/spanien/barcelona/forum/23401.aspx/spanien/barcelona/forum/23401.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Messi_CE_Iniesta
2007-10-10 14:35
World Player of the Year shortlist: Buffon (Juventus, Italy), Cannavaro (Real Madrid, Italy), Cech (Chelsea, Czech Rep), Ronaldo (United, Portugal), Deco (Barcelona, Portugal), Drogba (Chelsea, Ivory Coast), Essien (Chelsea, Ghana), Eto'o (Barcelona, Cameroon), Gattuso (Milan, Italy), Gerrard (Liverpool, England), Henry (Barcelona, France), Juninho (Lyon, Brazil), Kaka (Milan, Brazil), Klose (Bayern Munich, Germany), Lahm (Bayern Munich, Germany), Lampard (Chelsea, England), Marquez (Barcelona, Mexico), Messi (Barcelona, Argentina), Nesta (Milan, Italy), Pirlo (Milan, Italy), Ribery (Bayern Munich, France), Riquelme (Villarreal, Argentina), Ronaldinho (Barcelona, Brazil), Rooney (United, England), Terry (Chelsea, England), Tevez (United, Argentina), Thuram (Barcelona, France), Torres (Liverpool, Spain), Van Nistelrooy (Real Madrid, Holland), Vieira (Inter Milan, France).
Barcelona L.Messi19
2007-10-10 14:31
Hej

Jag undrar om någon har en länk att ladda ner måeln från senaste matchen?(samlar på alla mål från säsongen). Skulle vara tacksam om någon hade länk till Yayas 3-1 mål mot Athletic och Henrys 3-0 mål mot Levante sam alla målen mot Lyon xD
Barcelona Myrran
2007-10-10 13:40
Haha källan kanske inte är den bästa även om det är i helvetet. Men om det stämmer är det lite småroligt. :)

"Barcelona hade kunnat signerat Eidur Gudjohnsen för ingeting då han vid 12 års ålder var nere i Barcelona och provtränade. Men Gudjohnsen blev inte signerad för han misslyckades att övertyga coacherna.

15 år senare så signerade Barcelona honom ändå för £10 miljoner förra året."
Barcelona Myrran
2007-10-10 13:33
Rambla

Det var skönt att höra att vi får någon ersättning för Merida iaf. Nu är det väl bara att hoppas detsamma blir för Dani Pacheco som Liverpool stal.

Kom o tänkte på en sak igår, tänk om Giovanni eller Bojan (kanske båda två) utvecklas så pass bra tills nästa säsong så att dem visar verkligen kan vara en fullgod (de saknar ju rutin och spelskicklighet, ja dem är inte fullgod inhoppare än ENLIGT mig) inhoppare för både ligan och CL. Om detta händer tror jag att någon av Ronaldinho och Eto'o försvinner i sommarfönstret. För inte går det att ha 4 stjärnanfallare och två superlöften plus Gudjonhsen? Troligen så går Gudjohnsen nästa sommar samma sak med Ezquerro. Då har vi bara 6 anfallare på 3 platser vilket fungerar. Men går det verkligen att ha 4 st stjärnanfallare och 2 st superlöften i samma trupp? RHEM kommer ju alla villa ha så mkt speltid som möjligt (klart dem klarar av att sitta på bänken då och då men låt oss möta det, alla vill ha så mkt speltid som möjligt) plus att Bojan och Giovanni har fått ett år La Liga och CL spel i kroppen och troligen vill visa framfötterna ännu mer.

Jag tror verkligen att någon av Eto'o och Ronaldinho kommer att försvinna så också Ezquerro. Gudjohnsen behåller man väl som en spelare att slänga in i tuffare matcher samt avlastning mot mindre prioiterade matcher. Med detta säger jag inte att jag vill att någon av Eto'o och Ronaldinho lämnar. Eto'o gjorde mig till en culé, Ronaldinho gjorde så att jag älskade att vara culé. Sen får man också ha en tanke på på hur återväxten är i La Masia. Vazquez, Iago och Asulin är bara några namn som suktar efter en debut med a-laget i anfallet. Den som lever får väl se, kanske blir det en "renovering" i anfallet om Rijkaard lämnar? Och även om det är ett vääääldigt stort lyxproblem så är det alltid ett problem.
Barcelona Rambla
2007-10-10 12:14
ibbos:

Som sagt, jag tror inte culés nere i Barcelona känner något speciellt hat mot Chelsea som klubb. Det mesta handlade om Mourinho, Rijkaard och domare Frisk och de uttalanden som sen följde av Mourinho till pressen. Det byggdes upp ett så något som kanske kan liknas vid hat inför mötena. Det är ju Mourinhos stil, att dra uppmärksamhet till sin egen person och lyfta bort fokus från laget istället. Innerst inne så gillar Mourinho Barcelona en hel del, med tanke på sina år i klubben, men det är ju inget han kan gå runt och visa för sina spelare eller klubbens fans när de lagen möts. ;)
Barcelona ibbos
2007-10-10 12:09
Rambla;

Jo visst, men allt hänger ju endå på Rijkaard om han vill eller inte, tror inte att han skulle ta den risken att byta till Chelsea. Risken att bli hatad av alla culés.
Barcelona Rambla
2007-10-10 11:58
ibbos:

Jag tror du missar en sak och bör tänka till innan du kritiserar artikelförfattaren. Han delger ju dig och oss andra bara vad vissa brittiska tidningar spekulerar i. Det står faktiskt en hel del om Rijkaard i brittisk media dessa dagar. Det är ingen hemlighet att brittiska tidningar älskar att spekulera och hitta på rubriker och samtidigt påstå att de har "källor" för sina teorier.

Det är väl ingen hemlighet att Chelsea och då framför allt ägaren Roman inget hellre vill än att spela fotboll som Barcelona.

Du behöver nog inte vara orolig för varken Ronaldinho eller Rijkaard. Skulle nu Rijkaard lämna efter denna säsong så är det mest troligt för att ta en paus från fotbollen.
WR¹°°
2007-10-10 11:46
Barca-relaterade artiklar från svenska källor.
Barcelona ibbos
2007-10-10 11:22
Helt ärligt, hur mycket sanning ligger det bakom det här med tränar-bytet? Jag tycker det är riktigt löjligt.
Varför skulle Rijkaard ens vilja byta klubb?

Han tränar världens bästa lag och bor i en av världens vackraste städer. Han tjänar bra och trivs, antar jag. Kritik åt artikeln "Ten cate och Rijkaard återförenas."

"Holländarens framtid i Katalonien känns inte helt glasklar och hans femte säsong i klubben kan bli hans sista." - Vadå inte glasklar? Han har fått igång Barca och det ser helt j*vla sjukt lovande ut. Jag tror på Barca, det gör han med men vad tänker skribenten när han skriver sådär?

Å andra sidan, hur många tekniska brassar som Ronaldinho finns i England? Helt ärligt, La Liga är gjord för sånna som honom (Ronaldinho). Som sagt, världens bästa klubb och en av världens vackraste städer.

Över till hatet om detta byte skulle ske. Enligt mig skulle det vara ett stort, väldigt stort misstag av Rijkaard. Jag anser att Chelsea är en rival, ska inte överdriva och säga lika mycket som Real men väldigt mycket endå. Tänk på fansen, dom skulle bli tokiga om Rijkaard tog över Chelsea.

Efterträdaren? Högst upp på listan antar jag Stoichkov ligger eller? Om nu Rijkaard skulle lämna så tycker jag att det är lika bra att plocka in Mourinho. Jag vet hur ni tänker, han är lika hatad hos oss som vi hatar Chelsea. Han skulle vara rätt man för jobbet isåfall.

Hoppas dessa rykten tar slut snart, det känns inte bra!

VISCA BARCA!

Barcelona Rambla
2007-10-10 11:08
Arsenal har av Fifa blivit bestraffade att betala €3,2m till Barça för spelaren Fran Mérida.

Det var på tiden att Fifa sa ifrån.
Barcelona # Denniz |
2007-10-10 08:47
ja men den var härlig:D fortsätt göra fler sånna filmer skitbra:D
Barcelona Leo_Messi19
2007-10-10 08:29
Kul att några tyckte om filmen :)

Barca-I Hjärtat

Jag är så simpel att jag använder Windows movie maker ;)

Barcelona PILMÀ
2007-10-10 08:10
Ämne: Någon som kan länka ....
Det skulle jag också sannerligen behöva eftersom
Att jag inte har sett hela Matchen har bara sett Alla mål.
Barcelona Lopiá
2007-10-10 07:56
Någon som kan länka till en hemsida där jag kan ladda ner hela matchen mellan Stuttgart vs Barça?
Skulle vara jätte Tacksam.
Tack i förhand.
Barcelona Barca-I Hjärtat
2007-10-10 07:27
Ämne: Tänkte bara lägga up....
Leo_Messi19
Vilket program använder du för att fixa till en video?
Barcelona ZARM
2007-10-10 00:36
Japp, då var cirkusen igång igen. Nu är det Rijkaards tur att stå i centrum för skvallerpressen och inte nog med att han tydligen "planerar" att sticka till Chelsea, han ska tydligen ta med sig Ronnie också! Jag skulle inte tro det!

Evicka// Det var trist att höra.
Barcelona Evička
2007-10-10 00:01
Tro mig det var dumt!
Barcelona tribente_magico
2007-10-09 23:54
hmm...bara undrar vad det var han "deco" hade skrivit?..borde ju ha varit nåt riktigt dumt isåfall, och vem var personangreppet riktat mot?
Barcelona Klint
2007-10-09 23:29
Montjuïc (D.E.P. PUERTA)

Du var mig en rackare på att lyckas få med så många svordomar i ett och samma inlägg =).
Barcelona barca__elve
2007-10-09 23:22
Hej, är det någon som vet vart man kan få tag på översättnig till filmen FC Barcelona Mes Que un Club om det nu finns någon översättning, fattar inget vad de säger på spanska..Grym bra video föresten på Messi ;)

Tacksam för svar!!
Barcelona Montjuïc (D.E.P. PUERTA)
2007-10-09 22:45
Har hört att en kille/tjej som heter Deco på ett forum är på väg att bli polisanmäld för ett par påhopp han/hon gjort på ett forum här på spnaksa sidan i SF.
Det är ju riktigt jävla löjligt och så otroligt onödigt att bli arg på alla som skriver krönikor. Vare sig det är den där Kviborg, Rodrigo eller Nina. De är inte Barca fans och de är vinklade som fan men seriöst, gör det så jävla ont i hjärtat att man måste skriva idiotiska inlägg och hoppa på människan som skriver negativt om Barca?

Så jävla barnsligt och jag är så jävla trött på det. Jag är ta mig fan lika trött på det som jag är på att Bajens fans slänger in saker på linjedomaren, eller lika trött som på idioter som gör apljud mot Eto'o och de andra färgade spelarna.
Kan inte alla bara sluta upp med de dumheter, jag hatar Kviborg men jag skriver inte idiotiska saker här bara för det. Ta en löprunda ute istället och må bra efteråt eller något.
Enough is enough.
Barcelona Nauticus
2007-10-09 22:22
Skön video!
Barcelona Giovanni17
2007-10-09 21:56
Ja mkt bra video fortsätt gärna att göra flera sådana ;)
Barcelona ZARM
2007-10-09 21:47
Ämne: Tänkte bara lägga up....
Bra jobbat! Ja, det lär nog bli några filmer till:) Har någon någonsin sett Messi göra något annat än snygga mål?? Jag tror inte det..
Barcelona Henk Ten Cate - El Mister
2007-10-09 21:07
Mycket bra Messi-film!
Barcelona Leo_Messi19
2007-10-09 21:01
Tänkte bara lägga upp en liten film som jag gjort om Leo Messi säsong 07-08 . Kommentera gärna och säg vad ni tycker :).

Kanske borde tillägga vad han gjort hittils, får säkert göra många såna här filmer till ;).

Visca!
Barcelona Abbe_
2007-10-09 20:46
Prova med Mozilla Firefox? Möjligt att det funkar ifall det beror på Internet Explorer, annars har jag ingen aning.
Barcelona Lopiá
2007-10-09 20:30
Ämne: Någon som har en ani....
Det är så också för mig kan inte ladda ner mitt
Profils bild.
Barcelona Plаиктои
2007-10-09 18:09
Någon som har en aning varför det inte går och ladda upp en profilbild? Det händer liksom ingenting när man trycker på ''Ändra bild''. Detta har varat i typ veckor :S.
Barcelona Barca#1(R.I.P PUERTA)
2007-10-09 15:53
När spelas matchen mot villareal? är det nästa helg för att det är landlagsuppehåll nu i helgen.. Ps kolla länken:)
Annons: