/spanien/barcelona/forum/22510.aspx/spanien/barcelona/forum/22510.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Tiago
2008-04-12 14:13
R.D.A.M
ja men det är lite skillnad HENRY jobbar för laget ja vet inte vem Ronaldinho jobbar för dom 2 senaste åren?
Barcelona R.D.A.M
2008-04-12 14:11
En sak jag undrar över är att det är få som klagar på Henry som varit extremt dålig sen han kom till klubben. När han spelat ett par matcher skrev jag på forumet att jag inte tyckte att han övertygade alls. Då fick jag spydiga kommentarer från de som själva tror att de lite bättre vetande än de flesta andra här på forumet att jag hade totalt fel, att han hade varit skadad och behövde tid att komma tillbaka. Då ställer jag mig frågan till samma personer, hur lång tid ska det ta, behöver han 1, 2 eller kanske 3 år på sig att komma i form efter en skada??

Så dåligt som Henry spelar match efter match, så dålig har Ronaldinho (som fått så mycket kritik) aldrig varit!
Barcelona Gaucho_10
2008-04-12 14:08
Kära barcavänner, ni vet lika mycket som jag, att även om det svider att se att ronaldinho ska byta klubb, så är det bäst så för ALLA, både för ronaldinho och klubben

Barca behöver nya spelare, och för de pengarna vi får av ronaldinho affären så kan vi köpa i stort sett vem som helst

En dröm vore ju om man köpte C.Ronaldo (inte troligt) , men om det är någon som kan täppa till luckan efter ronaldinho så är det han
Barcelona Edwin2
2008-04-12 14:07
T#11//
Du verkar vara en Ronaldinho supporter. Inte en FC Barcelona supporter. Om han går till annan klubb vilket han troligen kommer att göra, får du gärna följa med också tillsmmans med andra medgångssupportrar.
Eller?
Barcelona R.D.A.M
2008-04-12 14:06
Fy fan vad irriterad man blir av att läsa många av de kommentarer som skrivs här. Vadå Ronaldinho pantad?? Pengakåta bror, han är luft för ngn, lukta Rivaldo...

Hur kan man ge såna kommentarer till den spelaren som bidragit mest till klubbens framgångar de senaste åren. Extrem lågt och pinsamt.

För mig är den en sorg att han lämnar Barca, men jag hoppas att han får en nytändning i Milan för att bevisa för världen (och framförallt de Barca-fans som buat ut honom) vem som är bäst!

Istället för att skriva alla dessa idiotiska kommentarer, tänk ett steg längre och se vad han har gjort för klubben.
Barcelona petersays
2008-04-12 14:06
" om ronni drar hoppas jag på att deco etoo henry rijkaard och hela ledningen drar oxå. "

Exakt hur tänkte du då? Att du ska byta klubb att hålla på?
Barcelona Tiago
2008-04-12 14:05
Ämne: Ämne: Ämne....
Asså okej har inte kunnat hänga med senaste månderna på grund av jobb.
Men om det är så så kanske det är tid att han lämnar men man borde försöka punga ut lite mer pengar från milan.
Jag tror Ronaldinhos bror har en del med allt detta och göra han verkar vara en riktigt ful fisk som bara tänker på få ut så många miljoner som möjligt.
Sen kanske man borde byta ut rejkard om han inte vinner cl dags för lite nytt blod verkar som han tappat greppet i barcelona.
Barcelona petersays
2008-04-12 14:05
Men jag vet samtidigt inte hur jag helst ser anfallet idag.

Messi kommer inte spela 90, den saken är klar. Etoo är väl heller inte helt frisk.

Dos Santos - Guddy - Etoo/Messi (65/25)

Beroende på hur Guddy sköter sig kanske man gör ett byte och flyttar ned honom på mitten.
Jag ser gärna Sylvinho som vänsterback och så tror jag att Edmilson kommer ta plats på mittfältet.
Lukas.RP
2008-04-12 14:02
Någon som har någon gnutta av aning om Messi kommer att starta ikväll? Om så blir fallet lär han bytas ut tidigt i andra.

Dock skulle jag föredra att sätta in honom tidigt i andra istället, när försvarare blivit lite trötta. Då kan vår Messias göra mest nytta. ;-)
Barcelona T#11
2008-04-12 14:02
om ronni drar hoppas jag på att deco etoo henry rijkaard och hela ledningen drar oxå.
Barcelona petersays
2008-04-12 14:01
Självklart ska inte Messi spela i mitten. Det var ett skämt för att poängtera att jag tycker Rijkaards uppställning av anfallsspelarna oftast är helt sjukt usel.
Barcelona Rambla
2008-04-12 14:00
Ämne: Ämne: Ämne....
Jag känner inte Laporta och vicepresidenterna som sitter i styrelsen så jag vet inte den exakta anledningen utan kan bara gissa. Kanske för att Ronaldinho sen CL-finalen i Paris inte uppträtt som en professionell fotbollspelare? Han har inte velat träna för fullt som resten av truppen. Det verkar vara viktigare att parta runt på nattklubbar istället. Att åka iväg på en massa PR-uppdrag som hans agent håller i osv. Det där är väl lite av anledningarna och ryktena skulle jag gissa på.
Barcelona Edwin2
2008-04-12 14:00
Om det här skulle stämma får klubben kanske få in ca 40-45 mille euro.
"Milan will pay Barcelona between €20-30million, with Ronaldinho buying up the rest of his Barcelona contract".

De pengarna kan klubben köpas in nya förmågor som kan ta vid.
Det kanske blir bra för alla parter.
Barcelona jogabonito_barca
2008-04-12 13:59
så synd att Ronalinho lämnar på de här sättet isåfall :/ kunde inte ledningen ge Ronaldinho en sista chans så att han kan visa vad han går för nästa säsong? =)
Barcelona Tiago
2008-04-12 13:52
Ämne: Ämne: Här ser....
Nej ronaldinhos bror är hans agent.
jo det har han men vad har dom för anledning till och göra sig av med en av våran största?
Barcelona Rambla
2008-04-12 13:50
Ämne: Här ser ni bland ann....
Är Galliani Ronaldinhos agent eller vad menar du?

Skämt och sido, lika barn leka bäst. Galliani och Ronaldinhos bror passar tillsammans. Lika pantade båda två.

Som sagt, Laporta och ledningen vill bli av med Ronaldinho och inte tvärt om. Om det är bra eller dåligt får framtiden avgöra. Klubben får igen sina pengar och lite till. Tänk vad de har tjänat in den tiden han varit klubben. När han kom var klubben på ruinens brant, idag är klubben hur stabil som helst ekonomiskt. För pengarna vi får lär nog Daniel Alves köpas in.
Barcelona Tiago
2008-04-12 13:45
Här ser ni bland annat hans äckligt pengakåta bror som även är Ronaldinhos agent med milans Galliani.
Barcelona Störst, bäst, Barca
2008-04-12 13:45
Det är med en tår i ögat man läser att Ronaldinho ska lämna oss. Man tänker tillbaka på alllt fint och stort han gjort för oss, den tiden är över nu. Visserligen har han inte riktigt varit sig själv sen efter VM 2006. Framför allt i år har han inte tillfört särskilt mycket. Kanske är detta den bästa lösningen för båda parter, men det känns ändå sorgligt att det ska sluta så här. Jag har alltid trott och tror fortfarande att Ronaldinho kan uppnå den nivå som han höll under åren 04-06. Troligtvis lär dock inte vi Barcafans få uppleva det...Men OM detta med Milan stämmer så är det bara att önska honom all lycka och framgång där.

För mig kommer han alltid att vara en stor hjälte!
Barcelona Tiago
2008-04-12 13:41
Ämne: Han hade/har ju allt....jag håller med dig. Dom 2 senaste säsongerna har det sett ut som han inte velat spela för barca. För inte fan kan man bara försvinna så idag kommer han knappt förbi en back från segunda division. Hans inställning verkar inte vara helt 100 verkar som han vill göra lite hur han vill.
Går han för pengarna då kan han verkligen dra till milan usch. Börjar lukta lite rivaldo över detta.
Barcelona kluivert_nr9
2008-04-12 13:38
Han hade/har ju allt i Barca... vem har skapat alla bekymmer? Han om någon verkar ju inte vara någon person med fiender? Iaf inte inom sin egna krets (lagkamrater/styrelse).

Om han får 120 mille i Milan så känns det som att han går för pengarna, och om vi aldrig får höra den hela/sanna historian om Dinho så kan fan alla inblandade suga röv.
Barcelona tarrak
2008-04-12 13:36
Vad sägs om att höja nivån och följa forumreglerna. Väldigt mycket chattande och poänglösa one-liners för tillfället. Skärpning!
Barcelona Tiago
2008-04-12 13:34
Det verkar tyvärr som att våran kära Laporta och Rejkard börjar tappa greppet om Barca en ny president och tränare hade inte vart fel.
Varför kan inte nån represetant från barca gå ut och säga hur det ligger till med ronaldinho?
Barcelona Barcelona #7
Jag har inte sett någon video på Ronaldinho på flygplatsen.
Ge mig den!
Barcelona Der Afro
303 SVT Text Lördag 12 apr 2008
FOTBOLL: Ronaldinho 12 april

Ronaldinho och Milan överens

Ronaldinho och Milan är överens om
villkoren för brassen vid en eventuell
övergång från Barcelona. Det säger
såväl Milan som Ronaldinhos agent.

Barcelona och Milan har emellertid
inte kommit överens.

Enligt Gazzetta dello Sport ligger
brassens lön på knappt 120 miljoner
kronor om året medan övergångssumman
kommer att överstiga 200 miljoner.
Kontraktet gäller till 2012.
Barcelona Ronaldiinho
2008-04-12 13:32
Sticker bara sådär?? svikare?? vad snackar ni om har ni hängt med sista året?

han är ju den mest kritiserade personen som finns, och ni har väl sett videon på flygplatsen efter el clasico?

så säg inte att han sticker bara sådär, han har talat ut kanske 100 gånger om att han vill stanna kvar i klubben, det är barcelona som vill bli av med honom inte tvärtom.
Barcelona Hiyab
2008-04-12 13:32
Vi tackar ronaldinho för tiden han har gett oss i barca men den tiden är tyvärr över!
obs jag tror han går från barca på grund av problem med lagkamraterna och styrelsen.
Barcelona kluivert_nr9
2008-04-12 13:31
Han kommer endast vara Ronaldinho i Barca för mig, kommer aldrig glömma hans tid där... men lämnar han för Milan så kommer han vara luft, inget mer. En riktig svikare!
Barcelona Barcelona #7
2008-04-12 13:28
Barcelona Tiago
2008-04-12 13:26
Det är ju inte bara aftonbladet som påstår det.
Finns spanska tidningar med gazzetan brukar väl inte ha fel?
Iaf riktigt riktigt jävla dålig stil visar bara att han är en stor jävla förlorare om han går när allt inte är 100% i barcelona. Visst ja tackar han för allt men om han går så sjunker han rejält i mina ögon.
Barcelona Ronaldiinho
2008-04-12 13:24
Petersays

Messi i mitten? han har ju garanterat sin plats på högern.

Barcanist

"om" de nu stämmer att aftonbladet har rätt att Ronaldinho är överens med milan, så tycker jag att det är en galet bra lön han kommer få där, 120 mille i året det är inte lite det.
Annons: