/spanien/barcelona/forum/23587.aspx/spanien/barcelona/forum/23587.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona FCB#19
2007-09-20 16:59
har inte bojan skrivits in i historian som den yngsta som har spelat i champions league???
Barcelona Beguiristain
2007-09-20 16:51
Tycker inte att Dinho är sämre än tidigare år, igår var han faktiskt riktigt bra stundtals, han var faktiskt inblandad i flera av de bästa anfallen, hans passning till messi när han vände bort en lyonback höll världsklass och borde resulterat i ett mål.

Faktum är han slog flera grymma passingar som med lite tur/bättre skärpa skulle ha resulterat i ett mål. Nej han är definitivt inte sämre än förrut och bidrog starkt till barcas fina offensiv första halvlek.
Barcelona L.Messi19
2007-09-20 16:24
Någon som tänkt på att kanske Rijkaard sagt åt Ronaldinho att inte utmana hela tiden?
ronaldo_de_assis_moreira
2007-09-20 16:21
så får du in tv4 sport
ronaldo_de_assis_moreira
2007-09-20 16:19
stör mig på att dom har börjat visa italienska ligan på tv4 plus itället för laliga som dom gjorde förr klockan 22.00 på lördagar.
Barcelona Cocco
2007-09-20 16:18
Nån som vet vart man kan ladda hem barca matchen från igår??
Tack för svar.
Barcelona Xaviiiiii(Antonio Puerta)
2007-09-20 16:11
RonaldinhoKungen

Ingenaning tyvärr. Vet inte. Tror man måste ha boxer. Inte säker!
Barcelona RonaldinhoKungen
2007-09-20 16:06
Ämne: Nu på Lördag om det ....
Jag har inte TV4 Sport. Kan man fixa det på något sätt?
2007-09-20 16:06
Ämne: Det känns lite väl t....Jo, men grejen är att det var likadant förra säsongen och han blixtrade bara till ett fåtal gånger. Han har inte samma klipp i steget som de tre första säsongerna och samma självsäkerhet. Ronaldinho verkar också ha varit i bäst fysisk form för två år sedan. Kolla så välbyggd och stark han var då. Idag känns han "mindre" på något sätt. Det jag tror han saknar mest är explosivitet, utan den kommer han inte förbi sina motståndare och nuförtiden står han mest stilla och gör överstegsfinter för att sedan slå en passning. Han är också allt för ofta stillastående när han tar emot en passning och kommer ytterst sällan i fart. Enda saken som jag sett att Ronaldinho utvecklat är frisparkarna. Hans tillslag på stilla boll är exceptionellt. Det är bara att se på det senaste frisparksmålet mot Bilbao. Stenhårt, men även med skruv.
2007-09-20 16:04
Nu på Lördag om det inte blir några problem så visas matchen på tv! 21:55 Barcelona-Sevilla, TV4 Sport
Barcelona Smogen
2007-09-20 16:01
Äsch, vi vet väl alla vad det är som saknas hos Ronnie. Två saker, glädjen och självförtroendet. Hur länge sedan var det ni såg Ronnie springa omkring och le en hel match?
Dessutom, finterna lyckas inte längre, han verkar sakna "klipp" i steget.
Tror att kritiken från förra året tog hårdare på honom än vad man kanske tror. Men han försöker och det kommer säkert tillbaka. Ge honom lite tid bara. Just nu ser han rätt ledsen ut(framförallt när han blev utbytt igår), men det kommer ändras om ett litet tag.
Barcelona T#11
2007-09-20 15:51
Ämne: Ämne: DinhoKu....
Ronaldinho borde byta ut de där klumpiga skorna han har på sig till att börja med. Antingen känner han för mkt press eller så känner han sig för bekväm just nu. han borde anlita en egen tränare som motiverar honom och förbättrar hans fysik och snabbhet ;)
ne men som jag skrev tidigare ronaldinho är ronaldinho man kan inte klaga bara för att han gör en dålig match.
Barcelona Kapten11
2007-09-20 15:50
Det känns lite väl tidigt att döma en spelare efter 4 tävlingsmatcher.
"Ronaldinho är inte lika bra som förr", "Deco är bättre än nånsin", "det är den gamle Marquez", "Touré är Barcelonas bästa nyförvärv", "Henry är inte i klass med Eto'o" osv. Istället för att döma ut spelare kanske man borde bedöma vad dom gjorde i just den här matchen. Om ett par månader kan vi till viss del bedöma hur spelarnas form den här säsongen är.
2007-09-20 15:44
Jag vill också att Dinho kommer iform. Vi vet vad killen kan! Undra vad som har hänt? Det började juh i Vm allt hände va? Jag kanske vet svaret!

Nu i VM så spelade inte Brasilien bra. Och åkte ut mot France. Alla fans blev arga sa kommentatorn och i Brasilien. I nån stad så har dom en stor statyr på våran Dinho. Och dom hade brännt upp den. Kan det ligga nåt bakom de? Alla fansen var besvikna på våran Dinho.
2007-09-20 15:27
Ämne: DinhoKungen, ja exak....
Precis, känns som han inte har motivationen eller orken för att komma förbi. Han kanske inte vågar för att han inte har så bra självförtroende eller att han vet att han inte har snabbheten för att komma förbi. Riktigt konstigt, redan vid 27 års ålder.
Barcelona r.Hyder (Descanso en Paz A.Puerta)
2007-09-20 15:26
Ni som klagade på Rijkaard innan. Vad tycker ni nu? Byterna var ju klockrena. Iniesta, Gio och Bojan in. Perfekt startelva också. Mister fick ut det han ville av dem flesta. Ronaldinho såg dock inte uta tt vara i toppform. Inte Henry heller, men som killen sliter ändå, det trodde jag inte. Det var till och med folk härinne som ville sparka Rijkaard, vill ni det fortfarande? Eller blev ni tagna av stundens ilska och besvikelse efter Osasuna matchen?

Visca El Barça y Visca Rijkaard!
Barcelona Criff
2007-09-20 15:21
DinhoKungen, ja exakt så spelade den Ronaldinho jag minns också. Förstår inte hur han bara har tappat att utmana. Alltså alla fotbollsspelare utmanar, backar som forwards. Men det är precis som han inte vill mer. Han bara stannar upp och passar bakåt. konstigt!

En sak till, läste matchrapporten från igår här, och gick inte Dinho ut 55? inte 65 som där står.
2007-09-20 15:14
Kolla mitt länktips!

Beguiristain: Ja, det stämmer att han är väldigt ojämn men han har inte haft en ordentligt formtopp sedan säsongen 2005/2006. Dessutom verkar det som hans explosivitet och beslutsamhet dalat och igår såg han väldigt osäker ut när han fick bollen. Det var bara enstaka gånger under förra säsongen som han blixtrade till, framför allt mot Bilbao och Villereal hemma. Samma trend verkar fortsätta detta året. Det är det som oroar och det enda som han blivit bättre är frispark. Han är snart i Juninhos klass.

Men som sagt, kolla mitt länktips och se så överlägsen Ronaldinho var för snart två år sedan. Speciellt finten där han först tunnlar en Osasunaspelare med en elastico fint, för att sedan vänta in honom och för att tempoöka igen. Därefter två överstegsfinter och tunnlar en slängande Osasunaspelare och är nära att göra mål. Magiskt! Ronaldinho - Come back!
2007-09-20 15:03
Visca_Barca

Lungt:)
Barcelona Visca_Barca
2007-09-20 15:02
Xaviiiiii(Antonio Puerta)

tack bror :). ska ringa
2007-09-20 14:58
Visca_Barca

Om du vill ha namn på ryggen så får du ringa dit och säga det. Annars är det en bra hemsida att beställa från. Nummret har du här.

0703-57 45 12
Barcelona Visca_Barca
2007-09-20 14:55
man får inga namn på ryggen?
vill ha titti 14 :S
2007-09-20 14:53
Visca_Barca

Japp! Du har rätt att det tar tid att få Barca tröjan. Jag själv beställde där ifrån. Tog typ 2 veckor att få den. Men det är värt. Frakturan skickar dom till din mail. När du har fått din Barca tröja.
Barcelona Visca_Barca
2007-09-20 14:50
tack . men ja hörde att de skickar sent ell så blir det problem o sånt ?
Barcelona Beguiristain
2007-09-20 14:50
Samma disskussion varje år, Ronaldinho är inte lika bra längre. Minnet verkar svika hos många här, han har under alla åren i Barca varit ojämn med dalar och toppar, för två år sedan var han rent utsagt värdelös under oktober månad med flera skitmatcher i rad, sedan kom november där han spelade som en gud med förnedringen på Bernabeu som grädde på moset.

Ronnie kommer fortsätta att var så här ojämn, det är bara att acceptera. Iband är han världens bästa, ibland är han bara en i laget och ibland har han inte i startelvan att göra.
2007-09-20 14:39
Visca_Barca

Varsegood
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2007-09-20 14:38
campeónes

Han har haft en stabil godkändstatus hittils som han igår passera med några meter, han blir bättre och bättre. Om du har lite tålamod kan du väl vänta några 4-5 omgångar till och ställa samma fråga då vi mött bra lag.

En spelare som Ronaldinho vill alltid spela, så är det och så kommer det alltid att vara. Jag tror att han var mer sur på att han inte överglänste Messi.

:D
Barcelona Visca_Barca
2007-09-20 14:29
vet nån en bra hemsida där man kan beställa barca tröjor?
Barcelona Rambo~
2007-09-20 14:22
Ämne: Vad tycker ni om Die....
Diego liknar den gamle Deco i Porto under hans bästa stunder. Det skulle vara trevligt att köpa in honom om några år när Deco bestämmer sig för att flytta. Men tror det kommer vara svårare eftersom Diego förmodlingen bytt klubb tills dess, men alltid en fin tanke.

Btw, så tror jag ändå att Iniesta kommer växa till en unik världsspelare. Så lite onödig värvning känns det som om vi nu skulle värva DIego.
Villarreal campeónes
2007-09-20 14:20
Frågan Ronaldinho
När gjorde han senast en bra match i cl?
Tror inte han va glad igår ;D
Annons: