/spanien/barcelona/forum/22839.aspx/spanien/barcelona/forum/22839.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Myrran
2008-02-12 18:09
Lorik Cana... Skulle faktiskt inte vilja se honom i Barca. Bara tanken på att vi skulle få spela med 10 man minst en halvlek om han starta matchen är inte så lockande. Aldrig att han skulle kunna göra en "lätt" tackling utan att få gult kort med spanska domare.
Barcelona FC-Barcelona
2008-02-12 17:47
-ViscaElBarca!-

Man är Alban själv och tro mig en sån vill man inte ha i ett lag som Barcelona, för Albansk temperament fyfan säger stakars killen som är framför honom bara :D, men hade gjärna sett honom också i EL CLASICO :D
Barcelona Shi
2008-02-12 17:38
Kör man mkt teknik och lätta träningspass blir det mycket skador, väljer man att köra för mkt hårt och fysiskt förlorar man en del teknik men vinner p åatt man skadas mindre. Så det är prioritering.
Barcelona ¤ Ronaldinho ¤ 10
2008-02-12 17:21
Ämne: barca borde köpa den....
haha det där är ingen fotbollsspelare :D han dödar alla på plan, men barca borde låna honom till en match bara EL CLASICO :D
Barcelona Criff
2008-02-12 17:17
Juves nuvarande vänster mittfältare är Pavel Nedved som är 35 år och detta är troligen hans sista säsong i klubben, det är ganska klart att en ersättare behövs.
Capel har en minimum-fee klausul i sitt kontrakt på 12 miljoner pund och han säger att han är väldigt smickrad av Juventus intresse.

Oj det skulle vara en stor förlust för La Liga och Sevilla.
Barcelona Ronaldiinho
2008-02-12 17:15
drogba länkas till barca igen
Barcelona Abbe_
2008-02-12 17:11
På tal om att köpa, enligt Marca så är Barça intresserade av att värva Diego. De är inte den enda klubben som vill ha brassens signatur iallafall ;-).
Barcelona -ViscaElBarca!-
2008-02-12 16:56
barca borde köpa den här killen ;).
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2008-02-12 16:54
Shi

Backlinjen köper jag med att ta upp robben?
I robben gjorde ni som oss dvs att köpa en lättskadad spelare, robben har knappast tillfört nåt i madrid som gör att han skulle vara ett stort avbräck. Jag menar hade nån annan i dagens madrid gått sönder visst men robben?

Aja jag vet inte varför dessa skador drabbar oss det är inte som om vi har de hårdaste träningspassen i spanien, kan det vara så att det lalltränas för mycket?

Barcelona Shi
2008-02-12 16:46
Ämne: Detta kan knappast g....
Knappast att ni har dem enda som varit drabbade av skador, våra backar har varit skadedrabbade hela säsongen och vi har haft en hel del skador på viktiga spelare som Robben så, att "oturen har vänt" är bara skitsnack.
Barcelona Zizou_nr1
2008-02-12 16:14

Beautiful_Barca//

Du är en skön snubbe. Du är kritisk mot mig också, men jag gillar din kritik! Du inser fakta, många här inne gör inte det.
Barcelona Beautiful_Barca
2008-02-12 16:01
Ämne: Ämne: Om Deco....Vill inte vara otrevlig, men du kan väl verkligen inte tro på det där uttalandet?
Eller tror du på allt du hör och läser?

Det är så klart en person inte erkänner att han bytte nationalitet för han ansåg att han inte hade en chans. Speciellt inte så här i efterhand.
Det är som att erkänna att man är idiot.

Sedan tycker jag det är väldigt överdrivet starkt försvar av Deco här inne av vissa.
Visst är det överdrivet när Zizou klankar ner på honom också.

Deco har visat sig väldigt viktig för Barcelona. Främst genom sin höga press och geneom att vinna tillbaka bollen högt upp i planen.

Det kommer ibland också riktigt snygga passningar. Den statistiken verkade ha för lite assists förresten. När man spelar så riskabelt som han gör så är det självklart att man slarvar bort många passningar.

Från början gillade jag inte Deco, men när han verkligen var på topp så är det självklart att man tyckte om att ha honom i laget.

Någon som kan föreställa sig hur många % av Dinhos frisparksmål berodde på att det var Deco som skaffade den farliga frisparken?

Sanningen är dock att jag hela tiden sedan Deco kom till Barcelona har tyckt att Iniesta är en bättre spelare. En mycket underskattad spelare utanför Barcelona. Hela tiden har jag också propagerat för att Iniesta ska spela.

Hur som helst så är den bittra sanningen att Deco befinner sig i mycket dålig form nu. Han verkar ha tappat allt sug för fotboll och har ingenting att göra här efter sommaren.

Dessutom har man hört mycket skit om hans festande som ytterligare bekräftar. För inte länge sedan blev han väl av med körkortet för rattfylleri. Mitt i veckan.

Dessutom har han även gjort uttalanden på senare tid som gör att jag tappar respekt för honom.

På tal om ingenting. Messi :D.
Där har vi en riktigt skön personlighet.
Där snackar vi om äkta Barça hjärta.

“Kakà is a great champion and it is good to know that he would like to play with me, as I heard,” said Messi.

“It is clear - he should come to Barcelona.”

PS: Den som säger Guti är en bra spelare hoppas jag biter sig i tungan.

Guti gör två bra matcher per säsong.
Lukas.RP
2008-02-12 15:52
Ämne: Någon som vet om bar....
Sedan när har en startelva varit klar drygt en vecka innan match?
Barcelona Zizou_nr1
2008-02-12 15:51
AlexC //
Du är en smart typ som hittar såna här självklara "påstående". Deco byter nationaltiet av "portugals betydelse för hans utveckling!
yeah right!!!

Som att Deco skulle vilja gå ut och säga: "jag bytte land för att jag har större chans å platsa i Portugal än Brasilien"!

Eller vad tycker du om Eto byter Cameron till Spaninen, Messi byter Argentina till Spanien, Henry byter Frankrike till England, eller varför inte Zlatan bli en italienare?

Men det är klart. Deco bytte nationalitet vid 26-27års åldern utan att ha spelat en enda match för Brasilien. hur optimis kunde han va å hoppas på en chans i brasilinska landslaget vid den åldern?

Kom med mer sådana smarta bevis!
Barcelona Visca EL Barca
2008-02-12 15:50
Någon som vet om barcas startelva? till matchen mot zaragoza. vem ska ta högerbacksplatsen när zambrotta, oleguer o puyol e skadade? blir det thuram?
Real Madrid Paco Buyo
2008-02-12 15:35
Lukas.RP:
Det är klart att Robinho är svår att ersätta.

...fast vad gäller skador har Real visat en förmåga att klara sig ändå den här säsongen.
Lukas.RP
2008-02-12 15:28
Detta kan knappast gynna Real Madrid. Oturen kanske har kommit över på deras sida, dock dras vi ju av flera skador fortfarande.

(Se länktips)
Barcelona AlexC
2008-02-12 15:14
Ämne: Om Deco är såån gud ....
För att komma med fakta bland alla dina floskler (Mundo Deportvios albumbilaga Campeon - Deco) så bytte Deco nationalitet för att han snsåg att Portugal som land hade betytt så mycket mer för hans utveckling som fotbollsspelare
Barcelona Criff
2008-02-12 15:06
Zizou, så du tror inte att Real fansen tycker Deco är bättre än Guti? hehe

Jag va där inne och spanade för någon dag sen och då slängde ett Real fans ur sig, "Diego är den nya Deco"

Varför om Guti är så jävla bra refererade man inte till Guti istället för Deco?

För det andra får man inte skriva där.
Barcelona Zizou_nr1
2008-02-12 15:05

Criff//

"flera människor ifrån forumet har hållt med det jag har skrivit och inte dig. "

Det var ett frutansvärt bra markering av dig! Vi är ju på Barca-forum, såklart! Gå och försvara Deco på Reals Forum, så får vi se hur många som håller med dig.

Men det är inte det jag menar. Jag är Barca fan, men har mina favoriter. Att jag håller på BArca gör inte att jag älskar alla spelare i laget. Jag tycker mindre om EDmilson,Deco och Henry. Och i Real Madrid, laget jag hatar, gillar jag en spelare som Guti.

Barcelona Criff
2008-02-12 15:03
AlexC, jag använde vårt eget arkiv :)
Barcelona En_Gång_Barca_Alltid_Barca
2008-02-12 15:01
är etoo och yaya med mot zaragoza
Barcelona Criff
2008-02-12 14:55
Zizou, Guti platsade inte i Barcelona, gör det han till en sämre spelare för det i dina ögon?

Dessutom är där ett citat lite länge ner där den Brasilianska tränaren sa att han ångrade att han inte tog Deco.
Barcelona Criff
2008-02-12 14:54
Zizou, om du inte lagt märke till det så är inte Deco målgöraren i vårt lag. Det ska inte en mittfältare vara heller. Dit fotbollskunnande lyser med sin frånvaro.

Jag har gett dig fakta, jag har gett dig bevis att flera topp tränare håller Deco ljusår före Guti och flera människor ifrån forumet har hållt med det jag har skrivit och inte dig.

Ändå så envisas du, du har gett dig in på för djupt vatten. Det är lika bra att ge upp.

Diskussionen är över för min del. Min poäng är gjord.

Tack för en sådär bra diskussion.
Barcelona Zizou_nr1
2008-02-12 14:53
Om Deco är såån gud som ni påstår, så skulle han aldrig ha bytt sin nationalitet! Han visste att han inte har en chans att platsa i Brasilien.

SOm sagt, jag är ingen Deco-hatare! Och självklart måste han ha nåt som platsar honom i världens bästa klubblag! Men enligt mig är han en överskattad spelare, och jag försöker inte tvinga min åsikt till någon här.

Jag föredrar en mittfältare som är snabbare i tankarna, spelar med mindre tillslag på bollen, har ALLTID en tanke bakom varje passning(vilket Deco inte alltid har), kastar sig inte så fort nån rör en, och gör mål oftare!
Barcelona AlexC
2008-02-12 14:46
Ang. Decos assister kan jag lova dig att han gjorde fler än två st 05/06. Vart än statistiken kommer från (kan mycket väl vara från vårt eget arkiv) så är assiststatistiken om Deco från 05/06 felaktig. Han assisterade båda Ronaldinhos mål i 3-0 segern på Bernabéu, därutöver kan jag minnas ytterligare två assister.

I den hysteriska form Ronaldinho och Eto'o var 05/06 var det inte konstigt att de samlade på sig i nästan lagets samtliga mål och assists så bra som de spelade. Dina påhopp mot Deco är smått patetiska, han kan inte ha varit delaktig bara för att han inte gjorde många assister?

Om man ska följa den linjen så har ju Puyol, Marquez och Edmílson också varit dåliga eftersom de inte gjort många mål eller assists. Du verkar inte ha sett så mycket av Deco i Barcelona så då har du nog missat att han haft en helt annan roll jämfört med den i Porto där han låg betydligt längre fram i banan vilket genererade fler mål och assists. Deco är allt som oftast den som drog/drar igång anfallen i Barça och styr tempot. Inte särskilt ofta befann/befinner sig Deco i position för att göra mål eller för att slå en avgörande passning. Därav fick han inte heller så många poäng säsongen 05/06.

En sak till. Fotboll är ett lagspel och oavsett om en spelare sätter alla målen i en match gör det inte de övriga tio till icke delaktiga.

Slutligen ska du en utmaning; hitta 100 Portospelare som efter sina cuptitlar och supercuptitlar i Portugal gått än längre i karriären och vunnit två ligatitlar och en Champions Leaguetitel.
Barcelona Rivaldo_gudarnas gud
2008-02-12 14:38
Zizou_nr1//

Haha är du verkligen uppriktig med ditt skitsnack. Och vill att folk här inne ska ta dig seriöst så byt namn för faan. Det klingar liksom inte direkt rätt när en snubbe kommer in här med namnet Zizou_nr1 och snackar skit om en av våra största ikoner på 2000-talet. Nej tillbaks till reals forum med dig!
Barcelona Zizou_nr1
2008-02-12 14:02
Criff//

Haha. Det är rätt roligt att du själv skriver de underbara statistiken av Deco.

Så här ser det ut:
"2005-2006, Deco, 3 mål i La Liga, 2 mål i CL, 2 assister i ligan."
Gud vad han måste ha varit delaktig i guldet med så många mål och så många assist.

"2006-2007,Deco, 1 mål i La liga"
Fantastiskt målsinne han har med 1 mål på hela säsongen, av en ganska offensiv mittfältare.

"2007-2008, hittils har Deco gjort 1 mål i ligan, 4 assist i ligan och 1 assist i CDR."
Jag vill bara lägga till lite mer på din sista statistik från den här säsongen.
Deco har tagit på sig hela 9 gula kort på 11 matcher i Laliga och leder poängligan!!!
Han har även valt att skjuta 21 gånger under säsongen, vars 6 av de bollarna har varit på mål!!

Sen tycker jag att det är även roligt att du nämner allt som Deco har vunnit, inkulsive Portugisiska cupen titlar och Portugisiska Supercupen titlar. Jag kan nog nämna 100 Porto-spelare som oxå har vunnit det under senaste 5 åren!

Förresten, Ezquerro har oxå vunnit CL och ligan med Barcelona. Tycker du inte att han oxå borde hyllas för allt dessa guld??

PS: Undrar vem som skulle vinna poängligan för "flest slarviga passningar" om inte DECO, om det nu hade funnits en sådan lista!?"

MVH//
Barcelona Henk Ten Cate - El Mister
2008-02-12 13:52
Någon som kan förklara för mig hur Rijkaard tänker. Han sätter in Ronaldinho i halvtid. Vart är Ronaldinho som bäst ? Jo, ute till vänster.
Han sätter Ronaldinho centralt som bara får stå och brottas med Sevillas mittlås. Helt sjukt dåligt av både Rijkaard och Ronaldinho.
Barcelona Nemo - Gudjohnsen
2008-02-12 13:21
Vad ska man egentligen säga? Yaya Touré har blivit sportdirektör?:-)

Drogba och Eto'o hade nog varit det perfekta anfallsparen. Men eftersom Drogba fyller 30 snart och vi får lägga ut dyra pengar för honom. Så säger jag. Nej, tack.
Annons: