/spanien/barcelona/forum/23221.aspx/spanien/barcelona/forum/23221.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Delarocha RIP Puerta
2007-12-09 23:12
Mja, är långt ifrån imponerad av Barcá som slag. Enskilda spelare såg mycket bra ut men tycker att det ser jävligt sönderläst ut offensivt. Deportivo vet hela tiden hur vi spelar. Messi får inte ut nånting och det är väldigt svårt att slå bollarna i djupet då ingen knappt tar löpningarna.
Längesen man såg det klassiska väggspelet.

Sylvinho, Ronaldinho, Xavi och Puyol var riktigt bra idag. Ronaldinho utmanade ett flertal gånger men det är som tidigare nämnt stor skillnad mellan att göra det mot 19:e placerade Depor och att göra det mot stora lag som Sevilla, och Villarreal och även i CL.

Bojan gjorde väl knappt nånting men sprang en del. Jag är dock fortfarande orolig. Vi gör alltför många mål på straffar... Visst förtjänade vi den idag men ett spelmål värdesätter jag mycket mycket högre.
Deco gjorde väl ungefär som Bojan, vad för fingertoppskänsla var det Rijkaard hade?
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2007-12-09 23:10

Jag ser din poäng.
:D
Barcelona Meley
2007-12-09 23:10
tarrak

Jaha det var den matchen jag menade. Oj då var det 13 månader sen.
Barcelona Holländaren
2007-12-09 23:06
Ämne: Holländaren

Klock....
Nej, det går inte att betygsätta tränares insatser i enskilda matcher om det inte varit rent fantastiska aktioner eller rent bedrövliga sådana eftersom att deras tankar kan vara genialiska samtidigt som spelaren har en jävla kukdag och sådant.
Barcelona tarrak
2007-12-09 23:06
Nähä! Tycker ni att Ronaldinho är på gång? Undrar hur länge det har sagts på det här forumet...
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2007-12-09 23:04
Holländaren

Klockren!
Bör inte Rijkaard få nåt slags betyg?
:D
Barcelona Señor Hadi
2007-12-09 23:03
Ronaldinhos slängkyssar och agerande efter målet väckte enorma känslor hos mig, känns som att han inte kommer lämna och verkligen kommer försöka köra fullt för blaugrana nu! Han är på gång!
Barcelona Braxingen
2007-12-09 23:02
Denna kungar skulle jag vilja ge "comebackarna" och de som det blåst mest kring. Minst värd först:

Deco - Kommer in och gör ett bra inhopp.

Ronaldinho - Spelar definitivt upp sig från tidigare. Det har saknats lite timing och lite självförtroende. Det är först idag vi kan säga att han varit någorlunda bra. Fortfarande tror jag han har en bra bit kvar till sin fysiska kapacitet.

Eto'o - Fantastiskt att se den rivige, om ändå ganska opolerad, löpstarke Eto'o. En unik spelstil i Barcelona och den bästa med sin spelstil i hela världen. Har verkligen saknat honom. Tack!

Riijkard - Mannen som förtjänar denna seger mest. Hårt kritiserad i media och även bland oss egna. Det har varit sönderläst, dåliga elvor, fel beslut. Ja, listan kan göra lång. Idag skall han först och främst ha cred för sina byten. Fingertoppkänsla. Sen så, gällande att det är sönderläst:

La Coruña (och Kåmark) är säkert jättenöjda med att de inte fick Ronaldinho och Messi att gå runt på kanterna. Ändå gör vi både våra mål efter kantspel. Underligt? Nja, det tyder på att fler än våra kantspelare i tremannaanfallet är instruerade att anfalla där (även om vi är minst lika bra genom mitten) och eftersom det är Riijkard som sätter upp spelsystemet så skall han givetvis ha cred för det. Därmed kan också resten av världen glömma att de läst sönder oss och vårt kära Barcelona.

Visca el Barca!
Barcelona Kapten11
2007-12-09 23:01
Inte så jävla impad ändå av vår 2:a halvlek. Hur många rena målchanser skapar vi egentligen.
Än en gång så blir vi sönderlästa i vår offensiv.

Positivt dock att Sammy och Deco är tillbaka, får hoppas att dom snabbt kommer i form, med tanke på kommande motstånd.

Förresten, såg jag rätt att Deco har dragit på sig 6 gula kort? Hur fan har han lyckats med det med tanke på att han har varit skadad ett bra tag.
Barcelona Holländaren
2007-12-09 23:00
Victor Valdes - 3
Jag såg inte målet då jag inte var riktigt taggad när de visade repriserna, men av vad jag kunde höra verkade det vara ett sådant skott som han kunde tagit men inte borde tagit. Stabil i övrigt.

Gianluca Zambrotta - 1
I vanlig ordning sämst på plan.

Carlos Puyol - 4
Bra som mittback, kanon som högerback. Riktigt energiknippe den gode Puyol.

Gabriel Milito - 3
Stabil och bra, säker med boll.

Sylvinho - 5
Överlägset bäst på plan. Fantastiska överlappningar och precisa inlägg. Tröttnar lite mot slutet.

Rafael Marquez - 3
Bedrövlig i första halvlek, inte för att han inte gjorde några bra saker utan för att han helt förstörde rytmen i passningsspelet. Fina krossbollar dock. Mycket stabil och bra i andra.

Xavi - 4
Mycket bra insats av Xavi som får kröna en bra kväll med ett mål. Bra passningsspel och hårt jobb i defensiven, slarvar lite i första halvlek dock och är väldigt enfotad.

Andres Iniesta - 3
Hade inte sin bästa dag men står för en bra insats och utmanar försvaret några gånger.

Lionel Messi - 3
Samma som Iniesta.

Samuel Eto'o - 2
Såg rostig ut men för att vara första matchen efter lång skada så var det absolut fullt godkänt. Farlig ett par gånger men saknade udd.

Ronaldinho - 4
Mycket pigg och bra, fina fasta situationer och framför allt väldigt bra samspel med Sylvinho.

Inhopparna
Deco - 3
Gör inte mycket själv men håller ett högt passningstempo och ger mer flyt i spelet.

Bojan - 3
Gör ett ok inhopp och är oftast på rätt ställe i straffområdet, vilket gav oss ett mål.
Barcelona Bojan Krkic#27
2007-12-09 22:59
Ämne: Bojan rörde inte ens....
Så här ser en avundsjuk maräng ut ^
Barcelona Messi_CE_Iniesta_V.Valdes*
2007-12-09 22:59
Sylvinho var kung idag! Bojan tryckte ner backen, han har nog kört lite styrka grabben!;)
Barcelona Karlssoooon
2007-12-09 22:58
Trots vinsten är jag inte övertygad.
Det kan se väldigt stillastående ut ibland.
jag tycker att Sylvinho gjorde en väldigt bra match och han visar att han är en underbar 2:a back.
Barcelona Barcelonito
2007-12-09 22:57
Ronaldinhos bänkande verkar ha fått igång honom i rätt riktning. Kul att han visar mycket känslor också genom hela matchen och inte går runt och surar.
Barcelona FCB#19
2007-12-09 22:55
matchen e slut :D
Barcelona Jugador
2007-12-09 22:50
Haha, läckert av Ronaldinho!
Barcelona Giovanni17
2007-12-09 22:47
jag tycker ronaldinho har varit mkt bra denna halvlek eller?
Barcelona Giovanni17
2007-12-09 22:42
hahaha fan va han va ful
Barcelona L.Messi19
2007-12-09 22:37
Looae Hahaha det gjorde han visst om du ser så chippade han över den andre backen ;)
Barcelona Giovanni17
2007-12-09 22:36
han va inblandat
Real Madrid Looae
2007-12-09 22:35
Bojan rörde inte ens bollen.
Barcelona Giovanni17
2007-12-09 22:35
hahaha nästan bud på att köpa in en riktigt grym mittback o spela med puyol till höger:P:p:P
Barcelona Giovanni17
2007-12-09 22:33
bra krigat av bojan!
Barcelona Holländaren
2007-12-09 22:33
Visst Kim Halderoth, visst finns det ingen harmoni i laget! Hahahaha!
Barcelona Messidonaa
2007-12-09 22:32
från messi till puyol ... sen till bojan sen till xavi

4 riktiga cules!
Barcelona Messidonaa
jaaa
Barcelona Giovanni17
vilket anfalll
Barcelona El_Duderino