/spanien/barcelona/forum/22760.aspx/spanien/barcelona/forum/22760.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Raí
2008-03-06 20:05
Är det inte typiskt REAL att stänga för andra lags supportrar ? eller ere nått som alla pysslar med.
Barcelona Nemo - Gudjohnsen
2008-03-06 19:58
Leo_Messi19 // Exakt! Vissa matcher under vissa perioder så blir våra spelare som fripassagare. Ni vet, när man int har en biljett och konduktören kommer? Man försöker bli så liten som möjligt och säger inte ett ord. De är för ofta så. Förra säsongen och har sett tendenser denna säsongen också.

En Poulsen med sin energi och ilska kan nog till och med sätta skräck på våra spelare.

Däremot måste han bli kvitt sitt vårdslösa spel. Kanske är lättare att slipa på det i en större klubb.
Barcelona andreasbarca
2008-03-06 19:54
Poulsen? Fyfan! Har aldrig gillat den spelaren. Hans jävla attityd och hans tro att han är något, för mig är han inte välkommen till oss! Om han kommer känns det som när marängerna värvade gravesen..vilken jävla flopp. Visst är det bra spelare men dom passar ju helt eneklt inte in. Och Poulsen passar absolut inte in i Barca.

Drar han på sig barcatröjan så....snälla txiki, laporta o grabbarna..köp honom INTE!
Barcelona Leo_Messi19
2008-03-06 19:53
Nemo - Gudjohnsen

håller med. Vi behöver någon som kan reta gallfeber på motståndarna så dem tappar fokus (Poulsen är mästare på det) :D
Barcelona Nemo - Gudjohnsen
2008-03-06 19:48
Poulsen alltså?

Undra om inte det är en sån spelare som vi har saknat? En riktig jäkla tuffing?

Jag håller fortfarande med de flesta här inne. Jag har svårt för Poulsen, men drar han på sig en Barca-tröja så kan jag förbi se mina åsikter om honom.

Jag är nog positiv till en värvning.
Barcelona Leo_Messi19
2008-03-06 19:36
Rivaldinho9

Kan tyvärr inte hålla med dig, Hellre Modric än Fabregas. Säger inte att Modric är bättre men Fabregas skulle kosta skjortan detsamma med Dani Alves. Varför inte Rafinha från Schalke 04? Såg han igår och han hade ruskigt bra koll på Quaresma.
Barcelona Smogen
2008-03-06 19:26
Rivaldinho9

Det var ju trevlig läsning fram till Fabregas och Ronaldo...
omotiverade och/eller orealistiska drömmelvor är ju som sagt inte tillåtna...

Skriv hellre några andra realistiska spelare vi bör värva, blir roligare läsning då...
Barcelona Rivaldinho9
2008-03-06 19:13
Tycker att vi skall skall köpa loss Daniel Alves till nästa säsong och låta Zambrotta gå till Milan. Sen tror jag också att Deco kommer lämna, och det tycker jag är bra, har aldrig gillat honom, tycker han är sjukt överskattad. Ser mycket hellre Iniesta på den platsen. Man kan inte heller komma ifrån att vi har ett väldigt litet mittlås som straffar sig när vi möter tyngre lag borta(typ Celtic, Chelsea, Liverpool mfl.) Hade gärna sett att vi köpte in en ny lång och stark mittback(Garay är väl lång och nickstark?). Man kan ju jämföra vårat mittlås(176 i snitt) med tex. Man Utds (188 i snitt).

Min trupp nästa år:

Mv: Valdes, Jorquera

Backar: Alves, Puyol, Garay, Abidal, Oleguer, Marquez, Milito, Sylvinho

Mitt: Xavi, Touré Yaya, Iniesta, Gudjohnsen, Edmilson, Fabregas(Jag vet!)

Anfall: Messi, Eto'o, Ronaldinho, Bojan, Dos Santos(Låna ut), Henry, C Ronaldo(Jag vet!)
Las Palmas Pio pio
2008-03-06 19:11
Rambla

Jag är inte heller ett stort fan av Poulsen. Men å andra sidan så tror jag att han skulle göra ett mycket bättre jobb än vad exempelvis Edmilson gör. Edmilson har tyvärr inte levt upp till förväntningarna det senaste två året, och matchen mot Atletíco var han enligt mig bedrövlig, både i positionsspelet och passningsspelet.
la Fredinho
2008-03-06 18:58
Vilken tid är lottningen för CL och vilken kanal?
Barcelona Unicef
2008-03-06 18:48
garay då menar jag att vi har captan samt Sambo på HYB platsen naturligtvis...
Barcelona Unicef
2008-03-06 18:46
om vi värvar garay löser vi HYB somt DCM platsen med bra back upp. sedan Modric CM. de räcker för nästa säsong tycker jag..
Barcelona Unicef
2008-03-06 18:46
om vi värvar garaylöser vi HYB somt DCM platsen med bra back upp. sedan Modric CM. de räcker för nästa säsong tycker jag..
Barcelona r.Hyder
2008-03-06 18:13
Förstår att många inte tål Poulsen. Bara det temperament han har är ju så oproffesionellt som det kan bli. Men ska man titta på hans fotbollsegenskaper så är han en bra spelare. Stark, bra på huvudet, hyfsat passningsspel och en allmänt stabil kugge på mitten.

Är dock också lite skeptisk till den värvningen, men skulle inte gråta om han ersatte Edmilson i truppen. Rafa ska ingenstans!
Barcelona Dizzy
2008-03-06 18:10
Rambla

Vad skulle du tycka om Aquliani i Barca?
Barcelona Montjuïc (D.E.P. PUERTA)
2008-03-06 18:05
Det vore för himla tråkigt att ha Poulsen i Barcelonas fina organisation. Han är en spelare jag inte tål för fem eller ens 1 öre. Sicken idiot han är på plan, bara en sådan sak som han gjorde mot Sverige. Inte bara idiotiskt mot honom utan även mot sig själv men framför allt mot sitt lag och han skulle göra det mot Barcelona också för en sådan idiot går inte att kontrollera. Nej tack, stanna kvar du Poulsen.
Barcelona Rambla
2008-03-06 18:05
Ämne: Vad sjutton ska ni m....
Jo, men det räcker inte med endast ett alternativ på den positionen som sagt. Edmilson håller inte längre det kan nog ingen säga emot. Poulsen är ju en bra defensiv mittfältare det ska inte förnekas, och som inte är skadad speciellt ofta så jag förstår om intresset finns hos ledningen. Det är bara det att personligen så tål jag inte honom.
Real Madrid Shac81
2008-03-06 18:00
Vad sjutton ska ni med Poulsen till?? Ni har ju bättre spelare på den positionen idag..
Barcelona Criff
2008-03-06 17:51
Nä fy fan, Poulsen är ingen spelare jag håller högt!
Barcelona Squez
2008-03-06 17:45
Vad tror ni om Poulsen? Verkar som om han är första alternativet om Edmilson och Marquez försvinner.
Barcelona Rambla
2008-03-06 17:45
Poulsen ska tydligen redan ha en muntlig överenskomelse med Barça, åtminstone enligt katalanska Tv3. Hans kontrakt går ut 2009, han har en klausul på €10m. Eftersom han kom gratis till Sevilla från Schalke så lär de ju försöka casha in. Snälla, det får bara inte vara sant. Sätt er inte och förhandla med del Nido. Vill verkligen inte ha Poulsen i Barça.
Barcelona Rambla
2008-03-06 17:34
Puyol är avstängd i helgen, fick sitt 5:e gula mot Atlético. Det hade jag nästan glömt. Nu gäller det att Milito blir spelfärdig till helgen för Marquez lär inte bli det.
Real Madrid Shac81
2008-03-06 17:33
Rambla

stämmer.
Barcelona Criff
2008-03-06 17:31
Jag hoppas bara Real lånar ut massvis utav sina spelare. För så mycket fotbollstalang som går åt spillo på deras bänk.
Schuster är en riktigt feg tränare, han kör med samma 11a hela tiden och sen när en skada kommer så slänger han in en spelare som inte spelat på en månad och så går det åt helvete. Sen får inte den spelaren spela på en månad igen för den gjorde en kass match.

Men det värsta med Reals lag i mitt tycke är att dem har redan fungerande t.ex mittfältare som kan axla Gutis roll som De La Red & Granero.
Men jag kan nästan sätta mig själv på att dem kommer köpa in en ny lirare i sommar.
Sånt skickar bara fel signaler genom hela klubben.
Kolla fallet Soldado, så äckligt asså. Får panik om Rijkaard och dem hade gjort så. Skickat klagebrev direkt hehe.
Barcelona Rambla
2008-03-06 17:25
Ämne: Ride_The_Big_One(6) ....
Det kanske inte är så konstigt när framgångarna uteblivit de senaste säsongerna undantaget förra säsongen då ligan vanns. Från att vara en klubb att alltid vara längst fram i CL och utamana om segern till att åka ut redan i åttondelen gör ju självklart fans otåliga.

Problemet i år är att Madrid har för många nya spelare. Det värvades väl ett tiotal om jag inte minns fel? De ska spelas in också och det funkar att ha någon spelare skadad när det gäller ligan men när det handlar om två tuffa matcher i en utslagsturnering så gäller det att också spela smart och även cyniskt. Det går inte bara att tänka på att spela vackert och samtidigt grina om att moståndarna spelar grisfotboll.
Real Madrid Shac81
2008-03-06 17:18
Ride_The_Big_One(6)

Håller med, tyvärr är vi en klubb med noll tålmodighet. Allt ska bli bra nu är vår motto.
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2008-03-06 17:08
Rey Etoo9#

Modric som tydligen deklarerat att han vill till Barca och det värmer ju verkligen, men har vi sett tillräckligt utav han för att placera han som deco ersättare?

Min tipp är att Barca gör klart med Diego ifrån werder, jag må låta som en uttjatat brittny spears låt under sommaren men ja tror han passar bäst. Jag tror Barca köper in han under sommaren medans deco stannar kvar 1 säsong, så spelas diego in långsamt och voila bästa tänkbara ersättare.

önsketänkande ifrån min sida månne men härlig ändå.

Remi

Lucho ifrån porto?
En bra spelare helt klart men spelare av Decos kaliber går inte för hacker, kom ihåg deco styr och ställer vårt mittfält. Om Deco lämnar ska det vara nån som styr och ställer, är Lucho en sån spelare?

You tell me.

Shac81

Det är just det kontinutet, OM shuster skulle misslyckas med att vinna nåt så bör han få vara kvar och bygga upp eran igen. Visst ändring bör ske men inte att de går efter en ny tränare. Då bär det frukt.
Real Madrid Shac81
2008-03-06 17:02
Ride_The_Big_One(6)

Jag håller med dig att han borde utlånas eller borde ha sålts innan säsongen för att få fart på hans karriär, kontinutet som du nämnde saknar vi helt o hållet sen de goda Del Bosque dagarna.
Barcelona Rey Etoo9#
2008-03-06 17:01
Om vi ska köpa en spelare så föredrar jag modric jag vill ha någon som brinner för laget och jobbar hårt. Lite som Eto'o en vinnarskalle som är inställd på att få en plats i startelvan. Vill inte ha in en arrogant spelare som tuggar tuggumi under matcherna(drenthe) vill man spela i barca så ska man kämpa för det vi är inte bara ett lag som köper den första bästa spelaren utan de finns en tanke bakom varje köp med undantag för henry men det var mer laportas önskan än tanke!:D
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2008-03-06 16:55
Shac81

Kontinutet är väl en av orsakerna vi har ju haft samma trupp rätt många år nu förutom 2-3 nya spelare,sen så har vi fler matchvinnare i laget som du nämnde, madrid är lite för beroende utav Ruud. Raul gör alltid det bra men det behövs mer spelare som träder fram. Allt ska inte behövas förlita på en enda spelare. Sen så kom skadorna rätt olägligt då ja tror en robinho i form tillsammans med ruud kunde axlat matchvinnar rollen.

Gago av det jag såg i argentina så var han hyffsad i den takten som spelades i argentina gjorde han det bra, men i madrid är han sönderstressad och gör allt i haffs känns det som. En utlåning skulle göra han bra då ja anser sneider är nivåer bättre.
Annons: