/spanien/barcelona/forum/22470.aspx/spanien/barcelona/forum/22470.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona fcs
2008-04-19 16:26
Barca ute efter Benzema

Igår var Barcelonas sportchef Txiki Begiristain på plats när Lyon mötte Metz i franska cupen och klubben sägs lägga bud på Lyons Karim Benzema inom en snar framtid.
https://www.fotbollsnytt.se/page/LatestNews.aspx?id=3860

Det har säkert kommenterats här men jag har inte kollat på sistone. Vad tycker ni om värvningen?

btw...matchens bästa spelare var "underbarnet" Pjanic från Metz, knappt 18 år gammal.
Barcelona tarrak
2008-04-19 16:25
Är på plats i Barcelona och nu börjar man bli riktigt taggad inför matchen. Solen skiner, Eto'o-tröjan sitter som en smäck och näsduken är nystruken. ;) Även om ligan är körd, så är det verkligen dags att visa vilket som är stadens största lag. Visca el Barca!
Barcelona Oha789
2008-04-19 16:24
Jag tror om Barcelona kommer till cl final så kommer ronaldinho garanterat stanna för det är därför han tvekar på att gå eller inte.

Det är vad jag tror!
Barcelona Oha789
2008-04-19 16:22
Jag tror om Barcelona kommer till cl final så kommer ronaldinho garanterat stanna för det är därför han tvekar på att gå eller inte.

Det är vad jag tror!
Barcelona Kallé
2008-04-19 14:52
Har man bra kondition och ett ok tillslag på bollen tycker jag att yttermittfältare är den "lättaste" positionen.
Barcelona MESsi ThE bEsT
2008-04-19 14:41
Barcelona La Masia
2008-04-19 14:12
Smogen

Lite sent svar men för att återgå till Barcelonas olika stadsdelar så är faktiskt Barceloneta i dagsläget inte någon njutning för ögat. Finns en hel del fallfärdiga byggnader och liknande.

Sen det där med att man ska passa sig på kvällar/nätter håller jag dock helt med om. Men att det är så i alla delar av staden det vet jag inte. Visst ska man alltid vara lite försiktig men t.ex vissa delar av Raval, Barrió Gotico och till viss del Barceloneta är ju ställena med mest skit om man uttrycker det så. Born är faktiskt området som jag upplevt som lugnast jämfört med övriga delar, det är inte alls lika mycket knark/kriminalitet där.
Barcelona Myrran
2008-04-19 13:56
Lättaste positionen? Det går inte säga då alla positioner är så pass olika i fotboll. Mellberg är troligen bättre än Zlatan som mittback men Zlatan är bättre än Mellberg i anfallet. Alltså är det lättare för Mellberg att spela mittback än anfall då han har en mittback egenskaper. Samma sak för Zlatan fast som anfallare. Sen beror ju hur lätt det är på en position hur matchbilden ser ut.

Dock ska man ju säga att en anfallare kan missa 18 skott och sen sätta 2 mål och bli matchvinnare ändå även om han bara gjorde det han skulle göra på 10 % av sina chanser, alltså mål. Om en mittback bara tar bollen från motståndaren 10 % av de gånger han försöker bli han utbytt i halvlek. En målvakt som bara räddar 10 % av skotten hinner nog inte spela klart en halvlek ens.

Personligen då jag spelat överallt på planen tycker jag att målvakt och tvåvägsmittfältare är bland de svåraste du kan vara och yttermitt och anfall är bland de lättaste dock säger jag inte det är lätt!
Barcelona FC-Barcelona
2008-04-19 13:35
Ämne: Vilka tycker ni är t....
dom bästa ytrarna för mig är:

Messi
C.Ronaldo
Malouda
Silva
Hleb
Robinho

Messi e klart bästa ytern i världen.
Barcelona Kimmpa_fcb
2008-04-19 13:34
OkkaPokka1

Malouda har ju som oftast suttit på bänken i Chelsea denna säsong.
Barcelona OkkaPokka1
2008-04-19 13:29
Utan imbördes ordning är följande bästa yttrar i världen

Messi
Ronaldo
Robinho
Robben
Hleb
Malouda

Fast om jag måste säga vem som är bäst så blir de nog Messi. Med eller utan blaugrana ögon. Han har utfört mirakel mål och leverar i viktiga matcher. Men i dagsläget är Ronaldo i bäst form.
Barcelona barca__elve
2008-04-19 13:23
Såg era komentarer nu och det är inte så att jag tycker målvakten är den lättste positioner kolla bara på Casillas han har räddat real i flera matcher. Vi snackade om utespelarna själv är jag då mittback medans de två är inermittfältare respektive ytterback, då de påstog att mittback var den lättaste positionen, och då skrev jag vad tycker ni är den lättste förutom målvakten.
Barcelona Salcini
2008-04-19 12:52
Criff:

Oavsett vinkling så får jag att låta som att han eller många andra tycker att målvakten är den lättaste positionen. Antingen så tycker han att det är den lättaste eller också så vill han exkludera den då han tror att många kommer att tycka att det är den lättaste positionen.

Alltså, oavsett hur jag vänder på det så låter det som att han tycker målvakten är den lättaste positonen.
(luddigt skrivet, hoppas man förstår)
Mirko
2008-04-19 12:35
Ämne: Vilka tycker ni är t....
Ronaldo
Messi
Joe Cole
Ribery
Robinho

Barcelona Bojan y Messi
2008-04-19 12:31
Vilka tycker ni är top 5 yttrar i världen?
Jag tycker:
Messi
Ronaldo
Ribery
Hleb
David Silva
Ni kan ju skriva er lista med om ni vill :D
Barcelona Criff
2008-04-19 12:09
Salcini, eller så vill han bara exludera målvakten och bara ha reda på utespelarnas svårighetsgrad?

Säga vad man vill om målvakten men det är inte så att han medför själva spelet på plan mycket.
Barcelona Barcelona #7
2008-04-19 11:50
A.Gaudi

Haha,Skön Kommentar av Eto'o =)
Hoppas Messi visar ALLA personer vad han kan göra ikväll =)
Barcelona Ronaldiinho
2008-04-19 11:46
Hoppas messi nätar idag :)
Barcelona A.Gaudi
2008-04-19 11:34
sköna etoo! tar ner united på jorden igen, fast det roligaste var hans kommentar angående messi.

"He is the best. He plays like he is on a Playstation," he affirmed.
Barcelona Barca_Fan_87
2008-04-19 11:26
Ämne: Målvakten är den lät....Ett tips till dig är att gå in på aftonbladet och ta dig till zoom sidan och läs om hur mycket en målvakt springer på en match och tänk på att det är allsvenskan. Förästen så tror jag inte att det fins någon lätt position alla är svåra på sitt sätt. T.ex En back måste ju kunna hålla tätt bakåt och kunna samarbata med sina back kollegor medan en anfallare måste kunna göra mål och gör han inte mål då blir han kritiserad och det spelar ingen roll om han spelar fram sina lag kammrater så att dom gör mål, han måste själv göra mål. Så alla positioner är svåra på sitt sätt.
Junior Sthlm
2008-04-19 11:26
Förra året var det e ju ett skönt hemmaderby mot Espanol, med Messis handsmål och allt. Ja förutom att det blev 2-2...
Länktips: sefotboll.se/
Barcelona Salcini
2008-04-19 11:25
Ämne: barcadinho, du ska n....
Namn: barca__elve
"Vilken position i fotboll tycker ni är lättast förutom målvakten då? jag och mina kompisar kan inte komma överens vilken position somär lättast"

Jag vill nog påstå att han skriver att målvakt är den lättaste positionen och även jag håller verkligen inte med.
Barcelona Barcelona #7
2008-04-19 10:59
Deco kommer in 50-60 för att få lite matchträning, Messi går ut 60-70 för att inte anstränga sig för mycket och Henry/Bojan kommer in 60-70 för att den andra av dom ska vila
Barcelona Barcelona #7
2008-04-19 10:57
Moe-_-

Det är nog bättre om vi startar så här:

Valdes
Puyol Marques Milito Abidal/Sylvinho
Toure
Xavi Iniesta
Messi Eto'o Henry/Bojan

Byten:

Runt:50-60
Deco In
Iniesta Ut

Runt:60-70
Dos Santos in
Messi Ut

Runt:60-70
Bojan/Henry In
Henry/Bojan Ut

Vad tycker ni om Laget??
Det är bättre om Marques och Milito får testa vara tillsammans den här matchen för att det kommer vara dom som kommer spela tillsammans mot Manchester United på Onsdag för att Puyol är avstängd och då har dom chansen nu att få Känna igen varandra =)

Hur tror ni matchen slutar ikväll?
Barcelona Kallé
2008-04-19 10:50
Tror att det blir en rolig match ikväll.
Henry 19'
Eto'o 55'
Messi 80'
Barcelona Moe-_-
2008-04-19 10:35
förlåt jag missade puyol
Barcelona Moe-_-
2008-04-19 10:34
Valdes
Zambrotta Marques milito Abidal
Xavi toure Iniesta

Bojan etoo Henry
Barcelona Moe-_-
2008-04-19 10:32
Det kommer att bli en riktigt bra match det är jag säker på, men jag är inte lika säker på seger ikväll. :(
Barcelona Criff
2008-04-19 10:18
barcadinho, du ska nog läsa igen, ingen har skrivit att det är lätt att vara målvakt.
Barcelona Dizzy
2008-04-19 10:04
Finns ingen position i fotboll som är enkel. Den bästa och enkla är väl att vara åskådare:D
Annons: