/spanien/barcelona/forum/23735.aspx/spanien/barcelona/forum/23735.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona FCB10
2007-08-29 00:26
Rambla

Hur vet du att matchen ska spelas imorn?
när det står på både Marca, Sport... att dem inte ska spela. Madrid ska inte heller spela imorn

DEP Puerta :'(
Barcelona Mes Que Un Club!!!
2007-08-29 00:22
"Did you ever know that you're my hero,
and everything I would like to be?
I can fly higher than an eagle,
for you are the wind beneath my wings"

Rest In Peace Antonio Puerta
Barcelona II Barça II [Descansa en paz, Antonio Puerta]
2007-08-29 00:20
Vila i Frid, Antonio Puerta.

Saknar ord...
Barcelona Barca_Fan_87
2007-08-29 00:05
Ämne: Håller med dig Rambl....Ja den är sorlig. Vila i frid Antonio. vi glömer dig aldrig.
Barcelona Rambla [Descans en Pau Antonio]
2007-08-28 23:50
Det samma som Descanso en Paz, fast på katalanska. Vila i frid.
2007-08-28 23:49
Rambla:
vad betyder Descans en Pau Antonio?
Barcelona Xaviiiiii
2007-08-28 23:39
Håller med dig Rambla.
Kolla gärna på min video hur sorlig som helst. Blir tårögd. Är hur chockad som helst!!
Barcelona Kim
2007-08-28 23:38
Ämne: jag tycker de hade v....
Vi delar alla sorgen och saknaden av en fantastisk back. Det känns ändå bättre om vi låter de redaktioner som ligger närmast till hands, i detta fall Sevilla och Centralredaktionen, skriva minnesartiklar. Det finns i nuläget flertalet sådana. Från vårt håll finns i nuläget inga planer på en sådan hyllning.

Som sagt, vi sörjer och saknar och delar så gott vi kan smärtan med Antonios familj och vänner.
2007-08-28 23:36
Man får ju hoppas att publiken på Camp Nou kan lägga undan och glömma bort sitt hat för en dag åtminstone. Känns liksom sekundärt och oviktigt efter en sån här händelse.
Barcelona Xaviiiiii
2007-08-28 23:34
Ok men undra hur det kommer bli med figo nu då. När han kommer in på Nou Camp.
2007-08-28 23:31
Matchen ska visst spelas i morgon. Dock så ställs alla festligheter in som var tänkt att hållas under dagen och innan match av respekt för Puertas familj och Sevilla. Istället ska den förre vicepresidenten Nicolau Casaus som nyligen avled och Puerta få en hyllning.

Det har också bestämts att 10% av intäkterna från matchen ska skänkas till forskning till den sjukdom som Puerta led av.
2007-08-28 23:31
nej nej nu fattar jag, Barca kommer att stryka alla aktiviteter förre matchen som respect till Puerta men matchen kommer att spelas,,
2007-08-28 23:24
kolla länktips!, tor att det står att barca inte kommer att spela mot inter, nån som fattar mer?
Barcelona Xaviiiiii
2007-08-28 23:22
Mes Que Un Club!!!
Tror ej matchen spelas imorn. Fi fan är chockad:(
2007-08-28 23:20
Eftersom det är en tung dag för Puertas familj, lagkamrater och Sevilla, så kommer självklart en födelsedag lite i skymundan. Trots det ett stillsamt grattis till Bojan Krkic som fyller 17 år idag.

FELICIDADES BOJAN
2007-08-28 23:18
jag skrev en liten sak om/till Puerta och som alla är jag jätte lädsen!

Antonio José Puerta Pérez, or Antonio Puerta as you are known as, you are one of the best left sided footballers in both the defence and midfield, if not the best!!
you are why it is worth watching football, you play with such pasion that its unbelievable, sadly you are leaving us from this world today after the biggest tragic incident of football, you have a wife who is eight month pregnant and she and your whole family deserves all the respect that they can get!
you are the baby face assasin who will be remembered for the uefa cup final 2007 when you had a brilliant match and this is why you got rated 10 and that is fantastic
I am a Barcelona supporter and sadly you did not join our club but this does not mean that i like you any less, by the way i will be at the Camp nou next month when barcelona will play sevilla and i will be wearing my Fc barcelona shirt while having your name : Antonio Puerta on it with pride.
El classico is on the 23rd of December, but whats the point if you are not alive?, this means much more than anything, and thats why footballers should dedicate their goals to you, and i will stand there applauding them.
Sadly many people will remember you for this and not for your spectacular footballing displays.
Thank you and R.I.P

och en sak till, vet ni om Barca-Inter spelar imorgon?
Barcelona Xaviiiiii
2007-08-28 23:12
R.I.P Antonio Puerta
Tror ej matchen spelas imorn för det som har hänt idag:( Är väldigt nere!
Barcelona Mot Nya Tider
2007-08-28 23:06
Vila i Fred Antonio :/
Villarreal barcafillan , RIP Antonio Puerta
2007-08-28 22:56
jag tycker de hade varit fint om någon i barca redaktionen kunde skriva en minnes-artikel till antonio puerta, eller vad tycker ni?

sen hade jag inte haft något emot en veckas uppehåll i la liga.

RIP ANTONIO
Puyiii [Animo Antonio Puerta]
2007-08-28 22:52
R.I.P ANTONIO PUERTA!
Villarreal barcafillan
2007-08-28 22:51
börjar nästan gråta när jag ser denna film.
såå talangfull och så ung.. :'(
finns inga ord

vila i frid antonio!
Delarocha Animo Puerta!
2007-08-28 22:35
Aj aj aj då. Nåt liknanade sker här?
Verkar inte vara lika allvarligt men det är ju allvarligt i sig att spelare bara kollapsar.
Se länktips
Barcelona Tompa
2007-08-28 22:34
Verkligen djupt, djupt tragiskt.

Vila i frid Antonio Puerta
Barcelona # Denniz |
2007-08-28 22:25
Det e rent utav förjävligt:(

R.I.P Antonio Puerta
Barcelona Messi_Ronaldinho
2007-08-28 22:11
R.I.P. Antonio
Barcelona Abbe_ (Que en paz descanse Antonio)
2007-08-28 22:07
Ja, det är fruktansvärt!
Barcelona Klint
2007-08-28 22:04
Inte varit inne på internet på hela dagen och så kommer man hem och läser att Puerta har avlidit. Fy fan vad hemskt alltså. Vad är fotboll en dag som denna?

Vila i frid Puerta.
2007-08-28 21:53
Gornic:

AS startade ryktesspridningen, de skriver alltid skit och fantasirykten om Barcelona just för att de hoppas att sånt kan störa laget. Precis som tidningen Sport gör det samma ibland om Real Madrid.

Brittisk media och all annan media i Europa tar självklart tag i nyheten och skriver upp den stort.

Sport har bara skrivit och delgivit ungefär det som engelska tidningar har skrivit de senaste dagarna.
Barcelona Leo_Messi19 (R.I.P Puerta)
2007-08-28 21:52
Hej förjävligt de här med Puerta. Vila i frid.
Som någon skrev här förut ( om det blir match imorgon) så hoppas jag att folk hyllar antonio, han var en fantastik fotbollsspelare och människa. R.I.P
Real Madrid Gornic
2007-08-28 21:48
Okej.. Vet att AS är värsta skvallertidningen i Spanien, men tydligen så har Sport även nappat på ryktena och herr Ambramovich sägs vara villig att betala klausulen. Tänkte att det kan ligga någon logik i det hela då ryssen sa nej till Alves.. Men som sagt. Spansk media är ju inte så tillförlitlig..
Annons: