/spanien/barcelona/forum/230.aspx/spanien/barcelona/forum/230.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Erik Satie
2018-08-18 23:16
In med Kung Arthur.
Barcelona Puyol5
2018-08-18 23:16
Min analys förra året under Valverde var att han saknade mittfältet och tryggheten för att skapa vårt spel med boll. Och likt att byggen börjar man bygga grunden först för att saker ska hålla när det blåser. Han började således få in defensiven som vart totalt katastrof under LE. Min tro var att offensiven skulle byggas år två, och ser vi matcherna denna säsong och jämför med förra är det hur stor skillnad som helst. Vi trycker på med 4-3-3 där ytterbackarna drar i djupled, där anfallarna drar i djupled och kommer ner växelvis. Vi ser ett mer kontrollerat mittfält som kan spela kortpass för att kontrollera matchen. Vi ser en tryggare backlinje som litar på mittfältet. Vi ser helt enkelt ett annat barcelona, jag ser utvecklingen och därför kan jag leva med Valverde, stannar den utvecklingen av kan jag ändra mig. Startelvan är ingen jätte skräll, hade gärna sett Arthur men Roberto gör det bra. Velat se Coutinho men förstår att viktigare och tuffare matcher kommer där han startar. Ser Dembele börjar ta för sig, hoppas målet eller assisten kommer för att bygga vidare på detta. Messi leker fotboll, han är till och med svettig, det var länge sen - det är roligt att springa och spela. Suarez, ja han har åtminstone inte vart ivägen idag...
Barcelona Cule4Life
2018-08-18 23:15
Vår bänk är bättre än elvan

Vidal Arthur Coutinho Rafinha Malcom

Barcelona Alvés - Por Que?
2018-08-18 23:13
Coutinho värmer upp, kommer in andra
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Dreamteam09
2018-08-18 23:11
Roberto har inget i mitten att göra! Max truppspelare.
Barcelona Barcadinho.
2018-08-18 23:11
Solo uppvisning av Messi, så många härliga saker.
Demb bryter mönstret då o då.
Men krävs mer kreativitet, ut med Rakitic/Roberto, vilken som och in med Coutinho.
Helst också Rafinha ganska snart.
Barcelona little_master
2018-08-18 23:10
Ja vi skapar chanser men vad spelar det för roll om vi missar allt. Vi har en anfallare på. topp som inte ens skulle platsa i div 4 i Sverige och då är jag seriös. Vad exakt är det Suarez gör som får honom att starta varje match och spela 90 minuter vecka in/vecka ut. Vi må ha en bra bänk men vad spelar det för roll när vi har Europas fegaste tränare på bänken. Herregud det är ju gå fotboll? 0 kreativitet, det är endast Messi som försöker och serverar, tyvärr saknar vi världsklass spelare som kan utnyttja hans passningar. Och nej jag räknar inte Dembele, Malcom, Suarez som värdklass som ska utnyttja hans spel. Vi behöver värklass spelare, Malcom kanske kan bli det, men i år hade det varit viktigast att bli av med Suarez. Den killen tillsammans med Valverde kommer vara orsaken att vi inte kommer ta oss långt i CL i år igen.
Barcelona little_master
Ja vi skapar chanser men vad spelar det för roll om vi missar allt. Vi har en anfallare på. topp som inte ens skulle platsa i div 4 i Sverige och då är jag seriös. Vad exakt är det Suarez gör som får honom att starta varje match och spela 90 minuter vecka in/vecka ut. Vi må ha en bra bänk men vad spelar det för roll när vi har Europas fegaste tränare på bänken. Herregud det är ju gå fotboll? 0 kreativitet, det är endast Messi som försöker och serverar, tyvärr saknar vi världsklass spelare som kan utnyttja hans passningar. Och nej jag räknar inte Dembele, Malcom, Suarez som värdklass som ska utnyttja hans spel. Vi behöver värklass spelare, Malcom kanske kan bli det, men i år hade det varit viktigast att bli av med Suarez. Den killen tillsammans med Valverde kommer vara orsaken att vi inte kommer ta oss långt i CL i år igen.
Barcelona Ronaldinho10yElfenomeno9
Ut med Rakitic. Vill aldrig mer se honom spela hos oss igen. Verkligen ingen spelare för Barca.
Barcelona Unicef1983
Andreas FCB Haha! Ja, man betalar ju inte för att se en farträdd Michael schumacher ;)
Barcelona Tronpåbarca
2018-08-18 23:09
coutinho kommer göra första målet eller assist till första målet
Barcelona gozo1
Hoppas bara inte att han byter ut dembele visst har han missat några lägen men kom igen han har varit en av våran bättre spelare i första. Ut med Rakitic in med Coutinho och runt 65 min in med Malcom istället för Roberto
Barcelona Damon2022
visst de första matchen men vi måste väl göra minst 1 mål för att inte få panik och börja bita naglarna när minut 70 närmar o vi börjar vakna till på riktigt
Barcelona Rambla~
Ett ord sammanfattar halvleken, ringrostighet. Allt för många i startelvan har ännu inte nått upp till full fysisk kapacitet. Vilket är förväntat då det är premiär. Dålig precision på alltför många fötter. Fast Messis precision är hög som vanligt när det kommer till svåra pass. Det var bara på frisparken det blev några cm fel. Rakitic, Busquets, Piqué, Alba, Umtiti och Suarez har haft en väldigt kort försäsong. Alla dessa borde inte ha startat matchen. Speciellt inte med den bredd vi nu antas ha i truppen.
Barcelona Infinit8Don
2018-08-18 23:08
Att folk fortfarande tror på Roberto som innemitt är en gåta. Max truppspelare. Inget mer.
Barcelona Andresito
Är på plats, kan meddela att Dembele avslutade exakt 0 gånger under uppvärmningen. Till och med Alba och Piqué matade på tillsammans med Messi och Suárez.
Barcelona S.Eto'o
Från att vi ”bra elva vi måste vinna alaves” till ”vi har bollinnehav målet kommer” Folk skyddar Valverdes fotboll till graven....
Barcelona Puyol5
@Damon2022:

Absolut, men släppa in lika många med hans ryska roulett fotboll
Barcelona Unicef1983
2018-08-18 23:07
Vi måste få in Coutinho och flytta över Dembe på högerflanken. Raketic ut. Sen får gärna Arthur eller Rafinha komma in för Roberto som fortfarande inte har fötterna till spel på mittfältet. Tycker spelet lossnade lite på slutet iaf!
Barcelona Damon2022
om luis enruqie hade den här bredden vi skulle mangla in mål
Barcelona Culés
Jisses vad negativt det var här inne.. Jag måste ändå säga att jag tycker det ser helt okej ut. Första ligamatchen, vi kanske inte måste vänta oss målkalas och skönlir.
Barcelona Andreas FCB
2018-08-18 23:06
Det är ju ett klassiskt uttryck men har aldrig stämt mer än nu.

Valverde har en Ferrari men han kör den som en Lada.
Barcelona gozo1
En del spelare ska ha kritik spec umtiti varje kontring han är borta typ hänt ett par gg i första. Vill ha Rakitic mycket högre upp på plan. All skit som suarez för tycker är oförtjänt han är en målområde spelare men hans medspelare levererar inte så många bollar till honom så han hamnar jämnt för långt ner på plan.
Barcelona Puyol5
@Vítor Borba Ferreira:

Ser du Alaves skapa nått? Klar skillnad mot den matchen. Snälla jämför inte äpplen och päron. 75-25, 4-3-3, offensiva ytterbackar... nog börjar detta likna det som är Barcelonas ideologi allt. Sen att Roberto spelar istället för Coutinho beror med all säkerhet på motståndet för dagen.
Barcelona Z_Z
Så, vad blir första bytet.

Vidal mot Semedo och Roberto ner på backen, eller kanske Coutinho mot Dembele.

Rakitic eller Busquets kommer ju garanterat inte röras och inte heller Suarez.
Barcelona Loco Lucho
Damon2022 Men herregud... jag har inte sett dig göra ett enda positivt inlägg sen du började skriva här. Kollar du ens på matchen? Barca spelar bra mot ett motstånd som försvarar med hela laget, avsluten kan förbättras dock.
Barcelona Andresito
2018-08-18 23:05
Coutinho värmer upp
Barcelona Blaugrana91
Sett till alla chanser så bör vi leda med 3-0. Nåja målen kommer nog...
Barcelona DM1982
Brukar vara klassiskt när man missar så mycket som Barcelona gör idag, man åker på ett baklängesmål. Coutinho in direkt i andra, finns ingen anledning att köra med Roberto ikväll.
Barcelona Meneysuarez91011
2018-08-18 23:03
Dembele missar ALLA 101 chanser han haft. Messi ser lite omotiverad ut och Suarez, köper han korv på läktaren eller något? Benzema 2.0..
Annons: