/spanien/barcelona/forum/23124.aspx/spanien/barcelona/forum/23124.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Kalle.
2007-12-24 21:58
Kan någon berätta för mig vad det betyder? Det som dom utanför flygplatsen ropar.. ?
Valencia Villlllllllllllla
2007-12-24 21:56
Skulle ni vilja ha Hleb i barca?
Barcelona barcadinho
2007-12-24 21:53
Barca för alltid och evighet.
Älskar mitt barca och det spelat ingen roll om det går dåligt ibland.
Barcelona Roni#10
2007-12-24 21:47
Ronaldinho är i samma nivå som många andra Barcelonaspelare. Samma nivå som Xavi, Abidal, Milito. Dom gör inte så mycket mer som är "magiskt". Ronaldinho är inte lika bra som för två år sen, det vet jag, men han håller ändå samma nivå som många, inte alla dock, som får starta varje match. Klaga inte på Ronaldinho. Han gör tillräckligt för laget.

Alla klagade på honom förra säsongen. Fattar inte varföör!!! Kolla länktips så förstår ni vad jag menar. Frisparken mot Zaragoza är helt underbar. Han vinner den matchen, bland MÅNGA andra, åt Barca.
Deportivo Denari
2007-12-24 21:46
Ämne: kevina du kan läsa d....
Så jävla dåligt gjort. Efter allt han har gjort för klubben så tycker jag inte att man ska skrika glåpord efter honom.
|Les|
2007-12-24 21:37
kevina du kan läsa det i goal,
Barcelona BARÇAAAAAAA!
2007-12-24 21:35
Kom idag från Barcelona oavesett resultatet var det en upplevelse att titta på EL Classico, och dessutom hade jag en jätte bra plats på tribuna.jag rekomenderar er alla att ni åker och kollar på El Classico jag tror inte det finns något större.FORÇA BARÇA
Barcelona kevina
2007-12-24 21:30
det där om Ronaldihno vid flygplatsen? har ni nån länktips? jag har inte sett den..

tack i förhand
Real Madrid Ramos_2
2007-12-24 21:29
Det är ju tragiskt hur ni behandlar Ronaldinho, han var den enda förutom Iniesta som försökte verkligen vinna matchen.
Vad händer efter matchen? jo, man skyller allt på honom.

Jämför hans tid med Ronaldos och Zidanes tid i Real madrid, jag tror inte att det var dans på rosor hela tiden.

Kanske ligger felet på andra ställen?(Deco, Etoo)
Deportivo Denari
2007-12-24 19:57
Ämne: Ämne: Ämne....
Jag hoppas så jävla hårt att du har rätt. Men jag tvivlar. Jag tror inte att han kommer tillbaka. Inte i Barcelona i alla fall.

Barcelona RonaldinhoKungen
2007-12-24 18:49
Ämne: Ämne: Fortsät....
Men samtidigt har han visat stigande form och så länge Messi är skadad ska han spela från start. När Messi är tillbaka bör anfallet formeras såhär Messi, Eto'o, Iniesta tills Henry är back in business. Ronaldinh kommer tillbaka, tro mig. Vi måste ha tålamod.
Realfan nr1
2007-12-24 18:42
Det är nästan pinsamt att läsa vissa inlägg här på detta forumet. "Ronaldhino är för dåligt,slut och fet" är bara dom som inte kan något om fotboll som snackar, bara tittar på vart bollen är. vart tog spelare som deco,xavi,puyol,eto´o vägen igår när dom behöves som mest?????????
det fanns ingen kretviet på barcas mittfält och real fick matchen precis dit dom ville. den enda spelare jag gillar i barca förutom ronaldhino är Iniesta fotbolls värdens mest underskattade fotbollspelare!!!
Deportivo Denari
2007-12-24 18:37
Ämne: Fortsättning på inlä....Visst är det så. Men det går ju samtidigt inte att spela en medelmåttig spelare i match efter match i ett lag som Barcelona. För bättre än så är han väldigt sällan.

Jag anser att Ronaldinho har fått tillräckligt med chanser nu.

Ett annat alternativ vore ju kanske att låna ut honom. Se om någonting händer med honom i en annan miljö. Även om jag tvivlar på att han går med på det.
Valencia J.T....Hope Is...
2007-12-24 18:08
Bra skriven matchrapport..
Det var verkligen så och erkännandet över Ronaldinhos kassa insats igår vad bra gjort.
BRASSE-Rolle sög 110% igår, undrar verkligen om han kommer tillbaks...För igår såg man nada shit pisss..Jaja, Barca lär nog inte vinna ligan iår om det fortsätter såhär för er.
Men som jag sa tidigare, bra skrivet i rapporten.
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2007-12-24 18:00
Robson-Robinho

I denna match så var det försvararna som överglänste anfallet om något, och då menar jag i bägge lagen.

Raul och Ruud,Eto,Dinho,Iniesta,Robinho åstadkom inte mycket men Madrid fick till ett bra anfall vilket vi inte fick.

Onödig disskusion som borde sättas punkt för.

God jul på er alla
Larsson__
2007-12-24 17:56
Okej.
Barcelona Barcelonito
2007-12-24 17:55
Det är värt pengarna om du reser dit ofta eller bor där. Annars så tänker man att man är medlem i en klubb som man älskar. Bara det kan vara värt pengarna.
Barcelona tarrak
2007-12-24 17:54
Här kan ni läsa mer om medlemsförmåner och klicka er vidare till anmälan.

Larsson__
2007-12-24 17:51
Är det värt pengarna?
Barcelona Barcelonito
2007-12-24 17:21
Siempre Futbol

Jag var medlem förra året. Kostade runt 1500 och då ingår det förträde för biljetter, rea för saker man kan köpa. Gratis inträde på olika ställen och flera saker som t.ex. Barca Tv. Jag fick SMS på min födelsedag och de grattade mig. :) Annars så är det bra att vara medlem under året då det är val så man kan rösta på den man vill.
Barcelona Barcelonito
2007-12-24 17:14
Ska det va fler vita som skriver här eller är jag på fel forum?

Vad lyckades Robinho med under matchen? Ett kort för Puyol annars var han inte alls som han brukar vara. Skriv gärna mer på Puerta och inte här.
Siempre Futbol.
2007-12-24 17:12
Tjena Culés y feliz navidad!

Jag har bara en snabb fråga, vad kostar det och bli meddlem i FC Barcelona, samt kan jag få länkat var man kan läsa vad som ingår osv.

Vore tacksam.
Real Madrid Robson-Robinho
2007-12-24 17:08
Robson De Souza aka Robinho
När jag också såg det tänkte jag samma sak. Alltså puyol använde sina händer bara för att inte låta robinho gå förbi men ändå så lyckades han inte. Annars så överglänste ROBINHO! puyol
Real Madrid Robson De Souza aka Robinho
2007-12-24 17:05
Zambrotta kom in efter 77 min för en bra Puyol som överglänst Robinho i den matchen men dragit på sig en varning.

Hur i hela friden kan man skriva nåt sånt? Puyol tog inte bollen en gång från Robinho och var tvungen att råkapa honom för att inte förnedra sig själv. Han som skrivit de har vinklat de och alla vet att Robinho överglänste Puyol
2007-12-24 17:01
Fortsättning på inlägget nedan:

För mig finns det inte att sälja Ronaldinho. Finns det ens 20 % chans att han komma tillbaka i något som är närheten i den formen han var i för två säsonger sedan ska man behålla honom, tveklöst. Avvakta tills säsongen är slut och se om han gör framsteg. Ronaldinho kommer inte i toppform över en natt, och jag tror mycket sitter i huvudet. Hans karriär ska inte gå neråt vid 27 års ålder, vilket är skrämmande speciellt eftersom det gäller en sådan eminent spelare som Ronaldinho. Jag vet många personer som inte direkt gillade fotboll, men när de såg honom blev de lyckliga och började gilla fotbollen. En spelare som honom kommer en gång per 30 år.

Vad gäller Rijkaard ser det ut som han spelar sin sista vers i Barcelona. Precis som Ronaldinho har Rijkaard gett mycket till Barcelona; två La Liga-titlar, en Champions League-titel och två andra platser på fyra år är ruskigt bra. Dock har han förra och speciellt den här säsongen visat prov på att han saknar en del taktiskt kunnande. Han har svårt att ändra matchbilder, det märktes främst igår men även många andra gånger, oftast på bortaplan. Han lyckades inte alls lösa Reals höga press. Ett av Barcelonas signum brukar ju vara att man ur de svåraste situationer kunna lirka sig ur med kvickt och bra passningsspel. Med de spelare som Rijkaard har i truppen bör detta kunna lösas, speciellt under pågående match. Jag tycker att man ska ge Rijkaard säsongen ut och se om han lyckas göra förändringar. Om inte kommer Barca med största sannolikhet att ha en ny tränare nästa säsong.

Nu har jag framfört mina åsikter. Nu vill jag höra dina Alfelt!

Tacksam för svar."

Om ni vill kan jag posta svaret från honom (om det kommer ett).
2007-12-24 17:01
Jaha oki;) hörde inget själv om ronaldinho;) kanske dom gjorde det också.
2007-12-24 17:00
Skrev nyss det här mailet till Stefan Alfelt, journalist på Aftonbladet, som skrev om Barcelona igår. Artikeln hittar ni i dagens Aftonbladet:

"Hej! Jag vill tacka för en mycket bra och läsvärd krönika angående Barcelona. Jag är ett stort Ronaldinhofan och det gör ont i hjärtat att se honom spela nuförtiden, och inte minst efter matche igår när många fans valde att kalla Ronaldinho riktigt fula ord (http://www.youtube.com/watch?v=kc1KAQ4KUk8). Jag förstår inte hur Barcelonas fans kan bete sig så jävligt. Det Ronaldinho gjort för Barcelona går knappt att värdera i ord. Hade inte han anlänt till Barcelona hade klubben inte varit i närheten av samma popularitet och spel som de har idag. Utan Ronaldinho hade de ALDRIG vunnit två La Liga-titlar i rad och inte heller Champions League 2005/2006. En hyfsad Ronaldinho, som då gjorde sin värsta säsong (om vi glömmer denna) svarade för 21 mål och bar nästan ensam Barcelona på sina axlar när Eto'o och Messi var skadade. Nu spelar Ronaldinho max på 60 % av sin kapacitet. Problemet är precis som du skriver, han jämförs med sin egen legend. Han jämförs med Ronaldinhomått. Vilken annan spelare som helst hade blivit hyllad efter sju mål i ligan, och trots det varit bänkad en del matcher. Enligt mig beror en stor del av det här "jättefiaskot" att Ronaldinho inte jämförs som en helt vanlig spelare i Barcelona, som t.ex. Xavi. Alla vill att Ronaldinho ska prestera på topp hela tiden, men den formen han hade för två säsonger var omänskligt bra (för övrigt är han en omänsklig spelare, så det är kanske inte konstigt).

Vad ska man då göra när en av världens bästa spelare genom alla tider tappat formen? Ska man sälja honom i Januari, vänta tills säsongen är över och se om han hittar formen eller helt enkelt bänkas tills han blir ordinarie igen? Jag anser att det skulle vara dumstridigt att sälja honom i Januari. Ronaldinho är ingen spelare som man gör sig av med bara för att han spelat uselt en halv säsong. Jag tycker dock han tagit många steg i rätt riktning de senaste matcherna. Mot Stuttgart gjorde han många bra saker och var en Barcas bästa spelare, och gjorde även ett spelmål. Han fortsatte på den inslagna vägen mot Deportivo och gjorde mål igen. Bänkad mot Valencia eftersom Iniesta för tillfället är i grym form och är utan tvekan en av världens tio bästa spelare just nu. Att Giovani Dos Santos fick hoppa in istället för Messi är självklart eftersom de spelar på samma kant, och tidningars löpsedlar att Ronaldinho bänkas efter bråk med Rijkaard (framför allt Madridbaserade tidningar som Marca) är enbart skrivna för att få Barcelona och Ronaldinho ur balans. Det hemska är att många andra tidningar, som exempelvis Aftonbladet följer dessa tidningar och grundar många artiklar från Spaninen från just Marca. Detta leder till massvis med rykten. Jag har antagligen läst minst tio skvallerartiklar att Ronaldinho ska säljas till Chelsea, Milan och Middlesbrough. Tillbaka till fotbollen; Ronaldinho fick starta mot Real igår och gjorde en klart bra första halvlek om vi ska jämföra med nuvarandra Ronaldinhomått, vilket vi faktiskt borde göra. Det kan inte vara lätt att komma ut i ett El Clásico med så många rykten om sig och personer som klagar på honom. Han är trots allt en människa, vilket en del verkar ha svårt att förstå emellanåt. Ronaldinho snurrade dessutom upp Ramos ett par gånger och visade prov på gamla takter då och då. Jag tycker precis som du att han tänker för mycket. De senaste matcherna har han i alla fall utmanat i fart, men när han ska göra dragningarna tänker han för mycket och slarvar bort situationen. Det sker inte per automatik längre. Han tar dock steg framåt hela tiden, att pannbandet var borta igår visar att han vill tillbaka i formen som han var i för två år sedan mot just Real Madrid. Det enda han har utvecklat är frisparkarna, som är bättre och mer varierade än någonsin. Han slår fortfarande fantastiska passningar och har grym splitvision. För mig finns det int
Barcelona Barçaa - Mas Que Un Club
2007-12-24 16:59
Robson-Robinho
aa dom skrek robninho men dom skrek Ronaldinho oxå sen var det nån bög som skrek fula ord
2007-12-24 16:58
Barçaa - Mas Que Un Club
hahhah dom skrek ROBINHO!!
Barcelona Barçaa - Mas Que Un Club
2007-12-24 16:56
Angående den där videon vid flygplatsen alla skriver om att Ronaldinho blev förudmjukad, men ingen skriver att några fans sjöng ROONALDINHO ROONALDINHO ROONALDINHO ROONALDINHO ROONALDINHO
Annons: