/spanien/barcelona/forum/234.aspx/spanien/barcelona/forum/234.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Funeral Canticle
2017-08-21 15:19
@Barca Barca:

Det är det som chockar mig mest, visst var det långt ifrån fullsatt så en viss tyst protest i det men varför säger inte medlemarna och säsongarna till, varför visar dem inte sitt missnöje?

Detta är fan rock bottom och det ska till ett mirakel om vi ens kan utmana och vinna något iår.

Barcelona Coach Pep-
2017-08-21 15:04
Kröjff

Det var meningen att mitt inlägg häromsistens skulle tjäna som inspiration för alla culés men eftersom jag blev stoppad i tullen av dig får jag väl försöka göra rätt för mig även om allt jag säger kommer hållas emot mig.

Jag förstår dina farhågor med tanke på att jag givit uttryck för en del tämligen okonventionella ståndpunkter. Detta är för att jag betecknar mig själv som radikal, och jag anser att det behövs radikalism för att stävja fotbollens i mitt tycke allt för progressiva globaliseringskurs.

Att fotbollen är ett globalt samhällsfenomen som får kulturer att mötas är en annan sak, men jag är definitivt antimodernist och för mig är Barca först och främst en katalansk klubb med ett holländskt arv. Att jag ger katalaner komplimanger för sin kulturella särprägel betyder emellertid inte att jag ser ned på spansk kultur. Tvärtom, att jag erkänner kulturella skillnader och bejakar dem i positiv mening. Håller dock med om att jag kan ha uttryckt mig lite klumpigt i sammanhanget.

Fotboll är traditionellt en arbetarsport med stark lokal förankring. Vilka är det som representerar och kämpar för den sanna fotbollskulturen än idag, om inte klubbarnas Ultras? Dessa har i sin tur extrema politiska åsikter åt antingen vänster eller höger. Sedan har vi alla "normala" fans som "hänger med" som konsumenter och följer med i trender oavsett konsekvenser.

Ultrasgrupperna demoniseras och stämplas som rasister, vilket i många fall stämmer. Jag dock försäkra dig om att jag inte är rasist och står inte bakom någon efterbliven skinnskallekultur. Dessa är ju dock en piss i havet jämfört med alla billiga fanboys vi har att göra med.

Jag är övertygad om att UEFA använder sig av "No to racism"-kampanjandet för att göra inskränkningar på klubbars integritet och läktarkultur. Visst, rasism "borde" inte förekomma på läktarna, men det måste finnas en mellanväg där klubbar varken drivs som själlösa varumärken och där det kan finnas plats för ultrasgrupper, bengaler, tifon, yttrandefrihet m.m. även om detta ibland spiller över i rasism. Jag håller inte med om att fotboll inte är politik eftersom det då implicerar att det enkom blir en affärsrörelse och man missar den heltäckande bilden.

Jag förstår att man bannar kriminella drägg från arenan, men jag struntar i Boixos Nois personliga åsikter så länge de skapar bra stämning och stöttar klubben först och främst. Att dylika ultrasgrupper är starkt präglade av nationalism och lokalism som värnar det egna kommer liksom med paketet i en fotbollsvärd som är på väg att mista all autenticitet. Eller tycker du med handen på hjärtat, att mainstreamfans som behandlar fotboll som en popularitetstävling och får Ramos att framstå som världens bästa försvarare är bättre för sporten? Eller folk som åker till Camp Nou för att visa upp sina landsflaggor på bästa sändningstid istället för att stötta klubben?

Om någon vill kalla mig för fascist pga att jag inte vill ersätta kultur med shopping så har jag inget problem med att bära den stämpeln.

Jag är romantiker och kommer nog alltid att vara, på gott och ont. Jag vet inte mer vad jag kan säga för att "rentvå" mig i dina och forumets ögon.

Take it as you will.
Barcelona Barca Barca
2017-08-21 15:03
Är det bara jag som sitter, hoppas och håller tummar, tår, fötter och händer för att ledningen inte lyckas med någon värvning mer och vi står där med endast Paulinho med enda nyförvärven denna sommar. Visst låter de riktigt dumt från min sida för vi kommer med dagens trupp att knappt nå CL Åttondel och hamna på en tredje plats i ligan. Men det är det ända sättet att få fart på medlemmarna att skicka bort ledningen. Sker det scenariot som ja beskrev precis och socios sitter och petar navelull, då förtjänar vår klubb inte vara på topp, för det är i slutändan fansen som bestämmer. Kolla länktips, det var tider det, när fansen sa ifrån.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barclasico
2017-08-21 15:00
Härskartekniker undanbedes. Håll diskussionen på en civiliserad nivå eller ta era skiljaktigheter via PM. /Mod
Barcelona Barcelonistas
2017-08-21 14:49
Herregud vad sysslar vi med? Den här ledningen är ett skämt ingen klar ännu? En snigel är snabbare än Barto.
Barcelona IlTriplete
2017-08-21 14:47
Blaugrana són els colors!

Men lägg av nu..
Barcelona Blaugrana són els colors!
2017-08-21 14:27
Skärpning, höj nivån! /Mod
Barcelona Alvés - Por Que?
2017-08-21 14:26
Konstigt att klubbarna pissar på oss...

Ledningen lägger bud på 80M€ direkt och bonusar som innehåller om spelaren vinner ballon d'or etc.. Klart dom skrattar åt oss...

Eller att klubben försöker pruta till 35M€ när Seris pris är 40M€ och inte vill betala ut de extra 5M€...

Tyvärr tror klubben att dom är smarta med sina förhandlingar.
Barcelona Blaugrana són els colors!
2017-08-21 14:05
Barclasico Måste bara fråga, tror du på varje engelsk text du läser och lägger upp här? Har du hört det här uttalandet från Nice president själv? Eller har du bara hittat det här nånstans på nätet. Källkritik gärna innan du lägger upp massa..
Barcelona 1899 - Puyol
2017-08-21 14:01
Neymar efter PSG matchen. Lite roligt får vi ha det :)
Barcelona Cúles
2017-08-21 13:50
Skriv endast om du har något att tillföra. /Mod
Barcelona Barclasico
2017-08-21 13:49
Julien Fournier (Chief Executive Nice): "We haven't negotiated with Barça for Seri nor do we have anything planned for the next few days." HAHAHA median / ledningen asså... Ingen visar respekt för vår klubb längre.. tragiskt!
Barcelona Blaugrana91
2017-08-21 13:28
* Cash
Barcelona Blaugrana91
2017-08-21 13:26
[QUOTE=Andreas FCB]Du har svarat mig med att teorin är fel men du har inget att backa upp det med? Än påhittade uppgifter. Om pengar finns i överflöd, var är då värvningarna och varför skambudar dom på Kotten och vill DELBETALA på hela 5 år. Nej, pengarna är slut. Värvas Countinho och Dembele erkänner jag att teorin är fel, tills dess tror jag pengarna är slut. [/QUOTE] Jag skrev min källan till uppgifterna senast vi pratade , det är officiella siffror från Barca (se länktips) som också godkäns av den oberoende revisorfirman Deolitte... Men visst jag antar att din kompis har bättre koll på läget.... Och även fast pengar finns så betyder inte det att klubben vill lägga helt galna bud (Även om jag hade önskat det just nu) på spelare... Kom ihåg att bygget av Espai Barca stundnar. Sedan vill jag även klargöra det här med avbetalning, det är knappast något konstigt egentligen. Tror ni på allvar att stora företag betalar stora investeringar direkt i casch, nej det amorteras oftast under x-antal år. Även Real jobbar på det här sättet, däremot ät det väl möjligt att dem här oljeklubbarna betalar direkt i en summa, men då är det ju inte klubbens pengar utan ägarens och är en helt annan sak...
Barcelona Cúles
2017-08-21 13:23
Gå in på catalanedition på twitter så kommer ni se att vi inte ens får in Seri.
Barcelona Cule4life
2017-08-21 13:22
Fråga Nice samtidigt om dom är sugna på Gomes !
Barcelona socccerfan1
2017-08-21 13:18
Jhahaahhaha port !!
Barcelona Port Olímpic.
2017-08-21 13:13
Jag är "hours away" från att landa mitt drömjobb. Jag ska bara hitta annonsen, skicka in CV:t, landa en intervju och förhandla min lön.
Barcelona Koeman!!
2017-08-21 13:11
Alltid några timmar ifrån, man skäms ju över hur tidningar/journalister lägger ut sånt här.
Barcelona Iniestas vänsterfot
2017-08-21 13:04
Den vise mannen skrev följande:
Förhandlingar pågår mellan mig och min fru, om hon eller jag ska klippa gräset ikväll efter jobbet. Beslut väntas komma inom några timmar.

Ni som vill veta svaret kan skicka PM till mig senare ikväll.

Försök med att erbjuda henne att ta hand om disken. Se dock till att dela upp arbetet på 4 år.

Vi vill ha svar, "in a few hours"
Barcelona Soko
2017-08-21 13:01
Ousmane Dembélé “hours away” from completing transfer to Barcelona. A fee of €120 million would be a solid return for a player who says he will never play for Dortmund again. At that price, just sell and get this ugly saga over with. Jag är optimistisk att vi de kommande 48 timmar kommer att göra klart med både Dembélé och Seri. Hoppas bara att Nice inte gör som Liverpool och Dortmund och missbrukar Barcas intresse och använder sig av samma taktik för att pressa på så mycket pengar som möjligt.
Barcelona Cúles
2017-08-21 13:00
Seri's entourage have also confirmed that the release clause hasn't expired yet. If Barça paid €40M, Seri will join. [@HelenaCondis]

MAn vet inte vad man ska tro på. Tror fortfarande stenhårt på att vi kommer stå utan nyförvärv! Tror allt har varit ett spel för galleriet av ledningen.
Barcelona the cameroonians
2017-08-21 12:57
@Illusionista:

Och samtidigt säger Nice general manager att det inte pågår eller finns några förhandlingar inplanerade - men att spelaren är villig att lyssna på bud, även om han trivs i Nice.

Skulle inte förvåna mig om Barca ff tror att det existerar en klausul och att det "bara" är att aktivera den.

Å andra sidan var ju Seri agent enligt media i Spanien i helgen, och han måste ju ha sagt nåt om frågan dykt upp...
Barcelona Port Olímpic.
2017-08-21 12:48
@Koeman!!:

Det handlar inte om att han ska vara den nya Iniesta. Det är helheten som spelar roll, om kombinationen Seri- Busken - Roberto är lyckad så spelar det mindre roll hur pass tekniska och bollskickliga de är på egen hand, bara de kompletterar varande och bildar ett starkt mittfält.
Barcelona Illusionista
2017-08-21 12:48
L’Équipe claims they have been informed by Nice that the €40 million release clause expired on 15 July and that Seri is now worth more than €40 million, although the club have not put a price on the player. And Nice know Barça are desperate and that time is running out.
Barcelona Felix-Forca Barca!
2017-08-21 12:42
@Barcanist:

... Glöm inte bort bonusar vid uppfyllda prestations/resultatmål. Bonusarna skulle kunna vara bädda sängen, dammsuga med mera.

Ser fram mot ett annoncement om några timmar!!
Barcelona Koeman!!
2017-08-21 12:38
@Port Olímpic.:
Jag är ledsen, men han kan inte axla Iniestas roll på samma sätt. I stormatcher kommer han inte vara tillräckligt bra. (Hoppas för Barcas skull att jag har fel)
Barcelona koeman92
2017-08-21 12:37
-Jean-Michaël Seri gives the OK to Barça for a 4-year contract. The negotiations with Nice are expected to start today. [l'equipe]

-Barcelona want to close the signing Seri in the coming days for a transfer fee of €40M.
[rac1]
Barcelona Port Olímpic.
2017-08-21 12:35
@Alvés - Por Que?:

+1
Barcelona Barcanist
2017-08-21 12:29
@Den vise mannen:

Försök med att erbjuda henne att ta hand om disken. Se dock till att dela upp arbetet på 4 år.
Annons: