/spanien/barcelona/forum/23065.aspx/spanien/barcelona/forum/23065.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona @lle
2007-12-23 21:38
Ämne: Känner för att tacka....
världens bästa målvakter mellan stolparna just nu?? hehe trodde de va spelar bussen som stod i vägen =) !!
Real Madrid Hierro el rey!
2007-12-23 21:38
Hej då! Du får fira jul någon annanstans
Barcelona Barçaa - Mas Que Un Club
2007-12-23 21:37
kan inte den ansvarige för detta forum bara stänga av alla som inte tillhör hit som madril fromuet brukar göra
Barcelona sm
Gör dina skrivövningar på annan plats / Red
Barcelona Störst, bäst, Barca
BiH92

och vem bad om din åsikt?
Real Madrid BiH92
2007-12-23 21:36
Japp jag håller med ni hade vunnit de va domarens fel eller hur

Hahaha shiiit
Barcelona Rambla
2007-12-23 21:35
Domaren (med ett M) var kass. Det var Barça som led mest av det. Ett par sekvenser kan nämnas i första halvlek.

Robinho halkar, trampar på bollen men får ändå frispark trots att Abidal inte ens rör honom. Baptista kapar Xavi bakifrån. Får inte ens ett gult kort. Sådana situationer var det nästan hela tiden och det var 8 gånger av 10 till nackdel för Barcelona.

Trots det, så är det inte tack vare domaren (med ett M) som gjorde att Barça inte förmådde att skapa mer eller göra mål. Nog om domaren nu. Han har alltid varit kass när jag tidigare sett honom dömma och jag visste på förhand att han inte skulle ge Barça fördelar trots hemmaplan. Som sagt, trots det så skyller jag inte domaren (med ett M) för förlusten.
Real Madrid WictorX
2007-12-23 21:34
Domaren dömer ibland för Barca och Ibland ör Real. Idag vann Real så kan inte alla Real-supportrar vara glada istället för att mucka på forumet det är patetiskt. Och Barca-supportrarna kan sluta skylla på Domaren för ni har fått många tveksamma straffar på Camp nou de senaste åren. Acceptera att Real har vunnit idag!!
Real Madrid ENIRO
Fan vad ni saknade LEO MESSI men vi förtjänade segern.
Lycka till i fortsättningen.
Real Madrid Fredrik R
Ni får gärna upplysa mig om vilka straffar ni borde ha fått? När Sneijder täckte ansiktet med handen utanför straffområdet eller när Casillas slog bort bollen framför benen på Iniesta? Utöver de två situationerna så kan jag faktiskt inte förstå vilken situation ni syftar på.
Henry-Eto´o-Messi

Dem 3 ska krossa Real på Bernabeu till våren!
Barcelona Suñol_
2007-12-23 21:33
Rambla: Jag är ingen språkfascist men upprepandet och att 80% av alla gör samma fel får en att undra över skolväsendet i det här landet ;)
Vad säger du har du kvar förtroendet för Rijkard? Eller har du gått över till "the darkside" som jag och Tarrak?
Real Madrid Daebes//Zizou
2007-12-23 21:33
Rambla// Jo det är ju klart, men tror var enda människa kan vara lite realistisk. Real Madrid hade bättre lägen och Barcelona var inte alls lika nära mål som Real Madrid var. Det är min åsikt. Men å andra sidan så hade Barcelona mer boll. Tycker att skillnaden idag var att Barcelona var lite stressat. Dem spelade en fotboll som var även för snabb för dem själva. Medan Real Madrid kontrollerade bollen bättre och gjorde nåt vettigt av den. Exempelvis så sköt Barcelona lite för lite och dribblade för mycket.
Real Madrid Ziyafet
2007-12-23 21:32
Ämne: Ämne: Förövri....
I vilka situationer skulle ni ha solklara straffar?
Jag måste ha blinkat då, Menar du när Iniesta springer rakt in i ramos canna och peppe? I så fall är du fel ute för ramos stack fram foten på bollen och iniesta ramlade....
Real Madrid Suddie
Känner för att tacka för en god match. Det känns tryggt att ha en av världens bästa målvakter mellan stolparna just nu. Man får en känsla när ens favoritlag lirar. Den känslan jag har haft den här säsongen, och även andra halvan på föregåe´nde har jag inte haft på flera år. Krigarinstinkter och lagmoral är receptet just nu för oss vita jugadores. Det är såklart oerhört stort att vinna på Camp Nou. Lite kaxigt så här efter en seger tror jag vi vinner på Santiago med ;)
Real Madrid Club Dé Fútbol
Önskar det fanns fler madridistas som du
A.tensta
Ämne: Ämne: Ämne....
Mål som mål, hur tror du Kaká gjorde 10 mål i CL förra säsongen. Jo 3 kom på straff, vilket är jäkligt mycket av 10.
Barcelona Boixos Nois 81
Ämne: Boixos Nois 81//

....
"nära skjuter ingen hare"
Barcelona Messidonaa
det som har hänt har hänt!

nu får vi hoppas på att messi håller sin fina form när han återvänder från skadan.

och att henry kommer i form till våren!
Real Madrid Fredrik R
2007-12-23 21:31
Ämne: Fredrik R:

Du är ....
Rambla, Robinho drar bollen runt benet och marquez missar bollen och drar ned benen istället. Iaf i mina ögon, men jag ska inte säga aldrig. Men när det dyker upp lite repriser på youtube, alternativt ifall de tar upp det i studion kl 23 för eftersnack, så får vi se. Men jag tar gärna den diskussionen igen när vi har bildmaterial att gå på.
Ziyafet

Vadå Robinho fälld? Och de 5 straffarna Barca skulle haft då?
det gör ont att erkänna men så var inte Iniesta ersättaren i nöden kanske för det var fel kant men i alla fall, o så himla besviken på Eto'o han hade 2 chanser som han kunde ha nätat men tyvärr
han kändes som han tog det försiktig idag inte den där respeklösa vild springande madrid hatande lejon vi e vanna i andra el clasico

o Marquez han slår underbara(ibland för korta eller förlånga) krossbollar men va gör han på målet han ser helt vilse ut

o Puyol det e inget fel på inställningen men idag kände jag inte igen han i vissa fall var han t.o.m katastrofal
o mittfältet Deco håller i bollen för mycket Xavi slår passningar där ingen finns bara Yaya var godkänd i mittfältet idag
Barcelona Fc Barcelona / Ronaldinho
Vi saknade Messi otroligt mycke idag, det fanns ingen som kunde ta sig förbi deras försvar, det var bara Iniesta som försökte , försökte.

Så är det ibland vinner man eller så förlorar man :)
Barcelona Steve-O
sm:

Pajas!
Barcelona Messih!
Domaren var värdelös.
Barca var värdelösa.
Trode aldrig den dagen skulle komma, då madrid spelare kämpade mer än barca spelare. Ledset att den dagen är här, hela säsongen har madrid kämpat även när de legat under. Ser mest ut som 90% av barcaspelarna tycker att dom är så bra att, domaren borde blåsa vinst åt dom innan matchen börjat, så dom inte behöver bli svettiga.
Blir tokig också på att imorgon kommer man ha interviuer med Xavi osv som tycker att laget kämpade och resultaten kommer komma om fortsätter såhär.

Real Madrid Real Madrid Club Dé Fútbol
Madridistas ut härifrån. Det är tillräckligt att vi vinner! Otroligt barnsligt och komma in hit och försöka dra åt sig uppmärksamhet. Men de som gnäller på domarn , kom igen nu!

Aja hare trevligt.

Barcelona roooonaldinho
grabbar sjunk inte till den nivån där man börjar snacka skit om tränaren och spelare som real gjorde för några år sedan.

vi spelade dålig punkt slut så var det me den saken

vi kan ändå vinna ligan och cl
Barcelona Rambla
..och så var det det här med domaren med ett M!

Jag håller med dig Suñol_, jag får nästan magsår när jag ser det. :D
Barcelona Meley
Men Pepes hands då? Eller när han puttar bort Ronaldinho med rumpan? Eller alla gånger Iniesta blev fälld? Jo då skulle det väl vara frispark. Jag menar inte att det är domarens fel att Real Madrid vann, för de spela riktigt bra/smart idag. Men man blir trött på hur låg nivå domarna i spanien håller, sen blir det inte bättre av att han blåser av en minut tidigare.
Barcelona Boixos Nois 81
2007-12-23 21:30
Ämne: Boixos Nois 81//

....
Nistelrooy är som Inzaghi. Han kan göra mål när han står 1 m från målet. jäför inte honom med Ronaldinho. Om Nistelrooy har lyckats göra ett snyggt mål så gjorde Ronaldinho i varje match för 2 år sedan. Som sagt gå tillbaka o kolla vilka mål han har gjort.
Annons: