/spanien/barcelona/forum/24093.aspx/spanien/barcelona/forum/24093.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Crosas
2007-07-06 23:09
Skall bli väldigt intressent nu att se vad som händer med Milito framöver känns som banan är utstakad för att värva han nu. Är dock fortfarande lite skeptisk eftersom jag tycker Puyi och Milito är för lika i sitt spel???

Fortfarande är jag bedrövad över Chivu som person trodde inte han var en så pengakåt spelare tappat mycket av min respekt för honom efter denna mercato oavsett var han går.

Det bästa han skulle kunna göra nu för att rentvå sitt rykte efter denna utdragna historia är väl att skriva på för Roma? för jag kan itne tänka mig att några supportrar vill ta emot han med öppna armar när han påstås heja på barca sen barnsben å sen dra till Real eller Inter???

Skall bli grymt intressant att se U20 nu Argentinarna är grymma me Aquero i spetsen!!
Barcelona Kamelen
2007-07-06 23:03
Äh, Txiki & Soriano vet vad dem sysslar med. Tror inte en sekund att dem spenderar mer än vad de kan göra av med. De håller sig garanterat 'inom ramen'.

Gabi Milito är en oerhört grym mittback som inte viker sig för någon. Kan hålla ihop ett försvar på egen hand lik Puyol. En utmärkt värvning förutsatt att han nu kommer.

Kan säkerligen bli att Rafa får spendera mestadel av sin tid som han får på planen uppe på mittfältet. Yaya verkar oerhört intressant men är ändå oprövad i La Prímera än så länge.
Barcelona Dinho!
2007-07-06 22:58
Ämne: Nu borde vi kunna pr....
Jag har inte sätt Milito spela speciellt mycket den här säsongen men i copaamerica har han sätt ganska svajig ut.

Själv föredrar jag Marquez bredvid el capitan!
Barcelona Dinho!
2007-07-06 22:58
Ämne: Nu borde vi kunna pr....
Jag har inte sätt Milito spela speciellt mycket den här säsongen men i copaamerica har han sätt ganska svajig ut.

Själv föredrar jag Marquez bredvid el capitan!
Barcelona Rambla (Anims Puyi)
2007-07-06 22:52
Nu borde vi kunna pruta någon mille på Milito. :D

Jag har blivit lite snål den senaste tiden. Vi sprider euros omkring oss som aldrig förr. Håll i slantarna för tusan Soriano.
2007-07-06 22:48
Hushh:

Ja du. Det såg riktigt bra ut på pappret även inför säsongen som just avslutats. Redan i Supercupen mot Sevilla såg man vad som komma skulle. För dåligt motiverade spelare, vissa av dem åtminstone. Alldeles för dåligt tränade, speciellt Ronaldinho, pga idiotisk försäsong med turné i USA-Mexiko.

Jag hoppas att både ledning och spelare lärt sig av förra säsongens misstag och ger järnet under nästa säsong istället. Skärper alla till sig så kan det gå riktigt bra. Puyol är borta i 3 månader. Han lär väl komma tillbaka några omgångar in på ligan.

Japp, Zambrotta har gjort en riktigt bra avslutning på säsongen. Har gjort 3 mål under sin första säsong i Barça, och riktigt snygga sådana också. :D

Som sagt, vi får se. Om Juve är smarta så köper de Garay från Racing. Det är en blivande storback, är överygad om det. En härlig talang.
Barcelona Henk Ten Cate - El Mister
2007-07-06 22:48
Du kan nog säga grattis, hehe =)

Nu måste jag säga att det mesta talar för en Milito-affär. Andrade till Militos möjliga nya klubb, Juve. Kan inte tänka mig något annat senario än att Milito går till oss.
Dock så lär han inte kunna presenteras första efter Copa America. Hoppas Argentina åker ut i förtid så Milito och Messi kan komma hem till Barca och vila lite innan försäsongen :P
Barcelona Evička
2007-07-06 22:45
Ämne: Evièka/Lutherhjälpen....
Förstår att det gnagde på samvetet. Som om inte dessa barn hade det illa nog....
Real Madrid Hushh
2007-07-06 22:42
@ Rambla

Hoppas att han är den mittbacken vi letat efter ganska länge nu. Jag har redan läst den, tack för tipset i alla fall, den är riktigt bra!

Det verkar som att ni får Millito. Han och Puyol tillsamans i mittlåset kommer att vara stensäkert. Ska bli riktigt kul o se dem spela tillsamans hehe. Sen med Zambrotta på den ena kanten och Abidal på den andra. Vet inte riktigt vad jag ska säga?
Barcelona tarrak
2007-07-06 22:36
Evièka/Lutherhjälpen, sen ångrade jag bittert att något stackars afrikanskt barn skulle behöva gå omkring med skiten på sig.
2007-07-06 22:35
Hushh:

De nada. Andrade är en klippa, en spelare med stor karaktär och en riktig ledargestalt. Läs gärna den utmärkta krönikan om Andrade som Depor-redaktionen skrivit. Riktigt läsvärd. Jag hoppas att Andrade kommer upp i gammal god form, då är han en av världens bästa mittbackar.
Barcelona Evička
2007-07-06 22:33
tarrak
Bränd tröja förmodar jag? Eller ligger den i bankfack?
Barcelona tarrak
2007-07-06 22:32
Rambla/Självklart hade han chansen att tacka nej, det är ju därför han är så hatad. Jag försökte bara förklara att Barça inte kunde göra något för att stoppa honom.

Gissa vem som köpte sin första Barçatröja och vilket tryck tröjan hade, bara några veckor innan han lämnade? :(
2007-07-06 22:28
tarrak & cabron:

Oavsett klausul så hade ju F*go den fria viljan att tacka nej. Han sa väl bara några dagar innan att han aldrig skulle kunna lämna Barça för Madrid? Trots det så stod han där med ett brett flin brevid Florentino och höll i den vita tröjan vid presentationen.

Det ryktades ju att Florentino hade gjort en pakt med F*go (en pakt med djävulen?) och fått honom att skriva på något slags personligt kontrakt, där det stod att F*go skulle bli ersättningsskyldig till Florentino om han inte höll sitt löfte att gå till Madrid. En rätt så ansenlig summa dessutom. Jag vet inte hur mycket sanning det ligger i det.
Real Madrid El cabron
2007-07-06 22:18
Jo jo men risken är inte stor i mina ögon iallafall. Skit i det nu, den här killen kan han kire på flera positioner och var i startelvan skulle du stoppa in han.
Real Madrid Hushh
2007-07-06 22:18
Tack så jätte mycket Rambla.
Barcelona tarrak
2007-07-06 22:15
El cabron/Det var inte så att Barça "släppte" Figo. Madrid erjöd utköpsklausulen i hans kontrakt, inget att göra något åt och skulle alltså kunna hända igen.
2007-07-06 22:13
Hushh:

Sammanfattaning:
Juventus och Deportivo kom idag överens med varandra om Andrade för en övergång till Juventus. Spelaren kommer inom de närmaste dagarna att resa till Turin för att slutföra övergången till den klassiska italienska klubben Juventus.

Sen står det lite om när Andrade kom till Deportivo, hur många landskampar han har för Portugal etc.

Grattis till en bra spelare om det nu blir av.
Real Madrid El cabron
2007-07-06 22:12
Ämne: Ämne: Ämne....
misstolka mig inte, Jag menar inte att dom är lika. Figo är ett penga kåt luder det vet vi alla. Mena bara att barca lär inte va så sugna på och sälja spelare till oss längre och vi lär aldrig mer få köpa av er.
Fan vi köppte liksom eran lagkapten, det lär ni aldrig göra om.
Real Madrid Hushh
2007-07-06 22:03
Någon som kan översätta?
Barcelona tarrak
2007-07-06 22:02
Ämne: Ämne: Du kan ....
Man ska aldrig säga aldrig, men jag har väldigt svårt att se det hända, för att uttrycka mig diplomariskt. Jag har däremot svårt att se kopplingen till den girige portugisen.
Real Madrid El cabron
2007-07-06 21:59
Ämne: Du kan vara lugn, ca....
Hade jag vart Calderon hade jag lätt slängt ett bud på han om han inte var tillgänglig för A-truppen.
Kanske en omöjlig affär efter Figo men värt ett försök =)
Barcelona tarrak
2007-07-06 21:57
Du kan vara lugn, cabron. Dos Santos spelar i A-laget till hösten.
Real Madrid El cabron
2007-07-06 21:54
Vad hände med han Dos Santos, spelar han fortfarande i erat ungdomslag och isåfall, varför i h-lvete plockar ni inte upp han i truppen.han va ju grym. bara o erkänna som Madridista.
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2007-07-06 21:29
Rambla (Anims Puyi)

Pep hårdsatsar. :D, kolla in länken vettja it brings back nice memories.
:D
2007-07-06 20:11
På tal om annat. Det var en konstig men helt underbar känsla att på Barça Tv se Pep bli intervjuad och berätta om sina två senaste nyförvärv till Barça B. En vänster och en högerback har han värvat. Två snabba spelare som är aggressvia och inte några tonåringar, båda är 22-23 år. David Córcoles från Valencia B, och Victor Espasandin från Ponferradina.
Barcelona Captain Fantastic!
2007-07-06 20:08
Själv tycker jag att avbytaren Piatti är den intressantaste av de alla argentinska spelare i U-20. Han är en kopia av Messi fast med höger foten. Löpstilen, bollbehandlingen, utgångpositionen etc...

Som sagt en högerfotad Messi :D

Edit: Glömde säga att han är allt detta minus Messis kavlitee, i alla dessa egenskaper. Men trots det enormt duktig :)
2007-07-06 20:04
Giovani är minst lika bra som de där två. Det måste lossna lite för honom först bara och så ska han få spela lite A-lagsfotboll, vilket de andra redan gjort någon säsong nu. Då kommer självförtroende och mer folk kommer att lägga märke till honom.
Barcelona Ibbe Gbg
2007-07-06 20:03
Brankt

Kalou? skojar du med oss eller? , Ezquerro e ju bättre än honom o då har han ändå varit riktig flopp i barca.. vi behöver inte offensiva spelare mer, möjligtviss ifall deco lämnar så skadar det inte med en offensiv mittfältare. fast ja tror barca kommer ta ner ronaldinho i mitten så anfallet blir henry-etto-messi..
eller så kommer dom på nått nytt system me alla 4 på topp =)
Barcelona Kamelen
2007-07-06 20:02
Delarocha

Banega spelar för Boca Juniors i Argentina - sägs att Real Madrid har en option på honom men det verkar vara ett löst rykte.
Zaraté spelar för Velez, även det i Argentina.

Banega är förövrigt en mittfältare med otroligt kvicka fötter medan Zaraté är anfallare.
Annons: