/spanien/barcelona/forum/22491.aspx/spanien/barcelona/forum/22491.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona PILMÀ
2008-04-06 14:48
Ladda hem det nu kolla länken.
Länge Leve Ronnie.
Barcelona nemo
2008-04-06 14:37
Tja, jag ska ner till Barcelona den 25 juli och vänder mig till er.
Vad har ni för tips när det gäller hotell?
Vad kan jag göra när jag är där nere (4 dagar)? Att besöka Camp Nou är ett måste.
Har ni några allmänna tips? Paketresa eller beställa flyg och hotell separat?
Barcelona Criff
2008-04-06 14:26
Moe-_-, vilken vacker video den sista om Larsson! Tack så mycket. Fick nästan tårar :)

Ligger och kollar på Umeå - Lyon i semifinal för damer.
Är det någon som har koll på om Barcelona har ett damlag också? Hade varit grymt!
Barcelona Moe-_-
2008-04-06 14:03
Kolla på länktipset och säg att han inte var en målskytt av världsklass. Han har ett spelsinne som många bra målgörare inte har.
Barcelona Moe-_-
2008-04-06 13:57
Jag kommer alldrig, alldrig, att glömma denna natt. Fan va grym larsson var. Specielt nu när man tänker tillbaka lite. Hur många viktiga mål har han inte gjort. OCKSÅ CL FINALEN
Barcelona Legenden11
2008-04-06 13:50
RonaldinhoKungen

tack för den underbara video, mitt hjärta blöder för att real leder medan vi kan göra bättre. det e inte bara magi, det e grym konst med känsla.
Barcelona nemo
2008-04-06 13:50
Tja, jag ska ner till Barcelona den 25 juli och vänder mig till er.
Vad har ni för tips när det gäller hotell?
Vad kan jag göra när jag är där nere (4 dagar)? Att besöka Camp Nou är ett måste.
Har ni några allmänna tips? Paketresa eller beställa flyg och hotell separat?
Barcelona RonaldinhoKungen
2008-04-06 13:40
Riktigt bra video från Barcas gruppspel i Champions League 2005/2006. 7:05 - 7:15 = Magi
Barcelona FcBarcelona - FCB
2008-04-06 13:40
Hej alla Barcelona fans!

Henry kräver 4-4-2 och de tycker jag Frank ska
acceptera. Frank gillar 4-3-3, men om han accepterar 4-4-2 och testar de lite. Jag tror de kommer gå bra för Henrys del. Han spelade 4-4-2 i Arsenal.

Vill att Barcelona ska spela såhär idag.

-Valdes-
-Zambrotta-Pyuol-Thuram-Abidal
-Xavi-Toure-Iniesta-Bojan-
-Eto-Henry-

Va tycker ni ?
Barcelona A.Gaudi
2008-04-06 13:25
ehm.. tittar du ens på programmet?

dom går igenom varenda liga och varje topp i ligorna. såklart dom tar upp barca då. när vi är i form och vinner så hyllar dom oss, välförtjänt. men när vi är ur form och spelar dåligt så kriticerar dom oss. det är väl en självklarhet att det är så.

hade ju inte vart så roligt om det bara var en Cule panel som hyllade laget hur det än gick. dom ska ju ändå vara lagom Objektiva. vad tycker du själv att dom ska säga om barca i dessa tider?

att vi spelar bra(gör vi inte), att vi vinner mkt(gör vi inte), harmoni i klubben(har vi inte)?

jag hoppas såklart att vi vänder trenden. men Euro talk är ett grymt bra program. David Fjäll, Markus birro och erik niva är alltid roliga att lyssna på.
Barcelona Mot Nya Tider
2008-04-06 13:18
A.Gaudi

De senaste månaderna har nästan alltid handlat om Barça, har du någon gång sett något positivt skrivet om oss? Nej. För mig så verkar det oseriöst det där, FANTV.
Barcelona Mot Nya Tider
2008-04-06 13:17
Ja, tänk ifall ligan verkligen avgörs i Madrid, hade blivit krig utanför stadion mellan fansen. Barça måste då vinna alla sina kvarvarande matcher, och att Real förlorar en till match. Hur stor chans är det att det händer? Så som vi har spelat senaste halvåret tyder inte mkt på det, men man får aldrig ge upp.
Barcelona A.Gaudi
2008-04-06 13:14
Mot Nya Tider

fantv är ju ett klockrent program. tror du kommer skriva hyllningar till oss när vi viker ner oss helg efter helg?

Kviborg är ju en madridista men majoriteten är Cules. iaf så som jag upplever det.
Barcelona Bertaa2
2008-04-06 13:11
jag tror på en vinst ikväll som vi ser på hemma vinsterna så har vi inte förlorat en enda match mot dom på hemmaplan inte ens kryss så jag tror vi vinner.

071110 Getafe-Barcelona 2-0
070526 Barcelona-Getafe 1-0
070510 Getafe-Barcelona 4-0
070418 Barcelona-Getafe 5-2
070107 Getafe-Barcelona 1-1
060321 Barcelona-Getafe 3-1
051106 Getafe-Barcelona 1-3
050417 Barcelona-Getafe 2-0
041127 Getafe-Barcelona 1-2
Barcelona A.Gaudi
2008-04-06 13:11
Även om vi inte vinner ligan skulle det vara helt underbart att spöa real på bernabeu. vi har ju också den bästa möjligheten på mkt länge att göra det också. Ett darrande real mot ett jagande barca(som också darrar dock). vilken fantastisk liga avslutning om den avgörs på bernabeu. vilket den förmodligen kommer göra.

är det någon som vet hur El Classico ligger till, datum osv. tänkte hur den kan krocka med eventuella champions league semifinaler/final?
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2008-04-06 13:09
Mot Nya Tider

Nya trenden är att snacka negativt om Barca.
:/
Barcelona Mot Nya Tider
2008-04-06 13:08
FANTV här till höger, vem sitter där egentligen? Är det madridistas hela bunten eller, för varje gång jag loggar in här på SvenskaFans så är det alltid något negativt som skrivs om Barcelona.
Barcelona Edwin2
2008-04-06 13:05
Culeeees//
Robinho skadad!
Han är nog klar för spel men jag tror att han är petad. Schuster verkar satsa på Robben i stället. Kanske vill han spara honom för de svårare matcherna som kommer framöver.
2008-04-06 13:02
El Culé

Ja det får vi definitivt!
De getafe saknar i stjärnglans jämnar dem ut med att spela som ett lag, och ett kollektiv som styr åt rätt håll är bland de jobbigast att möta.

Nåt vi har haft svårt att uppnå flera matcher irad, efter en viss möda tror ja dock vi går ut segrande.

Culeeees

Nej det ska vi nog hålla oss ifrån att göra. Ganska ironiskt att vi ska skratta åt dem i den sitsen vi är i tycker du inte?

Barcelona A.Gaudi
2008-04-06 13:01
Vi behöver verkligen börja vinna nu. och då syftar jag inte mest på ligatiteln utan CL. laget behöver få igång en bra form och självförtroende. Mot man utd kan laget inte vandra in utan någon som helst vinnarmentalitet. Barca behöver vinster nu, mer än nånsin.

Det enda positiva med Dinhos frånvaro är att vi nu kan fokusera på de (i år) viktigare spelarna. Dinho var fantastisk men i år har han helt enkelt inte varit det. nu kan laget fokusera på de spelare som producerat utan att behöva ta hänsyn till Dinho. Bojan, Henry, Etoo, Messi är spelarna som ska ta oss till titlar om vi nu ska vinna något i år.
Barcelona El Culé
2008-04-06 12:55
Ride_The_Big_One(6):

Ja, förstår förstår =)~.

Getafe är bra och jag tror vi får det tufft ikväll. Dock är det upp till spelarna att visa att de klarar av pressade situationer som dessa, vilket de inte har gjort tidigare denna säsongen.
Barcelona Culeeees
2008-04-06 12:50
jag ber er alla att gå in o kolla i reals forum, dom snackar om att SPARKA Schuster för att han inte tog in en halv skadad Robinho, patetiska !
Barcelona RONALDINHOO!!!!
2008-04-06 12:42
Cabron e väl typ era jävlar??
2008-04-06 12:39
A.Gaudi

Känns inte som de själv tror på ligan efter denna kaotiska säsongen, sammanhållningen verkar si och så alltid är det få som kommer upp i standard och alldrig kollektivet som lag.

Skum säsong

El Culé

Det jag ville komma fram till var att det var nån form av svordom, vad det exakt betyder har väl inte största betydelsen. Svordom som svordom men din översättning uppskattas. :)

Nog om detta vad tror ni om dagens match?, vi har läge att knappa in och gå förbi villareal som möter sevilla ikväll.
Barcelona El Culé
2008-04-06 12:38
Bertaa2 :

Njae, åsna är väl inte riktigt rätt ord. Man kan säga att det är ett nedsättande ord (Cabrón) om en person eller nu då till exempel ett lag. Betydligt mycket grövre än åsna.
Barcelona Bertaa2
2008-04-06 12:37
real madrid förlorar typ varje lördag det är en fördel tycker jag, för typ varje match som jag har kollat på real madrid på lördagar så förlorar dom det mesta.
Barcelona A.Gaudi
2008-04-06 12:35
konstig säsong det här, jag är knappt glad över att real tappar poäng. dessa dagar är det mer vardag att barca och real tappar poäng än att dom tar hem fullpott... udda.

fina mästare vi kommer att få i år(menar då både om det blir Real eller Barca), bara villareal unnnar jag ligatiteln.
2008-04-06 12:34
Bertaa2

Eto säger där "Madrid era åsner hylla mästarna"
Nåt i den stilen, mycket med detta har med att göra att han inte kände sig rättvist behandlad när han spela för dem och gav tillbaka sen när han vann ligan med barca. Han bad om ursäkt för detta några dag senare.

Vår frispråkige lejon som säger det som poppar upp i skallen, ibland så är det bra och ibland är det mindre bra.

:)

Angående matchen idag har jag blandade känslor, madrid tappar återigen poäng när de spelar dagen innan oss men vi har inte utnjyttat detta då vi bjudits lägen att knappa in. Jag väntar med att se uppställningen och val av spelare ifrån mister innan jag kan känna mig någotlunda självsäker.

Barcelona Bertaa2
2008-04-06 12:31
Shit kolla målet
Barcelona FCB_armin
2008-04-06 12:14
hahahah, nej jag håller med verkligen, laguttagningen har ju vart smått rolig att följa denna säsongen, vore ju kul om Dani A kom till oss, lite kvalitet på högerbackssidan iallafall.
Annons: