/spanien/barcelona/forum/22345.aspx/spanien/barcelona/forum/22345.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Gaucho_10
2008-04-27 16:25
Håller med Legend11, ronaldinho var en gud bland män en gång i tiden, nu har han bara lämnat ett hål som varken bojan, iniesta, henry eller någon annan kan fylla

Jag tycker inte att nyckeln till framgång är att man säljer 9-10 spelare, och tar bort rijkaard, utan att man behöver ändra på taktiken, 4-3-3 funkar inte längre, vi är så förutsägbara

4-4-2 skulle funka utmärkt, silva och messi på var sin kant,
eto'o och henry centralt som anfallare, Xavi/iniesta och toure på mittfältet, det skulle passa
Barcelona Legenden11
2008-04-27 15:48
vi ska vara glada om vi behåller 4e platsen om vi fortsätter så, jag visste att den här trupp spelar gatufotboll. jag undrar var har vi proffs mentalitet, även om våra spelare e inte motiverade att vinna la liga.

innebärde det att vi inte ska spela bra fotboll överhuvudtaget i la liga, tack vare ronaldinho som tar enormt ansvar för vårt misslyckande. han förtjänar inte ett skit av lönen han fick under sista perioder.

e våra spelare blinda egentligen?
hur ska de spela mot real?
hur motiverade ska de vara mot real?
hur motiverade ska de vara på old trafford?
eller hur motiverade ska de vara på cl finalen?
syns det att de vill spela fotboll på träningen?

om jag var rijkard så skulle mitt huvud få hjärnblödning, jag sa det förlänge sen att 9-10 spelare bode få sparken.

edmilson: långa skador, seg på plan och tappat
ezquerro: platsar absolut inte
gudjohnsen: håller inte samma nivå
oleguer: samma gäller honom
thuram: seg på plan och presterar inte enligt måttet
deco: han e grym men tappat en hel del
ronaldinho: tappat och förtjänar inte stanna kvar
zambrotta: tappat och presterar inte till måttet som alves gör, känns inte heller han brinner för laget

jag tycker och håller mig fast för det att ledningen borde ge rijkard en ny chans, men man kan kräva honom att göra bättre jobb. truppen ska vara bättre fysik tränade, och mer disiplinerade inne på plan och utanför.

jag skiter i också nästa säsong hur mycket motiverade de kommer vara, de ska spela fotboll och göra mål samt vinna 90% av sina matcher. det ska vara så svart eller vit, antingen skaffar man ett lag som vinner eller lägga ner allt.

EXEMpelvis
antingen åker man till skolan för att plugga och skaffa bra betyg, eller stanna hemma och inte lura sig själv

så tycker jag
Barcelona Hoshiar
2008-04-27 15:40
Wenger:

Jag pratade med honom för inte så längesedan. Han tittar på alla Arsenals matcher och jag försöker titta så ofta som jag kan på Barcelona eftersom jag är intresserad av att se hur det går för honom.

- Jag upplever att han fortfarande är en världsspelare och han kommer med tiden att bevisa att han är en av Barcelonas bästa, avslutade Wenger

Hoppas på den sista meningen.
Barcelona PILMÀ
2008-04-27 15:13
Mourinho? tycker jag inte rätt tränare för vår Cantarenos om man ska vara ärlig.
Jag säger detta på grund av att vi brukar producera våra spelare oftast.
Jag hatar inte Mourinho men tänker först och främst på vår Talanger.
Ge er kommentar om vad ni tycker om detta.
Barcelona Kimmpa_fcb
2008-04-27 14:37
Alltså ni som vill ha in spelare som: Alves, Benzema och Diego, sedan någon annan som även ville ha in D.Milito och Garay, tror du verkligen vi skulle ha råd med alla dessa spelare?

Tänk om, Tänk rätt.
Barcelona A.Gaudi
2008-04-27 14:30
jag vill ju ha Mourinho med Guardiola/enrique på bänken. Det är inte som det var för 5 år sedan, när rijkaard tog över, att vi hade en medioker trupp och så vidare. nu har vi ju världens på papperet bästa trupp och det vi behöver är en tränare att få igång dem. så jag vill hellre ha en erkänt grym tränare än att göra en chansning. På den tiden behövde vi göra en rejäl chansning då allting gick spikrakt neråt.

Gief Mourinho/lippi.
Barcelona FCB-messi
2008-04-27 14:16
Nemanja Vidic och Rooney kan missa matchen mot oos på tisag.
Barcelona FCB-messi
2008-04-27 14:10
"Board member leaked Guardiola preference"
Barcelona Rambla
2008-04-27 14:10
Milan har ekonomiska problem så de har inte mer pengar att erbjuda. Jag tror att ledningen i Barça skrattar åt dem. Det är därför Milan värvar budgetspelare eller sådana som värvas utan kostnad pga att deras kontrakt gått ut.
Barcelona A.Gaudi
2008-04-27 13:42
Milan vill bara ge 150 miljoner för Ronaldinho. Tycker det är VÄLDIGT snålt av dem. ett erbjudande vi ALDRIG bör gå med på. Liksom killen säljer ju in hela den summan i PR på nolltid.
Barcelona Caio
2008-04-27 13:31
Det blir ingen nöd på Rijkaard heller om han går(han måste...;). Han är poppis i Milan där han har spelat.
Han kanske, kanske, kan ta med dit Ronaldinho också.
Barcelona Hoshiar
2008-04-27 13:31
Barcelona Montjuïc (D.E.P. PUERTA)
2008-04-27 13:19
Efter att nu sett målen så är det absolut inte Pintos fel. Klart att han kunde gjort mer av de situationerna men det är så mycket mer försvarets fel. Bedrövligt försvarsspel.
Barcelona A.Gaudi
2008-04-27 13:17
mourinho är fortfarande Het för barca. och jag skulle älska honom här. han dissade oss rejält vid CL men han dissar alltid alla. roligaste coachen nånsin och the Special club skulle blivit färgrikare med The Special One.

Riktigt spännande att se vad han skulle göra med truppen. han har ju magic fingers iaf.
Barcelona Caio
2008-04-27 13:06
Montjuïc (D.E.P. PUERTA)//

Även om verkan du eller jag har något att säga till om Rijkaards varande eller inte varande i klubben som tränare, är jag säker på att han inte kommer att stanna en säsong till.
Han har gjort sitt i Barcelona. Det borde både han och ledningen ha klart för sig.

Det är mycket möjligt att han tar hem dock en titel i CL. Men han kommer nog inte att stanna en säsong till. Fansen har fått nog. En säsong till i Barcelona skulle innebär att man tappar viktiga nyckelspelare.

Klubben behöver en nytändning både i form av en del nya spelare i vissa positioner och en ny tränare.
Vi kanske till och med ser Ronnie nytänd i Barcelona under en ny tränare i nästa säsong. Inte alls omöjligt.
Barcelona Dizzy
2008-04-27 13:03
Tycker ni inte borde skylla på Pinto. Han fick chansen nu och stå i mål. Kom igen han har inte spelat på skit länge. Han har varit med på Barcelonas träningar bara. Första gången han står för Barca. Han var inte i form. Han var helt enkelt rostig. Ge han en chans.

Tycker Barca borde visa mer igår. Vi har på planen Toure Giovanni Bojan Henry! Visa att ni spelar för Barcelonas klubb märke. Ge 100&. Vi har mycket bättre spelare än Depor.

Sorligt att se Barca spela igår.
Barcelona fcs
2008-04-27 13:02
Det är lättare att nämna spelare som har varit bra under pågående säsongen än dem som har inte hållit måttet.

Av de "gamla" spelare, Puyol, Xavi, Iniesta, Eto'o, Messi får klart godkänd.

Abidal visades som bästa värvning.

Krkic också får klart godkänd.

Milito är OK men skulle inte skada om han var mer teknisk.

När det gäller Yaya Toure, vi kunde välja bättre (jag vet att det är inte många som håller med mig). Han är lite långsam för min smak. Sissoko skulle vara bätre val.

I slutet av föra säsongen var jag emot Hanry värvning och emot forsatt fortroende for Rijkaard. Där hade jag inte mycket fel.

Det finns olika anledningar varför dem andra har inte varit bra, men tränare har största ansvar.
Barcelona Ronaldiinho
2008-04-27 12:52
Montjuïc (D.E.P. PUERTA)

Okej tackar.
2008-04-27 12:48
Ronaldiinho

"Du andas utan att tänka. Jag tänker bara på att andas."
2008-04-27 12:46
Satt och tänkte på Barca när jag åt frukost imorse, såg inte matchen då jag skulle se en väns spelning. Inte förrän när pappa kom in i köket fick jag reda på att Barca hade förlorat.
2-0 borta mot Depor. Och ännu en förlust i ligan, det är så man inte längre blir förvånad,tvärtom blir man förvånad om de vinner.
Hörde vad pappa hade att säga om dagens Barca, Rijkaard borde gå samma väg som Koeman, Pinto gör bort sig, de vilar stjärnorna inför CL (vilket han tyckte var svagt av ett lag som borde hålla en hel säsong).
Jag måste säga att jag börjar luta åt att Rijkaard bör sparkas direkt efter semifinalen mot Man Utd nästa vecka. Även om Barca går vidare bör han sparkas fast då efter en final.
Om han är kvar nästa säsong så kommer jag satsa alla mina pengar på att Real Mierda vinner ligan för tredje året i följd.
Jag är oerhört tacksam för de titlar Rijkaard varit med om att ta hem till Barcelona, jag säger "varit med om att ta hem" och inte "Rijkaard tagit hem" för det är verkligen inte bara hans förtjänst. Utan att ha insyn i Barcelona så tror jag nog att Henk Ten Cate var den som bidrog mest av de två.
Förresten, Ten Cate, går från Barca för att bli huvudtränare, blir det och sedan blir han assisterande tränare igen, i vidirga Chelsea.
Om han kom tillbaka skulle Rijkaard gärna få vara kvar men nu blir det nog inte så så jag skulle vilja tacka för en fin tid men hej då Frank.

Pinto får stå och gör, enlig gubben, bort sig totalt vid målen. Har som sagt inte sett matchen så jag utgår från det han säger. Om det nu är så att han gjorde bort sig så är det återigen Rijkaards fel, här kommer en riktigt bra målvakt in som back-up till ettan Valdes. När han kom så tyckte jag först synd om Jorquera men sedan så insåg jag att vi har två riktigt bra målvakter, äntligen! Såg fram mot att få se Pinto stå i Copa del Rey men blev så otroligt besviken varenda jäkla gång. Och blev det bättre utan honom? Nej, vi vann inte. Och vinner inte Barca CdR så spelar det ingen roll om vi åker ut i första omgången eller i semifinal eller ens en final, så kräsen är jag. Och ja jag har rätt att vara så kräsen.

En match mot Depor i ligan och Rijkaard ställer upp med ett mindre slagkraftigt lag. Jag förstår att vi ska spela en viktig match mot Man Utd på tisdag men ja, är vi itne bättre än Depor för det?
Jag vet inte riktigt hur jag ska förklara mina känslor här angående uttagningen av gårdagens lag. Jag förstår att man ska vila spelare inför en otroligt viktig match men ändå. Tycker synd om de som åker till bortamatcherna och ser sitt lag förlora, om det nu var några som åkte till gårdagens bortamatch.

Förlåt att det blev ett så långt inlägg.
Barcelona Ronaldiinho
2008-04-27 12:43
Kan någon översätta vad som står på deras tröjjor?
Real Madrid Kalle88
2008-04-27 11:55
hoppas vi slår sönder man u!!!!!!!!!!!!!!
Barcelona bearlakeyours86
2008-04-27 11:09
Jag vill se
IN - D.Alves, K.Benzema,Diego,E.Garay,D.Milito
UT - L.Thuram,Edmilson,S.Ezquerro,Deco, E.Gudjohnsen,Oleguer
Bubblare:Behåll Ronaldinho
Barcelona FCB-messi
2008-04-27 11:01
Barca b vann igår med 3-2 över MASNOU
Barcelona FCB-messi
2008-04-27 10:51
De här ska väck tycker jag.
Thuram, edmilson, ezquerro, zambrotta, ronnie, deco tycker jag ska ut och in med spelare som alves, benzema och diego.
Barcelona FC-Barcelona
2008-04-27 09:57
Dem här måste bara väck efter Somaren,

Thuram, Oleguer, Gudjohnsen, Edmilson, Ezquerro, Dos santos LÅN, känns inte som han utvecklas om man ser på bojan,
sen deco vill jag ha kvar 1 år till samma gäller med Zambrotta för va ärlig nu killen har varit sjukt grym dem sissta matcherna, Ronaldinho går NOW WHERE!! sen vilka som komer de får vi väll se i slutet av Maj antar jag
Barcelona RONALDINHOO!!!!
2008-04-27 09:36
Test
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2008-04-27 03:43
MADRID 1902

Ehh bra så länge ni var med?
Ingen av spanska lagen har varit "bra", sevilla,barca,madrid har inte alls kommit upp i normal standard.

I cl måste man ha lite tur och det hade inte sevilla och madrid, men att säga att ni var bra är att ljuga för sig själv. Och hur låg är dina krav igentligen?

I eng och ital räcker det med att vinna så spelar man bra, spanska lag ska spela fint och vinna och så har det alltid varit och så kommer det alltid att förbli.

Ni förtjänar ligan för att ni varit de mest stabila laget, men jag tycker övrigt att spanska ligan tappat.

Nu menar jag inte att ligan tappat för just madrid vunnit den 2 gånger, utan att storlagen i spanska ligan har inte riktigt presterat och kommit upp i den standard man är vana att se.

Aja nog om detta, nästa år ska spanska lagen ta cl med häpnad och visa vilken liga som är bäst...

Godnight fotboll fans
Barcelona Störst, bäst, Barca
2008-04-27 02:54
Gudjohnsen
Ezquerro
Oleguer
Deco
Edmilson
Pinto
Thuram

Bye.
Barcelona A.Gaudi
2008-04-27 02:03
Vi har gått till Semi. Ligger ganska bra till. jag tycker nog vi gjort bra ifrån oss. grymt bra sett till våran formsvacka.

vi vann inte vackert mot Schalke men vi gick vidare.
Annons: