/spanien/barcelona/forum/223.aspx/spanien/barcelona/forum/223.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Erik Satie
2018-08-19 17:52
Tur vi inte köpte Eric Bailly när det begav sig. Usel.
Barcelona || #5 sergiobusquets
2018-08-19 17:48
Iniesta 70 Coutinho och Dembele hindrar dock inte vår talanger som Puig, Miranda och Alena. Det gör valverde Vi hade utan problem kunnat ställa upp med följande och fått sett bra fotboll. Rafinha busquets Roberto Dembele Messi coutinho Vi sålde Digne och tänkte äntligen kommer en talang som Miranda lyftas upp direkt och få speltid. Svaret? Vi hade ingen back up till Alba på bänken, killen fick inte ens sitta på bänken....
Postat via SvenskaFans-appen
2018-08-19 17:44
Den här fred är ju brutalt dålig
2018-08-19 17:43
Straff Brighton
Barcelona Vítor Borba Ferreira
2018-08-19 17:31
Fan va synd om United fansen. Vilken usel äcklig tränare de har, vilka spelare han har men vilken fotboll han förespråkar. Sidled och hemåtpassningar bara. Aja man får nöja sig med Valverde hade kunnat vara värre
Barcelona FBKröjjf
2018-08-19 16:50
Iniesta70 alias Kapten Roberto

Nu kan även jag börja använda mig av termer som träffsäkert, med utropstecken därtill!
Iniesta70 alias Kapten Roberto
2018-08-19 16:45
#5 sergiobusquets Foden..? Vem har tid och tålamod med att slussa in en egenodlad talang i dagens fotbolksklimat?? Ingen. Om man inte råkar snubbla över en "Messi". Det en youngster behöver som mest är förtroende och minuter på plan. That's it. Och talang såklart:) Ta bara vårt kära Barca som exempel. Inte en jäkel som slussats in på en evighet. Ändå så slår vi oss på bröstet som mest bl.a. tack vare La Masia,, ja du vet, "Mes que un club" och lite annat hyckleri. Men, nu för tiden så är ursäkten att La Masia inte levererar. Skit snack, enligt mig. La Masia lever och sprattlar, det är "vi" som varken har tålamod eller intresse av att ta tillvara på dessa unga dribblers. Ja, ta bara Roberto som exempel. Han fick 45 minuter på mittfältet. 45 minuter!!! Haha..sen så skickades han tillbaks till högerbacken. Och den stora förloraren i det långa loppet blev..Semedo och den stora vinnaren blev...Rakitic. Alaves hemma, helt utan ett press-spel får ju upp Rakitics statistik till det positiva för Kroaten. Tänk om vår egen Rafinha hade fått startat istället bredvid Roberto och framför Busken!?! Spännande va? Ett egenodlat mittfält med en hemvändande Rafinha som glidit in genom bakdörren för femtioelfte gången. En riktig poänglirare dessutom. Men hur sexigt är det att ha han som poster-boy, när folk skriker efter Coutinho som en räddare i nöden. Eller hur ska våra talanger som Puig, Alena eller Miranda kunna sno speltid när vi nu förtiden handlar in en talang som Dembele som huserar i startelvan för en kostnad av ett tusen fyrahundra miljoner kronor!!! Och en hyfsad lön på det. Jaja..han skall ges tid. Jaja..ta det lungt med grabben..han är ju bara 21. Jaja..han kommer att blomstra, låt han misslyckats han har ju potential...eller hur? Så låter det när en supertalang handlas in för över miljarden. Rafinha fick inte ens en minut, trots en jävulsk försäsong. Roberto skickades tillbaka till högerbacken efter 45 minuter, och folk sågade hans mittfältsspel ditekt. Puig och Miranda sändes till en vänskapsmatch med B-laget medans A-laget premlär lirade på Camp Nou. Alena? Förhoppningsvis så ser han till att De la Pena och Puyol letar fram en bra klubb att lira i. För i Barca så är hans dagar räknade. Om ni tycker att jag går för hårt åt Dembele så glöm inte att grabben strejkade för att hamna här. Ja, i Barca. För ett sanslöst pris och en sanslös lön. Då jävlar ska väl kraven vara därefter..eller hur? Tja, fråga bara Alena. Han fick ju en halvlek mot Espanyol på bortaplan i cupen...på fel position...sen dess så har han inte satt sin fot i A-laget. Och kommer med största sannolikhet inte göra en minut till. Precis som Puig och Miranda...när allvaret börjar så tittar man över huvudet på de egenodlade. Rafinha lär också ha en till-salu skylt runt halsen.... Integritet och mes que un club..?? Nää, själv sväljar jag inte allt ledningen serverar...ett hyfsat fönster och allt är glömt..? Nope..
Barcelona ElRaval
2018-08-19 16:23
[QUOTE=Blaugrana91]Jag vill minnas att många gnällde på Peps fotboll sista säsongen. Att vi spelade fantasilöst och saknade helt en plan B. [/QUOTE] Det gjorde vi väl? Peps fotboll hade nått vägen ände hos oss. åtminstonr just där och då. i dagsläget hade jag gärna sett honom hos oss igen, men just då ville jag ha något annat.
Barcelona S.Eto'o
2018-08-19 16:17
@ || #5 sergiobusquets:

Sjukt att foden som är född 2000 har på bara denna match spelat mer liga fotboll än alla våra B-lags spelare har gjort tillsammans under Valverde.
2018-08-19 16:14
Trodde pl var en stark liga pga såna här resultat brukar inte uppstå....
2018-08-19 16:12
Likt förbannad byter han in honom direkt
Barcelona FBKröjjf
2018-08-19 16:11
@Bollinnehavet:

Något av det bästa jag läst här inne på länge! Mycket insiktsfullt! I mean It, too.

2018-08-19 16:08
Foden verkar dock inte få någon speltid, lite svagt av pep där. Även han har ju slutat med slussa in talanger i matcher. I Bayern gjorde han det bara pga mängden skador truppen fick och city har väl foden fått spela några minuter. Foden är ju samma klass som Puig!
Barcelona MrKnowledge
2018-08-19 16:04
Jag tyckte vi spela bra igår men tydligen måste pep stå vid bänken för att de ska vara fin fotboll...
2018-08-19 16:02
Blaugrana91 Inget argument utan ett antagande från det tomma intet. Ledningen ska ha all eloge förr årets fönster då dom har gjort briljant och börjat agerat lite annorlunda nu åtminstone. Men inte ens du kan vara nöjd med valverde? Du kan ju inte bli underhållen av hans fotboll som går ut på att passa bollen till Messi.
Barcelona Blaugrana91
2018-08-19 15:50
[QUOTE=|| #5 sergiobusquets]Antar att du var en av dom?:) [/QUOTE] Du tycks inte ha några argument som styrker det... Men hur som helst, jag kan säga att jag är och har alltid varit ett stort fan av Peps fotboll och vi spelade fantastiskt under han tid i Barca. Samtidigt var det tillfällen där vi var sönderlästa och saknade helt en plan b. Så allt var inte perfekt då heller, men som sagt jag kommer alltid att njuta av Peps fotboll! Men dags att inse att Pep valde att gå vidare och det behöver Barca också göra.
Barcelona tribente_magico
2018-08-19 15:47
Messssssssixavi. Du har en del rätt i det du säger men samtidigt en del fel. Faktum är att city har fler sevärda spelare och en tränare förespråkar offensivare fotboll än våran och därmed spelar en mer publikfriande fotboll.
Barcelona messiooooxavii
2018-08-19 15:37
[QUOTE=tribente_magico]City spelar en otrolig fotboll, City spelar den fotboll som man vill att Barcelona ska spela. [/QUOTE] Peps fotboll har inte vunnit honom cl sedan han var i Barca. plus Engelska ligan är fan värre än holländska nu för tiden.
Barcelona LeoMessi
2018-08-19 15:37
Blaugrana91 Jag var faktiskt en av dom som gnällde på peps fotboll sista säsongen. Det var väldigt många sidledspassningar och ingen Plan B. Dock så klagade ju ingen när vi spelade som city gör nu. Sen var det även många som gnällde på Xavi också, och kallade honom för sidleds-Danne.
2018-08-19 15:36
Helt okej mål av silva
Barcelona tribente_magico
2018-08-19 15:34
City spelar en otrolig fotboll, City spelar den fotboll som man vill att Barcelona ska spela.
Barcelona Blaugrana91
2018-08-19 15:17
[QUOTE=|| #5 sergiobusquets]Antar att du var en av dom?:) [/QUOTE] Och det grundar du på?
2018-08-19 15:16
Antar att du var en av dom?:)
Barcelona Blaugrana91
2018-08-19 15:15
Jag vill minnas att många gnällde på Peps fotboll sista säsongen. Att vi spelade fantasilöst och saknade helt en plan B.
2018-08-19 15:13
09triplete Den filosofin lämnade vi bakom oss med lucho och med värvningarna som gjordes. I år har vi värvat riktigt bra, men fortfarande en tränaren som bara vill ha resultat. Frågar vi valverde så vinner han med 1-0 alla matcher i ligan, inget fel med det i ett lag som atletico men absolut inte i Barcelona.
Barcelona 09Triplete15
2018-08-19 15:12
Blaugrana91

Jo men skillnaden är att vi inte är City fans. Vi diskuterar fotboll allmänt och drömmer oss tillbaka till tiderna med Pep som tränare.
Barcelona LeoMessi
2018-08-19 15:12
Blaugrana91 Det har real Madrid också men ändå diskuterar man om dom. Det här är ett fotbollsforum och det är inte helt galet att man diskuterar konkurrenter. Speciellt ett lag som City då man kanske möter dom i CL längre fram.
Barcelona 09Triplete15
2018-08-19 15:10
|| #5 sergiobusquets

Du förstår vad jag menar. 4-3-3, bollinnehav. Barcelona som klubb och Pep följer samma fotbollsfilosofi men ändå spelar City så mycket bättre och roligare fotboll. Är Valverde trots allt roten till problemet?
Barcelona Blaugrana91
2018-08-19 15:10
Visst har väl Manchester City ett eget forum?
Barcelona MessiyoyO 10
2018-08-19 15:08
När City anfaller så gör dem det med fart, rörelse och kraft. Sen har de ju Aguero och Jesus framåt som är i rörelse hela tiden. Vi har Suarez som misslyckas med i princip allt.
Annons: