/spanien/barcelona/forum/2396.aspx/spanien/barcelona/forum/2396.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Himne del Barcelona
2016-02-14 22:53
@^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^:

Lite kontrast till Aston Villa-supporten från Australien som fick se sitt favoritlag live för andra gången någonsin idag och som hoppades att det skulle vara värt den korta flygresan på 25 timmar. Klubben önskade honom en trevlig dag och hoppades att det skulle bli en minnesvärd resa.

Jag hade kunnat betala mycket pengar för att vara på Camp Nou den här kvällen då lidandet under den första halvleken minst sagt var värt besväret med tanke på showen vi fick se i den andra. Det är lätt att flyga iväg nu och glömma hur nära det faktiskt var 2-2 och att Barcelona länge gjorde en ganska ofokuserad och slarvig match (framförallt defensivt). Men låt oss bara strunta i det och njuta av en fotboll som inte ska vara möjlig där Messi låg bakom segern med sin briljans kombinerat med effektivitet, där Suárez tryckte dit bolljäveln och där Neymar bjöd på konster som vi inte sett maken till sedan Ronaldinho. Är inte alls avundsjuk på de som var på plats ikväll...bara lite.
Barcelona Santiago Cazorla
2016-02-14 22:51
Celta Vigo gjorde faktiskt en väldigt bra match med men det finns inget att göra när den trion kör igång haha. Iniesta var väldigt bra med, så kul att han har hittat tillbaka till sin bästa nivå igen.
Barcelona Gabriel
2016-02-14 22:51
Funeral Canticle

Haha, ja men jag håller ju med om det. Det kanske inte förstods av mitt inlägg?
Fuerza
2016-02-14 22:50
Lack of respect!?

Men det var i all sin ordning när Guidetti höjde händerna bakom öronen för att provocera hemmasupportrarna vid straffmålet?

Sense. Makes none.
Barcelona B-Guden
2016-02-14 22:50
Kan det vara så att Celta är ett svårt lag att spela mot ? Ja det är det.
Sen att vi gör fler mål efter 2-1 är inte konstigt för då går Celta mer framåt, + att vi hade lägen för både 2-1 och 3-1 innan...
Barcelona Funeral Canticle
2016-02-14 22:46
@Rambla~:

Jag var inne på samma tankegång, kan det vara så att dem hade tankarna på Arsenal och safa lite på energin?

Gabriel
Tycker snarare att detta visar Luchos avtryck, visst har vi en spelide eller spelmodell som varje tränare försöker att gå efter med sin egen touch men det han har gjort är att få 3 spelare att briljera tillsammans och skapa en av fotbolls historians dödligaste trio. Dem verkar klicka på en helt annan nivå, har en av trion en dålig dag så höjer den ena och tar sig an ansvaret det är så sjukt grymt fördelad dem emellan. Visst kontrollerar vi kanske inte matcher som vi gjorde under Pep men vi hade också Xavi och Iniesta i storform. Låt oss njuta både Peps och Luchos dreamteam hade sin charm ;)

Någon som såg Alves sura vid bytet?
Sicken vinnarskalle att surna till så där haha, aja han gjorde ingen bra match så bytet var befogat men bra att han inte är glad över det och får helt enkelt tagga till till nästa match.
Barcelona A good coach is everything!
Tack ska ni ha !!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
@Stright outa Barca:

Så löjliga!

Så löjliga!

Så löjliga de är. Låt de brinna i deras hat. Nu blir vinsten, all finter och härligheter ännu skönare.

SO sweeet.
Barcelona grande jw
2016-02-14 22:45

Ja det var riktigt skönt med revansch idag. Men jag var även där förrförra året när vi förlorade ligatiteln mot Atletico sista matchen för säsongen. Den sved som fan. Eller när vi åkte ut CL mot dom. Men sen har jag även lyckats tajma in några fina höjdpunkter. När vi krossade Bayern i våras t.ex. Den var magisk!
2016-02-14 22:43
Här är alla mål och matchen. Här spara länken. Tror att 90 % av det här forumet har den här hemsidan. Du kan redan kolla på matchen nu. Njut..
Barcelona 100% AntiMadridista
2016-02-14 22:43
Snälla har nån länk till målen? Måste se målen ännu än gång innan jag går o lägger mig.
Barcelona Messi Nr30
2016-02-14 22:42
@A good coach is everything!:

Kolla på www.hoofoot.com
Dem lägger upp highlights på alla matcher
Barcelona Stright outa Barca
2016-02-14 22:42
note: real madrid media (which are all national media in spain) already started campaign saying penalty was lack of respect towards celta hahhahahah
Barcelona Thierry Henry
2016-02-14 22:41
Uppmanar alla att kolla reals forum ikväll. Många hyllningar och mogna kommentarer och självkritiska konstruktiva analyser om det egna laget och hur dom kan förbättra sig för att komma till nivån vi befinner oss på just nu. Så det ska se ut. Stor eloge till dom
Barcelona 100% AntiMadridista
2016-02-14 22:40
Måste bara berömma LE för sina två första byten. Första halvlek var katastrof, men grabbarna fick oss fansen att skämmas ännu en gång i andra. Ser redan fram emot Arsenal
2016-02-14 22:39
Frågan är vem den där passen var till Ney eller Suarez ?
Barcelona Nemesis 10
Det jag älskar med viaplay är att man kan spola tillbaka matchen och se om den. Har nu spolat tillbaka till minut 65 för att se magin ännu än gång. Yes :)
Någon som kan länka målen missa andra halvlek tyvärr.. Hittar inget bra på nätet !!
Barcelona Lionel12
Riktigt imponerad av vård blaugrana i andra halvlek. Det var ett tag jag tänkte att Suarez absolut inte är lämpad för avgörande pass eller långbollar. Vi kan säga att han även tystade mig med framspelet till Ney. Snyggt taktiskt drag av LE att ta ner Busi mellan Pique och Mashe i uppspelet för att kunna få fram bollen enklare. Magi idag av MSN. Forza Barca
@Awymard:

Nu skojar du va? :-)))
2016-02-14 22:38
@grande jw:

Vet inte om jag åkte hela vägen till Barca och se en sån match där vi förlorade mot Celta med alla missar från Barca, vet inte om jag skulle åka hem.

Skulle nog bo utanför arenan tills vi möte dem igen.
Det måste vara extra, extra sweet för dig idag..
Barcelona grande jw
2016-02-14 22:37
Vet att Ray Hudson var i högform när han kommenterade kvällens match. Tyvärr var man själv tvungen att lyssna på den bittre Perlskog. Kan någon lösa highlights med Ray sedan blir jag mycket glad.
Barcelona Santiago Cazorla
2016-02-14 22:37
Från Neymar rainbow flick till Messi straff är nog fan det bästa jag har sett i fotboll, vad mycket magi vi fick se där. Gäller att passa på och njuta så mycket det bara går av den här trion.
Awymard
2016-02-14 22:36
@Flavia:

Barcelona ryckte upp sig och vann. Frågan är dock: hur skulle de kunna läsa mitt inlägg om ingen av dem kan svenska? Dessutom vet jag inte riktigt hur pass känd svenskafans är i Spanien.
Barcelona Messidinho_10
2016-02-14 22:34
Känns som man kommer varje gång Neymar gör sin grej dubbelfotade med bollen över motståndaren fyfan vad den e läcker.
Barcelona DM1982
2016-02-14 22:34
[QUOTE=Rambla~]DM1982 Haha, jag vet men försöker bara vara realistisk. Det byggs upp en massa frustration inom en när saker inte riktigt fungerar. Det måste finnas en orsak till det eller hur? [/QUOTE] Jo, ska man vara helt saklig så var första halvlek inte mycket att hurra för. Barcelona har verkligen två olika halvlek ar, ofta är den första rätt svag för att prestera tokigt i andra. Det roliga med straffen är att Livescore räknar det som straffmiss. Sedan så är det knappast första gången en sådan straff utförs. Ibland bra. https://youtu.be/GDoqv74egBM Ibland mindre bra. https://youtu.be/_-ajDTudr3c
Barcelona B-Guden
2016-02-14 22:32

Det gör jag, var bara så chockad att det var så många som trodde man läre skjuta en straff. om det var 1-2 st hade jag inte var så förvånad med 2 på mitt facebook flöde och flera kommentarer om hur det är förbjudet, haha älskar folk som är är säker på sin sak så har dom fel.
Barcelona grande jw
Helt underbart att se Barca ånga på och förnedra Celta idag. Var på plats när man förlorade med 0-1 förra säsongen. och slet nästan håret av mig av frustration.

Idag var det show. Sista kvarten var ren njutning som fick mig att glömma den klassiska söndagsångesten.
Barcelona Thierry Henry
@Vampíro:

Med andra ord han har presterat på alla sätt man kan prestera som tränare.
2016-02-14 22:31
@Vampíro:

Klockrent inlägg där.
Annons: