/spanien/barcelona/forum/22376.aspx/spanien/barcelona/forum/22376.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Keyten
2008-05-06 20:16
Det borde göra det, men inte när rivalen kommer på besök i nästa match!
Barcelona Kallé
2008-05-06 20:12
Keyten,

Borde inte Madrids artiklar handla om just Real Madrid?
Keyten
2008-05-06 20:10
Jo, du har delvis rätt.
Men det här är Barcelonas forum och inte Madrid, därför ska det snackas om Barca tycker jag!
Barcelona Myrran
2008-05-06 20:09
Keyten

O det är inte 90% av dina "kompisar" som tar upp det?
Keyten
2008-05-06 20:02
Jävlar, vad det snackas om mästarna här inne.
Vi har inget att spela för, så troligtvis vinner ni imorgon.

Väl mött.
Barcelona Suñol
2008-05-06 19:56
Rambla: Ja Villa är intressant men som sagt bara om någon av Eto'o eller Henry drar. Annars är jag helt övertygad att Silva är en spelare som skulle kunna utvecklas till en av dom bästa i Barca så kosta vad det kosta vill. Av Sevilla spelarna tror jag endast på att Alves kommer bli aktuell för del nido är ju som Jean-Michel Aulas en jäkla snåljåp och vi har knappast råd att köpa mer än en spelare därifrån. Annars sägs det att Marques blir kvar om vi inte hamnar på direktplats till CL då man inte vågar köra in ett nytt mittbackspar i ett eventuellt cl-kval.
Barcelona Rambla
2008-05-06 19:49
Suñol:

Heh, högmod är väl en av dödssynderna om jag inte minns fel?

Jag hoppas faktiskt på Lucho som andretränare. Är det någon som kan elda upp och piska spelarna ute på träningsplanen så är det Lucho. Önskar man sen värva David Villa är det bara att be asturien Luís Enrique att ta kontakt med Villa så kommer denne ögonaböj till Camp Nou oavsett vad Madrid erbjuder. Nu är jag visserligen inte säker på om Barça verkligen är intresserade av att värva honom, för någon av de andra anfallarna måste ju då garanterat lämna för att lämna plats åt Villa.
Barcelona Suñol
2008-05-06 19:47
Det är väl bara att låta dom hållas dom små liven för några äkta supporter känslor verkar dom ju inte ha. I sin meglomani i att vara störst, bäst och vackrast så blir det bara osympatiskt och framför allt sorgligt.
Barcelona Suñol
2008-05-06 19:43
Rambla: Madrid-redaktionen är skrämmande/skrattretande i sitt högmod och sitt helt ointellektuella självförhärligande.
Det verkar ju bli pep men vem blir andretränare? Någon mer erfaren? eller blir det tandem med Luis Enrique eller tar han över B-laget?
Barcelona Captain Fantastic!
2008-05-06 19:40
Det känns nästan som att Madridistas slår upp någon sorts "Gula sidorna för titlar bland storlag" och väljer det lag som har flest för att börja stödja det. Jag kan inte bry mig mindre om vem som har flest titlar bland dessa lag då det var knappast det som lockade...

Och trevlig text av Freddy Espita...NOT! Vem fan har Camp Nou's publik någonsin behövt applådera från det vta lägret? Vem fan utav deras spelare genom historien har någonsin satt upp prestationer likt det Maradona gjorde 1982 i CdR och det Ronaldinho gjorde 05/06?

Det har aldrig funnits någon att applådera, till skillnad från det han tror..."Har ni någon gång hört Nou Camp-publiken hylla en Real Madrid-spelare? Det är inte som om de inte haft lägen…
"....MY ASS!
Barcelona Kallé
2008-05-06 19:39
Är det bara jag som tycker att real "supportrarna" är riktigt desperata efter en ligatitel? Det är precis som att NU börjar det. Nu ska vi försöka håna och skryta så mycket vi bara kan om våra titlar.

Jaa? Ni kommer aldrig bli så stora som vi var 04/05 och 05/06 och ingen Real Madrid spelare kommer någonsin ha så stor show på Nou Camp som Ronaldinho hade på Bernabeu. Oavsett hur mycket ni hånar och skryter.

Tycker det bevisar hur mycket de led under deras tid med alla "fenomenala stjärnor"...
Barcelona Karlssoooon
2008-05-06 19:39
Usch. Den dagen då Barcelonas redaktion här på svenska fans lägger upp skryt-artiklar och berättar om hur förträffliga och rika vi är så kommer jag sluta besöka denna sida.
Jag avskyr människor som inte bara kan glädjas åt sina egna framgångar utande måste även trycka ner de man har slagit ännu lite till.

Och det jävla tjatet om att bacelona spelarna ska stå och hylla mästarna, vad är det som är så märkvärdigt med det? en självklarhet enligt mig och inget att skriva spaltmetrar om.
Varför kan man inte bara vara glad för det man har och lämna de andra ifred. Nej det många real supportrar gör nu, DET är "glocalnet lågt"
Barcelona Rambla
2008-05-06 19:30
Akram, lika ödmjuk som vanligt? Njut så länge det varar och fortsätt ni med att nästan daligen skryta om era titlar, det kommer en morgondag också. Dessutom kan ni lägga ner ert skrytande om CL-titlar. Ni har 3st och inte 9st som ni helt felaktigt jämt och ständigt påpekar. De andra är Europacup-titlar, visserligen titlar det också men det var på den tiden det var svartvit Tv och de deltagande lagen nästan kunde räknas på en hands fingrar, knappast som under nuvarande CL. Jag skrev grattis till ligaguldet igår, jag får väl göra det igen idag då. GRATTIS till ligan. Så, det var sista gången.

FREDY ESPITIA, vilken låg människa. Hur lågt är det att använda sig av metaforer så som "gloclanet-lågt". Gud så innovativt.
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2008-05-06 19:27
Captain Fantastic!

Haha du hann före mig...

Akram

Grattis till titlarna 2 år irad, ni vann flera matcher än oss därav förtjänar ligan så enkelt är det.

Även om jag tycker de mindre lagen överglängste barca och real denna säsong med finspel, men dagens fotboll är det enbart resultat som räknas..

Jävla capello och hans sätt, haha skämt åt sidan ja ni förtjänar ligan. Kan ni sluta söka bekräftelse här inne nu?

Barcelona Captain Fantastic!
2008-05-06 19:22
Ämne: Statistiken är, hur ....
Ja ja, ni är störst, starkast, snyggast och framför allt RIKAST. Ni har tydligen en stor fascination för rikedom också...

Och Akram, vad är det med denna bekräftelse du hela tiden vill ha från oss? Måste vi intala dig att ni är bra? tror du inte på det själv?

Det är som någon sa för någon dag sedan här inne: Det är endast förlorare/osäkra männsikor som hela tiden strävar efter bekräftelse på sina egenskaper.
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2008-05-06 19:22
Akram

Okej, hur säger man...grattis?

Real Madrid Akram
2008-05-06 19:13
Statistiken är, hur säger man...mördande?

För er som åtminstonde förstår någorlunda spanska i text. Kolla länktipset.

Kanske hade man kunnat tro, att en redaktör för antagonisten, som själv gnällt på irriterande culés, faktiskt skulle ha vett att inse, att det kanske inte är läge att provocera. Kanske kan Akram lära av sin mästare i de egna leden, Kviborg, att man faktiskt kan bete sig med hyfs och respekt när man besöker en förlorare. Akram har i alla fall tid på sig att begrunda sitt misstag. /Redaktionen
Barcelona Milbona
2008-05-06 19:09
Måste vara bland dom mest avslagna clasico matcherna på länge för oss cules, vet en som iaf inte kommer se matchen imorrn totalt ointressant nu...
Barcelona Giovanni17
2008-05-06 19:04
jag har för mig att cannavaro & heinze är avstängda de är dem enda jag bara vet.
Barcelona petersays
2008-05-06 18:41
Har någon sett till Madrids trupp till matchen än? Hittar inget på hemsidan iaf.

Bra om det stämmer att Sylvinho fick förlängt ett år till också. Han gör oftast ett bra jobb och är bra både som inhoppare när det behövs mer ös framåt och som startspelare när man behöver vila Abidal.
Barcelona barcadinho
2008-05-06 18:31
Jaha. Deco är avstängd i alla fall.
Den officiella sidan var inte riktigt uppdaterad alltså.
Innan matchen mot Valencia hade Deco 8 gula kort.
Nu står det plötsligt 10. Konstigt.
Barcelona pooontus
2008-05-06 18:28
lägg ner snacket om Elmander och Källström det är orealistiskt att prata sådanna värvningar. Källström är på tok för långsam och har verkligen inte rosat marknaden i frankrike i år, då har han ju inte heller något att hämta i la liga? och angående Elmander, vi i Sverige överskattar honom och det de grövsta, killen har gjort 11mål i en sämre liga det är alltså knappt kuyt klass;)och handen på hjärtat han har bara gjort två bra insatser i landslaget, spanien hemma och en halvlek borta mot danmark. han påminner också en hel del om den gode Ekström som spelare och det visade ju sig vara ett felbeslut redan då att värva en sådan spelare..

Nej om vi ska prata realistiska värvningar så smakar nog Guiza, garay, alves betydligt mer mumma. Spelare som har visat klass men samtidigt har hungern att vinna dem stora titlarna. sedan tillkommer thiago underifrån som kommer få tid på sig att spela in sig som ny deco, och Gai assulin kanske tar vara på chanserna bättre en den självgode dos santos. För att spetsa till truppen ytterligare borde Laporta bjuda på ett inköp av brassen Kerlon, borde inte bli särskilt dyrt och vem vet kanske har man där en ny bjudare som tids nog kan ta över efter ronnie(som självklart borde vara kvar, nytändning efter att etoo fått gå och pep tar över?)
NickName
2008-05-06 18:21
Ämne: hur fan ska vi spel....
Hur: Via marken

:)
Barcelona FCB10
2008-05-06 18:18
Bojan.Messi.Etoo

Tyst ree. Lugna ner dig, vi kommer inte förlora, det är jag övertygad om!
Barcelona Bojan.Messi.Etoo
2008-05-06 18:18
och en sak till ni som tycker ronaldinho ska lämna eller snackar massa skit om honom stick :S han har gjort allt för barca han är ingen svikare han älskar klubben det e bara att reijkard låter inte han spela leve Ronaldinho du är bäst gemför med allt och alla.
Barcelona Bojan.Messi.Etoo
2008-05-06 18:14
hur fan ska vi spela imorgon utan våra spelare kaus asså jag dampar :S jävla etoo tar sitt ett f....... billigt kort och deco i....... :S:S:S:S jävlöa skit hur kommer vi spela im tror ni???????????

förlåt men jag dampar
Barcelona Tompa
2008-05-06 17:38
Inget ont om Johan Elmander men en man för Barcelona? Nej, knappast - inte ens som back-up för Etóo. Elmander är en mycket duktig spelare men för Barca håller han inte.
Barcelona Ronaldiinho
2008-05-06 17:20
Här har ni truppen till imorn:

Valdés, Pinto, Zambrotta, Oleguer, Thuram, Márquez, Puyol, Abidal, Sylvinho, Touré Yaya, Edmílson, Xavi, Gudjohnsen, Bojan, Ezquerro, Giovani, Henry and Messi.

Skönt att Toure är tillbaks.
Barcelona Criff
2008-05-06 17:13
Säg vad ni vill om Elmander, men att jämföra honom med Henrik Larsson är bara skamligt.

Elmander är högst medioker.

Larsson är en utav världens smartaste strikers. Han har öst in mål överallt och alltid.
Barcelona Kimmpa_fcb
2008-05-06 17:10
Salcini

Där menar jag att han skulle passa perfekt som en inhoppare som kan ändra matchbilden, för han är en helt annan typ av spelare, han har tyngd i sin kropp som t.ex. Eto'o inte har.
Men jag tror inte att han skulle räcka till som startspelare.

Källström har ett bra skott ja, men det finns så många andra där ute som är bättre än honom och som mer än gärna säkert skulle tacka ja till spel för Barcelona.
Annons: