/spanien/barcelona/forum/24157.aspx/spanien/barcelona/forum/24157.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Camparn på nou
2007-06-30 16:22
Captain Fantastic

Tack för svaret, jag menade mer om det pågår något gemensam process från de spanska klubbarna i de två högsta divisionerna för att reglerna ska ändras till de samma i England och Italien. Ekonomiskt borde det ligga i alla klubbarnas intresse. Men uppenbarligen inte det skulle man ha hört om.
Barcelona Captain Fantastic!
2007-06-30 16:15
Den har disskussionen har totalt spårat ur, det behövs en Rambla som dommare ibland för att det ska föras disskusioner med röda trådar i :D

När detta startade imorse sa jag att problemet ligger att engelska lag stjäl våra talanger som är uppfostrade sedan länge i klubben. Vi spenderar stora summor pengar på de, allt från mat, träning och boende. Mitt problem var att klubben inte får betalt för de.

Nu är disskussionen på ett helt annat spår. Om England kan skapa talanger? Klart de kan...Klart att Liverpool har sina talanger (säkert jävligt grymma) men de ska hålla sig till dem. Inte börja rota i våra -ett-steg-ifån-proffspelare- som ska slå igenom i klubben. Det hatar jag med engelska klubbar...

Camparen på Nou//

För att svara på din fråga längre ned angående ändring i regelverket. Det finns inget Laporta kan göra för att ändra byråkratin i huvudstaden. Han kan kämpa mer och tjata i media. Men det är i princip allt Laporta kan göra. Det är nationalla lagändringar det handlar om här, så påverkandet minskar karftigt...
Barcelona Cristocea
2007-06-30 16:11
Didier & Essien//

Rumänien sänkte England alla gånger de mötte. 98 och 2000.

Hagi lekte med ert landslag upp och ner båda två gångerna.
Barcelona Cristocea
2007-06-30 16:07
Ok jag måste erkänna. Min moder är 50% Argentinare. Kanske därför jag har fått Engelsk hat i mina ådror?

Hoppas i alla fall Messi sänker England med hela handflatan denna gången när de möter England i framtiden...

Sevilla Alves!!!
2007-06-30 16:07
Cristocea/

Lägg ner nu du är bara löjlig. Inte ens baraca fansen tycker du är normal.
Pride of England [ LFC ]
2007-06-30 16:05
Crisdocea//

De kunde spela så pass bra så de kunde få 3 lag till semifinalerna i Cl iaf. Eller vem vet, de kanske var dåliga..

Zamboza//

Om jag ska säga min åsikt, så är Torres lite överskattad. Visst snabb, och är en bra spelare. Kanske behöver han en ny miljö för att fortsätta blomma ut. Jag hade exemple sett Tevez hellre men men, Torres är inte så dålig värvning iaf ;) Tror också han skulle trivas.
Barcelona Ghazza
2007-06-30 16:05
Amunt!

Jag sätter min högra räkmacka på att Bojan gör debut i A-landslaget före Aarón. Och då bryr jag mig inte om att Aarón är ett år äldre ;)
Barcelona Camparn på nou
2007-06-30 16:04
Cristocea

Gör dig inte ännu mer löjlig. I vår egen cantera finns det spelare från en rad olika länder och varav ett flertal från de yngsta lagen är ifrån Kamerun.

Självklart får engelsmännen fram sina egna "stortalanger" däremot får fram lika många och förädlar de lika skickligt som i Spanien. En anledning till att de söker i större grad utifrån.
Barcelona Cristocea
2007-06-30 16:01
Didier & Essien//

Även Platini sa att Engelsmän och Liverpool fan är de svinaktigaste som finns. Don´t shoot the messenger.
Valencia Amunt!
2007-06-30 16:00
Grejen med England är att deras regler är totalt vrickade med att man måste bo inom en viss radie för att kunna ta vara på dessa talanger etc.

Sedan är ni inte några trevliga änglar med talangutveckling heller, det är mycket som är taget från andra klubbar...

Sedan så vill jag bara hälsa Rambla:
Krkic är fortfarande ingenting mot Aarón ;)
Pride of England [ LFC ]
Cristocea//

Kan du inte bara lägga ner. Du svamlar så du vet ju knappt vad du skriver. Ett tips till dig är att innan du nämner något om PL, engelska spelare o.s.v. är att du tittar ett par gånger och kanske läser något om det. Du vet vem Terry är va?? Gerrard?? Lampard?? Rooney?? Scoles?? Lennon?? Kan sluta rabla där, finns hur många engelska superspelare som helst.
Barcelona Cristocea
Alves!!!//

I mina ögon så kan de i alla fall inte spela fotboll.
Barcelona Zamboza
2007-06-30 15:58
Pride of England [ LFC ]

Eftersom Forlan tydligen är klar för Athletico så lär nog F Torres gå till er. Helt ärligt ser jag hellre att pool värvar han än Chelsea eller Milan. Tror han kan bli riktigt bra i er klubb då ni har en massa spanjorer, så chansen är väl liten att han inte skulle trivas.
Barcelona Cristocea
2007-06-30 15:58
Ghazza//

Jag sa redan för 4 5 dagar sen att Chivu kommer inte bli värvad. Så jag vet nog hur länge jag kommer vara här på forumet.
Barcelona Ghazza
2007-06-30 15:53
Cristocea,

Är inte du Romanista? Kommer du vara lika mycket på Les Rambles om inte Chivu värvas?
Sevilla Riquelme!
Så ni säger att lag i Premier League är beroende av utländska importer? Självklart. Men det flesta engelska lag har även nyckelspelare från England. Kolla Lampard, Terry, Gerrard, Scholes och så vidare.

Sen om man tittar på Barcelona så är dom ju också beroende av utländska importer. Så även Real Madrid.
Sevilla Alves!!!
Cristocea/

Att säga att att engelsmän inte har footboll i blodet måste vara nåt av det dummaste som nånsin har sagts här på svenskafans.
Barcelona Cristocea
2007-06-30 15:47
Alenoinho har alldeles rätt. Ni är så pass desperata att ni t o m letar efter fotbollspelare i Burkina Faso. Det är inte Liverpools fel att det inte finns dugliga talanger i landet. Det är helt enkelt att engelsmän är inte så pass talangfulla för att de ska bli kallad för "stortalang". Ni har helt enkelt inte fotboll i er blod eller DNA som t ex fransmän,portugiser eller spanjorer har.

Tyvärr men livet är hårt.

Och du som Camparn på nou//

Jag har varit här på Barca forum mer än du visste vem Popescu var. So back off.
Pride of England [ LFC ]
2007-06-30 15:46
Zamboza//

Joo vi fick en dålig start, blev avhängda, sen kom vi ifat igen då vi vann alla matcher under december & januari. För att sedan bli något avhängda igen i mars. Men som du säger så har ju v precis som vilken toppklubb som helst ambitioner att vinna alla titlar man kan vinna.
Okej, jag tror dock att vi kan blanda oss med om ligatiteln nästa säsong. Då vi nästan är klara av F. Torres värvningen. Sen Så är troligen Simao och en till på vägg. Då är truppen komplett.
Tackar :D, kan meddela (inte för att fjäska) men på våran officiela sida, så röstade Liverpool fansen fram er som de bästa fans som besökt Anfield den här säsongen ;-)
Sevilla Alves!!!
2007-06-30 15:46
hitta ironin i mitt inlägg plz!!!
Barcelona Zamboza
2007-06-30 15:44
Ghazza

Jag har inte mycket till övers för Mourinho som de flesta här men han har faktiskt en poäng i det han sa även fast hans avsikt var att provocera Benitez.
Barcelona Zamboza
2007-06-30 15:40
Pride of England [ LFC ]

Självklart satsar ni på att vinna alla titlar som går att vinna. Men om jag inte minns fel så var ni ju ganska tidigt avhängda till att slåss om ligaguldet med Chelzki och united. Och som jag nämnde tidigare så har ni inte vunnit ligan på nästan 20 år. Jag tror inte heller att ni vinner den nästa säsong utan det gör antingen United eller Chelski medans ni får slåss om tredje och fjärdeplatsen. En sak som är underbart med pool är ju fansen.
Barcelona Ghazza
2007-06-30 15:39
Att säga att engelska lag inte skapar egna talanger är som att gräva sin egna grav. Helt idiotiskt. Om det nu dock är så att man föredrar unga spanska talanger t ex, (som jag själv), så får man väl tycka det. Visst kan man tycka at Liverpool och Chelsea beter sig svinigt då de stjäl våra talanger, men faktum är att det är helt enligt regelboken. Dessutom visar spelarna vilka egentligen som hjärta för klubben. Jag tänker då på Bojan, Gio, Messi osv.. De som inte vill kämpa för platsen i Barcelona ska inte heller vara kvar. Barcelonismon visar sig.

Och att blanda in Mourinho i detta känns fel. Den mannen borde inte nämnas på Les Rambles..
Barcelona Alenoinho
2007-06-30 15:29
Ämne: Alenoinho//

Despe....
Mmm Dom är despereta efter talanger...Dom har fan minst köpt 10 spelare under 17 år denna säsongen och det är fan i mig desperat... Sen så producerar dom inga egna som varit i klubben sen 12 års åldern..
Pride of England [ LFC ]
2007-06-30 15:26
Alenoinho//

Desperata?? Producerar inga egna?? Lika bra att du lägger ner nu. Innan du svamlar iväg ännu mera.

Zamboza//

Den mannen är känd för att säga saker som han inte vet. För det stämmer ju verkligen att Rafa vill satsa allt på CL igen och inte på liga, säger sig ju självt hur dumt det låter.

Camparn på nou//

Långbollar var under s*uness och Houllier tiden. 2 tränare som är värdelösa. Innan det så var det VI som förknippades med "pass and move" fotbollen. Det är det Rafa håller (äntligen) bygger upp igen.
Barcelona Born In Barcelona
2007-06-30 15:26
Varför är det alltid någon idiot som ska snacka Handboll eller liknande?

Livepool må vara ett trevligt lag som jag gillar (kan det bero på vilket land spelare som dominerar start elvan)
Man om jag gillar Liverpool så avgudar jag och vilkorslöst älskar jag Barca.

Om det är fler som är som du Alves kanske jag har felbedömt Liverpool
Barcelona Lionel Andrés Messi
2007-06-30 15:19
Alves!!!

I vilket fall så är vår "Vollyboll" spelare störren alla i ert lag, en sak som är säker
Barcelona Zamboza
2007-06-30 15:14
Det är ju som Mourinho sa om underbara pool att dem satsar bara på champions league och inget annat. Ligan har de ju inte vunnit på typ 20 år.
Barcelona Alenoinho
2007-06-30 15:11
lungt grabbar.. VI har Giovanni,Bojan,Gai,Lago som spås en grym framtid så vi har inget att oroa oss för.. Liverpool är så desperata att dom snor ungdomar från sverige eftersom dom inte kan producera egna.. Så tyst
Barcelona Camparn på nou
2007-06-30 15:09
Haha

Alves det var bland det plattaste försök till att provcera som jag har sett.
Att Barcelona skulle spela volleyboll...
Långbollar och är något som som är synonymt för ditt "underbara" Liverpool
Annons: