/spanien/barcelona/forum/22617.aspx/spanien/barcelona/forum/22617.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona MR.BoFF
2008-03-20 23:24
Alltid tråkigt att förlora mina vänner men, det finns alltid ett men och alltid något positivt att ta fram ur det dåliga. Valencia gjorde en bra match, vi gjorde en mindre bra match men inte jättedålig. Spelarna i Valencias självförtroende ökar och de möter Real Madrid i helgen om jag inte har fel. Valencia vinner troligtvis mot ett formsvagt Real Madrid. För att göra det mer roligt så lägger man in en 100 på Valencia seger och vinner det 7 dubblade.

Sluta upp med att kritisera Riijkard, inte fan var det han som spelade. Var det han som hade dålig inställning, dålig rörelse, dåliga mottagningar, dåliga avslut, dåliga inlägg, spelvändningar i dåligt tempo? NEJ.
Felet ligger hos spelarna som inte spelar bra. Saknaden av Deco, Messi, Ronaldinho och Marquez är enormt stor, trodde inte att Barcelona var så beroende av vissa spelare, men tyvärr är vi det. Det magiska finns inte i offensiven när Deco, Messi och Ronaldinho inte är med och passningsskickligheten finns inte i backlinjen när Marquez inte är med.
Barcelona Dizzy
2008-03-20 23:19
Vi ska väl möta Valencia i Ligan snart igen va?
Barcelona Rivaldo_gudarnas gud
2008-03-20 23:16
Vårat försvar måste vara årets skämt i la liga. Fyfaan va dåliga dom är. Som gammal försvarsspelare på (hyffsad nivå) så sitter man ju i fotöljen och gråter. Deras positionsspel är rakt igenom katastrofalt och dom indeviduella misstagen går inte ens att räkna på fingrarna på båda händerna. Dom två sista målen Valencia gör är rena bjudningar från försvaret och får inte förekomma på denna nivån. När Milito på en vanlig jävla skottfint i samband med 3-1 målet hoppar så högt så han nästan flyger av banan börja jag nästan gråta av besvikelse. Man såg redan där att det skulle bli mål. Samma sak på 2-0 målet där 3 spelare trasslar in sig i varandra. Och Puyol på något magiskt sätt misslyckas att rensa en boll som glider i snigelfart framför fötterna på honom.

Rijkaard är långt ifrån något tacktiskt geni. Att starta med 2000 talets kanske bästa anfallare på bänken och börja med en seg islänning och en 17 åring på top i en så viktig match är oförsvarbart. Och det är uppenbart med tanke på lagets spel efter Ten Cates avhopp att han inte ens förstår sig på grunderna i hur ett försvars spel ska se ut eller fungera.

Det spelar inte längre någon roll om vi nu mot all förmodan skulle snubbla in med en cl vinst på slutet. Vårat spel denna säsongen och Rijkaards tackiska misstag i istorsätt varenda match går inte att blunda för. Han är högst en medelmåttig tränare Och inte passad att leda ett storlag som barca. Den circusen som är runt klubben nu skulle aldrig uppståt med en riktigt bra tränare med aktoritet. Mourinho och Lippi är sånna tränare. Bägge är utan jobb och hade älskat att få leda barca. Det skulle vara tjänstefel av Laporta att inte låta Rijkaard gå i sommar och låta en av dessa ta över barca. Och för er som tycker dom har en för defensiv stil. Ni vet ej mycket om fotboll. Mourinho och Lippi bygger alltid sina lag bakifrån och fram. Men kan få lag att spela offensivt om det skulle behövas. Vi hade fått fint spel i dom flesta matcherna med den skillnaden att vi kunnat spela på resultat när det skulle behövas.
Barcelona Captain Fantastic!
2008-03-20 23:15
Smogen/

Jag är glad att jag kan hjälpa till i svåra tider :)

Rijkaard kommer att sparkas/avgå till sommaren, det är jag hundra på, men att han skulle sparkats för förra säsongen håller jag mig däremot tveksam till. Kontinueitet är viktigt inom fotboll och titellösa år har ALLA lag i världen.

Sedan så vågar jag inte se någon värvas när vi har Txiki som sportdirektör, den mannen kan inget om just värvningar! Han skulle nästan lika gärna kunna värva Otto Rehagel eller nått sånt...Jag har tappat all tillit i Txiki!

Tompa

Schalke kommer vi piska, jag säger inte så pågrund av klasskillnaden mellan lagen utan mer pågrund av att vi spelar första matchen borta, vilket är ett helt sjukt bra koncept för detta lag har det visat sig.

Som sagt, jag tycker vi missade för mycket chanser vilket sltuligen blev fallet. Så länge chanserna fortfarande kommer så är det väll lungt, men de måste sättas. Varje match känns nu för tiden som för 3 år tillbaka drygt då vi mötte Benfica i CL på bortaplan. Vet inte hur många av er här var culés då eller kommer ihåg det, men det brändes runt 20 solklara chanser i den matchen. Varje match känns så nu för tiden.

Sedan så är det helt sjukt att se vilket geni Cruijjf är. Alla skrattade åt honom när han i början på förra säsongen sa att detta lag kommer att gå utför och att cykeln är över. Alla tittade på truppen utan någon form av analys och sa att han hade fel. Vem skrattar nu?

CRUIJJF ÄR ETT FOTBOLLSGENI!
Barcelona Messi-Lona
2008-03-20 23:11
skit i den här matchen vi saknade våra spelare och spelade på borta plan,,, valencia har inte vunnit å har hafft en skit säsong så låt dom glädjas vi kan endå inte ändra på något nu..

det posetiva är att vi fortfarande kan vinna ligan och vi får hoppas att valencia fick bra självförtoende för att slår real borta ... och sen har vi schalke å klarar vi dom och i semin har vi MESSI tibax och då blir det cl guld och vinnst på bernabeu
Barcelona Dizzy
2008-03-20 23:10
Jag skulle bara säga att det finns inte många lag som har 2 riktiga grymma mittfält spelare. Xavi och Iniesta. Dom flygger för fan förbi Dom är hur bra som helst!

Ett stort plus till dom.

Visca Barca!
Barcelona Hoshiar
2008-03-20 23:09
Daniel Krisstianson innan matchen

: Valencia måste vinna.

Men starta ingen disskution om honom nu
Barcelona Foadinho_tupac
2008-03-20 23:09
Sürer

Jag vet att det har svajat förut men fan nu har försvaret vart helt borta flera matcher irad. Förut hände det väldigt sällan.
Barcelona Hoshiar
2008-03-20 23:07
Jag bryr mig inte så mycket om vi förlorar . Jag vill bara se barca spela hela tiden .
Barcelona Barçaa - Mas Que Un Club
2008-03-20 23:07
Barcelona #7

för dom fick inte nåt uträttade under matchen bojan hade en utmärk chans i 1:a halv lek han skjuter tre meter utanför han slår bort bollar, är för boll kär

alla ni som hejar på bojan istället för Laget
kan ni inte erkänna att ibland så spelar han dålig det händer ALLA spelare

men så fort Giovani gör ett misstag ska han säljas, kastas från lagt osv
Barcelona dawod21
2008-03-20 23:06
aja grabbar! GLÖM CUPEN NU! vi har ligan och champions leugue framför oss, framför allt ska de bli jävligt spännande att se ronaldinho spela nästa match, han gick ut mot pressen ju ;) GLÖM CUPEN! TÄNK POSITIVT!
Barcelona Barca-nist
jag tycker att Etó och gudj missade en hel del me passningar samt så hade de hemsk bollmottagning. om vi förlorar bollen så lätt varje gång så är det enkelt för motståndarna att kontra . flera spelare som visade vad de går för ikväll.. jag tycker bytena kom lite sent. ser man att spelarna inte kan skapa nåt så ska man byta. abidal måste framåt fan... rolig match.. men tråkigt att förlora-
en sak ska vi komma ihåg de hade få chanser o de va otroliga mål. så allt va inte fel av oss utan valencia spelade smart.
Barcelona FCB_armin
Ämne: Defensiven suger av ....
Kunde inte sagt det bättre själv. Daniel Kristiansson kan verkligen inte kommentera fotboll. Förr i tiden tyckte man om honom, men nu har det farit iväg.
Barcelona Tompa
2008-03-20 23:04
I normala fall skulle vi vara storfavoriter mot Schalke men som läget är nu är en seger långt ifrån given, tyvärr. Och vad gäller kvällens match. Sista 20 minuterna var offensivt sett underbara men det håller inte att spela riktigt bra anfallsfotboll i 20 minuter och värdelöst i drygt 60 minuter samtidigt som försvaret stundtals uppträder som yra hönor. Inget lag vinner några stormatcher på det sättet.

Sen angående Valdes. Han är en bra målvakt men inte den världsmålvakt som många här inne ofta hävdar. Vad gäller målen i kväll tycker jag det bara är 3-1 målet som han förtjänar kritik på. Det skottet borde han ha räddat. På de andra målen fanns inte mycket att göra.
Barcelona Barcelona #7
2008-03-20 23:04
Det är bara att glömma det här.

Vi har CL och Ligan kvar och det är inget att klaga på.

Barcelona Smogen
2008-03-20 23:03
Captain Fantastic!

LOL! Avslutet av ditt inlägg lyckades faktiskt muntra upp mig lite, tack för det.

Sen är det nog ingen som tycker att Rijkaard bör avgå på grund av en enskild match. tycker inte ens han bör avgå på grund av de fyra senaste matcherna där man lyckats spela en oavgjord. tycker han bör avgå för det som laget presterat de två senaste säsongerna.
Barcelona Barçaa - Mas Que Un Club
2008-03-20 23:03
Barcelona #7

för dom fick inte nåt uträttade under matchen bojan hade en utmärk chans i 1:a halv lek han skuter tre meter utanför han slår bort bollar, är för boll kär

alla ni som hejar på bojan istället för Laget
kan ni inte erkänna att ibland så spelar han dålig det händer ALLA spelare

men så fort Giovani gör ett misstag ska han säljas, kastas från lagt osv
Barcelona Gaucho_10
2008-03-20 23:02
Vad ska rijkaard göra när deco,ronaldinho spelar dåligt å eto'o, messi, henry, toure är otroligt skadebenägna, snacka om timingen
Barcelona Sürer
2008-03-20 23:02
Foadinho_tupac

det ärinte första gången försvaret svajjar, minns chelsea borta som ex, det har hänt flera gånger förr och jag klandrar dem inte, de får för dålig hjälp av mittfältet

Barcelona Ronaldiinho
2008-03-20 23:01
Dizzy

Ja på slutet var vi grymma!
och ni som klagar på att Henry "sov" eller vad ni nu säger, han gjore ju sin uppgift, inhopp och mål vad mer ska man begära?
Barcelona Hoshiar
2008-03-20 23:00
Grabbbar jag e nöjd så här. det e så jag vill att vi ska spela. Vi förlorar men vi bjuder på mer underhållande än vad Real gjorde när dom vann mot Valladolid med 7 - 0.

Men vf startade inte henry ?

Det var tråkigt att förlora men nu e det mot ligan och Cl guldet .
Barcelona Smogen
Xavi var helt grym idag.

en av många saker som Barca saknar mot tidigare är den höga pressen. Verkar som man blivit för fega eller för lata men förr satta man alltid press på motståndarens bollhållare på deras egna planhalva. det har man slutat med nu och nu går det åt helvete.
sen är anfallaspelet normalt alldeles för stillastående.
Barcelona Captain Fantastic!
Defensiven suger av samma anledning som anfallet suger. Det fylls inte på med tillräckligt med folk i varken försvar eller anfall. 4-3-3 är ett system som kräver stor dedikation till systemet, inte riktigt lika mycket som det krävs att spela den ultimata formen av total fotboll (3-4-3) men ändå en jävla massa. Våra spelare har det inte

Att Rijkaard suger tycker jag inte, det första målet är otagbart, på det andra studsar bollen helt fel för vårt lag och rullar fram till Villa som sedan passar den till Mata...och det tredje kan man inte beskylla Rijkaard för då det var total hönsgård.

Anfallet klara sig bra utan Deco, Ronaldinho och främst MESSI som är den som är vår viktigaste pjäs. Tänk på at de fortafarnde producerar mål men att det är försvaret som brister.

Att Rijkaard sparkas i sommar är självklart, för inte fan kommer vi vinna CL med detta spel...eller? Det gäller bara att hitta en ersättare som passar spelarmaterialet.

PS: Sedan så tycker jag att matchen förlorades till 70 % på alla missade målchanser, i början av matchen hade vi bud på både 1 och 2-0. Men missade som vanligt.

PS2: Valdes gjorde ingen dålig match, förstår inte riktigt hur ni tänker när ni som säger det, säger så? Är det för att Daniel--jag-har-no-fucking-clue-om-fotboll--Kristansson sa det?

Då ska ni fan skämmas, och ett tips till de som lyssnar på den förvirrade jävlen. TRYCK PÅ MUTE OCH KOLLA PÅ MATCHEN TILL MUSIK.
Barcelona Barcelona #7
Champions League:

Kvartsfinal: Barcelona-Schalke 04
Semifinal: Barcelona-Manchester United/Roma
Final: Barcelona-Arsenal/Liverpool/Fenerbache/Chelsea

Om vi kommer till final så kommer det vara svåra matcher hela vägen.

Och i ligan så är det 7 poäng som alla vet och vi kan ta in 3 poäng om vi vinner mot Valladolid och Real Madrid möter Valencia och om dom spelar som dom gjorde idag mot oss så tror jag att dom tar 3 poäng.
Barcelona Dizzy
2008-03-20 22:58
Ronaldiinho

Håller med dig. Men just nu på slutet av matchen så såg vi det riktiga Barca. Det vill man se från första sekunden till slutet då är man nöjd:)
Barcelona Foadinho_tupac
2008-03-20 22:57
Sürer

Men vi har ju kört 4-3-3 under 4 säsonger. Varför var inte försvaret så förut. Man kan inte skylla på det.
Barcelona Barcelona #7
dawod21 //

Jag sa att han ibland gör bra beslut.
Läs allt nästa gång
Barcelona FCB_armin
Ämne: Och vad gäller Rijka....
Aa, jag håller med dig. Våran form är inte den bästa nu, men vi får hoppas på att spelarna rycker upp sig, vi måste ta oss ur detta. Och idag såg jag faktiskt lite saker spelmässigt som gjorde mig glad, Xavi & Iniesta var superba idag. Men kan någon förklara varför Eidur får spela?
Barcelona Ronaldiinho
2008-03-20 22:56
Ska vi vinna CL så måste vi hitta formen snabbt, dom tre senaste matcherna har varit katastrofa.
Barcelona Foadinho_tupac
2008-03-20 22:55

Sådär nu har jag lugnat ner mig hade total damp nyss visste itne vad jag gjorde.

Det här håller inte mot Schalke om försvaret uppträder som de gör. Anfallsspelet var rätt så bra riktigt dåligt de också i början. Men det positiva jag tar med mig är Xavi såg ni han under slutet av matchen så lugn man kunde se han flyta igenom Valencias mittfält/backlinje. Och Henrys inhopp (sa ju att han är bättre som inhoppare skrev det förut under matchen) Bojan var bra tycker jag han vågade utmana och tog för sig hoppas han fortsätter. Sen så tror jag att Ronaldinho är tillbaka i helgen och laget kommer spela ut. BARCA (L). Har match imorgon ska ta revansch för idag både för mig själv som barcafan och för hela klubben! :D
Annons: