/spanien/barcelona/forum/22412.aspx/spanien/barcelona/forum/22412.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla
2008-04-29 23:15
Ämne: Seriöst så kan jag i....
Tycker du att United spelade offensivt idag? Nej, nej och åter nej. De fick ett gratismål och kunde därför spela på det resultatet. Barça började riktigt bra men fick tack vare målet vara det jagade laget. Det öppnar självklart upp ytor och omställningar för United. Trots det så påstår jag inte på något vis att de ej förtjänar att gå till final. All heder till dem.
Barcelona Boixos Nois 81
2008-04-29 23:15
Ämne: amn: Hassan Real Mad....
Bra inlägg! Håller med dig helt o hållet... Det var tack vare honom som vi vann allting 2 år i rad.. o nu det här
Barcelona Tompa
2008-04-29 23:14
Ghazza:
Det finns alltid i alla matcher femtielva "om" det laget eller den eller de spelarna gjort si och så så hade det gått anorlunda. Men nu var det ju ingen tillfällighet att vi åter var extremt inneffektiva.

Alla mina förhoppningar på ett evancemang byggde på att vi trots allt kunde ta oss samman och verkligen prestera när det gällde. Jag hade fel och min "förhandskalkyl" som sa att United var favoriter och skulle gå vidare besannades desvärre. Det enda positiva jag kan se av det här är att det omöjligt kan bli sämre nästa år. Att Rijkaard försvinner tillsammans med 6-7 spelare utgår jag från.
Jamie_Carragher
beklagar grabbar. måste kännas riktigt tungt.har själv en nervös semi att se fram emot imorrn.

ni spelar bra fotboll, men har förtvivlat svårt att komma till vassa avslut. O man kan tycka vad man vill om Uniteds sätt att genomföra matchen, men efter deras ledningsmål är det ganska naturligt att dom sjunker ner lite. dom försvarar sig faktiskt väldigt bra. Synd att inte Messi kunde få göra mål, han var riktigt dukitg. helt klart den mest kreativa spelaren, överglänsde Ronaldo ordentligt...

Lider med er, hade mkt hellre sett Barca i final än sur alex grabbar..

YNWA
Barcelona Smogen
Viking, håller med dig.
Säg att vi kommer trea i ligan i år, det och en semifinal i CL är inte fyskam.
Det är inte därför Rijkaard bör avgå.
Han bör avgå därför att sen Ronnaldindo hamnade i sin formsvacka för två år sedan har inte Barcelona kunnat prestera någonting.
Det är så otroligt klart att det var Ronaldino som gjorde det mesta i Barcelona, ingen annan.
De senaste två säsongerna har spelat bara sett sämre och sämre ut. Säsongen 08 har varit under all kritik. Det är så uselt spel numera att man skäms när man ser laget.
Visst, idag kämpade Barcelona stundtals, dom sprang och slet...inte hela tiden, men ofta. Men att det ska krävas en semifinal i CL mot Man United på Old Trafford för att man ska springa och sluta, det är pinsamt. Man ska kämpa och slita varenda jävla match.
Det behövs en förändring och den förändringen behöver vara en ny tränare. Jag vet inte om Maurinho är rätt person, men jag tror och hoppas det blir han.

Sen, visst, stundtals har Barcelona varit bra de senaste två säsongerna. Men i det stora hela har det sett ut så här. en dalande formkurva. nedåtgången måste brytas.

och Holländaren, sluta försvara Rijkaard hela tiden. Han har ansvaret för hur laget presterar, det säger t.o.m. han själv.
Barcelona Boixos Nois 81
2008-04-29 23:13
Folk som inte kan nåt om fotboll kritiserar hela tiden... om nån har spelat fotboll på lite högre nivå så vet man att d är inte som att spela Xbox eller PS.

Så jävla trött på folk som gnäller som C Ronaldo...väx upp för fan!
Barcelona Dizzy
Visca Messi! Han ägde Ronaldo!
Real Madrid Hassan
Seriöst så kan jag inte förstå er som säger att United spelade fegt förra matchen.

Dem spelade TAKTISKT och med facit i hand slog dem även ut er p.g.a. att dem spelade smart på Camp nou.

Italiensk stil trots att det inte är min favorit men det var det som tog United vidare.

Jag skulle gjort samma sak om jag fick välja. SPela försvarspel på Camp nou med bra resultat eller spela offensivt och riskera att åka hem med 2-3 mål i baken.
Barcelona Braxingen
2008-04-29 23:12
Jag ska inte på något vis förkasta vår sorti. Men ett lag som marknadsför sig så hårt med sina stjärnor och som ett underhållande lag (liksom vi) förlorar i min mening sin heder när de spelar som de gör. Milan och andra stora klubbar har även dem tagit stora taktiska triumfer (dock ställer jag mig frågande till om de någonsin haft 9 backar i stora delat av ett dubbelmöte). De marknadsför sig dock inte på samma sätt som United.

Lite pinsamt måste man ändå tycka att det är. Vi bjöd upp till dans för fotbollsvärlden. De tackade nej.
Barcelona OkkaPokka1
2008-04-29 23:11
amn: Hassan Real Madrid » Svara inlägg
Sänt: 2008-04-29 23:07
Det känns som att Ronaldinho denna säsong symboliserat fallet för Barcelona som klubb.

Ronaldinho symboliserar allt som hänt Barca 03-08 ALLT. Uppgången,Guld,Mera Guld,Fall, Död. Ungefär så. du har rätt. Ronaldinho jag saknar dej.
Barcelona Salcini
2008-04-29 23:11
Förklaring till Barcas brist på offensiva fantasi?

Det slog mig precis att förklaringen kan ligga i våra ytterbackar. Diskuterade precis med polare och kom fram till att både Abidal och Zambrotta var bra defensivt men att de inte bidrog med någonting offensivt. Förr om åren har vi haft v. Bronck och Beletti som har huserat på varsin kant upp och ner, ibland även Sylvinho på vänsterkanten. Säga vad man vill om Belettis inlägg men killen tog i alla fall löpningar som en häst i varje match, så gör/gjorde även Sylvinho. Zambrotta och Abidal skall inte bort, de kan vara mycket värdefulla när det nalkas matcher som denna och man är tvungna att vara lite bättre defensivt. Man måste dock kunna ha alternativ för när man jagar ett mål, eller när man helt enkelt förväntar sig att motståndaren kommer vara defensiv från början.
Barcelona Boixos Nois 81
2008-04-29 23:10
Ämne: Men seriöst killa....
LOL @ Real Madrids Arena! :) :)
Barcelona R_10_ME
2008-04-29 23:10
Komigen skit i om vi inte gick vidare tycker att barca var bättre än united men dom hade tur och vann. Jag var inne madrids forum och läste att några hade skrivit skit om eto,o men så är dom korkade i huvud.

Hade real möt united hade dom förlorat match med 3 mål. det som jag är mest orolig för är att barca spelar fantastisk men för många passningar istället att skjuta distansskott..

Messi var mycket bra ikväll..
Barca finns i min hjärta och kommer alltid att finnas.
Barcelona Dizzy
2008-04-29 23:09
Fan vad det här svider! Vi va så nära. Ville verkligen att vi sänkte United. Men Messi Messi vilken spelare han är! Helt sjukt är det. Är han från en annan planet eller?? United= Handbollsförsvar!

Visca Barca o Messi!
Real Madrid Keffoo
Barçaa - Mas Que Un Club

Vad yrar du om? Skulle Barca köpa in en spelare som inte var "någonting"? Eto'o var lysande i Mallorca och det var därför ni köpte honom. Rankar Eto'o betydligt högre än Ronaldinho i dagsläget.
Barcelona Boixos Nois 81
Nånting som måste förbättras till nästa år är inläggen från kanterna..nån som håller med? :D Det var inte många inlägg som hamnade rätt idag
Barcelona OkkaPokka1
Haha fyfaan va äckliga United är . Tycker dom på allvar att de är kul att spela grisfotboll på de där sättet? Allvarligt? DOM ÄR F**K UP! Önskar bara gryyytmt mycket att Chelsea eller Liverpool tar dom i finalen. För Uniteds fotboll... Jaa Måste jag ta upp de igen? Grisar gillar att vara grisar.
Spanien neo
2008-04-29 23:08
Tråkig förlust, Etoo gjorde inte nån bra match, han borde ha byts ut innan. Rikjard skulle ha plockat bort en försvarare istället och haft kvar lilla vampyren iniesta.
Barcelona Braxingen
Gaucho!

Det handlar inte om målskytte. Visst, Ronaldo har ett fantastiskt målskytte. Men för att leverera och bli bäst i världen räcker det inte med att klara de enkla proven. Jag brukar jämföra det med en skolkurs.

En skolkurs omfattar ett antal prov. Du får aldrig MVG och blir bäst, även om du är överlägsen på G och VG proven och överpresterar där. Ronaldo missar gång på gång sina MVG prov. Jag kan i ärlighetens namn inte minnas när Messi senast missade ett MVG-prov. Det är nästan uteslutande så att han är bäst på planen när det gäller. Han har en magnifik hitrate! Det är bara att du börjar räkna hans senaste stora matcher. Dubbelmötet med Man Unied, Atletico Madrid, Sevilla, Real Madrid förra året osv osv. Listan kan göras lång.

Cristiano Ronaldo är i mitt tycke ingenting för en Ballon D'or-titel - hittils skall tilläggas. Han har de största två proven kvar (CL-finalen och EM).
Barcelona Rambla
Jag är övertygad om att vi hade gått vidare om inte Samu varit iskall just nu. Även Xavi och Deco var tyvärr alleles för svaga i kväll.

Trots att det var Zambrotta som bjöd på deras mål så tycker jag han var en av de som stred som ett djur ute på sin högerkant och ofast utan hjälp. All heder till honom trots 'indianare' till Scholes.

Trots allt så ska vi vara stolta över vårt lag. Efter en ganska så miserabel säsong så stod vi upp bra och gav europas kanske bästa lag en match. Nu ser vi framåt istället.

Grattis Man United, hoppas ni tar hela skiten nu.

Siempre Barça!
Barcelona Gaucho!
Barçaa - Mas Que Un Club
Hur många strikers skapar sina egna läge?
Barcelona Kim
Men seriöst killar och tjejer! Det räcker med påhopp på Manchester United som lag, Real Madrids arena och våra spelare. Dags att skärpa till sig nu. Ska ni diskutera, så gör det med ett vårdat språk - för allas trevnad. Ok?
Real Madrid Hassan
2008-04-29 23:07
Det känns som att Ronaldinho denna säsong symboliserat fallet för Barcelona som klubb.
Barcelona Barcanist
2008-04-29 23:07
Ämne: Vart är det barcelon....
vad menar du med "vart är det barcelona som skulle åka till old trafford och visa hur man spelar på bortaplan" ..

Ha-ha säger jag bara .. Vart är det Real Madrid som är bäst i världen men inte tagit sig vidare till semi på hur lång tid? 4 .. 5 år?

Så du menar att CR är bättre än Messi?
HAHA såg du matchen, pojk?
Messi mot CR .. 1 mot 1 .. Vad gjorde Messi med CR .. Jo , han kom förbi honom och CR pallade inte ens springa efter!
Barcelona A.Gaudi
2008-04-29 23:05
jaa man ser ju potentialen vi har i en sån här match. vi har ett väldigt vackert pussel men det saknas flera bitar och vi har ingen som kan sätta ihop pusslet på rätt sätt.

Frank är för dum för att inse att det här är ett annat pussel än det som henk ten cate sa åt honom att lägga.

Ge lite reflektioner över min dåliga metafor tack :)

Barcelona Barçaa - Mas Que Un Club
Gaucho_10

eto'o har gjort mål mot valladolid,levante osv den här säsongen.

och han är ingenting utan Ronaldinho, han kan inte skapa lägen själv, och nu finns det ingen som kan skappa åt honom så JA han är INGENTING utan Ronaldinho
Barcelona Gaucho!
Ronaldo har blivit en målskytt i världsklass. Messi är inte där, inte än!
Barcelona Boixos Nois 81
2008-04-29 23:04
Ämne: För det första. Grat....
Håller med dig...det är fel att skylla allting på Rijkaard, eftersom det var ändå under hans tid som Barca vann dubbelt och CL...men det känns som om vi behöver nya spelare som inte har vunnit allting som går o vinna... laget är mätta på framgångar.

Vi har ändå haft Rijkaard i 4 år till skillnad från Real Madrid som byter tränare lika ofta som de byter kallingar.

Barcelona Tompa
2008-04-29 23:03
Om man ska hitta något positivt från drabbningen i kväll så är det Leo Messi. "Messias" överglänste den överskattade C. Ronaldo med råge. Vidare kämpade laget och men ack vad impotent anfallsspelet var. Gör ont i själen att se Barca bjuda på så torftigt anfallsspel som fallet varit på tok för ofta den här säsongen.

Nu är det bara El Clasicó kvar som kan ge ett lite plåster på alla sår. Men hur ska vi slå marängerna på Bernabeu med det här anfallsspelet?
Barcelona Ghazza
2008-04-29 23:02
De flesta har säkert redan luftat ut det mesta.. Så finns det något positivt att ta med sig från mötet med United?

Absolut!

Se det för vad det verkligen är. Ett Barcelona i skitform som ger självaste United en match in i det sista. Ett United som hemma på Old Trafford är nästintill omöjliga att besegra. Tänk bara om vi hade spelat på den nivå vi har kapaciteten till...

Och en sak till, det är en jävla stor skillnad mellan Messi och CR.
Annons: