/spanien/barcelona/forum/22144.aspx/spanien/barcelona/forum/22144.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Ciao-V
2008-07-02 21:41
Härlig att Alves är antligen klar. Han kommer att bli otrolig värdefull spelare för klubben inom de kommande åren.

ElDuroDeFCB:
Att döma av det lilla man har läst om Hernanes, så säger många att han är den nya Kaka. Varför inte då slå till nu när man kan få honom på 15-18 miljoner?

Måste säga att jag hoppas ändå att man köper en striker som kan komplettera Henry och Bojan. Adebayor är liksom C. Ronaldo, ett ego, som bara utefter attt höja sin veckolön.
Barcelona Barca o Mort!
2008-07-02 21:31
Alla här snackar om att vi behöver en man framför Keita/Touré, men är det inte så att Pep spelar Keita på som VM? Så sade han iaf efter köpet har jag för mig.
Då blir det antagligen ett 4 eller 5 manna mittfält. Skulle själv tro på 4manna då vi inte har så många mittfältare.

Kanske han spelar Messi som högerytter?
Barcelona ElDuroDeFCB
2008-07-02 21:31
Ämne: Bästa silly season p....
Cheno

Tycker inte du att vi saknar lite folk på mitten och på vänster flanken-0??
Barcelona ElDuroDeFCB
2008-07-02 21:23
Fan va skönt att ännu en spelare är presenterat med en barca tröja på sig (Alves)...men vi sankar en playmaker i mitten nu när Deco är gone....och personligen hoppas jag på Hernanes fr Sao Paulo...killen är framtiden i den brasilianska landslaget och vi kan köpa honom innan han blir riktigt stor, ungefär som Milan gjorde med Kaka...Om Etoo lämnar så behöver vi med all sannolikhet en ny Forward och jag hoppas jag vet ärligt talat inte vem vi kan köpa...
Barcelona Cheno
2008-07-02 21:20
Bästa silly season på flera säsonger. Enda som saknas i mina ögon är ytterligare en striker av etó-typ o möjligen en riktig bra backup för valdes. Alves o Messi på räder smakar mumma!
Barcelona barcadinho
2008-07-02 21:17
Ibland har man en känsla för något som man verkligen tror på, men sen blir det inte så.

Jag hade en stark känsla av att om Deco kommer flytta till Chelsea så skulle vi få nån spelare av de. Nu är Deco klar men inget från London till Barcelona.
De har ju ett överflöd i mittfältet nu.
Jag undrar om Deco kommer att fungera med Lampard och Ballack (skit samma egentligen nu).

Submarino Amarillo/
Vi köpte fyre nya spelare men fyra stycken har lämnat.
Barcelona Ravo
2008-07-02 21:12
Ämne: Barca nya tröjor? nå....
Gå bara in på den officiella hemsidan och gå till shoppen så kommer du kunna se tröjorna
Barcelona Rambla
2008-07-02 20:49
Submarino Amarillo:

Barça har inte köpt ihop ett världslag över 1-2 säsonger. Vad förväntar du dig när nyckelspelare som Deco, Eto'o och Ronaldinho ska lämna? Att klubben ska ta upp juniorspelare och fylla luckorna?

Du vet, alla kan inte få sina splare gratis som din gula ubåt, vissa får betala för det.
Barcelona PILMÀ (Blaugrana en mi corazón)
2008-07-02 20:19
Fy vad tröjan passar honom, borde han inte ha tagit på sig för länge sen. Länken.
Real Madrid aRnEsBH
2008-07-02 20:04
Grattis till alla Förvärv, Vi e alltid lika sega när det gäller d :S
Mr lembit
2008-07-02 20:04
Barca nya tröjor? nån som har länk?
Barcelona Viva Barcelona
2008-07-02 19:59
Dani Alves e klar nu :D Fan vad härligt, ska bli kul o se honom spela för oss, det kommer bli farligt med Messi/alves på högerkanten.
Barcelona Dizzy
2008-07-02 19:55
Mot Nya Tider

Hernandes kommer komma tror jag och en anfallare.
Gattuso #8
2008-07-02 19:53
Grattis till alves
Villarreal Submarino Amarillo
2008-07-02 19:52
Köpa köpa köpa köpa... Barca sneglar på Chelsea-modellen, de gick ju till CL-final också. Lycka till!
Barcelona Mot Nya Tider
2008-07-02 19:47
Txiki pratar om att det är ännu två spelare som är på väg in, men vilka spelare tror ni det handlar om egentligen?
Barcelona A.Gaudi
2008-07-02 19:36
"hans värde sägs nu vara 1.5 miljarder". lol aftonbladet verkar inte kunna skilja på det där med utköpsklausuler och "egentligt värde". Xavi är bra men inte "1.5 miljarder" bra. :)

för övrigt kommer Xavi/puyol aldrig lämna klubben så länge inte klubbledningen själva vill det. dom är klubbens hjärta och båda känner att det inte finns något bättre för dem, än vad de redan har.
Barcelona BlueRed
2008-07-02 18:52
LÄNK*

Läs längst ner där det står om Xavi.. haha.. Chelsea.
Barcelona Gaucho_10
2008-07-02 18:48
Menade bara att det är ingen ide att snacka om ryktet, det är bara skitsnack, that's all
Barcelona Vampíro
2008-07-02 18:35
Tompa:

Jag tycker att Xavi var som bäst när Spanien gick tillbaka till 4-5-1 uppställningen. Han fick en friare och offensivare roll och det var då han kom i löppningar mot straffområdet och han slog mer avgörande passningarna. Den senaste säsongen var han mer defensiv och jag tror det var pga att Deco var borta så mycket. Men nu när Keita har värvats in så hoppas jag att Xavi kan få spela högre upp i banan för det är då han är som bäst.

Tillsist skönt att Dani Alves blev klar.
Barcelona Rambla
2008-07-02 18:03
Ämne: Ang. det med att Xav....
Jag förstår inte varför du överdriver det hela. Ingen har väl påstått att Xavi ska till Inter? Det enda som kommit fram är att någon websida skriver att Inter och några andra klubbar kan vara intresserade av Xavi. Det behöver inte ens vara sant.

Det är väl ändå en väsentligt skillnad mot att Xavi ska till Inter?
Barcelona Gaucho_10
2008-07-02 18:01
Ang. det med att Xavi ska till Inter...det är inte ens värt att snacka om det, han ska ingenstans, han har sagt minst 100 ggr om hur han trivs i Barca, jag tror att han kommer att sluta i Barca
Barcelona Tompa
2008-07-02 17:37
Vad gäller Xavi ryktet tror jag att sannolikheten för att han spelar i Inter, eller någon annan utländsk klubb är obefintlig. Hoppas bara han kan visa upp samma spel i Barca kommande säsong som han gjorde i EM.

Och så Adebayor, jag hoppas verklgen Barca inte köper honom, Milan får gärna "ta honom" i stället.
Barcelona Lujàn
2008-07-02 17:27
Ett videoklipp från Alves presentation.
Barcelona MESSI_CE_Iniesta_V.Valdes
2008-07-02 17:07
Barcelona förnekar att Valiente ska lämna(Länk). förhoppningsvis kanske han får vara med på försäsongen då!
Barcelona Exclusive
2008-07-02 16:57
Jag tror att Henry kommer te sig mycket bättre den kommande säsongen. Han hade ju världens förväntningar på sig när han kom. Är det bara jag som har den feelingen eller?
Barcelona AureKinnunen
2008-07-02 16:15
Vart kan man ladda ner Friends of Ronaldinho' and 'Friends of Messi nån som vet ?
Barcelona Dizzy
2008-07-02 16:13
Rambla

Japp känns hur skönt som helst! Har alltid trott han ska lämna för ett Engelskt lag. Men han valde bästa klubben bättre kan det inte bli.

Visca Barca!
Barcelona Rambla
2008-07-02 16:07
Dizzy:

Nu kan du äntligen andas ut. Han är vår. ;)
Barcelona Dizzy
2008-07-02 16:05
Kolla in bilden:D
Annons: