/spanien/barcelona/forum/22644.aspx/spanien/barcelona/forum/22644.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona CE_Iniesta_V.Valdes[Animo Lionel]
2008-03-24 23:17
ok, då är det bara att hoppas då ;)
Barcelona Myrran
2008-03-24 22:56
Iniesta_V.Valdes

Inte så bra på det där i div.4 i spanien men tror att topp 4 får kvala. Kvalet har jag ingen anning om hur det går till då det är grymt komplicerat.
2008-03-24 22:53
Ok, låter troligt. Hoppas på att B-laget tar steget upp nu då, dom kommer att få kvala oavsett vilken av dom 4 platserna dom hamnar på va? eller går 1:an direkt upp?

Barcelona OkkaPokka1
2008-03-24 22:51
Förstår inte, har ni glömt Giovanni i den dära elvan där nere. Om Barca ger han tid så blir han en kille man kan räkna med.

Giovanni är en spelare som utvecklas i en långsam takt. Inte som t.ex Messi eller Bojan som utvecklas i raketfart.

Så anfallet i framtiden är;
Messi-Bojan-Giovanni.

Sen finns alltid Gai Assulin också
Barcelona Myrran
2008-03-24 22:36
CE_Iniesta_V.Valdes

Barca B siktar ju att komma upp i tredje divisionen igen och antar att Guardiola inte vill ha någon skada på te.x. Valiente så blir Sanchez uppkallad i hans plats.

Pedrito får bra med speltid i Barca B men bakom honom finns spelare som Gai och Iago så där finns det större täckning än va det finns för Valiente. Vazquez har jag ingen anning om då han är en viktig spelare i Peps lag.
2008-03-24 22:29
Håller med Myrran, än fråga också vad du tror:

Är det för att Vazquez, Sanchez och Pedrito är mindre viktiga för B-laget som dom får chansen att sitta på bänken med A-laget? För jag är nästan hundra på att Valiente är B-lagets bästa och viktigaste spelare, han är ju kapten och har stort förtroende från Guardiola.
Barcelona Myrran
2008-03-24 22:26
Spelare som är aktiva för att komma upp från Barca B nästa år är Valiente, Jeffren och Vazquez. Crosas ingår nog också i A-truppen om han inte lånas ut/säljs. Spelare som Pedrito och Sanchez som varit uppe i A-truppen är inte av den kvaliteten som behövs. Chico, som spelar försvar har nog också möjligheter att komma upp.

Gai är fortfarande för ung tror jag och får nog ett år till i Barca B. Men vi kan nog räkna med Valiente och Crosas nästa år tror jag. Vazquez, Pedrito och Sanchez känns inte som om de har kvaliteten att spela för Barca. Kanske något lägre primera lag men inte Barca.
2008-03-24 21:59
Ser inte illa ut Barcelona #7 :)

Kanske att Valiente kommer att spela pivote också, för tillfället spelar han där i B-laget och Guardiola är mer än nöjd med han där. Framtiden blir riktigt intressant.
Barcelona Barcelona #7
2008-03-24 21:44
Om några år så ser FC Barcelona kanske ut så här?

-------------Valdes-----------
(Alves)-Valiente-Puyol-Abidal-
------------Toure(Marc Crosas)
--------Xavi----Iniesta-------
----Messi----Eto'o---Bojan----

Eller så kan man ha Bojan Centralt och Gai Som vänster?

Eller tror ni att det kommer bli mera köp på andra platser? Istället för Alves så kanske det blir Colocini?
Barcelona Ronaldiinho
2008-03-24 21:37
barcinho__

Buffon har tidigare talat ut att han vill avsluta sin karriär i Genoa.
då menar han efter sitt kontrakt går slut med juventus som då håller i 5 år till har jag för mig
Barcelona FCB_Alex
2008-03-24 21:32
Ämne: Framtiden är säkrad ....
Håller verkligen med dig det ser väldigt ljust ut för framtiden själv är jag väldigt imponerad av Oier och Jeffren
Barcelona Andreas-3
2008-03-24 21:32
Thiago Alcantara och Iago Falque tror jag kommer bli riktigt bra om några år.
2008-03-24 21:14
Jag tycker det ska upp mer egna produkter i A-laget. Det är ju bara att kolla vilka som gör vårat lag. Puyol längst bak, Xavi och Iniesta dominerar på mitten och Messi (och nu även Bojan) där fram!
Barcelona FCB_Alex
2008-03-24 21:02
Någon här som vet om någon kanal visar Spaniens U21 match skulle gärna vilja se hur det går för Bojan
Barcelona Foadinho_tupac
2008-03-24 21:02
Framtiden är säkrad i alla fall. Vi har bra talanger på varje position som bara väntar på att flyttas upp. Valiente back, Asulin, crosas m.m mittfältare, inte så många anfallare (som jag känner till) men Jeffren är bra.
Barcelona El cule -19
2008-03-24 20:52
Buffon och Alves ? Keep on dreaming, aldrig att barca köper båda dessa.. Om vi har tur kanske vi får alves men tveksamt för dom kommer kräva för mkt för han..Vet att vi har mkt anfallare o så men ja tkr vi borde köpa Benzema innan marängerna köper honom :)
Barcelona Andreas-3
2008-03-24 20:39
Ämne:
Foadinho_tupac

....Ja han är såld till Aris i sommras för endast 150.000 Euro men kan möjligtvis ha en tillbakaköpsoption jag är lite osäker på det.
Det var hans andra ligamål för säsongen och han gjorde ett i Uefa-cupen borta mot Bolton.
I Aris spelar även Felipe Sanchon och Javito som båda är Barca produkter.
Barcelona Smogen
2008-03-24 20:38
jag stör mig fortfarande på Kviborg och har extremt svårt att se honom sittandes i en TV4 studio, men han har faktiskt skrivit ännu en ganska underhållande artikel...

...underhållande därför att Madrid förlorade såklart. :)
2008-03-24 20:33
Är nästan säker på att Valiente flyttas upp till nästa säsong, Kaptenen som tagit ett steg framåt i utveklingen. Spelar både mittback och pivote, bra ersättare till Edmilson som nog gör sin sista säsong.

Sen blir det säkert Crosas och kanske någon till. Är osäker på Gai, kanske en säsong till i B-laget? Han utan tvekan en stor framtid i klubben om han fortsätter så här.
Barcelona Criff
2008-03-24 20:30
barcinho, som L.Messi19 säger, gå och hitta på något annat än att sitta här och drömma.

Du ska slänga iväg en målvakt som kommit ifrån ungdomslaget och som är en egen produkt för att köpa in Buffon som är 30+ och kommer kosta? fantasisummor.

Alves kanske, det beror på om Del Nido sänker sina krav. Men glöm att ledningen kommer slänga iväg hela budgeten på en ny högerback.

Sen att du inte sätter Marquez istället för Abidal visar också på hur det ligger till där hemma.
Marquez passningsskicklighet öppnar en hel dimension i spelet när han är på plan.

Varken Milito, Abidal eller Puyol besitter den förmågan.

Nej det får bli FM för dig vännen :)
Barcelona L.Messi19
2008-03-24 20:23
barcinho

Bli marräng eller fortsätt spela FM, finns inte en chans i världen att man får både Buffon och Alves...
Barcelona L.Messi19
2008-03-24 20:22
Tror att, Assulin, Pedrito och Crosas kommer upp nästa år. Synd att det inte går att ta upp så många fler, de skulle inte få speltid.
Barcelona barcinho__
2008-03-24 20:06
kollat här på gb står mycket om backlinje,, Men själv tycker jag vi borde köpa en ny målis. Valdes är bra men han håller inte enligt mig. Han kan vara bra men ibland har han sina "tider". Ja tycker vi borde köpa en ny målvakt .. Buffon? d kommer bli svårt men ger mig han "grym" kontrakt så kommer han... Det e inte många som skulle tacka nej till barca...

Ja vill ha Alves och buffon.. Mittfältet ser bra ut och anfallet ..
ja tycker vi ska behålla sylvinho ha han som "backup"... Sen skulle ja tänka mig att vi köper in Alves

(Buffon)
(alves)-abidal-milito-puyol ...

abidal har själv sagt att han vill gärna lira mittack så vf inte ? tyckte han va bra när han hoppa in i slutet sist mot val....

VISCA BARÇA
Barcelona Ronaldiinho
2008-03-24 20:05
Milito är väl tillbaks nästa match så då behöver vi inte oroa oss för mittbackspositionen.

men lär det hända att det behövs en mitback så tycker jag att abidal går defenitivt före thuram.
Barcelona Foadinho_tupac
2008-03-24 19:50
CE_Iniesta_V.Valdes[Animo Lionel]

Jag tror han är utlånad, osäker dock.
2008-03-24 19:36
Han såldes till Aris tror jag, Calvo är en Barca produkt ja.

Alla 3 är egna produkter.

Vilka kommer upp till A-laget från B-laget nästa säsong då tror ni?

Barcelona Hoshiar
2008-03-24 19:30

Foadinho_tupac

Är han ( Toni Calvo ) Utlånad eller . Är han egen produkt?

Vet ni om nån av dom 3 B- lagspelarna igår var egna produkter
Barcelona Criff
2008-03-24 19:27
barcadinho, jag tror både Thuram och Maldini håller i Italienska ligan just för att spelet där är mer defensivt inriktat.
Maldini hade heller inte gjort bra ifrån sig i spanska ligan.

Cannavaro, Zambrotta & Thuram var 3 utav världens bästa backar innan dem kom till spanska ligan. Idag är dem inte ens i närheten utav dem bästa i den spanska ligan.

Thuram lär nog gå tillbaks till Italienska ligan igen. Samma med Zambo.
Barcelona barcadinho
2008-03-24 19:24
Ämne: Igår blev jag väldig....
Dizzy/

Abidal såg lite förvirrade några korta stunder, när han kom in och fick spela i mitten.
Men jag tror att det kan bli mycket bättre nästa vecka om han bara tränar på den nya positionen hela veckan.

Thuram har gjort sitt på fotbollspalnen tycker jag. Han ska spela bara om det absolut nödvändigt, och inga andra alternativer finns kvar.

Men jag vet inte. Maldini spelar än ...
Barcelona Foadinho_tupac
2008-03-24 19:13
Lite mer goda nyheter nu. Toni Calvo från vårt B-lag gjorde idag mål för sitt lag Aris i grekiska ligan. Skönt att det går bra för han där. :d

Checka länktips för målet.
Annons: