/spanien/barcelona/forum/238.aspx/spanien/barcelona/forum/238.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Mido
2017-08-21 07:39
Igår märkte jag en sak under matchen, och det är Messis ansiktsuttryck. Han var ledsen, mer ledsen och besviken än sur. Kan tänka mig att han blickar tillbaka i tiden och jämför dagens trupp med dåtidens. Vad har hänt med min klubb!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona LeChiffre
2017-08-21 07:37
Nu sågar brassen sin tidigare klubbledning. - Barca förtjänar mycket bättre, säger Neymar enligt ESPN.
Barcelona Mido
2017-08-21 07:32
– Det finns ingenting jag vill säga till Barcelonas klubbledning. För mig ... Eller det finns faktiskt en sak jag vill säga till dem: Jag är besviken på dem. Det är människor som inte borde vara där överhuvudtaget, säger Neymar enligt ESPN och fortsätter: – Jag spenderade fyra år där och var väldigt lycklig – men inte med klubbledningen. Enligt mig så borde inte de styra Barcelona. Barça förtjänar något mycket bättre och alla vet om det. ”Det gör mig ledsen” Och enligt Neymar är missnöjet utbrett där i stort sett hela Barcelonatruppen är missnöjda med den nuvarande situationen. – Att se mina gamla lagkamrater ledsna gör även mig ledsen eftersom jag fortfarande har många vänner där. Jag hoppas att det blir bättre för Barça, att de kommer tillbaka till det lag det en gång var och kan mäta sig mot de andra topplagen, säger Neymar
Barcelona Bollinnehavet
2017-08-21 07:22
Thierry Henry

Men stila dig nu. Läs vad jag skriver istället för att dra egna slutsatser av sånt som jag inte ens har skrivit. Har jag skrivit att han ska till Kina? Jag skrev att det inte skulle förvåna mig om han är där innan han har fyllt 30. Alltså, OM det skulle hända så skulle jag inte bli förvånad. Skrev jag ens att han ska varva ner i Kina? Det var snarare så att jag antydde att det skulle vara av kommersiella anledningar än att han skulle varva ner. Helt ärligt, lär dig tyda text innan du går ut så aggressivt som du gör. Du ser bara dum ut.

Jag håller dock fortfarande med dig helt och hållet om att Barcelona inte är rätt klubb att få ut max av sin potential just nu. Det har vi äckliga Barto att tacka. Men jag vill fråga dig en sak. Är Barca din förstaklubb ute i Europa?
Barcelona Thierry Henry
2017-08-21 06:34
@Bollinnehavet:
Och komedi bäst fan jag vill tycker jag! Asien marknaden finns kvar när det är dags att varva ner. ingen människa gör karriär mord på det sättet du beskriver om man inte är riktigt dum i huvet. Inget gör mer för hans legendstatus och "företag" än hans bedrifter på forbolls plan. Visst ser sig Neymar som något mer än fotbollspelare. Det gör C.Ronaldo, Beckham med många mer också. det betyder inte att han på något sätt tänker försumma sin fotbollskarriär för det. Vart är logiken i det du skriver? Vill man vara störst bäst och vackrast och skina mest så ikte fan åker man till kina och sätter sig i sin prime! Du får gärna utveckla hur du tycker det hade gynnat honom att sätta sig där när han fortfarande kan vinna titlar ära och berömmelse i europa? Slå sig in bland legenderna här och göra det absolut mesta av sin karriär är nog högre på kartan än att vinna några extra ören skall du se. Når han legendstatus likt il fenomeno, Messi, Zidane etc så kan han leva på sitt namn och sina bedrifter långt efter karriären tagit slut. Det ger i längden mycket mer pengar än 2/3 extra år i kina som han ändå kan gå till sen när det är dags att varva ner! idag så är barca inte ett bättre ställe att nå max av sin potential i än psg. speciellt inte med vår inkompetenta ledning som gör sitt bästa för att rusta ner vårt lag och ge real ett ointagligt försprång som kommer ta oss flera år att hämta upp. Messi och Suarez i all ära. i psg har han ett helt lag av världsklass spelare och Mbappe är på ingång. Dom kan mycket väll dominera europa tsm med real i flera år framöver.
Barcelona Thierry Henry
2017-08-21 06:25
@koeman92:

Vrf skulle det ha varit det?
Barcelona S.Eto'o
2017-08-21 05:19
"When I arrived, everything started well but then... at Barcelona, there are directors that shouldn't be there. I'm very sad with them," he said in quotes published by Football Espana. "I had four very happy years there, but Barca deserve much better. I have a lot of friends there, I hope things get better for Barca and that they go back to being a team that can compete." Neymar om ledningen...
Barcelona Bollinnehavet
2017-08-21 04:18
@Thierry Henry:
Jag tänker inte argumentera om Neymar med dig då jag inledningsvis hoppades att det var det sista jag skrev om honom. Att du gör om och lägger till egna ord av det jag skrev och sedan kallar det för komedi gör mig knappast mer sugen på att diskutera med dig. Låg nivå och tråkig ton. Din sista mening kan jag däremot hålla med om. #BartomeuDimiteYa Edit: Jo, en sak om Neymar kan jag faktiskt skriva. Du säger att han spelar för sig själv, att han vill få ut så mycket som möjligt av sin karriär. Detta håller jag också med om. Men man måste då fråga sig om hur han själv ser på sin karriär. Är det enbart som fotbollsspelare eller är det även som stjärna/kändis/företag också? Med så många reklamkontrakt, sponsorresor, olika evenemang, publiceringar på insta med andra kändisar osv så har iaf jag väldigt svårt att se att han bara ser sig själv som en fotbollsspelare. Så om Kina vid något tillfälle är bäst för att få 2 miljarder fans i Asien, ja då kommer han dra dit även om han inte ens har fyllt 30. TROR JAG. Sen får du tycka att det är komedi bäst fan du vill.
Barcelona koeman92
2017-08-21 02:35
Thierry Henry

Rätta mig om jag har fel, men var det inte Neymar som ville ha hit Paulinho från första början?
Barcelona Thierry Henry
2017-08-21 02:22
@koeman92:

Jo det va ju tråkigt att han tacka nej till att få spela med Paulinho. vad tänkte han med?........
Barcelona koeman92
2017-08-21 02:07
@Barcelonistas:

Fast vi tappade honom inte, han tappade snarare oss. Är man en girig golddigger så blir man aldrig tillfredsställd.
Barcelona Barcelonistas
2017-08-21 01:59
Man blir ledsen inombords när man ser hur vi tappa Neymar. Sjukt uselt hur man kunde tappa honom!
Barcelona Escobar
2017-08-21 01:54
Inga vita näsdukar idag, vilket med stor sannolikhet beror på allt hemskt som hänt och att ingen vill rikta missnöje som missvisande kan visas vara mot laget. Men under fyra tillfällen skanderades det dimiteya, Bartomeu, vilket med hundra procents sannolikhet hördes av smutset. För övrigt är jag mycket nöjd med hur vi spelade. Sett från lateral 2. Visca Barca
Barcelona Thierry Henry
2017-08-21 01:54
@Bollinnehavet:

vrf skulle han spela i kina innan 30? Han kan vänta till 33 och tjäna precis lika mycket. Att neymar är en hjärtlös robot som bara spelar för pengar är ju komedi. Vrf gick han till barca från första början isf? Han vill få ut max av sin karriär. med tanke på vad vår ledning håller på med så lämna han barca i rätt tid. Han är inte mer pengakåt än Il fenomeno ronaldo va, eller Zlatan. Alla spelare är inte bandieras eller pengakåta. visa spelar för sig själva. att få ut så mycket som möjligt av sina karriärer och vinna så mycket som möjligt och skriva historia. Neymar tillhör nog snarare den skaran. Med Vieri, Il fenomeno, Zlatan, C.R etc. ambitiösa spelare som vill bli så stora som möjligt. Neymar har bara spelat 2 matcher för psg och redan är han ur messis skugga och folk pratar om honom på ett annat sätt. Han tog ett val för sin karriär och lämna ett misskött sjunkande skepp. Snart sticker väll messi till city också som denna piss ledning förstör den här klubben. får inte vår ledning ihop det snart kan ett ytterst mörkt kommande decenium vänta oss.
Barcelona Barcelonistas
2017-08-21 01:39
Dembele och Seri får vi hoppas på. Coutinho kan vi glömma helt.
Barcelona S.Eto'o
2017-08-21 01:36
Seri's €40m release clause expired on the 15th of July, Nice can now demand whatever they want from Barça. [l'equipe] Det här kan väl inte stämma? Någon skrev ju härinne att han inte ens hade en klausul från början utan det var en överenskommelse med klubben.
Barcelona The Reporter 2.0
2017-08-21 01:31
Man får inte som man hoppas och vill med denna ledningen. Blir ingen Coutinho i sommar. Får vi in Dembele, Seri och Di Maria tycker Jag endå att det e godkänt. Med Dembele och Di Maria får vi in spelare som kan göra sina gubbar och dra i djupled vilket Messi behöver för att kunna slå sina passningar. Dem är även spelare som skulle offra sig i defensiven. Busquets Seri Dembele - Messi - Di Maria Suarez Material för den direkta återerövningen. Tänke Dembele och semedo ena kanten samt Alba och di Maria andra kanten. Speed.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2017-08-21 01:00
Vilken tur att jag inte är MOD på det här forumet :-P. Vet ni varför? Varje gång någon skriver här inne att någon är klar om en timma eller att det är nästan klart så skulle jag spärra *Dig* och må bättre resten av dagen. Jag vet visa av er tänker, Äsch! Är du inte lite för hård? Nää då. När en spelare blev klar så visade sig att det var Paulinho :-) skrattar lite för mig själv just. Men vad ska man göra? Kan inte vi få rösta om det som en kul grej i det här forumet. Som vi alla är medvetna om så händer det inte mycket roligt kring Barca ändå. Till råga på allt, alla som klagade på vårt spel idag? Det kommer att se ut så här inför den långa, långa, långa säsongen som komma skall. Så ta på er bältena och visa av er kanske borde kedjas. Spela inte bara chockad varje match. Säger inte att det ska firas 3 poängerna som ramlar in eller att en av våra killar visar framfötterna. Utan jag säger bara som det är. Barca är inte bättre än så här.
Barcelona koeman92
2017-08-21 00:58
Semedo lyckades ikväll nå en fart på 33 km/h. Bellerins rekord ligger på 36 km/h. Då även detta hans första la liga match. Skönt att man fick en högerback som är hela paketet istället för en sprinter med uselt försvarsspel.
Barcelona Gio Style
2017-08-21 00:51
@Gabriel:

Är det NÅGON som haft rätt under denna sommar? :)
Har börjat ignorera allt som skrivs, allt verkar vara taget ur luften. Man får gå på det klubbarna säger och precis som du säger så verkar det tyvärr som att vi får glömma Coutinho.
Barcelona Gabriel
2017-08-21 00:45
Nu tror jag inte att Coutinho kommer då det är i slutet av fönstret och Liverpool hade behövt tid på sig att kunna ersätta honom, men att lita på vad Gerard Romero säger är inte smart då killen inte haft ett enda rätt under hela sommaren.
Barcelona Davids3
2017-08-21 00:42
@Junta Dimision:

Vad skriver denna journalist om Seri, Coutinho och Di Maria?
Barcelona Junta Dimision
2017-08-21 00:32
Dembele verkar på riktigt vara klar inom "a few hours".
Barcelona Cúles
2017-08-21 00:14
Dembélé is hours away from becoming a Barcelona player. He's expected to travel to Barcelona to complete a move. [@gffn]

The deal is expected to reach the €120M mark. [@gffn]
Barcelona Corazon
2017-08-21 00:12
Tror ändå Coutinho kommer komma. barca försöker utnyttja tiden med små höjningar varje gång till dom ändå till slut kommer få lägga upp det som liverpol går med på. Med andra ord lägg upp pengarna bara och slösa inte tid. Precis som Klopp sa lägg ner med happy mealen vi vill ha plus meny typ mellan raderan sådär.
Barcelona Meneysuarez91011
Känner att Seri och Dembele räcker, men vill gärna ha in en mittback som petar Pique. Han har gått ner sig nå otroligt.. Inigo hade varit perfekt. VM nästa år, kommer komma fram talanger likt när Real köpte James! Låt oss spara lite krut av dessa pengar och agera mer till nästa år, för låt oss vara ärliga, vi är försent ute i år. Hela denna härvan med Neymar har tyvärr förstört för oss, och verkar som att han bara knipt tyst för ledningen tills PSG faktiskt betalade konsullen. Riktigt fult om det nu vore så.
Barcelona Alvés - Por Que?
Dembele signing is imminent. Only bonus to be decided between 25/35 million euros, fixed fee of 90/100m. Ta det med en nypa salt. Denna sommaren har det varit för mycket tomma rykten.
Barcelona Cúles
2017-08-21 00:09
Hur trovärdiga är rac1?
Barcelona Cúles
2017-08-21 00:08
Stackars Coutinho som måste vara kvar i en klubb som Liverpool som inte ens tillhör toppen i PL.
Barcelona Alvés - Por Que?
2017-08-21 00:06
Perfekt, hämta in Seri och Dembele.
Annons: