkaard kan inte driva på genom att skrika och peppa, dels för att det inte går från sidlinjen och dels för att det inte är hans grej att vara eldig vilket har sina fördelar och nackdelar. Istället behövs det någon som springer och sysslar med detta på plan. En Edgar Davids eller Gary Speed (fast inte just de två tack). Eller en Henrik Larsson...

Jag tror att det behövs fler förändringar om vi vinner titeln än om vi inte gör det, för förlorar vi den så kommer det definitivt finnas revanschlusta hos många. Jag tippar på att vi förlorar titeln och att det innebär sex spelare in och något liknande ut.

Och jag håller inte med dig Tompa om att det är tränarens uppgift att inpränta jävlar anamma och vinnarskalle i spelarna. Jag tycker att det ingår i deras 100 miljoner om året. Antingen motiverar de sig själva ekker varandra eller också lämnar de laget.

Rijkaards nationalitet är för mig rätt ointressant, det är mest den holländska fotbollsfilosofin jag gillar. Jag är inte holländare själv mer än på ett filosofiskt plan. Dagen Rijkaard lämnar laget struntar jag i om det är en holländare som tar över laget så länge han vill spela offensivt och helst 4-3-3 eftersom det i min mening är en mycket vacker taktik. I dagsläget är det dock mest holländare som praktiserar offensiv 4-3-3 och dessutom finns det många bra holländska tränare just nu, men det kan ju förändras. Måste dock säga att jag har förståelse för att du ställer frågan, var tvungen att tänka till om du kanske hade rätt i vad du ville antyda men kom fram till att det faktiskt inte är på det viset.

Real Madrid El_dorado
2007-05-13 21:52
Jag förstår inte riktigt varför alla är så negativa här inne, det är fortfarande 12 poäng att spela om.
Barcelona Ordem e Progresso
2007-05-13 21:51
Se det som en bonus, nej det är bara bortförklaringar för att kunna gå vidare i livet. Jag ska fortsätta tro att vi vinner ligan tills det är totalt kört.

"It's not over until the fat lady sings!"
Barcelona Sürer
2007-05-13 21:50
tycker att messi ibland är för stillastående ..jämför man messi med ronaldinhos första år i barca så fort ronaldinho fick bollen utmanade han alltid i fart..sen iniesta är fantastisk etoo o puyol krigar mest men tycker ändå att deco gör ett stort jobb även xavi men vi blir lite tunna på mitten sista 20
Real Madrid R9 Ronaldo
2007-05-13 21:48
Ghazza

Mår du illa, jag vill inte minnas Real Madrids poängtapp, för då kräker jag. ;-)
Barcelona Sersari
2007-05-13 21:47
Oj vad madrid-fansen är glada nu alltså..som Rambla säger vi kan se det som en bonus ifall vi vinner ligan. Vi har ju ändå vunnit den dubbla gånger samt CL..det är nog dags att låta Madrid vinna något efter sisådär 4 år hehe :D.. Nej men Madrid ser onekligen starka ut fastän de vaknat till nu sista månaderna..såg de inte ens som en konkurrent till guldet för några omgångar sen då de sovit sig igenom hela ligan tills nu på slutet..stark upphämtning ska de ändå ha cred för.
Barcelona Rambla
2007-05-13 21:47
Skärp er nu. Barça ska spela som man gjorde i första halvlek. Det gäller bara att sätta chanserna. Med den nervspänning spelarna lever under så är det förståeligt att de bränner chanser de i vanliga fall sätter. Det kan man ju som supporter inte acceptera men det är bara att inse tyvärr. Spelarna vill ju självklart vinna men samtidigt förstår jag att de blir nervösa när inte det förlösade målet kommer.

De blev nog lite konfunderade när de i andra halvlek skulle försvara sin ledning. Rijkaard har blivit lite Capello så här nu i slutet av ligan. Försöka stänga matcher? Heh, det är inte Barças melodi. Raka rör och full fart framåt.
Delarocha
2007-05-13 21:45
Messi_Ronaldinho. Räknar du också GAIS-matematik?
Barcelona Ghazza
2007-05-13 21:43
Jupp, så slipper man att få ett dussin hjärtattacker nästa match. Fyfan vad enkla poängtapp vi har haft denna säsong. USCH! Jag mår riktigt illa när jag tänker på det...
Barcelona Tompa
2007-05-13 21:40
Rambla:
Håller med dig.
Barcelona Kapten11
2007-05-13 21:40
Fel!

Messi fick kritik i halvlek, det är bara att bläddra ner.

Ronnie har väl fått utstå kritik den här säsongen, kanske mer än någon annan. Det har tom sagts att anledningen att vi är sämre i år, är hans dåliga prestationer.

Du har dessutom själv dömt ut flera av spelarna fullständigt.

Att Rijkaard valde att prioritera defensiven, gjorde spelarna osäkra. Alla har ett individuellt ansvar, det går inte alltid att gömma sig bakom laget.
Barcelona Rambla
2007-05-13 21:39
Jag har ett förslag till alla här.

Vi räknar inte med någon ligaseger nu längre utan blir det ligavinst så ser vi det som en stor bonus istället. :D
2007-05-13 21:37
Samtidigt kan man inte hålla sig på topp 3 år i rad i världens bästa liga.
2007-05-13 21:36
Ännu roligare är att Atletico vann med hela 4-1 på bortaplan mot Getafe som VI FÖRLORADE MOT MED 4-0. Mirakel om vi vinner nästa vecka. Inget annat. Mirakel om vi vinner ligan.
Barcelona giovani
2007-05-13 21:35
Ämne: Ämne: EL dora....Nej är det inte löjligt, bevisen finns i statestiken det finns gott om matcher där Barca åkt på rejält med stryk när dom kört 4-4-2 eller börjar annvända 4-4-2 mitt i matchen.

Och nej det är inte löjligt att begära mer från Rijkard, han är annsvarig för det laget gör på plan, det är han som valt spelarna det är han som godkänner taktiken i slutändan och det är han som godkänner uppställning. Precis som i ett företag där det börjar gå dåligt så är det ett X antal personer som är annsvariga. Det är inte ofta man skyller på gruppen när dom börjar uppföra sig som idioter utan det är grupp chefen som får ta annsvar efter grp chefen är det projekt ledaren osv ...

Samma sak gäller här på SF, om ett forum börjar gå åt helvete så säger dom inte till personerna som skriver utan dom ställer RED till annsvar!

Det är så det går till och det är Rijkards annsvar att spelarna inte spelar omotiverade osv, inget konstigt med det.
Annons: