/spanien/barcelona/forum/23400.aspx/spanien/barcelona/forum/23400.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Sóm més que un club
2007-10-16 17:43
Maradona, Madrid-Barça (2-2) - Copa de la Liga, 82/83. I Länktips.

Barcelona Rambo~
2007-10-16 17:37
Ämne: RonaldinhoKungen

....
Ska vi komma in på cykelsparkar? Då har du inte sett Rivaldos mot Valencia...
Barcelona Plаиктои
2007-10-16 17:33
RonaldinhoKungen

Ronaldinhos cykelspark mot Villareal förra säsongen ;)
Barcelona RonaldinhoKungen
2007-10-16 17:27
Vilket tycker ni är det snyggaste Barca-målet genom tiderna?
2007-10-16 17:17
Ämne: txiki projicerar ils....
till viss del tror jag att du har rätt att Txiki är lite sur men jag tror inte att det är fel att sätta ned foten och visa att vi inte är helt menlösa. Det är inte o.k. att springa iväg helt gratis, skriva pâ ett lângtidskontrakt med din nya klubb och sedan flirta med Barça att de kan komma och lägga ett bud. Det är ju helt säkert att Arsenal inte kommer att släppa honom för nâgra smâsummor precis.
Om vi inte sätter exempel sâ kan vi fâ fler liknande fall dÄr ungdomarna tror att jag tar det där feta kontraktet nu och sedan när jag har lust kommer sugardaddy och hämtar mig.
Barcelona mer än en passion, mitt liv!
2007-10-16 16:40
dessutom inget illa ment, men som sevilla fan skulle jag istället fokusera på att signa spelare till sevilla istället för att ge råd till oss, jag menar vi klarar oss ändå i ligan
Barcelona mer än en passion, mitt liv!
2007-10-16 16:37
txiki projicerar ilskan han har över att de inte tog bättre hand om fabregas mot fabregas själv. jag tycker att fbregas skulle naturligtvis skulle bli ett bra tillskott oavsett hur mycket han kostar. låt oss inte glömma att fabregas går ut i media och praktiskt taget visar alla i världen att hans hjärta har barcas färger.
Las Palmas Pio pio
2007-10-16 16:18
Myrran

Ja, bland det dummaste jag har hört på länge. Varför skulle Barcelona vara intresserad av en kille som Kaebi. Han kan ju börja med att ta plats i Leicester!Finns nog 30 namn som kan gå före Kaebi..
Barcelona Myrran
2007-10-16 16:10
Viva Sevilla!

Om han är så bra då varför spelar han i reservlaget? Det finns en andledning till det. Om man kan ta bort en spelare som Figo varje match spelar man inte i ett reservlag om det inte typ Världselvans reservlag.
Sevilla ViVa Sevilla!
2007-10-16 15:57
Myrran

Du har inte ens sett han spela. Jag har sett han spela väldigt mycket. Han är otroligt grym. Han plockade bort Figo totalt när det var VM.
Barcelona F.C Barça
2007-10-16 15:52
Txiki vill att han ska be på knä om att få spela för barça igen efter att ha lämnat klubben..
Han behövs inte heller i barça dom har redan fult i mitfälltet!
Barcelona Myrran
2007-10-16 15:48
ViVa Sevilla

Så vi ska värva en högerback som spelar i reservlaget för Leicester? Låter ju vettigt...
Sevilla ViVa Sevilla!
2007-10-16 15:39
Tycker det är helt rätt att inte punga ut så mycket för Cesc! Istället kan man ge dom pengarna till en bra back-up! Tex högerback. Där Oleguer håller inte! Men har spelat upp sig. Vad tror ni om killen i länktipset? Skulle inte kosta mycket och är en väldigt bra spelare! Jag som är Sevilla fan vill inte Alves ska lämna oss. Men tror ni han skulle passa i Barca?
Barcelona Gabriel Batistuta
2007-10-16 15:24
Jag tycker de borde behandla Cesc bättre.

Han skulle aldrig lämna Barca om han spelade där under Laporta. Under Gaspart and co var Barca en sjunkade skepp, vilken ung talang som helst skulle se att de finns ingen framtid i sånt tid specialt när en tränare som är känd för göra talanger till världsbäst ville ha honom.

Tror knappast Cest gick till Arsenal för pengar skulls, då hade nog gått till Man U eller Real som har mycket mer pengar. Speciallt i 2003.

Plus Barca gjorde fel också då att låta en sån talang tro att ingen bryr sig om han i klubben. Jag har läst Offide artiklar som visade att de brydde sig mer om Messi och sket i Cesc trost han var riktig stor talang då också. Vilket är nog varför han gick till Arsenal. Hade en person sagt att de tror på han så hade nog varit den stora mittfält stjärnan idag ihop med Xavi,Iniesta.
2007-10-16 14:59
Ämne: så ni tror inte Fabr....Faktum är att Txiki sâgar hans karktär ganska rakt av. Han tänkte främst pâ sig själv och klubben i andra hand. I princip säger han att han vill se Fabregas kräla lite i stoftet först, mellan raderna, innan man tänker sig att ta tillbaka honom och man vill inte betala nâgra pengar för honom. Skulle jag vara Fabregas skulle jag ta det ganska personligt.
I princip tycker jag att det är rätt att sätta ner foten och visa klubbstolthet och nu vet alla var vi stâr även om Cesc är en otroligt begâvad spelare.
Barcelona ibbos
2007-10-16 14:57
Det är samma sak med Zambrotta, han kom från en klubb där en defensiv fotboll spelades men endå var han den killen som brilljerade på kanten med sin teknik. Han kommer till Barca där alla syns och sen inte syns lika mycket pga. det. Detta tog jag upp för att många kritiserat Zambrotta i Barca. Jag tycker han har varit bra, men kanske inte syns lika mycket.
Barcelona Rambla
2007-10-16 14:55
ibbos,

nej Txiki säger knappast att han vill ha Cesc gratis. Det han däremot säger, fast inte rakt ut, är att Barca knappast har lust att lägga ut de summor det handlar om när det gäller Cesc. Det handlar om 30-50 miljoner euro minst. Varför skulle man betala sådana summor för en spelare som fostrats i klubben?

Det var Cescs egna val att lämna Barcelona. Det var inte så att de körde iväg honom. Han hade inte ens fyllt 16 år. Vad skulle de göra? Ge honom plats i a-truppen redan då? Lägg där till att Barca då var en klubb på dekis. En ålderstigen trupp med spelare som sett sina bästa dagar, en president som kört ekonomin i botten gjorde ju knappast saken lättare för talangerna i klubben. Cesc lockades av pengarna i första hand, därför valde han att lämna. Det senaste året har han, eller snarare hans agent, flirtat med både Madrid och Barca, vilket lätt gör att man misstänker att han kommer att välja pengarna den dagen han väljer att lämna Arsenal. Vilket nog inte lär ske inom de närmaste åren.
2007-10-16 14:53
Dinho har väl visst en utmaning i Barça: Att ta en plats i startelvan. Tror att det är fâ klubbar där det finns en lika stor utmaning, konkurrensen kommer att fâ fart pâ Ronnie det ser man redan tecken pâ. Du kan inte bedöma frân Brasiliens landslag där han har en helt annan position och roll.
I fjol fick han ta en annan roll i Barça men löste den riktigt bra under större delen av säsongen och öste in mâl. Sedan pâ vâren gick han inte riktigt att känna igen mycket beroende pâ att han var sliten. Han är pâ väg upp. Det är jag 100% säker pâ. "Tror jag" eller hur det var du formulerade dig.
Barcelona ibbos
2007-10-16 14:52
1år? Jag har för mig att han var ganska bra förra säsongen, kompis, nu ska jag förklara för dig hur det egentligen ligger till.

Efter VM 2002 så har Ronaldinho varit bland världens bästa, när han kom till Barca så var hans två första år felfria och mycket bra. Så fort han gör en match där han inte syns lika ofta så är han i formsvacka. Vi kan ta Deco som ett exempel, i Porto var han ALLT, hjärnan och hjärtat. I Barca är han inte lika viktig, syns han lika mycket som han gjorde i Porto? Tänk på att Barca har spelare som Xavi, Deco, Henry, Messi, som också ska synas lika mycket som Ronaldinho.

En spelare kan inte vara FANTASTISKT bra hela tiden, det finns inte en möjlighet till det, att Ronaldinho har varit bra 2-3 år i sträck är sjukt imponerande. 03, 04 & 05.

Folk överdriver, se bara vad han har åstadkommit alla andra år, he will be back, soon.

Barcelona Sahandinho Kamal
2007-10-16 14:51
så ni tror inte Fabregas kommer tillbaka?
Sevilla ViVa Sevilla!
2007-10-16 14:45
Snälla nån! Det vet jag att alla spelare går i en vis formsvacka men hur länge då? 1 ÅR? Han behöver ny utmaning och som det är så lämnar han Barca i sommar. Men en sak till vill bara säga att Barcelona spelar underbar fotboll! Alltid kul att se Barca spela.

ViVA Sevilla!
Barcelona ibbos
2007-10-16 14:41
Viva Sevilla

Bara för att han är i en formsvacka för tillfället så ska han säljas? Är det det du försöker säga? ALLA spelare går igenom en formsvacka någon gång, hoppas du vet det.

Ang. det där med Fabregas tycker jag inte att Txiki skulle gå ut i media i säga sådär. Fabregas flyttade för att han såg chansen i A-laget för Arsenal inom en snar framtid, tvekade möjligtvis på den platsen i Barca,i och med de mittfälltarna vi hade i laget och ännu fler förstärkningar. Komigen, killen var 15 år och nu vill Txiki ha honom 'gratis'? Jag hade kanske inte gjort samma sak, men jag skulle svårt tacka nej till världens bästa ungdomstränare till min egna tränare. Jag ser både fel och rätt i hans beslut när han valde Arsenal före Barca. Barca borde ta större ansvar med att försöka behålla honom, efter misstagen av Fabregas och Pique har man nu lärt sig, det e därför spelare som Santos, Bojan och Gai Assulin fortfarande spelar för blaugrana.

VISCA
Sevilla ViVa Sevilla!
2007-10-16 14:16
Grabbar jag såg matchen iför går mellan Brazil och Colombia. Dinho har inte kommit upp i sin normala speed! Det såg man. Jag är inte här för att starta ett bråk eller nåt. Men jag tycker Dinho är slut för Barca. Han har vunnit allt som går och behöver en ny miljö. Vill inte säga det hära men han kommer lämna Barca i sommar 100%. Det är vad jag tror! Själv gillar jag Dinho mycket han behövs i Barca. Men han behöver en ny utmaning!

Barcelona Lionel Andrés Messí
2007-10-16 13:58
Tycker det är rätt av Txiki att nobba Cesc. Ska han komma till barca ska han visa att han verkligen vill och då komma för samma pengar han lämna för, alltså komma tillbaka gratis.
Frågan är annars om vi behöver han nu med tanke på att vi har Iniesta, Deco och Xavi och dem håller många år till.
Delarocha RIP Puerta
2007-10-16 13:48
Tycker det är helt rätt av Txiki. Cesc ska fan vissa att han ångrar att han gick utan någon kompensation från Barcá och att han verkligen vill hem för att han ska få komma tillbaka enligt mig.
Barcelona ibbos
2007-10-16 13:34
Myran & Rosenborg

Jag tror det handlar om att locka till sig spelare. Att visa hur framgåsrik klubben är, men vem vet inte att Milan är en framgångsrik klubb, med bra rykte ute i Europa? Jag tycker också det börjar bli lite uttjatat, Galliani aka skrytarN.

VISCA
Barcelona PuyolTheLegend
2007-10-16 12:37
fortfrande Barca forum Gaudi..;)
Barcelona A.Gaudi
2007-10-16 08:56
vad tycker ni om senaste eurotalk då?
jag gillade inte hammarby supportern. liksom varför ens ha honom där när det enda laget han är insatt i är hammarby. bidrog inte med nåt!

f´ör övrigt hoppas jag att frankrike och skottland går vidare. italien ska ut!
Barcelona Myrran
2007-10-15 23:03
Rosenborg BK

Tur för dig att du sa vad du sa i slutet annars skulle jag gott bersärker på dig.

Varför man säger så? Vissa presidenter måste bara visa vad dem har uppnått. Några presidenter måste vissa att dem är bäst osv. Varför han sa detta i den artikeln får du fråga han själv, kanske lite svårt och göra men vi kan ju endas spekulera.
Real Madrid Rosenborg BK
2007-10-15 22:36
Förlåt killar nu, det här är väldigt off-topic men jag kunde inte låta bli, hoppas ni kan ge mig svar.

" However, Gourcuff has to understand he is lucky to be playing in the team that has won the most trophies in the world, and if he is really that good he should be able to break through into the side, even if now we have one more midfielder." (saxat från www.acmilan.com)

I samma intervju slår den gammle till igen i ett helt annat ämne.
" saw Ronaldinho last night, with Brazil, along with Kaká. The market? It's our affair. President Berlusconi in 20 years has won 25 trophies and finished second 16 times, he doesn't have to justify himself to one."

Det jag vill komma fram till är att varför äcklet Galliani måste alltid på sina intervjuer skryta och påmina alla om alla deras stora titlar? ja vi vet att ni har mest i världen, men och vem bryr sig? stör mig så mycket på det, vad är det han vill folk ska tänka när han nämner titlar i meningar som handlar om Gourcuffs vara eller icke vara? kan någon analysera det och säga det till mig?

PS. har bara Reals tröja, gillar er i spanien=)
Annons: