/spanien/barcelona/forum/22763.aspx/spanien/barcelona/forum/22763.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Ronaldiinho
2008-03-05 16:28
Läste precis att Messi kommer att va borta minst 6 veckor :(
Barcelona FC-Barcelona
2008-03-05 16:26
Asså att folk ska klaga på Henry killen har spelat vad 7 år om jag inte har fel i Premier Leauge, sen komer han till barcelona, till ett hellt annat system, men det anndra alla vi ska vara glada att vi har henry för det var just dem här grejerna han var köpt för, var glad att han är med barcelona oavsset om han presterar mindre änn i premier leauge.
Barcelona A.Gaudi
2008-03-05 16:18
henry har ju varit bra 08. gjort viktiga mål och skött sin roll bra. kommer bara bli bättre med honom.

annars håller jag med real-fanet. jag skulle inte precis bli ledsen om Robinho blev skadad och missade ett års spel. inget personligt utan bara för han spelar hos dom vita.
Barcelona Linus
2008-03-05 16:14
Nu hoppas jag bara att Bojan och Dos Santos ges lite speltid, men dessvärre kommer väl Henry vara förstaval av ersättare till Messi. Är det bara jag som ser att killen har träben?? Jag kan inte ens räkna alla lysande passningar han inte klarat ta emot. Nej, hans bollbehandling hör inte hemma i la liga. Stoppa honom i samma frysbox som oleguer.

Fortsätter vänta på att Henry ska visa sin "klass".
Barcelona jogabonito_barca
2008-03-05 16:11
Tycker inte de funkar så bra när RHE spelar heller, kan inte Ronnie spela på högerkanten?
Annars kan man ta upp Iniesta på högerkanten.
Real Madrid MADRID 1902
2008-03-05 16:03
Kalle
Det är inte så att man önskar att någon skadar sig men när det redan har hänt så är det inte att man gråter blod för sina ärkerivaler som om ni har gråtit blod när Robben har varit borta hela säsongen snarare att ni skrattar åt honom och våran klubb att han är skadad jämmt.
Barcelona Kallé
2008-03-05 15:55
"Lite glada nyheter:

Barcas Messí borta mer an en manad."

Ur ett inlägg från Madrids forum.
Hade tänkt gå in och ge dom ett lycka till inför ikväll men dom har ju som vanligt forumet stängt för normala människor. Hoppas att dom åker på riktigt jävla mycket däng ikväll.
Barcelona CE_Iniesta_V.Valdes[Animo Lionel]
2008-03-05 15:50
Tror han kommer vara så spelsugen att det inte kommer att märkas att han varit borta :)

Personligen tycker jag att Giovani borde få lite mer speltid nu, känns som att det blir lite för "likadant" när REH spelar.

Barcelona Rambla
2008-03-05 15:40
Messi beräknas vara borta 6 veckor, vilket bör bli v16. Då är han tillbaka veckan efter 2:a kvartfinalsmötet och veckan före första semifinalen. Då bör han vara tillgänglig för spel om vi nu tar oss vidare. Huruvida han då är matchfit är en annan sak.
2008-03-05 15:36
Alltså, det känns som något bör göras med alla dessa muskelskador. Vad händer egentligen?

Är det fystränarna/läkarna som inte gör sitt jobb eller hur är det?

Edit: Enligt Puyol är det Medias fel:

"The doctors spoke and said there was a risk of injury and you (the media) put pressure on him to play, saying that he always has to play," fumed Puyol. "Now we're all left to regret the decision.

"On Saturday there was more risk than today, but if he hadn't played and we had got a bad result I'm sure you would have said it was because he wasn't on the pitch.

"Leo's injury is bad news, so now let's see what you have to say about that.

"You've got to leave the doctors and physios to do their job because they know more about these things than you do."
2008-03-05 15:24
Har vi tur är Messi tillbaka till en eventuell Final i CdR.

Här är annars matcherna han missar:

Villarreal H 9/3

Almeria B 16/3

Semifinal 2 CdR Valencia B 20/3

Valladolid H 23/3

Real Betis B 30/3

April

Champions League
Kvartsfinal 1

Getafe H 6/4

Champions League
Kvartsfinal 2

Recreativo B 13/4

Sen är nog Messi tillbaka:

CdR Final (eventuellt) 16/4

Espanyol H 20/4

Animo Messi

Barcelona Rambla
2008-03-05 15:14
Ämne: Ämne: Ride:
....
Först och främst kära Holländare, försök inte vända och vrida på saker och ting så att de ska passa dina försvarsargument. Jag personligen har inte klankat ner på Rijkaard för att han vilade Messi i helgen OM det fanns fog för det och om varningsrapporter kommit från fystränare och läkare, så gör han självklart helt rätt. Då borde han även ha vilat honom i denna match.

Hur mycket du än försöker vända och vrida på saker så är Rijkaard mänsklig och han gör faktiskt misstag och dessvärre allt för många de senaste säsongerna enligt mig. Om du tycker att det är rätt av honom att felpositionera spelare som Eto'o, Ronaldinho och Henry. Två bra strikers ute på varsin kant och en Ronaldinho som spelar som en någon slags släpande anfallare i mitten trots att han är ensam spjutspets, är bara så fel det kan bli. Varför envisas han med det? Tack vare att Xavi och Iniesta tar en och annan djupledslöpning så finns det någon enstaka gång en spelare i mitten på inläggen från Zambrotta/Sylvinho/Abidal slås. Annars väldigt sällan.
Barcelona JagÄlskarRonaldinho
2008-03-05 15:12
Barcelona Mr Bateman
2008-03-05 14:48
Asså grabbar, jo det e fett jobbigt att Messi e skadad MEN vi e vidare i i CL...... Grattis till alla barca fans.... o sen e 6 veckor inte så farligt, se allt från den ljusa sidan ;)..... o sen till alla som skriver att "det kanske e bättre att Loreal går vidare, då får de mer o tänka på etc." f#¤k that säger jag bara, varenda madrista hoppades igår att vi skulle åka ut.... SÅ JAG HOPPAS ATT ROMA SLAKTAR REAL ;)...... sorry madristas, men ni e våra fiender ;).....
Barcelona A.Gaudi
2008-03-05 14:41
jaa vi får bara hoppas på det. önskar nu bara att laget kan leva utan messi. barca har haft en tendens att bli för förutsägbara när messi inte spelar men hoppas att det kan förändras nu framöver.
Barcelona Montjuïc (D.E.P. PUERTA)
2008-03-05 14:41
Sex veckor är för mycket, en dag är för mycket!

Anims!
Barcelona Dizzy
2008-03-05 14:32
Vem vet Messi kanske kommer snabbare tillbaka.
Redaktionen
2008-03-05 14:32
Hoshiar och alla andra.

Lägg länkar i länktips. Där är de klickbara och länkningen funkar. Det är fullständigt onödigt att dessutom skriva länken i inlägget. Där kan man inte klicka på den och det förstör sidans layout.
Real Madrid Dobber
2008-03-05 14:26
Ämne: hahah asså i våran m....
haha snyggt skrivet =)
Barcelona Kallé
2008-03-05 14:26
haha, så ska en länk pajja hela forumet.
Du hade ju redan lagt den i länktips?

Tack ändå.
Barcelona A.Gaudi
2008-03-05 14:24
okej.. om det skulle vara sant är jag LITE lättad. då kommer han få vara med i semifinalerna och finalen(JA, vi kommer att spela dem.

Villareal ska vi slå, på camp nou ska vi slå ALLA lag. real slog oss i ett ögonblick av svaghet men när barca håller genomsnittsnivå eller bättre så ska vi slå allt på hemmaplan. det tror jag vi gör också. hur tror ni vårat lag kommer se ut framöver? blir det iniesta som tar hans plats eller flyttar etoo ut?
Barcelona Hoshiar
2008-03-05 14:22
Ämne: Hoshiar,
länk? käll....
Här !

Barcelona Kallé
2008-03-05 14:16
Hoshiar,
länk? källa?

by the way: Det är över 2 månader till El Classico. Det bör inte vara några problem för Messis del !
Barcelona Hoshiar
2008-03-05 14:15
Läste nyss att Messi blir borta i 6 veckor

Troligtvis missar han

Almeria

Valencia

Valladolid

Real Betis

Champions League
Kvartsfinal 1

Men vi borde klara oss om man tänker efter vilka spelare vi har . Hoppas bara att ingen annan i anfallet blir skadad i så fall får Iniesta kliva fram ett steg
2008-03-05 14:13
Har inte kommit något nytt om Messi ännu, sitter bara och väntar med höga förhoppningar på att skadan inte ska vara så allvarlig.
Barcelona Kallé
2008-03-05 14:12
Orkar inte skrolla ner, är sjuk idag.
Något nytt om Messi? Har det rapporterats om hur länge han blir borta? Hoppas verkligen han e tillbaka snart. Killen är bäst i världen!

Blir tufft mot Villareal men tror vi vinner med 3-1. Ronaldinho sätter två.
Barcelona OkkaPokka1
2008-03-05 13:30
Matchen mot Villareal förra året på Camp Nou Slutade faltiskt 4-0 till Barca

1-0 Ronaldinho
2-0 Gudjohnsen
3-0 Iniesta
4-0 Ronaldinho

Och vet ni vad? de var ingen Messi med i den matchen.
Barcelona Messi_CE_Iniesta_V.Valdes*
2008-03-05 12:43
Jag ber till gud att skadan inte är så allvarlig.
När kommer vi att få veta hur länge skadetiden är då? Det skulle väl göras tester idag?

Visca Leo!
Barcelona OkkaPokka1
2008-03-05 12:32
Vi kan faktiskt klara oss utan Messi ett tag skulle jag vela säga. Eller kanske hela tiden.

Om man kollar på dom första 30 minuterna mot Atletíco, Då dominerar vi fullständigt och tar ledningen. 1-0 Ronaldinho framspelat av Xavi.
I den matchen hade vi verkligen kontroll, tills de oturliga 1-1 sen vände matchen. Men de bevisar att vi kan faktiskt även spela utan Messi.

För nu måste vi det i cirka 5 veckor.

Och jag tror vi lyckas bra.
Barcelona Beenzii
2008-03-05 12:06
Nu har jag kollat in reprisbilder från Barca - Celtic ett antal gånger.
Men vad var det egentligen som hände med Messi? Baksida lår eller?
Ser att "Criff" lite längre ner har skrivit att han hade problem med sin "isquiotibials".
Någon som vet vad detta är?
Annons: