/spanien/barcelona/forum/22405.aspx/spanien/barcelona/forum/22405.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Palle Kuling....
2008-04-19 19:33
Ämne: Barca måste vinna id....
Puyol är avstängd mot Man Utd. Sen kan man ju också nästan räkna med att någon kommer bli skadad mot Espanyol.
Barcelona Palle Kuling....
2008-04-19 19:28
Ämne: Ronaldiinho

Vi sp....
Vad snackar du om?? Om Tamudo inte hade kvitterat, så hade Barca vunnit ligan.
Barcelona La Masia
2008-04-19 19:28
Smogen

Haha ja Raval kan va ganska otrevligt ibland :D Speciellt runt La Pau och Rambla del Raval.

Det är mycket möjligt att Barceloneta har blivit bättre, vet inte hur det såg ut tidigare. Men ja bodde i Barcelona ett halvår 2007 och då var det enligt min uppfattning ett av dom fulaste områdena. Om man t.ex jämför med gamla stan och Born, där det finns mycket gamla hus, trånga gator och annat fint, så är Barceloneta en självklar förlorare tycker jag.
Barcelona Blaugrana #99
2008-04-19 19:27
Barca måste vinna idag om dom ska vinna över man utd..
--------------------Valdes-----------------------
--Zambrotta------Puyol------Marques------Abidal--
---Xavi----Deco----Iniesta
---Messi----Etoo----Henry
Det här laget kan lätt slå Man utd
Barcelona FCB-messi
2008-04-19 19:25
startelvan ser ut så här ikväll
valdes
zambrotta-poyol-milito-sylvinho
xavi-yaya-guldjohansen
bojan-eto-giovani
Barcelona Criff
2008-04-19 19:20
Jag tror nog deras tankar ligger på en annan match.
Samma med oss ikväll.
Barcelona Oha789
2008-04-19 19:00
riktigt dålig dom är i matchen mot Blackburn
Barcelona Oha789
2008-04-19 19:00
Som jag ser Man uniteds spel så kommer vi vinna dom utan tvekan :D
Barcelona Kallé
2008-04-19 18:55
Dom minutrarna va hemska förra säsongen. Otrolig otur, i flera omgångar.
Barcelona BARÇAAAAAAA!
2008-04-19 18:35
Jag var där nere och såg den matchen,fan va ledsen jag blev.Men ikväll vinner vi.FORÇA BARÇA
Barcelona Smogen
2008-04-19 18:31
La Masia

Håller med dig angående de olika stadsdelarna av Barcelona, förutom Barceloneta. :) Jag som hängde ett tag vid Ravall och sådant blev ju van av att folk försöker sno ens plånbok. Kanske därför jag tycker Barceloneta är helt ok, jämför med fel områden. :)
Men jag var faktiskt där så sent som i julas och tycker snarare att dom fräshat upp det lite till sen jag bodde där 2002, men du kanske har rätt. Har ju inte bott där på ett tag nu.
Barcelona Abbe_
2008-04-19 17:59
Ronaldiinho

Vi spelade bort ligan förra året tidigare, det var bara att Espanyol matchen var "spiken i kistan", om man nu kan kalla det så.
Barcelona Ronaldiinho
2008-04-19 17:49
Förra årets derby var den värsta matchen som fanns. vi förlorade ligatitelt till madrid den matchen.

Barcelona Et0
2008-04-19 17:39
Ämne: Förra året var det e....
Ett skönt hemmaderby? Tyckte du att det var skönt att spela bort ligan till Madrid?
Barcelona barcadinho
2008-04-19 17:17
Den där med ronnie ska stanna eller inte - en stor frågetecken hur ledningen tänker göra. Jag tror inte att de själv har bestämt sig än.
Jag också kritiserade honom många gånger här och när jag snackade med kompisar. Men ärligt talat så känns det ibland väldigt tungt. Igår t ex kände jag ganska deppigt från tanken att han kanske lämnar. Jag var typ ledsen jättelänge. Man kan inte låta bli. Man gillar/älskar den här mannen i alla fall. Det känns jobbigt den här tanken. Jag kan inte stå ut med att se honom med en annan tröja. Jag fattar inte hur den här fina sagan med honom kunde bara plötsligt ta slut. Jätte jobbigt faktiskt. Jag hade perioder då jag tänkte "han får gå. han gör inget och bara stör laget. Jag är trött på honom". Men dagen efter känner jag ledsen.
Man har snackat om att matchen mot Mallorca kommer att bli en farvälmatch. Om det blir så kommer vi se massa med deppiga ansikten i publiken. Jag är hel säker på det.
Några här tycker kanske att det är dumt att ta upp den här saken igen.
Förlåt men jag tänker på den varenda dag. Vad kan jag göra? Inte bara jag, utan hela min familj här.
Barcelona Caio
2008-04-19 17:05
barcadinho//
Bra fakta du tar fram. Det är den som gäller tillsvidare.
Men som sagt tidigare, PL kommer att passera La Liga i nästa mätning.
Kan tänka mig att rankningslistan kan se ut som följer:

1. PL
2. La Liga
3. Serie A.
Barcelona Saman.
2008-04-19 16:50
Varför lånar man itne bara ut Ronaldinho en halv eller en säsong så att han eventuellt skärper sig? Finns säkert många lag som vill låna honom. Tänk er vilka krav vi kan ställa. Lånaren betalar hans lön, vi kan säga att Ronaldinho inte får användas i europa cup sammanhang så att vi kan använda honom i CL o liknande när kan kommer tillbaka osv. möjligheterna är oändliga.
Barcelona barcadinho
2008-04-19 16:50

Jag läste en intervju med Svennis på Independent där han säger att PL är den bästa ligan i världen. Igår står det nånstans att Italien har det bästa ligan.
Jag kommer ihåg att vi tog upp det också här.
Vi kan kanske titta på fakta istället för olika åsikter.
Uefa brukar göra en rankning inför varje säsong för Europas alla ligor.
Rankningen innehåller många detaljer med de viktigaste är
1) man tittar på ligans kvalitet under de senaste fem åren (längre tillbaka räknas inte)
2) båda CL och uefa-cupen räknas (inte intertoto)

Rankningen inför 07/08 är
1) Spanien
2) Italien
3) England
4) Franrike
5) Tyskland.

Se på sidan 39.

Den spanska ligan rankas alltså som bäst, sett till fem år tillbaka.
Rankningen kan se annorlunda ut nästa säsong, men vi som gillar mest spanska ligan kan fortsätta lite till och vara stoltera att Primeran rankas som ettan.
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2008-04-19 16:47
Koeman_4

Sarkasm när den är som bäst hahaha.
Nej men skämt åt sidan, ronaldinho mår inte bra just nu och det är anledningen till att flytten kanske blir av.

Allt kan ju hända under sommaren kanske gör han en u-turn men, just nu tyder det på att han lämnar.

"It aint over untill the fat lady sings"
Barcelona Koeman_4
2008-04-19 16:43
Ämne: Jag tror om Barcelon....
Fan! Tänk att ingen kommit på det tidigare.
Men så måste det ju vara...hrmm....
Barcelona Oha789
2008-04-19 16:39
Jag tror om Barcelona kommer till cl final så kommer ronaldinho garanterat stanna för det är därför han tvekar på att gå eller inte.

Det är vad jag tror!
Barcelona fcs
2008-04-19 16:26
Barca ute efter Benzema

Igår var Barcelonas sportchef Txiki Begiristain på plats när Lyon mötte Metz i franska cupen och klubben sägs lägga bud på Lyons Karim Benzema inom en snar framtid.
https://www.fotbollsnytt.se/page/LatestNews.aspx?id=3860

Det har säkert kommenterats här men jag har inte kollat på sistone. Vad tycker ni om värvningen?

btw...matchens bästa spelare var "underbarnet" Pjanic från Metz, knappt 18 år gammal.
Barcelona tarrak
2008-04-19 16:25
Är på plats i Barcelona och nu börjar man bli riktigt taggad inför matchen. Solen skiner, Eto'o-tröjan sitter som en smäck och näsduken är nystruken. ;) Även om ligan är körd, så är det verkligen dags att visa vilket som är stadens största lag. Visca el Barca!
Barcelona Oha789
2008-04-19 16:24
Jag tror om Barcelona kommer till cl final så kommer ronaldinho garanterat stanna för det är därför han tvekar på att gå eller inte.

Det är vad jag tror!
Barcelona Oha789
2008-04-19 16:22

Det är vad jag tror!
Barcelona Kallé
2008-04-19 14:52
Har man bra kondition och ett ok tillslag på bollen tycker jag att yttermittfältare är den "lättaste" positionen.
Barcelona MESsi ThE bEsT
2008-04-19 14:41
Barcelona La Masia
2008-04-19 14:12
Smogen

Lite sent svar men för att återgå till Barcelonas olika stadsdelar så är faktiskt Barceloneta i dagsläget inte någon njutning för ögat. Finns en hel del fallfärdiga byggnader och liknande.

Sen det där med att man ska passa sig på kvällar/nätter håller jag dock helt med om. Men att det är så i alla delar av staden det vet jag inte. Visst ska man alltid vara lite försiktig men t.ex vissa delar av Raval, Barrió Gotico och till viss del Barceloneta är ju ställena med mest skit om man uttrycker det så. Born är faktiskt området som jag upplevt som lugnast jämfört med övriga delar, det är inte alls lika mycket knark/kriminalitet där.
Barcelona Myrran
2008-04-19 13:56
Lättaste positionen? Det går inte säga då alla positioner är så pass olika i fotboll. Mellberg är troligen bättre än Zlatan som mittback men Zlatan är bättre än Mellberg i anfallet. Alltså är det lättare för Mellberg att spela mittback än anfall då han har en mittback egenskaper. Samma sak för Zlatan fast som anfallare. Sen beror ju hur lätt det är på en position hur matchbilden ser ut.

Dock ska man ju säga att en anfallare kan missa 18 skott och sen sätta 2 mål och bli matchvinnare ändå även om han bara gjorde det han skulle göra på 10 % av sina chanser, alltså mål. Om en mittback bara tar bollen från motståndaren 10 % av de gånger han försöker bli han utbytt i halvlek. En målvakt som bara räddar 10 % av skotten hinner nog inte spela klart en halvlek ens.

Personligen då jag spelat överallt på planen tycker jag att målvakt och tvåvägsmittfältare är bland de svåraste du kan vara och yttermitt och anfall är bland de lättaste dock säger jag inte det är lätt!
Barcelona FC-Barcelona
2008-04-19 13:35
Ämne: Vilka tycker ni är t....
dom bästa ytrarna för mig är:

Messi
C.Ronaldo
Malouda
Silva
Hleb
Robinho

Messi e klart bästa ytern i världen.
Annons: