/spanien/barcelona/forum/22479.aspx/spanien/barcelona/forum/22479.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Criff
2008-04-07 21:39
Ten Cate ville gå själv och vara förste tränare. Ajax var det han gick till.

Barca Barca, det är Abidal som kommer få ta hand om Ronaldo.
Barcelona Barca Barca
2008-04-07 21:36
Dags att vi ger ledningen lite skit också. En klubb ska fungera från grunden och rötterna. Jag har hört det förut men aldrig trott på det, men vi lever fortfarande på Rosells värvningar. Nu börjar deras bästföre datumet att gå ut, speciellt Ronalinhos. Ledningens värvningar senaste åren har varit totalt katastrofala då ingen av spelarna har presterat så som man förväntat sig. Dom spelare som vi idag litar på är just våra spelare från egna leden, Puyol, Xavi, Iniesta, Messi och bojan. Innan Laporta blev vald till president så minns jag att han sa något med att hans dröm är att få se Henry, Beckham och Ronaldinho på Camp Nou (Rätta mig om jag har fel). Han förlorade Beckham, fick Ronaldinho och envisades i många år med att köpa Henry och det är just det sistnämnda namnet som gör att jag blir gråhårig. Alltså snälla rara nån, Henry har bokstavligen möglat som spelare, han e helt slut, han bryr sig inte, man ser det klart och tydligt. Killen är runt 190 och förlorar en nickduell mot en back som e två huvud kortare än honom. Han anstränger sig inte ens. På tal om ledningens värvningspolicy, vi kunde lika gärna ha struntat i att köpa Henry, Yaya, Abidal och Milito och jag är ganska säker på att säsongen hade sett likadan ut, varken sämre eller bättre. Det är inte bara Rijkaards fel.

Sen måste fan spelarna ha lite mer jädra anamma också. Våra spelare är som små jävla bäbisar på plan. Kollade här om dagen på höjdpunkterna från förra säsongens El Classico på Camp Nou. När matchen slutade 3-3. Ni minns väl den sekvensen då Ramos sparkade ner Ronaldinho, alla på läktaren skrek, stackars Ronalinho låg ner och vred sig i smärtor, vad gjorde våra spelare, jo går runt helt vanligt som inget har hänt, Xavi går och plockar upp bollen och tar frisparken. Det finns ingen glödhet. Ingen av våra spelare går fram skriker eller hojtar på Ramos. Aggression, glödhet och krigare det har vi brist på i dagens trupp. Spelar vi som mot Getafe, lär Manchester ( OM vi nu tar oss vidare) köra skiten ur klubbens historia. Jag bara skakar av rädsla när jag vet att Zambrotta ska ta hand om
C. Ronaldo.
Barcelona BARÇAAAAAAA!
2008-04-07 21:34
Jag fattar inte varför släppte vi Henk Ten Cate då?
Barcelona Criff
2008-04-07 21:30
Holländaren, då är det på svart & vitt alltså. Henk Ten Cate hade hand om det taktiska och när han stack föll allt.
Ändå faktiskt lite kasst att Rijkaard inte klarade sig bättre men va fan ska man göra.
Barcelona BARÇAAAAAAA!
2008-04-07 21:25
Ja men vi kan göra minst ett mål.Om Lio är tillbaka så tror jag att vi klarar utd.
Mirko
2008-04-07 21:22
Ämne: Ämne: BARCAAA....
Nej, Utd ska också spela hemma.

Barcelona BARÇAAAAAAA!
2008-04-07 20:59
Ämne: BARCAAAAAAA //

Fö....
Jag menade en bra resultat,vinner vi 2-0 så är det klart.
Barcelona calle-barca
2008-04-07 20:56
kolla länktips!
bilder från träningen idag.
Barcelona Holländaren
2008-04-07 20:46
Mark van Bommel:
"Hiddink is more like Rijkaard. Great managers. Keeping every one happy, sharp and committed. Henk ten Cate did the actual coaching and tactical preparations. But Rijkaard was the glue."

Nån som har lust att ge Neeskens ett nytt jpbb?
Barcelona Barcelona #7
2008-04-07 20:39
BARCAAAAAAA //

Första matchen kommer inte avgöra om vi är i final eller inte, Om vi vinner så är det inte säkert att vi kommer till finalen för att det är United vi möter och det är inget dåligt lag. Allt kan hända och så som vi har spelat den här säsongen så ökar ju chanserna att våra motståndare kryssar/vinner mot oss.
Barcelona BARÇAAAAAAA!
2008-04-07 20:12
Jag är ganska säkert att vi klarar schalke, men när det gäller semif så det kommer avgöras på första matchen en bra resultat där så är vi i finalen. .FORÇA BARÇA!
Barcelona Tompa
2008-04-07 19:07
I normala fall hade jag varit hur lugn som helst inför returen mot Schalke. 1-0 seger på bortaplan borde vara en given biljett till semifinalplats i C.L. Fast en här säsongen är det inte mycket som är "normalt" med Barca. Vi bör fixa en semifinalplats och det är uruselt om man tappar det. Fast jag känner mig inte alls så säker som man borde göra. Tack och slår det inte gnistor runt Schalkes anfallare.
Barcelona andreasbarca
2008-04-07 18:59
Länktips, och inga ord behövs....
Barcelona Dizzy
2008-04-07 18:48
Vilken match det kommer bli om vi får möta United.
Barcelona kluivert_nr9
2008-04-07 18:25
Nån som har någon torrentlänk till dokumentären om Barca när Laporta kom?
Vad heter den?
Barcelona Bertaa2
2008-04-07 18:24
Ämne: Det är lite för tidi....
krille94

OM DU VILL ATT ALLA DOM SKA KOMMA SÅ BÖRJA SPELE FOTBOLL MANAGER DÅ KAN DU KÖPA ALLA SOM SPELARE SOM DU VILL HA!
Barcelona Criff
2008-04-07 17:45
Montjuïc (D.E.P. PUERTA),

Njaaa det vetifan om jag vågar hålla med om, med tanke på att där är unga i "publiken" och det ordet brukar inte användas hur som helst. Rätt grovt ord.

Dem säger säkert något dumt men inte så grovt. Dem demonstrerar bara typ.
Barcelona Ronaldiinho
2008-04-07 17:30
Messi på La Masia idag. skönt att han börjar komam igång sakta sakta med träningen..

han kommer behöver i båda matcherna mot Man U + El Clasico!
Barcelona Barca-nist
2008-04-07 17:13
både xavi o iniesta kommer orka och zambrotta visade klass igår tycker jag.
Yaya kommer spela minst halva tiden. om vi spelar försvarsmässigt som igår så vinner vi. visca Barca
Barcelona barcadinho
2008-04-07 17:06
Sitter och funderar en stund på matchen på onsdag.
Jag är lite ororlig (som vanligt nästan nu) för konditionen och några andra saker.

1)orkar Xavi+Iniesta en 90 min match igen?
De har spelat flera matcher i rad nu utan att bli utbyta.
2) orkar Zambrotta och löpa igen på kanten? Han har sprungit 10 mil igår.
3) hur många min orkar Yaya?

och sen

3) vem spelar högeranfallare (igen usshh)?
4) har mistern en extraplan i fall man hamnar i förlängning?

Jag har läst nyss en matchrapport från Schalke 04 - Hansa Rostock. Matchen slutade 1-0 för Schalke hemma. Det verkar igen som att de har svårt att göra mål. Det går trögt i offensiven.

Den brasilienska höger ytterbacken Rapinha sägs vara skadad (jag tror att han är viktig för de, ungefär som Alves i Sevilla) och Sören Larsen har hamnat med bråk med tränaren.

Vi fixar matchen, bara om vi inte tappar koncentration på backlinjen, eller om det inte sker en kollpas på grund av trötta ben.
Barcelona Sürer
2008-04-07 16:44
krille94

värva abbondanzieri? lika bra och övertala ravelli att skriva på för oss istället,
Barcelona Barcelona #7
2008-04-07 16:41
Krille94 //

Om någon av dom kommer så skjuter jag mig själv! Undantag: Alves
Barcelona Dizzy
2008-04-07 16:21
krille94

Abbondanziera kommer knappast till Barca samma med Quresma som har redan spelat i Barca och inte gjort något. Ingen av dom kommer samma gäller Van Der Vart.

Spelare som kan hamna i Barca är väl. Alves Modric Garay?

De la Red är en Madrid produkt vill inte se han i våra fina färger. Han är för dålig.
Barcelona barcadinho
2008-04-07 16:19
Ämne: om ronnie lämmnar så....
Eller han gör kanske som Roberto Carlos gjorde nyss och Maradona innan.
Det är mycket mindre press i sådana klubbar och man blir uppskattad för vad man än gör, nästan.
Barcelona krille94
2008-04-07 16:04
Det är lite för tidigt att säga nästa säsong hur Barcelonas lag ska se ut och jag är egentligen Arsenal supporter. målvakt Abbondanziere högerback Dani Alves mittbackar Puyol och Milito vänsterback Abidal högermitfältare Messi innermitfältare Yaya Toure och Van Der Vaart vänstermitfältare tycker jag Quaresma anfallare Eto o och Benzema. UT med Valdes, Zambrotta, Deco, Ronaldinho och Henry. Det är världsstjärnot men dom passar inte in i Barcelona längre och presterar inte mycket och behöver ny klubb. IN Abbondanziere, Alves, Van Der Vaart, Quaresma och Benzema med dom här som ersätare skulle det bli helt fantastiskt men om Quaresma blir för dyr så skulle jag mycket väl kunna se De La Red där jag menar allvar han skulle göra dunder succe.
Barcelona Rambla
2008-04-07 15:55
Ämne: Rambla
jaha fel av ....
Nja, inte riktigt så. Det finns en massa andra Tercera-serier som ska kvala på olika sätt. Jag har inte en aning om hur det funkar. De fyra första i Barças serie går vidare till kval skulle jag tro.
Barcelona calle-barca
2008-04-07 15:51
Rambla
jaha fel av mig. Har ingen större koll på de mindre serierna. Vet du hur det fungerar tex
de två sista i den övre mot barca b och Sant Andreu eller hur går det till.
Barcelona Rambla
2008-04-07 15:44
Ämne: Nåt positivt är ju a....
Om det bara hade varit så väl. De är då klara för kvalspel, vilket inte är någon lätt historia.
Barcelona calle-barca
2008-04-07 15:35
Nåt positivt är ju att b-laget ser ut att bli uppflytade. En vinst till och de är klara att flyttas upp(om jag räknat rätt).
Lukas.RP
2008-04-07 15:29
Gaucho_10

Ja, är du helt bakom flötet, det var ju precis det jag skrev. Men syftet med inlägget var att visa på att det faktiskt bara är en "tuff" match kvar till finalen (då antar jag att vi tar oss till semin). Det kan bli Roma, men blir förmodligen Man U eftersom vi ska möta något utav de lagen.

Sedan, om vi skulle klara oss vidare med lite tur, så är vi trots allt i final. Då menar jag att våran form inte har någon större betydelse eftersom det är FINAL!
Annons: