/spanien/barcelona/forum/23823.aspx/spanien/barcelona/forum/23823.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Xaviiiiii
2007-08-20 23:23
Ok! Vad bra! Fick nästan hjärtattack. Gillar inte att missa matcher med barca! Specielt streama matcher! Det är det jobbigaste som finns! Men tack för hjälpen!:)
Barcelona Steve-O
2007-08-20 23:20
Xaviiiiii

Du behöver nog inte oroa dig. De har inte bytt namn till TV4 Sport-Expressen, däremot ska de byta namn tll TV4 Sport.
Barcelona Rambla
2007-08-20 23:15
John:

Deco är 30 år, är man för gammal då? Tveksamt va? Hur gammal är tex Zanetti?

Deco kanske rent utav är världens mest tekniska mittfältare, då menar jag renodlad mittfältare. Inte spelare som Ronaldino, Robinho, Kaka osv. Han är otroligt skicklig på små ytor, slår härliga kross, yttersidor, jonglerar bort moståndare på mittfältet och håller ändå full kontroll på bollen och mycket mer. Lägg där till hemjobbet han tar, spelet utan boll där han stänger av ytor, hur han dirigerar de andra spelarna att ta rätt positioner i pressen mm.

Det är sant att han inte var sitt vanliga jag förra säsongen, men det var det många fler spelare som inte var och jag tror mycket berodde på inställningen hos majoriteten av truppen.

Jag såg Inter-Roma igår och av det jag såg av Inters kreativa spel så hade en Deco i form gjort underverk i Inter. Speciellt med tanke på att han inte behövt ägna lika mycket kraft i det defensiva som han gjort i Barcelona. Jag tror att Deco kommer ännu mera till sin rätt när han får ha dirigentrollen. Som det är nu tar Ronaldinho och även Xavi/Iniesta för mycket av den från Deco. Visst, det fungerade ypperligt i 2 säsonger men till slut så hittar moståndarna motmedel hur man ska stoppa Barças mittfält, speciellt om Rijkaard kör vidare på exakt samma sätt utan att ha haft en plan B.

Vem vet, kanske behöver Deco en nytänding? Jag hoppas självklart att han får den i Barcelona och stannar. Vilket det ser ut som att han gör.
Barcelona Xaviiiiii
2007-08-20 23:15
aa ok alltså jag har sport.expressen. Men har dom bytt namn till tv4 sport-expressen. Men det är väl samma kanal va? För jag har boxer:)
Barcelona Steve-O
2007-08-20 23:08
Matchen mot Santander visas på TV4 Sport-Expessen.
Barcelona Abbe_
2007-08-20 23:07
Xaviiiiii

Matchen är på Sportexpressen.
Barcelona ShiDen
2007-08-20 23:06
vilken match menar du!!! premiären elr ??
Barcelona Xaviiiiii
2007-08-20 23:02
Dåligt av tv4+ att inte visa Barcelonas match. Dåligt av sportexpressen med!. Jag gick in på www.tvmatchen.se men de visas ej! Varför?
John
2007-08-20 22:58
Pio pio,
tackar för svaret. Men är det verkligen bara aggresiviteten som skiljer Deco från Iniesta/Xavi? jag tycker att han har fler grejer. T. ex har han den där "Ronaldinho-blicken" som är så omöjlig. ha ngör så oväntade saker. Dock så håller jag med om att han inte levde upp till normal standard det senaste året. Men som det ser ut nu på försäsongen så kommer tydligen Iniesta-yaya-Xavi att starta.
Barcelona Rambla
2007-08-20 22:55
Marca är Spaniens största sporttidning, pro-Madrid ska tilläggas, så nog kan man hänvisa till den som källa. Sen att de mer än gärna skriver all möjligt som får Barcelona att framstå i dålig dager är en annan femma. Marca hänvisar till italienska Corriere dello Sport. Inget att bli upprörd över.
Pato
2007-08-20 22:54
Det var en sak till:

Calderon lovade att varva Kaka. Berlusconi hoppades pa att kunna varva Ronaldinho. Det ar val en vasentlig skillnad...
Pato
2007-08-20 22:51
Lustigt att Marca (tidningen som saknar verklighetsuppfattning) inte citerar hela meningen Berlusconi spottade ur sig. Han poangterade klart och tydligt att han skamtade med Laporta om att byta Kaka mot Ronaldinho. Citatet ar dessutom flera dagar gammalt.

Jag vet inte, men ar verkligen Marca - och AS ocksa for den delen - nagonting att hanvisa sina kallor till?
Las Palmas Pio pio
2007-08-20 22:48
John

Deco är viktig absolut. Detta för att han kanske har en egenskap som till en viss mån Xavi och Iniesta saknar, egenskapen jag syftar till är agressiviteten. Men om Deco vill platsa i Barcelonas startelva så är min personliga åsikt att han måste tillbaka till den nivån han hade för två år sen. Förra året var Deco inte ens nära sin normala nivå, vet inte om detta beror på åldern eller mättnad. Men kommer inte Deco upp till den nivån så ser jag hellre att Iniesta och Xavi spelar. Dem kan ju avgöra matchen på egen hand med sina patenterade avgörande passningar. Och nu kanske när man har Toure som är en agressiv spelare så kanske man inte är i samma behov av Deco...Svår fråga!
John
2007-08-20 22:41
Hej, jag är Interista i grunden o följer inte händelesförloppet här på Barca's svfans sida. men när jag läser artikeln: Deco - i skuggan av Ronaldinhoismen blir jag fundersam. Även om Deco börjar bli gammal så är han väl fortfarade en spelare utöver det vanliga? Jag skulle mer än gärna se Deco i Intertröjan. Även om konkurrensen hårdnar i Barca så borde väl ändå Deco ha en plats i de flesta matcherna. Han gjorde ändå flest poäng av " los tres pequeños" förra året.Det och hans otroliga blick över spelet borde ge han en plats. Även om gullegrisarna Xavi/Iniesta stryker med. Nu menar jag inte att han ska få platsen utan att göra sig förtjänt av den. Men gör han bra ifrån sig o ger max så borde han platsa i Barca's startelva. Hoppas jag kan få ett svar av någon som vet. Inte bara en massa "är du dum i huvudet" kommentarer. Mvh Interista
Barcelona sthlminho87
2007-08-20 22:23
Vad tippar ni i matchen på söndag då?? sj tror jag på 0-2 te barca
Barcelona Rambla
2007-08-20 21:52
Låt oss slippa inlägg som koncentrerar sig på stavning och annan skit. Ashfin, om det nu inte var du varför bara inte släppa det? Är det så förbannat viktigt för dig att "make a point"?

Diskutera väsentliga saker så som fotboll. ;)
Villarreal Ashfin@Rossoneri [CAMPIONI D´ EUROPA]
2007-08-20 21:48
lagkapten

"Jaha, så det är du som är killen med kollen. På tiden du lär dig hur man stavar er presidents namn då, va?"

Du är ju hur seg som helst, det är itne jag som skrev det där, jag citerade bara vad en kille hade skrivit..
Barcelona El Magoo
2007-08-20 21:46
Själv beställde jag Comhem medium och fick med sportexpressen, beställde också viasat-sport 1-3 för CL med ;p
Barcelona Koeman_4
2007-08-20 21:33
Ämne: Den här sportexpress....
Tv4sport finns än så länge inte, utan heter fortfarande sportexpressen. Tja, familjepaketet på Canal Digital har den exempelvis.
Barcelona Rambla
2007-08-20 21:33
Det är Canal digital och Comhem som distribuerar Sport-Expressen. Inte så konstigt att du ej får in den på Viasat då de är konkurrenter med Canal digital.

Hur det blir 1 september då kanalen byter namn till Tv4 Sport vet jag inte. I Comhem-hus så kommer den åtminstone att ingån i basutbudet. Du får läsa dig till på länken.
Barcelona Barca__-
2007-08-20 21:28
Den här sportexpresskanalen, eller numera tv4 sport då, har gått mig på nervena länge n. Jag har både viasat och boxer kort, men tv4sport finns inte på någon av dem. Så vad krävs för tv4sport? vad är det man måste ha? Tacksam för svar!
Barcelona El Magoo
2007-08-20 20:35
Saman//

som Vampíro sa.
Barcelona Vampíro
2007-08-20 20:27
Saman.

Det stog på Comhems hemsida, och jag har också fått brev från dem. från och med den 1:a september så kommer alla comhemhus få TV4 sport (fd sportexpressen) gratis. Kanalen byts mot Eurosport Nordic. Så står det i brevet.
Barcelona Saman.
2007-08-20 20:23
Ämne: Delarocha//

Du ve....
Var har du fått den informationen ifrån? Gäller det hela Sverige?
Barcelona Golazo de Messi!
2007-08-20 20:08
RM fanatico
Respect to you my friend! ;)

Förresten, har ni lagt märke till att vi allihopa ligget på 1a plats när det gäller tippningen:P hehe lite lustigt bara..
Real Madrid RM fanatico
2007-08-20 19:45
Tänkte bara komma hit och säga att krönikan om Ronaldinhoismen va tuuung.

Jag diggade ämnet. Även fast jag är Madridista så kan jag inte hata den mannen. Har stor respekt för han. Det behövs fler spelare som representerar sann kärlek till sporten. Som R. Carlos och ROnaldinho.

Det finns så mycket skit inom fotbollen i dessa tider. Pengar styr och ställer och många glömmer kärlek till sina klubbar och sporten. Spelare och giriga agenter gör så mycket fula grejer. T ex att strejka och betee sig som små barn för att agenten säger att dom ska göra så för att de ska tjäna några extra miljoner.

Hoppas på en rolig säsong med mycket passion, laganda, kämparvilja och kärlek till sporten.

PEACE
Barcelona r.nald
2007-08-20 19:42
kan ni gå in den här och rösta till barcelona http://www.fotbollskanalen.se/568520.html
Barcelona El Capitán
2007-08-20 19:35
I Real Madrids matchrapport skriver Josef Janerique:

"Inte för att måla upp Fabio Capellos spelstil med Real Madrid som vacker men vi blev åtminstone inte förnedrade framför våra egna fans på det här sättet på hemmaplan genom att släppa in fem mål."

Nej, han lyckades endast med 0-3 mot Recreativo, de spanska jättarna!
Barcelona El Magoo
2007-08-20 19:32
Delarocha//

Du vet väl att Sportexpressen blir en gratiskanal för alla som bor i ett Com-hem hus den 1 sep?
Delarocha
2007-08-20 19:29
Men den jävla sportexpressen? Varför kan inte bara alla få se den också... Suck...
Annons: