/spanien/barcelona/forum/22411.aspx/spanien/barcelona/forum/22411.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona barca__elve
2008-04-16 22:31
Bojan.Messi.Etoo

Äntligen så har Bosnien också ett framtidslöfte, det var på tiden det:P :D
Barcelona Edwin2
2008-04-16 22:27
Mycket bra att Valencia leder. Med två mål, så tidigt.
Hur matchen kommer att sluta vet vi inte. Getafe kan vända men jag hoppas verkligen på att Valencia vinner CdR. Jag vill se dem i Europa nästa säsong.
Valencias spelarna verkar ha skärpt sig nu när en titel står på spel.
...Och den ska naturligtvis inte hamna i Madrid.
Barcelona Katten_86
2008-04-16 22:22
För Valencias bästa så måste dom torska..
Barcelona Bojan.Messi.Etoo
2008-04-16 22:19
O som jag vill ha den nya unga Bosniska talangen shett han är sjuk jag svär titta på honom bara såg ni vad han gjorde med Lyon igår ohoho hoppas vi värvar han är bara 18 år
Barcelona Rambla
2008-04-16 22:18
Jaaaaaaa, gol gol gol de Alexis.
2-0 nu.
Barcelona Jugador
2008-04-16 22:17
2 - 0 Valencia.
Barcelona OkkaPokka1
2008-04-16 22:14
Getafe ska vinna! Ta revansch från München matcherna!

ps. Grym stämmning på Vicente Calderon ds
Barcelona A.Gaudi
2008-04-16 22:10
äh!

erat hat mot brasilien känns helt onödigt. Dinho "sviker" laget och drar till milan men att hålla på att dra hela brasilien över en gräns känns rätt onödigt. trots altl det land som vunnit VM flest gånger, helt obefogad är inte den brasilianska hypen.

även om jag också kan tycka det är lite löjligt hur spelare får ett plus i kanten jämfört med andra spelare bara för att de är brassar.
Barcelona FC-Barcelona
2008-04-16 22:05
ALLA!!!!!!!!

Kolla igenom dena Klippet på Ronaldinho och säg ärligt vem i H*****E kan ersätta den här GUD!
Barcelona Rambla
2008-04-16 22:04
Fan alltså, den här finalen borde vi varit med i. Jag fattar fortfarande inte hur vi kunde bli utslagna mot Valencia med tanke på hur spelet såg ut i första matchen på Camp Nou. Nåja, för en kväll så är jag valenciasupporter.

Amunt Valencia!
Barcelona lundell
2008-04-16 21:59
jag skulle aldrig peta Andres iniesta!
Barcelona Cristocea
2008-04-16 21:59
T o m La Masia har fått fler världstalanger än hela Brasilien tillsammans.. Brassarna drömmer om en talang som Krkic.
Barcelona OkkaPokka1
2008-04-16 21:58
Ämne: Vi har Henry och Etó....Barca kommer nog inte på en lång tid byta spelsystem. 4-3-3 har alltid varit Barcas. Fast de känns som allting kan ändras till nästa säsong.

Men de med Valdés tycker jag att du har fel. Valdes misstag förstoras så mycket bara just för att de är Valdes. Om t.ex Casillas eller Buffon gör en groda så bryr sig ingen. Så ingen ny målvakt tack. Sen kan jag hålla med om att en "Vice Yaya" Behövs. Och en ny högerback defenitift.
Barcelona FCB-messi
2008-04-16 21:53
MESsi ThE bEsT
jag är inte riktigt säker på det våran form är svajig plus flera skador. 2-1 tror jag messi x2.
Barcelona Rivaldo_gudarnas gud
2008-04-16 21:52
Vi har Henry och Etóo. Ett köp av Benzema vore således överflödig. Vi borde sattsa på att få in lite yttrar istället R.Agusto,Malouda,Ribery,Quaresma och Silva är alla utförbara. En vice Yaya Paulsen,X.Alonso,G.Silva,Albelda och Frings. kan nog köpas. En högerback Lahm,D.Alves och Eboue kan tänkas där. En Mittback behövs. Garay eller Lucio skulle jag vilja se där. Även en målvakt behövs faktist. Valdes tabbar sig alldeles för mycket och en likvärdig konkurent borde handlas in. Ochoa i club America är riktigt duktig. Även Boruc i celtic.ytänk er barca med fulljande uppställning nästa säsong

------------Valdes-----------
D.Alves--Puyol--Garay--Abidal
-----------Y.Toure-----------
Ribery---------------Xavi----
-----------Messi-------------
-------Etóo-----Henry--------

Det hade vart grunden till något stort det:P
Barcelona MESsi ThE bEsT
2008-04-16 21:51
barcelona vinner på lördag med 3-0. målskyttar blir två etoo och en xavi.
Barcelona Cristocea
2008-04-16 21:41
Rivaldo_gudarnas gud //

Det här med mentalitet. Brassarna har minst lika dåligt mentalitet som Argentinarna. De har samma mentalitet som resten av det latinska folkslaget i både Sydamerika och i Europa. Tycker att de spelarna Argentinar har producerat fram de senaste åren är bättre än Brasilien. Messi är ljusår bättre än Robinho Anderson Pato etc. Samma sak gäller Tevez och Aguero. De är bättre än många brasilianska landslagsmän.

Ok, jag erkänner. Jag faller svagt för kvicka Argentinare/Spanjorer/Katalaner än Brassar som kör bara överstegsfintar.

Du är en av många som tror att fotbollens källa kommer ifrån Brasilien. Sorgligt, det finns minst lika talangfulla kids nere vid balkans hörn som det finns i Sao Paolo eller i Rio.
Barcelona Hoshiar
2008-04-16 21:40
Kan nån förklara vad dom pratar om Rijkaard och "Schuster"
Barcelona OkkaPokka1
2008-04-16 21:38
Så länge Tixi inte värvar någon färdig superstjärna som köpet av Henry var. Så Benzema är en kandidat verkligen och han har inte vunnit några riktigt tunga titlar. Men några andra alternativ är också Hleb och Silva. Båda dessa spelare har de ryktas om förr också. Eller kan man spela kvar med Henry och låta Giovani eller Bojan växa in i den postitionen.

Men klokast vore en värvning.
Barcelona Hoshiar
2008-04-16 21:36
Om Alves
Barcelona FCB10
2008-04-16 21:34
hahaha!

Frank RIkjaard lurad an en "falsk Schuster" telefonsamtal
Barcelona Gaucho_10
2008-04-16 21:28
Visst är köpet av Benzema väldigt bra, MEN han är ingen playmaker, och vi behöver en playmaker om ronaldinho sticker
2008-04-16 21:25
Cristocea//

Portugal har fått fram en riktig världsstjärna dom senaste åren och det är Ronaldo. Deco Pepe t:ex är födda och skolade brassar vilket säger en del om vilken tillväxt dom har på sina spelare igentligen. Ett annat är att dom inte fått fram en anfallare av klass sen Eusebio. Och han är från angola! Argentina har som jag ser det också bara fått fram en supperstjärna å det är Messi. Aguro har uträttat förlite för att bli kallad det. Brasilien har ensamna fått fram Robinho,Ronaldinho,Kaka och Adriano vid samma tid. Å alla har dom vid något tillfälle vart top 3 i världen. Visst må argentinare producera mer talanger men brasilien producerar gräddan av dom. Återigen är det det där med psycket. Dom har en tendens att vika ner sig. Sen att du jämför Norderopéers/Tyskars,Svenskars och engelmsänn blaa. länder där man får leta efter spelare under 1.80 med syderopéer där en spelare över 1,80 är ett fenomen är ju bara rent komiskt. Det kan la inte ha undgått någon människa att dom fysiskt starkaste spelarna oftast kommer eller har sitt ursrung från det svarta afrika,Balkan eller nordeuropa? Dock inte sagt att den bästa fotbollen inte spelas av syderopéer, för det gör den. Men några fysiska praktexemplar finns det inte gått om i den delen.
Barcelona FCB-messi
2008-04-16 21:08
skulle verkligen gillat benzema i barca tröjan
som ronnies ersättare. riktigt talangful och målfarlig. visst priset kommer bli högt men han
är värd pengarna.
Barcelona Cristocea
2008-04-16 20:46
Jag nekar inte Brassarnas värde, de är duktiga och talangfulla. Men de är även överhypade festgrisar. Argentinarna Spanjorer katalaner och Portugiser är minst lika talangfulla fast knappast överhypade som Brassarna . Rivaldo_gudarnas gud, om det är nån som är klena och fysiska så är det fanimej Nordeuropéerna.

Argentina och Portugal(Sporting) har de senaste 2-3 åren producerat fler världstalanger än Brasilien har gjort på senaste 5 åren.
Barcelona OkkaPokka1
2008-04-16 20:26
Ni som talar om att argentinare har klen vinnarmentalitet. Har ni hört talas om Lionel Messi?

Han har nog det.
2008-04-16 20:20
2008-04-16 20:20
FC-Barcelona//

Förstår din frustration. Kände detsamma när min favo spelare Rivaldo lämnade. Men sen kom Ronaldinho! Och även han kommer bli ersatt. Dock aldrig av någon som är som honom som spelar som honom. Men som kommer få samma betydelse som honom. Fast på sitt eget sett.
Barcelona FC-Barcelona
2008-04-16 20:14
Att bara köpa in en spelar på Dinhos position och hoppas att han spelar som Dinho, vi kan väll säga så här om 20 år så kanske komer de en spelare som RONALDINHO men då får vi vänta 20 år typ, för det finns absolut ingen spelare i världen som dinho. Vi kan ta och blanda Pele, Maradona, Romario och Rivaldo till en HELL spelare, men änndå får vi ingen Ronaldinho ifall så svårt komer det att vara att ta Dinho´s plats och hoppas att han inte drar till Milan, men resten av truppen som är nämda komer inte gråta blod ifall dem sticker men gråta lite komer man göra!
Barcelona Albiin
2008-04-16 20:13
Någon som vet stream till finalen ikväll?
Annons: