/spanien/barcelona/forum/2239.aspx/spanien/barcelona/forum/2239.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Reymar
2016-04-01 20:54
@LennyRomario:

400kr för ett par matcher i månaden? Ovärt som Fan! Skrota skiten. Själv har jag dreambox med alla möjliga fotbolls kanaler och kostade bara 1500 kr.
Barcelona Farhad#4
2016-04-01 20:51
[QUOTE=LennyRomario]Det kostar iofs 399 kr i månaden. Jag har det själv, men kan tänka mig att 399 är lite väl mycket om man pluggar. [/QUOTE] Ett tips för dom som inte vill betala 399kr för viaplay är att två personer delar på ett viaplay konto. Man kan nämligen titta på samma match på två apparater samtidigt. Så helt plötsligt så halverar man kostnaden om man är två som delar på ett viaplay konto. Så gör jag och min bror, vi delar på ett konto och det kostar mig 200kr.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Andresito
2016-04-01 20:33
Två personer som troligtvis är väldigt lyckliga för tillfället är Àlex Carbonell (1997) och Rafa Mújica (1998) som fått träna med A-laget både under gårdagen och idag inför morgondagens El Clásico.
Barcelona Santiago Cazorla
2016-04-01 19:07
adil – ?@Barca19stats

Barcelona in the Clasicos of the 21st century:
- at the Camp Nou: 8 wins and 34 goals scored
- at the Bernabeu: 9 wins and 42 goals scored

Det kanske går jämt ut imorgon. ;)
Barcelona LennyRomario
2016-04-01 18:21
@Bosketts:

Det kostar iofs 399 kr i månaden. Jag har det själv, men kan tänka mig att 399 är lite väl mycket om man pluggar.
Barcelona Andresito
2016-04-01 17:52
@Erik Satie:

Viasat ska alltså vara "schyssta" och visa gratismatcher? Köp Viaplay istället.

Dessutom har det länkats streamsidor här i all oändlighet, livefootballol.com är en av de bästa. Spara den till nästa gång.
Reddit Soccerstreams är en annan, googla.
Direktlänk till spansk stream som ALLTID visar Barca (som livefootballol länkar till), oavsett om de möter Rayo, Madrid eller Huesca: Arenavision.in

Acestream rekommenderas, ju fler användare desto bättre anslutning.
Barcelona Liunil Masse
2016-04-01 17:37
[QUOTE=Bosketts]El Clasico brukar ju alltid vara relativt enkelt att hitta streams till. Det är inte Rayo borta, liksom... [/QUOTE] Problemet är övervbelastningen på streams under El Clasico. Alla laggar som fan.
Barcelona Bosketts
2016-04-01 17:18
Varför allt detta hat på viaplay? Det är väl fantastiskt att de tog in La Liga. Nu behöver man alltså bara betala någon hundralapp för att se alla ligamatcher samt CL. Vad är alternativet, liksom?
Barcelona Bosketts
2016-04-01 17:15
@Erik Satie:

El Clasico brukar ju alltid vara relativt enkelt att hitta streams till. Det är inte Rayo borta, liksom...
Barcelona Lion24
2016-04-01 17:02
Luchos presskonferens började alldeles nyss på länktips.
Barcelona Erik Satie
2016-04-01 16:49
@Santiago Cazorla:

Tänkte mer att de kunde vara schyssta att lägga matchen på en av deras gratiskanaler. Aja, då får man väl leta streams i all oändlighet imorgon...
Barcelona Federer
2016-04-01 16:35
Ancelotti la den.

Ancelotti: "Rakitic is amazing, both physically & mentally. He's very imp for Barça. Kroos is good but hasn't yet reached Rakitic's level"
Barcelona neymar JR
2016-04-01 16:31
Jemenez från atletico är ett riktigt bra alternativ, tveksam till att dom skulle släppa honom dock.
Barcelona Liunil Masse
2016-04-01 16:23
[QUOTE=Andresito]Samtliga hade visserligen kompletterat Piqué, då samtliga är snabba på långa avstånd, precis som Mathieu. Det betyder dock inte att de hade förbättrat backlinjen då de är väldigt benägna att begå misstag, precis som Mathieu. David Luiz hade också kompletterat Piqué utmärkt, hade han varit en uppgradering mot Masche? Ytterst tveksamt. Utesluts Marquinhos och Laporte tror jag att det blir en spelare från La Liga. Det var längesen vi gjorde en Abidal/Yaya-värvning, dvs en mer okänd spelare utanför spanska ligan. Barcelona går nuförtiden endast efter välkända spelare/talanger som: ter Stegen/Halilovic (eftertraktade av Europas största klubbar) Vermaelen/Suárez (välkända namn som inte kräver scoutning) Mathieu/Rakitic/Bravo (från La Liga, enkla att småscouta och kräver inte mycket anpassning till laget). En spelare som Umtiti som inte gör mycket väsen av sig i Lyon kommer Barca aldrig att värva, inte med nuvarande transfertänk. Lägger min önskningsröst på Marquinhos, går inte det så bör man plocka in Musacchio i väntan på att en ny mittbackstalang dyker upp om 1-2 år. [/QUOTE] Förlåt men Musacchio?! Spelaren som är långtidskadad nu och åker på skada efter skada. En till Vermaelen i laget, really? Det är det som är problemet. Det finns såna grymma mittbackar med enorm utvecklingspotential men de spelar ju inte i Arsenal eller PSG så det är inget att ha. Det är så feltänkt alltså. Istället blir det Song, Vermaelen eller Mathieu för överpris. Vart kom Reals Varane ifrån? Jo någon rätt okänd klubb i Ligue 1. Vart kom Atleticos Gimenez ifrån? Danubio i Uruguayanska förstadivisonen för €1M(!). Låter lite för negativ nu men tycker klubben ska kolla på mittbackar i de lite mindre kända klubbarna. Jonathan Tah eller Koulibaly bör man kolla närmre på Istället för spelare som Song.
Barcelona koeman92
2016-04-01 16:18
P@Liunil Masse:

Tänk om det där är ett April-skämt?
2016-04-01 16:12
@Erik Satie:

Tv3/tv6 har väl inte rättigheterna att visa La Liga? Den går på viasat fotboll och viaplay imorgon, för oss som inte har tv3 i HD är det skönt när matcherna inte går där. :P
Barcelona B-Guden
2016-04-01 15:56
kommer man kunna köpa matchen nånstans imorgon ? eller är det isåfall 1 månad man måste köpa på skit viaplay ?
Barcelona Erik Satie
2016-04-01 15:33
Visar de matchen på TV3/TV6 eller har psykopaterna på Viasat matchen på deras äckliga betalkanaler?
Barcelona Andresito
2016-04-01 15:17
[QUOTE=Liunil Masse]Eric Bailly Villarreal Jonathan Tah Leverkusen Umtiti Lyon Koulibaly Napoli (min favorit) Alla fyra är fullt möjliga värvningar, unga och skulle komplettera Piqué utmärkt. Men känner man Barca rätt så försöker man med den enda mittback man känner till (Marquinhos) som är helt omöjlig. [/QUOTE] Samtliga hade visserligen kompletterat Piqué, då samtliga är snabba på långa avstånd, precis som Mathieu. Det betyder dock inte att de hade förbättrat backlinjen då de är väldigt benägna att begå misstag, precis som Mathieu. David Luiz hade också kompletterat Piqué utmärkt, hade han varit en uppgradering mot Masche? Ytterst tveksamt. Utesluts Marquinhos och Laporte tror jag att det blir en spelare från La Liga. Det var längesen vi gjorde en Abidal/Yaya-värvning, dvs en mer okänd spelare utanför spanska ligan. Barcelona går nuförtiden endast efter välkända spelare/talanger som: ter Stegen/Halilovic (eftertraktade av Europas största klubbar) Vermaelen/Suárez (välkända namn som inte kräver scoutning) Mathieu/Rakitic/Bravo (från La Liga, enkla att småscouta och kräver inte mycket anpassning till laget). En spelare som Umtiti som inte gör mycket väsen av sig i Lyon kommer Barca aldrig att värva, inte med nuvarande transfertänk. Lägger min önskningsröst på Marquinhos, går inte det så bör man plocka in Musacchio i väntan på att en ny mittbackstalang dyker upp om 1-2 år.
Barcelona Liunil Masse
2016-04-01 15:08
Ter Stegen, nontransferable - Miguel Rico (MD) Nu kan vi gå vidare.
Barcelona Lion24
2016-04-01 14:19
@Santiago Cazorla:

Fantastiskt video :). Precis det jag menade, kolla första passningen Leo gör. Han väntar in motståndaren för att ta utnyttja ytan han släpper. Hela situationen av Leo och Pedro är fantastiskt. Har stor respekt för det Pedro gav oss. Mycket underskattad det han gjorde för oss.
Barcelona Deulofeu
2016-04-01 13:57
Madrid verkar bli mer och mer säkra på att de lyckas värva Pogba

Anledningar till oro om man nu tycker som jag dvs.

Pogba sponsras av Adidas nytt 10 års kontrakt nyss signat Real sponsras av Adidas

Zidane är tränare hyllar alltid Pogba

Juve vill behålla Morata

Juve vill värva Isco

Släpper Madrid Morata samt Isco får de nästan Pogba för inga pengar alls vilket skulle smärta oerhört!

De blir av med en spelare som inte tillför mycket i Isco och får in en av världens bästa box till box.Även en av de med störst potential i världen tillsammans med Neymar.

Gillar det verkligen inte men visst jag ser inte så mycket plats för Pogba och vi har knappast de pengarna.

Men som ersättare till Iniesta skulle jag gärna se honom för att ha ett riktigt Luis Enrique mittfält med fysik och teknik!

Pogba------------Rakitic

----------Busquets--------

Det vore fantastiskt men jag förstår att vi inte har råd tyvärr.

Vi får istället hoppas på Rafinha,Denis suarez,Halilovic ,Samper samt Alena.

Låter väl inte helt fel det heller?

Snart El classico någon som kan tänka på något annat?
Barcelona Liunil Masse
2016-04-01 13:40
[QUOTE=Diar Shekha]Ingen april skämt. Enligt Di Marzio har City börjat förhandla med Laporte's represanter och Laporte ska ha gett de klartecken. Så där rök ännu en mittback för oss. Visst 50 miljoner euro är jävligt mycket för Laporte då Athletic Bilbao inte förhandlar utan hänvisar alltid till klausuler. Det hade ju inte varit dumt om Barca köpt honom för det är en framtids investering. Så frågan är vem Barca ska köpa nu? Marquinhos är fin men PSG lär aldrig sälja honom. [/QUOTE] Eric Bailly Villarreal Jonathan Tah Leverkusen Umtiti Lyon Koulibaly Napoli (min favorit) Alla fyra är fullt möjliga värvningar, unga och skulle komplettera Piqué utmärkt. Men känner man Barca rätt så försöker man med den enda mittback man känner till (Marquinhos) som är helt omöjlig.
Barcelona Diar Shekha
2016-04-01 13:21
Ingen april skämt.

Enligt Di Marzio har City börjat förhandla med Laporte's represanter och Laporte ska ha gett de klartecken. Så där rök ännu en mittback för oss.

Visst 50 miljoner euro är jävligt mycket för Laporte då Athletic Bilbao inte förhandlar utan hänvisar alltid till klausuler. Det hade ju inte varit dumt om Barca köpt honom för det är en framtids investering.

Så frågan är vem Barca ska köpa nu? Marquinhos är fin men PSG lär aldrig sälja honom.
Barcelona Erik Satie
2016-04-01 13:09
Det blir 50-0 till Barca, kom ihåg var ni såg det först!
Barcelona Gio Style
2016-04-01 10:56
^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^ Svarade igår till dig genom appen, som jag förövrigt testade för första gången, men tyvärr kom inte mitt svar med. Bra jobbat till appskaparen! :S Det var gällandes Correa. Det var verkligen inte meningen att du skulle ta illa upp, jag höll bara med om att fler borde känna till hans kvalitéer och la till lite information gällandes hans hjärtproblem, något som kan vara rätt intressant för de som ej vetat om det. Jag tror inte heller att den andra personen jag citerade riktade det personligen mot dig eller menade det på något taskigt sätt utan han reagerade nog bara som jag på att så många inte verkade ha så bra koll på honom, skrivet med glimten i ögat. Men jag vet inte for sure hur han tänkte, men för min del behöver du inte ta illa upp då det var inget personligt du skrivit, du behöver inte heller försvara dig för den delen då du knappast var ensam om det =) Frid broder!
Barcelona Bosketts
2016-04-01 10:42
@^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^:

Håller förvisso med om att varken Vermaelen eller Bartra håller. Och visst har Mathieu tagit ett par kliv sedan förra säsongen. Men han har fortfarande en lång väg att gå innan jag tycker att han platsar i Barcelona. Mer än en gång har han visat prov på juniormisstag denna säsong. Det är jag noga med att ha överseende för. Misstag sker. I synnerhet i backlinjen.
Men det som stör mig när det gäller Mathieu är hans slöhet i dessa misstag. Det finns liksom ingen glöd i ögonen på honom.
Barcelona Katalano
2016-04-01 09:17
DM1982

Orkar inte ens öppna länken nu när det är 1a april. Litar inte på nåt idag!
Barcelona Andresito
2016-04-01 09:11
Var försiktiga med aprilskämten idag, trust no one.
2016-04-01 07:41
@Lion24:

Det är därför det ofta är så enkelt att väggspela med Leo. Han väntar tills motståndaren går emot honom, släpper bollen till en medspelare och tar sedan snabbt upp en ny position så att han kan få tillbaka bollen och kan efter det slå den avgörande passningen/gå på skott beroende på vart han befinner sig på planen. Här är bara ett exempel av många. Väldigt bra av Pedro också såklart!
Annons: