/spanien/barcelona/forum/240.aspx/spanien/barcelona/forum/240.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Infinit8Don
2018-09-15 21:59
Haha. Älskar Raul garcia när han provocerar real. Låt han avgöra detta möte.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Infinit8Don
2018-09-15 21:55
Smogen Sant. Nu måste bara VV spela dem 3 tillsammans.... cl i veckan hade passat bra.
Barcelona Smogen
2018-09-15 21:47
@Infinit8Don:

Enda trösten är att vi har spelarmatrrialet i truppen. Busquets-Arthur-Coutinho känns ju lite bättre.
Barcelona FBKröjjf
2018-09-15 21:45
Vilken klassskillnad. Matchen i Bilbao hade jag gladligen sett. Helst på plats. Men man kan inte få allt. Även om det laggar bra mycket mindre nu med Strive, så är bildkvaliteten under all kritik, med ojämna mellanrum. Men fotbollen är det inget större fel på.
Barcelona sideshowbob
2018-09-15 21:45
Jag hoppas verkligen att vi får se ett mittfält med busquets, coutinho och Arthur snart, det mittfältet har allt som krävs för att spela fin fotboll. Har alltid gillat rakitic men det känns som att hans dagar som given i startelvan måste närma sig ett slut snart, tveksamt om valverde har samma syn på saken dock. Hade också gärna sett ett anfall med Messi som falsk nia och dembele och Malcom på kanterna. Suarez har, även om de senaste matcherna har varit lite bättre, inte alls varit bra på länge nu. Det är synd att valverde är feg och inte vågar bänka/byta ut de spelare med hög status som inte presterar, det finns ju kvalitet i truppen.
Barcelona Infinit8Don
2018-09-15 21:37
Baskerna har verkligen ställt till det för topplagen idag.
Barcelona Xaviesta
2018-09-15 21:33
FBKröjjf Jag tror helt enkelt att Coutinhos ruskigt pigga inhopp ingjöt hopp om en remontada och när sedan även Busquets hoppade in och redde ut saker och ting på mitten så släppte vi till slut resistorn och började spela rakare vilket kulminerade i en vändning. Inget spektakulärt i att ersätta bänkspelare med huvudpjäser när saker och ting inte gick som tänkt i första halvlek och därför kan jag inte med handen på hjärtat tycka att det var Valverdes förtjänst heller. Att han vilar spelare är dock förståeligt då vi har en fruktansvärt tuff oktober månad framför oss och att vi då vänder och plockar tre poäng när det normalt sett vankas hangover i grabbarnas spel efter landskamper tycker jag är mer än godkänt. Spelmässigt var andra helt okej jämfört med sömnpiller i första. Att Barca spel generellt sett inte varit sig likt på åratal oavsett formationer/tränare är däremot en helt annan diskussion där vi förmodligen är ense om det mesta förutom lite turbulens i en annan fråga kanske. Lite nostalgi är alltid trevligt eller vad säger du Ragnar Rök? ;)
Barcelona Culés
2018-09-15 21:28
Soko is baaaaaaaaaack!!! :D
Barcelona Infinit8Don
2018-09-15 21:24
Snart lär väl det obligatoriska målet komma innan halvtid. På straff kanske?
Barcelona Erik Satie
2018-09-15 21:21
Fyfan kan de stå i linje. Man såg direkt att det var offside.
Barcelona Infinit8Don
2018-09-15 21:18
Ändå kul vad tongångarna har ändrats. När vi spelade passningsorienterad fotboll var det tråkigt och vidrigt. Nu är det tydligen vackert enligt dem på andra sidan. Dem har verkligen tagit efter av oss.
Barcelona Dreamteam09
2018-09-15 21:17
Haha fyfan där öga man dem rejält!!! :D
Barcelona Infinit8Don
Bilbaoooo. Dem får matchen exakt dit dem vill.
Barcelona Erik Satie
goooooool.
Barcelona Dreamteam09
2018-09-15 21:15
Är det bara jag? Ser på Reals match har dem blivit Barca eller? Wow vilket spel dem visar upp!! Medan vi spelar som traktor med sega mittfältare!
Barcelona Infinit8Don
2018-09-15 20:50
Oj vilken press Bilbao inleder med. Hög och aggressiv. Blir intressant detta.
Barcelona FCB_Messi
2018-09-15 20:40
Soko is back . När ska han få livstidsspärr egentligen ? Mod vad sysslar ni med ?
Barcelona Infinit8Don
2018-09-15 20:33
A good coach.... Malcom är fortfarande skadad. Arthur kom nyss tillbaka från landslagssamlingen o hann bara träna en gång med laget. Och ja, det gjorde coutinho med. Men han är van och har gjort det i flera år nu. Så det är väldigt Logiskt att ingen av de 2 förstnämnda var uttagna. Och det var även anledningen till att coutinho inte spelade 90. Väldigt logiskt.
Barcelona A good coach is everything!
2018-09-15 20:24
Seriöst ibland hoppas man verkligen att man kan gå titel lös så Valverde får gå. Känner verkligen inte igen detta Barca. Vi kan lika gärna förlora med 3-0 känns det som. Ingen kontroll på matcher för fem öre. Sen är det så jävla tråkigt! inte bara spelmässigt. Men inga överraskningar samma jävla spelare på plan dag ut dag in. Vi har lite krydda på bänken som ska och kan blomma men icke i VVs lag den saken är säker. Vart är Malcolm vart är Arthur ? Spelare som Cou kom till oss som en av världens bästa. Men i Barca så har han gått ner sig så grovt mycket. Så jävla synd fucking sorligt. Idag borde Raketen sitta på bänken inte Cou.
Barcelona Tronpåbarca
2018-09-15 20:23
[QUOTE=Soko]Vi är två helt olika lag hemma och borta.  Hemma kan vi krossa alla, borta kan alla slå oss. Vi möte två halvdana lag borta nykomling Valladolid och hårt skadedrabbad Sociedad och fick vinna med extremt tur i båda matcher ..  Kanske ska Messi sluta spela på bortaplan i ligan och satsa allt på CL.. Så som han presterade på dessa två matcher är bedrövligt .. Jag ville att han skulle motbevisa alla som inte såg honom bland tre bästa i världen men nej han bryr sig tydligen inte .. Jag hade stora förväntningar och förhoppningar av honom idag då han vilade i två veckor och han bryr sig tydligen inte..  Väntade i två vexkor på att ligan ska spelas igen men  blev så besviken trots tre poäng. Tur att det är en ny match om tre dar och det på hemmaplan .. [/QUOTE] vad fan snackar du om? va?
Barcelona FBKröjjf
2018-09-15 19:59
@ Xaviesta:
Det såg jag inte komma; att jag skulle bestrida Xaviestas åsikter alltså. Men minns jag inte fel så var bl a vår forumansvarige "mycket nöjd", med det sätt på vilket Valverde tog sig an FC Barcelona en bit in på förra säsongen. Ja, så nöjd att han beskrev sitt sinnestillstånd som att "jag ryker" (tror Lion24 skrev exakt så), när han ilsknade till riktigt rejält då jag själv satte ett och annat frågetecken efter analysen; som jag själv hävdade "helt enkelt" inte gick "ihop" (enligt mitt minne som sällan sviker). Så frågan som måste ställas i anknytning till ovanstående citat, är vad det var som vände och när det i så fall hände? Var det möjligtvis så att vi från att se ett obesegrat Barca bygga sitt spel på defensiv fotboll och s k riskminimering, efter ett tag fick svar på förtal; d v s att Valverde så småningom visade oss alla var skåpet skulle stå i omklädningsrummet, för att sedan öppna dörren på vid gavel för sin offensivlusta?
Barcelona Infinit8Don
2018-09-15 19:53
Reals mittfält idag. Ceballos-kroos-modric. 3 magiska genier. Vårt mittfält idag: sergi-Raki-rafinha. Fyfan. Skämskudde på den.
Barcelona Ribohn Fan
2018-09-15 19:39
Nej! Ingen höjdar match idag segt, långsamt.
Jag håller med Lion24, som skrev i veckan att spelar man inte kontinuerligt varje veckan, blir man seg och tappar tempo. Janne Andersson sa desamma och verkade som han ångrade att han ställde över hela första laget i träningslandskampen innan Turkiet matchen.
Säsongen har annars börjat bra, med mer offensiv anfallsfotboll och 4-3-3.
Nu blir det tätare med matcher och viktiga matcher, nu får vi se vad Valverde gör med laget.
På tisdag blir det nog offensiv anfallsfotboll, vi får se upp med Lozano bara, han är giftig, ett riktigt hot.
Barcelona Passa_Bollen
2018-09-15 19:32
Soko, Vi har vunnit 2 st matcher på deras hemma plan sen 2010. Sedan 30 talet tills idag har vi vunnit över dem 2 gånger totalt sätt när dem gjort första målet mot oss och endå försöker du glida in med dina patetiska inlägg om att inte Messi bryr. Sen skriver du att han ska vila alla bortamatcher då det igentligen ör han som gjort så vi vunnit ligan med sin briljans. Det är så uppenbart att du trollar! Du är så mycket ångest med dina inlägg! Admin jag sa att jag inte skulle skriva på flera månader men varje gång soko lägger inlägg blir jag förbannad! Jag vet att man kan ignorera genom att inte läsa men finns det nåt sätt så man kan blocka personen så man slipper se hans namn här på forumet?
Barcelona FCB_Messi
2018-09-15 18:44
Att ni ens orkar klaga. Ni vet hur jobbigt vi har det på Anorieta. Nu låg vi under med 1-0 i halvlek med . Ändå går vi därifrån med 3 poäng . Det är såna här segrar man vinner ligan med . Man kommer alltid att hitta något att klaga på . Men en seger som denna så ska man bara se framåt och skippa skitsnacket.
Barcelona Infinit8Don
2018-09-15 18:43
Lipandet på andra sidan är ändå roligt. Dem försöker intala sig så mkt skit för att må bättre. Hoppas Bilbao sänker dem ikväll.
Barcelona S.Eto'o
2018-09-15 18:36
Ernesto Valverde: "Arturo Vidal for Dembelé? There were 15 minutes remaining, they were catching us on the counter and Arturo strengthens us in the middle of the field, why don't you ask about the other changes?" Njaa kontringarna kom väl efter bytet och inte innan. Sen vill han ha beröm för att ha tagit in våra två bästa mittfältare... Smh dem byten kunde även min lillebror göra.
Barcelona Damon2022
2018-09-15 18:30
De jämnar inte alls sig, skit i utvisningen, dem brände 4-5 mål MINST, riktig hawai fotboll. Precis som suarez gillar de på sin pizza. Han passa mer passningar till dem än oss
Barcelona Damon2022
2018-09-15 18:30
även suarz han måste gå ner lite vikt. De ser ut som han käkar pizza varje dag. Inte undra på messi o neymar kallar honom fet o retar han med skräpmat.
Barcelona wallmannen
2018-09-15 18:29
Jag tyckte inte Barca hade tur. Är det tur att Ter Stegen gör fina räddningar? Barca hade i och för sig tur på slutet när Sociedadspelaren nickade utanför, men Sociedad hade tur i och med att Illaramendi inte blev utvisad. Det jämnar ut sig. Förrsten så vill jag bara tillägga att spelet inte var direkt upphetsande...
Annons: