/spanien/barcelona/forum/24104.aspx/spanien/barcelona/forum/24104.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barca 666
2007-07-05 16:33
Enligt Sport.es kommer Barca sitta ner idag o bestämma sig för Chivu lr Milito o under imorgon lr helgen kommer de avsluta sina förhandlingar med klubben i fråga. Om det stämmer att Chivu vill spela för Barca hade han nog varit lite bättre då han e skolad i en 4-3-3 lag Ajax o han kan sköta uppspelen o Rijkard vill nog ha en sådan back medans Milito e en krígare som Puyol o han e van vid spanska ligan. Men det glädjer mig att båda spelarna verkar vilja spela för den bösta klubben i världen så jag kommer verkligen inte gråta om vi får Chivu lr Milito. Hur som helst under kvällen lr imorron får vi nog veta vad vår nästa nyförvärv heter.

Forza Barca
Barcelona PILMA
2007-07-05 16:18
Om Chivu verkar föredra (*BARCA*) före Reöl och var hans dröm att spela för (*BARCA*) nångång i framtiden så verkar han ju ha en evetuellt hjärta för laget avser jag Eller?

VISCA EL BARCA
Barcelona GiovanniDosSantos_FCB
2007-07-05 15:57
angående chivu dealen, vill han verkligen komma till barca ? jag har inte hört nått utalande snart själv tror jag allt är skämt och han skriver på real när som helst!
Barcelona Ronaldinho Jr.
2007-07-05 15:39
Redan för några månader sedan hade jag hoppats på att vi skulle värva Henry, Abidal och Milito! Det var mina tre drömvärvningar och det skulle göra mig sjukt glad om alla de uppfylls. Att sedan Yaya är klar för oss är inte helt fel heller :) Chivu är jag inte lika imponerad av i de matcher som jag sett honom men jag ska inte säga för mycket (har sett honom spela typ 3 gånger hehe)
Barcelona ronaldinhogaucho_fcb
2007-07-05 15:20
hoppas vi får både milito och chivu men man kan bara dröma man kan alltid önska det hoppas båda kommer men om chivu vill till real så tar vi milito så enkelt e det
Barcelona Rambla (Anims Puyi)
2007-07-05 15:20
Som sagt, Madrid eller vilken annan klubb som helst kan insistera att de har varit intresserade under 5 år. Jaha, so what? De har inte suttit vid förhandlignsbordet med Roma under 5 år i alla fall. De ville in och fördärva för Barcelona så klart, samtidigt som de själva behöver en vänsterback. Fullt förståeligt att de blandar sig i. Grejen är bara den att de tänker sig inte för och erbjuder hutlösa summor innan de ens har hört sig för hur läget är.

Barcelona som klubb skulle väl vara helt inkompetenta om de genast säger ja till €18m bara för att Roma vill ha det. Det är helt orimliga pengar som M79 är inne på. Har han ett år kvar på sitt kontrakt så är det för mycket pengar. Roma borde ha skrivit nytt kontrakt i ett tidigare skede för att få ut de pengarna, eller tom mer pengar. Nu har de tur att det finns en klubb som Madrid som är intresserade av spelaren.
Barcelona Woods
2007-07-05 15:14
Rambla

Det är just det jag vill bestrida, påståenden som gör gällande att Barcelona blandat sig i någonting alls i den här affären.

Jag kan ha svårt för klubbar som agerar på det viset, därför vill jag påminna om att det är någonting som Barcelona inte alls gjort här.

Själv föredrar jag Chivu, kan bara hoppas.
Barcelona M79
2007-07-05 15:13
Håller verkligen med att 18milj euro för en försvarare vars kontrakt går ut om ett år är skandalmkt pengar!
Återigen, agenterna borde bort från marknaden. Varför ska de ha så otroligt mkt pengar vid varje övergång ? En bra spelare borde väl inte ens behöva en agent ? Agenter är ormar

Barcelona Rambla (Anims Puyi)
2007-07-05 15:02
Woods:

Barcelona blandar sig i? Det är struntprat. Det hela borde ha lösts mycket tidigare. Saken är väl den att den girige agenten satte käppar i hjulet för en överenskommelse. Han dealade med Inter bakom ryggen på Roma, som inte givit sin tillåtelse ens. Madrid hade inte ens börjat förhandla eller visat sitt intresse hos Roma. Mijatovic sa ju senast för några dagar sedan att de inte ens var på tal att värva Chivu. Några dagar senare så vädrade de morgonluft och tog snabbt kontakt med Roma, just för att förhandlingarna med Inter och Barcelona drog ut på tiden. Som sagt, Txiki borde ha slutfört det här tidigare.

Jag tar ingenting för givet längre, speciellt inte pga vad som står i tidningarna. Italiensk press säger att Chivu föredrar Inter. Jaha, värst vad alla tidningar verkar vara säkra på sin sak.
Barcelona Woods
2007-07-05 14:46
King Raul//

Kan ha misstolkat dina VERSALER, men sånt händer. Bra att du inte tog åt dig! =)
Barcelona Woods
2007-07-05 14:42
Okej, jag är av den åsikten att jag inte vill att mitt favoritlag ska gå in och förhindra rivalers spelarköp genom att själv blanda sig in i leken. Därför är jag extra känslig mot yttranden som "Barcelona blandar sig i" som går att läsa på förstasidan här på svenska fans.

Därav tycker jag att det bör påpekas att Barcelona tidigare mer öppet deklarerat sitt intresse för Chivu denna sommar. Jag vill inte att min klubb ska vara den som lägger sig i.

Om detta är svårt för vissa att acceptera så kan jag inte göra mycket åt detta faktum. Jag vet bara att jag får skriva vad jag vill inom vissa gränser, och denna rätt tänker jag utnyttja.
Barcelona akiljo
2007-07-05 14:41
Visst är det U20 Mexico-Portugal ikväll? Vet någon på vilken kanal det sänds?
Real Madrid King_raul
2007-07-05 14:39
Woods,
Tog åt mig?
Barcelona Cristocea
2007-07-05 14:39
[Robinho#10]//

Vet inte kanske. Mycket troligt med tanke på att Polen har på sistonde producerat några av europas bästa målvaket. Jag antar att Arsenal och Man U värvade varsitt ung polsk målvakt? Fabianski hette nån av de.
Real Madrid [Robinho#10]
2007-07-05 14:36
Är det sant att ni vill värva Polske landslagsmålvakten artur boruc?
Barcelona João Pinto
2007-07-05 14:34
Har varit bortrest ett tag och i stort sett missat silly season de senaste veckorna. Men som jag har förstått det handlar det nu om Chivu eller Milito, eller är Andrade fortfarande med i leken?

Och vad händer på def. mitt fronten? Några andra namn än Yaya Toure?
Barcelona Woods
2007-07-05 14:31
King Raul

Så ledsen att du tog åt dig som du gjorde.. ;)
Barcelona Gabriel
2007-07-05 14:31
Men herregud, vem bryr sig om vem som var först eller sist? Den som bjuder bäst tar spelaren, så är det och så har det alltid varit!
Real Madrid King_raul
2007-07-05 14:29
Woods,
Ja vad vet vi EGENTLIGEN om vem som var FÖRST, lite dadda-lek att prata om vem som var först eller inte.
Barcelona Crosas
2007-07-05 14:28
Hmm med tanke på att Henry ville ha en chans att vinna titlar i Europa så får man se det som att han kom hit för det likaså Torres, klubbarna presterade inte så bra som dom velat och därför vände dom sig utomlands för att söka nya utmaningar inget svek i det???

Sen så e det klart vi har pengar men om man jämför summor som Madrid och andra lag lagt ut på spelare så är det inte ens i närheten.

Paco Buyo //

Håller med dig helt angående det du sa om mitt inlägg men dom pengarna som dom får är dom förtjänta av efter vad dom presterat och gett för klubben....
Barcelona Woods
2007-07-05 14:26
Inte fan är det vi som blandar oss i någon lek här, vad jag vill minnas så var väl vi på g med Chivu bra mycket tidigare än Real!? Är det någon som har blandat sig i så är det väl ändå Real Madrid! Lite känslig för sånt här.. =)
Barcelona Gabriel
2007-07-05 14:24
Whops, blev visst två inlägg.
Barcelona Gabriel
2007-07-05 14:24
Captain Fantastic!

Precis som du nämner tror jag att Chivu blir aningen billigare att lösa från hans kontrakt men däremot kan han knappast förvänta sig en årslön i samma form av det som Real erbjuder, det vet han om. Trots det verkar ju det som att han verkligen vill komma, så vi får se vad som händer. En annan sak att tänka på är att Milito säkert kan pressa Zaragoza på att sälja honom precis som Abidal gjorde, då lär även hans prissumma sjunka en del.

Nåja, vi får se vad som händer hehe.
Barcelona Myspys
2007-07-05 14:21
Det ryktas om att Zaragoza gärna vill ha Motta och att han kan ingå i en eventuell bytesaffär med Milito.
Real Madrid King_raul
2007-07-05 14:21
Crosas,
Så ni är inte ett lag med pengarna? Kom Henry gratis eller har jag missat något?
Sen får jag säga att de sista Real Madrid matcherna hade mer hjärta än jag sett på mkt mkt länge. Chivu verkar ju ha koll.
Fast ni har ju Oleguer, där har ni hjärta ;)

Delarocha
2007-07-05 14:19
Dags för Barcá att öppna plånboken? Om vi ska få nån av dessa två backar gäller det att vi höjer vårt bud... Dessvärre. Annars får vi ju strunta i båda... Roma vill ju inte ha någon bytesaffär och Zaragoza kräver 20... Dags att agera?
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2007-07-05 14:17
Jocke/Gabriel

Var sarkastisk med påståelsen, av att dömma utav spanska sidan så vill han nu komma till Barca. Min spanska är lite off men det var vad ja tolka ur siten elmundodeportivo.es.

Silly season har tagit över och sprider en massa b.s för tillfället.
Barcelona Crosas
2007-07-05 14:16
Det som står nu värmer mitt hjärta det är det här jag menar med mitt inlägg angående Chivu att man hellre spelar för ett lag med hjärtat än med pengarna. Har bara väntat på att få höra ett yttrande av var han vill spela och nu när vi har det så måste Barca ordna detta!!!!!

Chivu for Barca=)
Real Madrid [Robinho#10]
2007-07-05 14:15
Är det sant att ni vill värva Polske landslagsmålvakten artur boruc?
Barcelona Captain Fantastic!
2007-07-05 14:15
Gabriel

Skönt. Då är det mest pengar som det handlar om? Vem blir billigast i slutändan? Chivu är väll billigare då det kommer till frigörande av kontrakt (18 miljoner avgiften), medans Milito kostar 20 mille. Däremot är lönerna olika, där Chivu vill ha mer i årslön.

Fy f-n för dessa dramor...det liknar ju Våra bästa år eller Glamour...
Annons: