/spanien/barcelona/forum/23956.aspx/spanien/barcelona/forum/23956.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona r.Hyder
2007-07-27 23:59
älskabarcelona

Det är omöjligt att svara på eftersom att ingen har sett de respektive försvaren agera tillsammans på en fotbollsplan. Men på pappret har vi den bättre backlinjen, inget snack om saken enligt mig.
Barcelona älskabarcelona
2007-07-27 23:55
Hej!vill ba fråga. vilka tycker ni har bästa försvaret , barca med zambrotta - milito - poyul - abidal , elr madrid med cicinho - pepe - ramos - marcelo , svara ärligt nu
Real Madrid herrn
2007-07-27 23:54
el Flaco: Jag tror att det är lätt att bli hemmablind (även om jag så klart erkänner att det finns många omogna Real-fans). Det hörde ju inte direkt till ovanligheterna att Real-supportrar efter ligasegern fick höra att man minsann inte var värdiga vinnare, att det var Barca som förlorade ligan och inte Real som vann den, att Barca var den moraliska segraren osv osv osv.
Barcelona el Flaco
2007-07-27 23:41
herrn//

Naturligtvis finns det undantag, men det stämmer ganska bra in på de flesta merengues här på svenskafans (med undantag förstås).

Jag tar avstånd som de culés som skriver dumma saker på både er forum och här på vår. Man lär sig att skilja de som det går att diskutera med ifrån de som det inte går med helt enkelt.

Jag kanske ska tilläga att jag känner många madrid-supportrar och jag kan snacka med de om fotboll i en mogen, konstruktiv diskussion utan att det utvecklas till någon pajkasttävling. Så det finns hopp :)
Real Madrid herrn
2007-07-27 23:32
el Flaco: Att det smittat av sig på fansen märks då inte på de cules som skriver i Real-forumet (med vissa undantag så klart).
Barcelona el Flaco
2007-07-27 22:58
El Culé//

Om jag inte minns helt rätt så sa Xavi i den intervjun att han inte ville svara på frågor om Real Madrid. Inte exakt samma kommentarer man får läsa om när Guti eller Casillas får frågor om Barcelona.

Skumt. Samma ödmjukhet, lugn och Fair Play som den nya ledningen och laget infört i Barcelona har smittat av sig på fansen. Precis samma motsats verkar det vara i den spanska huvudstaden.
Barcelona Foadinho_2pac
2007-07-27 22:51
skön sekvens när Ronaldinho,Eto´o och Henry duttar bollarna med huvudena(vet inte om man säger så).
Barcelona Foadinho_2pac
2007-07-27 22:45
Ämne: Hehe Härlig bild :) ....
hahaaha Rijkaard verkar vara full hehe rolig bild.
Barcelona El Culé
2007-07-27 22:40
Barca spelarna får precis lika många frågor om Madrid som Madrid spelarna får om Barcelona spelarna.

Skillnaderna är deras sätt att besvara frågorna.
Det handlar också en hel del om respekt.

Xavi blev förfrågad för några veckor sedan om jag inte minns fel, dels om Schusters ställning och även om hur Madrid laget kommer prestera iår.

Ett ödmjukt svar skapar inga stora rubriker.
Barcelona r.10
2007-07-27 22:34
Hehe Härlig bild :)

Rambla undrade om du vet om det finns bilder från dagens träning? och om matchen visas imorgon på samma sätt som igår?
Lukas.RP
2007-07-27 21:56
Henrys lilla egna dagbok för de första dagarna i Barça och om matchen igår. I texten finns även länk till Titis första presskonferans.

Se länktips.
Barcelona Rambla (Anims Puyi)
2007-07-27 21:13
herrn:

Samuel är lite speciell som vi alla vet. Samtidigt som han är snäll, harmlös och inte vill någon levande varelse illa, så är han naiv och impulsiv. Han och mikrofoner går inte alltid ihop, det visade ju den senaste säsongen om inte annat. Jag tror och hoppas att han har lärt sig en läxa. Han bad ju också om ursäkt efteråt. Han fick ju tillbaka nu efter Madrids ligaseger från deras fans, och det tog han med en klackspark och tog inte heller illa vid sig.
Barcelona Xaviiiiii
2007-07-27 21:09
Vem är Alex? Är det han i psv?
Real Madrid herrn
2007-07-27 21:06
Rambla: Ja, jag tror att det har med policy att göra. Var det inte så att Eto'o fick böter efter sitt, något ogenomtänkta, uttalande vid ligasegern? Antagligen är det väl en sån lösning Barcelona har: uttalar man sig oproffsigt om Real riskerar man böter.
2007-07-27 20:58
Messi_Ronaldinho:

Jag vet inte, men på dig låter dig som att det är väldigt viktigt att mäta vilka som har värvat bäst namn, eller mest kända spelare? Personligen kvittar det mig vilket, bara man värvar förnuftigt och att det gör laget bättre.

herrn:

Ok, en plump det medges. Det var i alla fall inte vad jag menade trots att jag nu skrev det. Korrigerar mig här och nu. Poängen var att det så gott som alltid är från Madridhåll man läser kommentarer om rivalerna. Kanske är det som du skrev, i Barcelona har tvingat på någon form av hederskodex hos spelarna, att inte uttala sig offentligt om rivalerna trots att media propsar på det?
Real Madrid herrn
2007-07-27 20:57
Rambla: Jag antar att det bara är jag som tolkar orden "enbart" och "alltid" på mitt sätt då.
2007-07-27 20:56
La Cibeles:

Du tror inte Barçaspelare blir tillfrågade om Madrid titt som tätt, av pöbeln i Katalonien?

Slå upp ordet diplomatisk. Du kanske lär dig ett och annat. ;)
Barcelona Messi_Ronaldinho
2007-07-27 20:51
Även om Real Madrid värvar Drenthe och Robben kan det fortfarande inte mätas i närheten med Henry, Milito, Abidal och Yaya Touré.

Även Barca har chans på Drenthe och om det uteblir så anländer Alex förmodligen.

Vi har inte tappat viktiga spelare denna sommar men Carlos, Beckham och Helguerar har bidragit en hel del i slutet av 06/07.
Glöm inte all rutin som Real Madrid tappar.
2007-07-27 20:49
herrn:

Stopp och belägg nu. Jag har inte hävdat att samtliga uttalanden under 4 år varit hånfulla. Däremot skrev jag att det oftast är från Madridhåll när de väl är det. En stor skillnad.

Upprörd? Knappast, det roar mig bara och gör mig mer övertygad om att diplomati tydligen inte ingår som egenskap hos vissa individer.
Real Madrid herrn
2007-07-27 20:44
Rambla: Om du seriöst anser att samtliga Real-uttalanden under fyra år har varit hånfulla är det nog du som har missat något. (och ang. att Barcelona-spelare aldrig sagt något: "Madrid, cabrón, saluda al campeón").

Journalister frågar Real-spelare vad de anser om Barcelona, Real-spelarna svarar. Att Real inte har en policy om att hålla käft om Barcelona får man väl tycka vad man vill om, men att ni blir så upprörda över vad spelare i ett konkurrerande lag säger tycker jag är märkligare än att Real-spelarna har saker att säga.
2007-07-27 20:35
herrn:

Du missade nog min poäng. Torres är en finnig yngling fortfarande och som gör bäst i att täppa igen brödintaget. Istället borde han koncentrera sig på sitt eget spel så han inte hamnar i Castilla igen.

En ömsesidig tradition? Lustigt, ser man över de senaste 4 årens uttalanden i media, ungefär vid tiden då Laporta blev ny president, så ser man enbart kommentarer från vitt håll. Av någon anledning är de alltid lite respektlösa och hånfulla i tonen. Sammanträffande?
Barcelona barba
Ämne: Är det någon som vet....
Bläddra ner lite på sidan så hittar du det.
Real Madrid herrn
Pina:
Valdés
Zambrotta
Oleguer
Thuram
Sylvinho
Touré Yaya
Iniesta
Xavi
Ezquerro
Ronaldinho
Eto'o
Barcelona Pina
2007-07-27 20:29
Är det någon som vet vad barcelonas laguppstälning va igår :P
Real Madrid herrn
2007-07-27 20:24
Rambla: Jo, självklart saknar Real Madrid-spelarna (jag menar, framförallt M. Torres var ju högst delaktig i Galactico-eran) den fantastiska status som flera år utan en titel innebar. Och självklart har Real en otrolig press på sig nu när klubben vunnit sin första titel på fyra år (tidigare var nämligen pressen på Barca, eller hur var det nu).

Uttalanden i media om motståndarlaget har varit en ömsesidig tradition, och utifrån skriveriet på det här forumet gissar jag på att spelarna som uttalat sig nått precis den reaktion de sökte.
2007-07-27 20:17
herrn:

Kanske herrn kan redogöra över vissa Madridspelares uttalanden om värvningar och annat som inte angår dem i Barcelona? Varför ska de jämt snacka om Barça? Tvångsbeteende månne?

Min gissning är att de saknar den svunna Galactico-statusen som gjorde att de kunde glida omkring på Madrids gator som Hollywood-stjärnor. Surt sa räven. ;)
Barcelona Koeman_4
2007-07-27 20:13
Ämne: Vad äre för skit tor....Det är ju bara en seeder än så länge,Han super seedar inte så det kommer att ta sin lilla tid innan fler får den...tyvär
Men men, det som väntar på nått gott....

(EDIT) stavning
2007-07-27 20:13
Så skönt att någon äntligen säger ifrån. Txiki ger Madrid en känga efter den senaste tidens uttalanden från Madridspelare. Först geniet Guti, sen Casillas och nu senast igår Miguel Torres. Torres? Vad har han uträttat på en fotbollsplan för att ens uttala sig om andra klubbar?

Txiki om Real Madrid:

Jag har läst om kommentarer från Madridspelare som hävdar att Barça är "Galacticos" och det enda jag har att säga är, att vi är förtjusta över den lista av spelare vi gjorde inför den här säsongen. Vi i Barcelona har aldrig tänkt på andra lag och vi har alltid respekterat andras arbete. Vi begär att de respekterar oss som vi gör med dem.

Vi har byggt ett lag som tilltalar fansen och som gett dem stora förväntningar, och det gör oss mycket nöjda.
Real Madrid herrn
2007-07-27 20:11
Klint: En viss avundsjuka? Vad jag vet har Real inte värvat färdigt, men det är ju tur att du, med din ofantliga insyn i klubben, både kan redogöra för Reals planer samt hur dess spelare känner sig för närvarande.
Barcelona Captain Fantastic!
2007-07-27 19:57
Ekonomin går bara bättre och bättre sedan Laporta och Soriano tagit över. Inkomsten på 290 miljoner Euro iår är den största inkomssiffran i klubbens historia! Och detta trots att man inte vunnit en enda stor titel, detta bevisar bara vilket statusmärke FC Barcelona har blivit sedan den nya ledningen tagit över. Skulderna som ledningen behövde reaparera när de sattes in i spel har nu övergått i plussiffror.

Vilken ekonomi ledningen bedrivit de senaste åren. Det enda som fattas är att en idiot a lá Gaspart tar över efter Laporta och förstör allt igen. Skulle nästan inte förvåna mig om det blir Rossell med hans dåliga tålamod :)

PS: Nike loggan kommer att pryda Camp Nou's södra läktare från och med iår (bilder finns på Fcbarcelonas hemsida, den katalanska versionen). Tragiskt tycker jag att vi blivit så komersialiserade att vi nu "brännmärker" vårt äldsta monument med speciellt DET företaget...
Annons: