/spanien/barcelona/forum/226.aspx/spanien/barcelona/forum/226.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Pep - El Míster
2017-08-23 06:40
Alltså, vilken cirkus. Vad fan händer? Jag är totalt lost. Är vi ensamma om våra åsikter här i vårat mysiga lilla forum? Vad fan gör folket nere i Barcelona?? Sport och El Mundo - är dom totalt på ledningens sida? Totalt kalabalik ju!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Bollinnehavet
2017-08-23 05:46
Det är så stört på nåt sätt. När Neymar svinade sig som mest så växte ledningen på något sätt i mina ögon. Vi fick en gemensam fiende för en stund och jag tänkte att nu jävlar går vi loss på marknaden och skaffar oss ett bättre lag för pengarna. Så händer Paulinho. Så händer att vi gör bort oss inför hela världen gentemot Liverpool, Dortmund och Nice (av rykten att döma). Så händer inte mer på den fronten. Helt plötsligt ska man stämma Neymar och strax efter det så ser man typ hela stommen i vårt lag ha det myspys med Neymar. Så nu är ordningen återställd på många sätt. Bartomeu är den gemensamme fienden igen och jag känner plötsligt mindre agg mot Neymar igen. Skulle hans exit visa sig vara en del av att aset Bartomeu försvinner så kan jag faktiskt förlåta honom, oavsett hur pengarkåt han är. Först fixar hans ankomst bort Rosell och sedan fixar hans exit bort Bartomeu, hur fett är inte det egentligen? Haha! Jag fascineras ofta över hur det svänger i fotbollshjärtat ibland. Men vem fan har påstått att känslor är absoluta? Men en sak är väldigt säker. Det absolut viktigaste för Barca är att nuvarande ledning försvinner. Det är absolut!
Barcelona Jarod The Pretender
2017-08-23 05:02
Jag tror personligen att Bartomeu kommer självmant att avgå om några månader. Främst av tre olika orsaker:

1. Messi har ej skrivit på sin förlängning, vilket kommer att skapa vrede bland gemene fans i Katalonien.

2. Iniesta. Samma situation som punkt 1.

3. Sportsliga resultat. Real lär nog enkelt spurta i tabellen, medan vi kommer att ha större problem mot mitten- och topplag.
Barcelona Vampíro
2017-08-23 04:37
Klubben fortsätter att göra bort sig på alla sätt och vis.
Barcelona yeezus
2017-08-23 04:15
Never mind... Barcas sociala medier har blivit hackade... herregud.
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona yeezus
2017-08-23 04:11
Di Maria blev det alltså. Officiellt nu!
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona koeman92
2017-08-23 03:33
Seriöst, vi har hållit på med Coutinho hela sommaren och det är knappt en vecka kvar av silly season. Enough is enough, det enda man bidrar med nu är att förarga Liverpool ytterligare. Varför inte istället gå för Goretzka som har minst lika mycket talang och är mycket billigare? Men jag antar att denna ledning aldrig ens har hört talas om honom.
Barcelona Gabriel
2017-08-23 02:48
Mundo Deportivo la först ut omslaget med "Idag, Seri" sen efter 10 minuter senare ändrade dom det till "Nej till Seri". Alltså vad i helvete är det som pågår? Hur kan man vara intresserade och gå från att vada nära på att köpa honom till att fullkomligt göra en 360? Det finns verkligen ingen som helst logik i det, vad fan är det som händer?! Skulle inte alls bli förvånad om ledningen aldrig ens någonsin innan sett en endaste match med Seri, sen kollade de ikväll mot Napoli och blev inte imponerade och ändrade sig därför i sista stund pga det. Det bevisar ju bara hur efterbliven planering det är från deras sida. Man har inte ens koll på vad fan man är ute efter. Vilken jävla ledningen ändrar sig på 10 minuter? Samtidigt rapporterar olika medier att vi ska förhandla om Di Maria nu. Fy fsn jag spyr i min mun. De vill verkligen bli hatade. Åt helvete med Barcelona, hatade inte ens Gaspart så här mycket. Jävla smutsledning. Peace!
Barcelona Gio Style
2017-08-23 01:46
Ser inte heller det konstiga i att de är och firar Neymars sons födelsedag, för visst var det därför de var där? Oavsett vad motivet är så är det ändå människor och de är framförallt vänner. Sen behöver de inte tycka att Neymar gjort rätt, Messis pik är med glimten i ögat gentemot Piqué som vad klantig nog att skriva "Han stannar" när han ändå drog, säkerligen mot ledningen också. Det behöver inte betyda att de tycker att han agerat rätt för det. Det är inte många som tycker att ledningen gör det bra och agerar rätt, men det betyder inte att Neymar gjort rätt för den delen heller.
Barcelona Alvés - Por Que?
2017-08-23 01:28
MD skriver att Seri inte blir av i deras omslag i morgondagens utgåva.
Barcelona IlTriplete
2017-08-23 01:03
Varför gråter alla över att Pique och grabbarna umgås med Neymar? De är nära vänner och det är uppenbart att något inte stämmer mellan ledningen och spelarna. Jag tror spelarna förstår både Alves och Neymars situationer och därför tvekar nu exempelvis Iniesta och Messi på en fortsättning också.
Barcelona Lion24
2017-08-23 00:54
Jag förstår er frustration men vi kan inte göra nånting. Ni måste förstå att det är Soko och hans crew som bestämmer här inne. Sen är det skitsamma om dom spammar forumet och gjort det till sin egna klotterplank, det är som det är.
Barcelona Presas Oleguer
2017-08-23 00:50
Höj nivån/ mod
Barcelona zigazaga
2017-08-23 00:46
Jean-Michaël Seri: "No this was not my final match with OGC Nice." (AFP) Nä, klart det inte var! Man är ju inte dum o tror att vår ledning kan ro hem en sån spelare. Men man vet inte, Seri kanske menade att hans sista match var nu i helgen för fönstret stänger ju 31 augusti. Helt ärligt så tror jag ledningen vill så gärna ha just Seri för de vet att Barça fansen vill ha honom. Plus att Xavi snackat bra om honom. Ledningen gör allt för att lugna oss fans och få stanna kvar vid tronen. Kollar mycket på twitter och just #BartomeuDimiteYa ses det mindre av när Seri ryktet blev hetare.
2017-08-23 00:22
Admins! Spärra Soko! Vad håller ni på med? Oavsett regelövertramp eller inte så finns det ingen som bidrar med så mycket tjafs och länkar till Aftonh*rans Silly-blogg som hen/dem. Totaaaalt meningslösa inlägg och länkar. Folk retar ju sig bara på Soko? Rensa ut för guds skull eller ring Anticimex om ni inte är förmögna att rensa ut skadedjuren själva.
Barcelona 1899 - Puyol
2017-08-23 00:16
Jag är orolig för en sak, att Valverde inte får igång laget. Denna sommaren kan eller kanske är den värsta transfer för oss Culés. Det har varit alldeles för många mörka dagar för oss och Valverde hade nog inte räknat med detta alls. Valverde i Bilbao hade sagt: MSN är makalösa tsm. Jag personligen tror på Valverde men hans lag har blivit extremt skadad av ledningen och allt med Neymars affär. Sen är nog spelarna rätt så trötta på ledningen så frågan är om laget har modet eller motivationen att studsa tillbaka... Om det var för mig så hade hade jag nog sparkat ledningen för länge sen men nu har jag ingen makt. Så vi får gilla läget tyvärr.
Barcelona Thierry Henry
2017-08-22 23:56
@1899 - Puyol:

Puyol hade personligen gått emot denna ledningen men gjort det som en man bakom stängda dörrar. Spelarna står bakom Neymar för han har rätt. Svårare än så är det inte. men du kanske tycker Pique, Messi, Ivan och Suarez alla har fel och vår ledning har rätt? Det är.bra att dom öppet visar vart dom står med dessa subtila budskap. Dom kanninte gå i öppen revolt mot ledningen för dethade skadat klubben för nycket. Det hä4 är bättre. bra gjort!. Spelarna ni nämner är några av dom största och mest erfarna i truppen. dom har mer koll på vsd som är rätt och fel än några forums nissar i sverige. Dom vet vad som försigår i klubben. Att fom öppet stödjer Neymar med den bilden säger mer än tusen ord. Bsrca är ett sjunkande skepp och Bartlomeu måste bort. Annars skan nämnda spelare välja att lämna istället.
Barcelona 1899 - Puyol
2017-08-22 23:21
Fcb88 Håller med dig 200%. Jävla barnsligt av våra spelare. Snacka om att inte ha stake att säga något emot ledningen. Spelarna gjorde så att vår sjönk ännu mera, de här var för mkt för vår klubb. Hoppas dem straffas för detta. Pinsamt beteende. Inte ens 15 åringar gör såhär, snarare 10 åringar. En mörk dag för alla Culés.
Barcelona Fcb88
2017-08-22 23:21
@1899 - Puyol:

Känner precis likadant.. så förbannat dåligt..
Barcelona 1899 - Puyol
2017-08-22 23:17
Wow trodde aldrig att jag skulle säga detta men så otroligt lågt av våra spelare att stå bakom Neymar detta är trots allt en spelare som valde lämna för pengarna. Är så otroligt besviken på Messi, Pique, Ivan och Suarez. Var är stoltheten, man ska alltid visa huvudet högt upp men spelarna agerar nästan värre än ledningen. Dem visade nyss med denna bilden att dem accepterade Neymars beteende när killen valde pengar. Jag finner inga ord, helt otroligt, Puyol hade fan örfilat alla på bilden. Puyol du är SAKNAD!
Barcelona Soko
2017-08-22 23:16
Neymar har förlängt kontraktet till 2021 och har fått det han ville.  Hade han inte varit nöjd hade han aldrig förlängt.  Sen kommer PSG och bjuder mera och han och hans pengskåta farsan väljer att bryta kontrakt och dra . Ledningen har ingeting att skylla på.  Nu är det klart att Neymar vill rentvå sig genom att anklaga ledningen fast inte specificerar på vad exakt.  Det är en klassisk ursäkt att lägga skulden på sin gamla klubb.  Han kunde i alla fall hittat sin egen och inte kopiera Alves.

Barcelona Fcb88
2017-08-22 23:16
Förlåt men för mig så är de sånt omoget beteende att sitta på Instagram och skicka peakar till ledningen.. de här är inte ett par 15åriga tjejer.. de är vuxna män! Fan börja bete er som riktiga män och visa missnöjet på ett helt annat sätt.. de här är rent ut sagt bara patetiskt, omoget och otroligt barnsligt..
Barcelona koeman92
2017-08-22 23:10
@Alvés - Por Que?:

Det svider att erkänna, men jag håller med. Sist det gick riktigt bra för oss med trippelsäsong och allt kostade det oss ett gott ledarskap, och ledningen blev omvald. Jag hade gärna gett bort alla 3 titlar det året för att se en ny kompetent ledning ta över. Jag skulle aldrig önska klubben olycka, men jag tror att det är nödvändigt att vi går igenom en grov motgång för att få bort ledningen. Jag tror även att om vi inte får bort dem nu så kommer vi aldrig att kunna göra det under resten av mandatperioden, om inget extraordinärt händer.
Barcelona Fcb88
2017-08-22 23:02
Man blir ändå besviken på vissa spelare..
Barcelona Alvés - Por Que?
2017-08-22 22:58
Nästan så man önskar att de inte får in någon värvning denna sommar så att alla klubb socis vaknar och hjälper benedito att störta nuvarande ledningen.
2017-08-22 22:52
Uppenbar spricka mellan spelarna och ledningen.

Neymar lämnade givetvis till stor del för pengarna och hans entourage önskan på mer pengar och äventyr - inget snack om den saken - men jag tror också ledningen hade stor inverkan på hans beslut. Exakta detaljer kan man bara spekulera om men om Messi och Iniesta tvekar på att skriva nya kontrakt så är det rätt uppenbart att något är fel i relationen mellan spelarna och juntan. Jag vill inte försvara Neymar på något sätt men om han är mitt uppe i sin karriär och börjar nå sin peak av den så kan jag förstå att hans tveksamhet på att stanna i klubben späds på av juntans idioti och dåliga sportsliga arbete. Tyvärr har klubben offrat en hel del för Neymar och man hade önskat att han kunde gett oss denna säsongen ut för att sedan nästa sommar se om gräset är grönare på andra sidan - något Messi kanske gör i detta nu.
Barcelona Fcb88
2017-08-22 22:40
Tycker ändå att spelarna inte visar någon stolthet, hur kan dom förstå att neymar ville lämna? Han lämnade för pengarna thats it.. sen att dom sitter och driver om "han stannar".. spelarna och klubben sjunker mer och mer.. man tar allt som ett stort jävla skämt.. hur fan kan man tycka att han betedde sig rätt? Hade jag varit en av spelarna så hade jag aldrig tagit de där..
Barcelona Blaugrana91
2017-08-22 22:24
[QUOTE=Bästelona y M3ssi y BernaLeo]Bilden med tres Amigos visar att det inte är något ont blod mellan spelarna, och vännerna. Jag tror de trots allt förstår Neymars beslut men önskade spela ihop just för att man var så farliga ihop. Tror inte alls på att Neymar lämnade för att han var i Messis skugga, utan pga Råttameou och hans junta. [/QUOTE] Neymar lämnade för mer pengar... Bartomeu och ledningen gjorde väl det mesta för att hålla Neymar jr och Sr nöjda... När det gäller Neymar vs ledningen är jag helt på ledningens sida, mycket bra att man stämmer honom.
Barcelona Barcadinho.
2017-08-22 22:17
@Barcadinho.:

Barcelona Barcadinho.
2017-08-22 22:14
Kröjff/Caich Pep.

Jag hittar en kompromiss :-)
Fuck alla nazister/fascister på arenorna o utanför.
Men klack sektionerna består inte alls av endast extremister. Långt ifrån det.
T ex Dortmunds yellow wall, den rymmer 8000 pers.
Annons: