/spanien/barcelona/forum/22125.aspx/spanien/barcelona/forum/22125.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona luis Enrique 21
2008-06-21 23:44
Ämne: Rambla

Jag tror i....
Men visst hade det varit harligt om ledningen kunde inse sitt misstag och gora sig av med henry stallet for etoo. Ut med ledningen!!!!!
Barcelona SaM__-
2008-06-21 23:44
Ämne: lagkapten:

För at....
Rambla/

Samtidigt av det jag såg av Arshavin i Zenit, och även i EM för den delen, så har jag uppfattat han med en spelare med otrolig arbetskapacitet. Han jobbar, sliter och sätter press på motståndarna hela tiden. Så tror att din teori om att Messi/ Arshavin skulle få en dålig defensiv balans inte är så självklart. Men som du skriver här nedanför så tror jag inte heller pep kommer ta över Riijkaards idéer helt. Han har nog sina egna han med:)
Barcelona Smogen
2008-06-21 23:42
Moutinho tror jag vore en perfekt värvning, duktig både offensivt och deffensivt, ung och hungrig...

sen kan man ju bara konstatera att den kanske bästa värvningen på den platsen var Modric...Tottenham kan man ju gratulera, lär bli farliga nästa år...har ju G2S också... han kommer nog blomma ut ordentligt i PL...
Barcelona Tompa
Mot Nya Tider:
Visst, att man är superbra i några matcher är ingen garanti för succé i Barca eller någon annan jätteklubb men vem som helst ser ju att Arshavin har oerhört mycket spel i sig. Och att Arshavin "bara" spelar i Zenit S.t Petersburg betyder inte med automatik att han är sämre än etablerade s.k superstjärnor från de Västeuropeiska länderna eller Sydamerika. Arshavin är EM-s bäste spelare hitills, C Ronaldo mfl har inte en chans i jämförelse.
Nar arshavin gar till en storklubb och fatt internationell igenkannelse kommer han bli sa mycket mer hardmarkerad och overraskningsmomentet blir som bortblast. Tor att chock faktorn funkat ratt ra for ryssland foe ingen riktigt visste hur bra dom var. Kolla hur hart messi och ronnie blir tagna i varje match det har inte arshavin fatt uppleva an.
Barcelona Rambla
2008-06-21 23:40
lagkapten:

För att det ska kunna fungerar så krävs det ett Barça som det såg ut när Ronaldinho var som bäst. Då alla, ja även Ronaldinho, var extremt rörliga och konstakt pressade moståndarna när man inte hade bollen. Visst hade det kunna fungera men jag är tveksam till att Pep tänker kopiera Rijkaards lagbygge. Kom också ihåg att då hade vi inte Messi på högerkanten utan en Giuly som löpte sönder motståndarnas försvar. Både Messi och Arshavin på planen smatidigt skulle kräva en oerhörd arbetsinsats för resten av laget. Men visst är det möjligt.
Barcelona SaM__-
2008-06-21 23:39
Ämne: men vi pratar ju hel....
haha, andledningen till att Moutinho har nämnts så ofta är för att han vore en bra ersättare till Deco och där tänker jag givetvis på hans ålder också. Däremot Hleb värvningen har jag varit emot hela tiden och hoppas inte att man värvar Hleb då man har en "hleb" i Iniesta.
Barcelona Captain Fantastic!
2008-06-21 23:38
Rambla

Jag tror inte att det finns en chans i världen att Henry lämnar oss. Txiki och Laporta erkänner inte sitt misstag så snabbt, vilket det skulle vara om Henry lämnade efter en säsong, ett erkännannde att man inte hade en aning om vad man gjorde när man värvade honom.

Jag ser hellre Pavlyushenko istället för Adebayor. Pavlyushensko bevisade att han kan betraktas som en centertank, han tar ner alla bollar och håller i de som om han vore Drogba, eller kanske inte riktigt då :D
Barcelona Abbe_
2008-06-21 23:38
Gaucho_10

Arshavin är 28 år.
Barcelona Gaucho_10
2008-06-21 23:37
Arshavin är nog inte på deras inköpslista ÄN, Txiki borde väl se talangen....

Någon som har koll på hur gamla de är?
Barcelona Smogen
2008-06-21 23:37
Rambla,

som sagt, Zenit vann UEFAcupen i år, Arshavin är Zenits stjärna och man slog t.ex. B.Munchen med sammanlagt 5-1. Om inte det tillsammans med dessa Holländska försvarare är bra motstånd vet jag inte vad som är det....

visst, ingen kan veta hur han klarar sig en hel säsong i la liga, men ska man tänka så om alla spelare man vill värva blir det en ganska begränsad marknad att leta spelare på...endast spelare som gjort succe i la liga, premier leuge eller seria A...
Barcelona lagkapten
2008-06-21 23:36
SaM__-

Absolut, Messis äldre lillebror skulle jag vilja beskriva honom som:P Skämt åsido, kollar man runt i fotbollsvärlden idag hittar man inte någon som är lik Ronaldinho i spelstilen. Han är unik.

Rambla

Vi ska också komma ihåg att Arshavin är 6 år äldre än Messi. Ryssen lär knappast bli mycket bättre än han är nu (27 är ju nästintill den perfekta åldern för fotbollspelare) medan Leo verkligen har tid att utvecklas ännu mer.

Jag anser dock att man behöver värva en ersättare till Ronaldinho, om nu Pep tänker spela 4-3-3 som han sagt att han ska. Iniesta förtjänar sin plats på mitten och Henry kommer ju att spela centralt har Pep lovat.
Så jag tycker inte alls att ett köp av honom är onödigt, utan ser honom som det mest intressanta och ganska realistiska alternativet till vänsterytterpositionen.
Ämne: Alla såkallade 'e....
Kan bara halla med. det bloder i oronen nar man lyssnar pa dom pajasarna. Men all heder at Fjallstrom. Tror inte jag sett ngt landslag spela sa bra fotboll pa ar. Inte bara dom sjalvklara 3 utan hela laget. Dom verkar ha dubelt sa bra kondition som nagot anna lag. Om dom skulle lyckas i barca ar en helt annan femma.
Barcelona A.Gaudi
men vi pratar ju hela tiden om Moutinho och Hleb??

Arshavin är väl isåfall ett klart roligare och spännande namn. Sedan kan han väl spelade både offensiv mittfältare och anfallare(likt iniesta).
Barcelona Jugador
thb

Han spelar ju på högerkanten i anfallet och där har vi ingen spelare förrutom Ronaldinho så varför behövs han inte?
Barcelona Rambla
2008-06-21 23:35
SaM:

Absolut! Jag hade ju inte precis gråtit om Arshavnin värvades som ersättare åt Ronaldinho, men jag är trots det ganska så övertygad om att ledningen inte ens har honom på sin inköpslista.
Barcelona Tompa
2008-06-21 23:34
thb:
Vem ska bänka Arshavin i Barca då? Ronaldinho version säsongen 2007/2008?
Barcelona Mot Nya Tider
2008-06-21 23:34
Ja, det är lite överdrivet att dra slutsatser efter ett par matcher man sett av Arsjavin. Titta bara på spelare som kommit till Barcelona och floppat, kan räkna upp ett dussintals och många av de hade en högre 'status' än Arsjavin då.
Barcelona Rambla
2008-06-21 23:33
Captain Fantastic!:

Nej, jag ser inte hellre Henry där. Däremot skulle jag gärna byta ut Henry mot Pavlyuchenko, som jag tror hade passat perfekt i Barcelona.
Barcelona SaM__-
2008-06-21 23:33
Rambla //

Helt sant. Men du kan ändå inte påstå att med ex Ronaldinho och Messi skulle man haft en bättre defensiv balans än med Arshavin o Messi på varsin kant?

Men jag förstår hur du tänker och är inne på ditt spår jag också. Arshavin behövs i ett annat lag mer som man kan bygga laget runt. Kanske en perfekt ersättare i UTD för Ronaldo om han går till marrängerna.

Men de andra två tycker jag vi går in på. Zhirkov och Abidal delar på vänsterbacks-platsen där de kompleterar varandra perfekt. En defensiv och en offensiv. Sedan Pavluchenko där har du din center tank du har letat efter pep:)
thb
2008-06-21 23:32
Barca behöver inte Arshavin, vem ska han bänka. Vart ska han få plats?

Han är ingen spelare som ska vara back-up dessutom. Bättre gå till en klubb som behöver honom.
Barcelona Rambla
2008-06-21 23:31
Vi glömmer bort en sak. Holland är faktiskt rätt så överskattade enligt mig. Visst, de fick två trötta gamla lag som Italien och Frankrike se mediokra ut. Nu när de ställdes mot ett offensivt och löpande Ryssland så såg man bristerna i defensiven ganska så omgående. Hur klarar sig Arshavin & co när de spelar i klubblag mot riktigt bra försvarare som i PL eller i Serie A?
Barcelona Ciao-V
Holland har också spelat vackert offensiv fotball. Med de har mött ett bättre lag ikväll. Mer hungrig spelare. Väl organiserat och framförallt mer rörligare lag.

Otroligt bra match vart det.
Barcelona barcadinho
Jag brukar ofta stå på Hollands sida.

Men Holland modell 2008 luktar för mycket maräng för min smak.
Barcelona Captain Fantastic!
2008-06-21 23:30
Rambla/

Så du ser hellre Henry där? Det finns ingen annan spelare som kan ta över Ronaldinhos plats idag, om han skulle lämna, förutom Arshavin. Det är därför jag vill ha honom.
Barcelona Smogen
2008-06-21 23:29
Ja, Arshavin hade varit en ruggig värvning, åtminstone om han kan hålla någorlunda samma klass som nu.
Några nackdelar dock,
1. han är ungefär Ca 9 år äldre han ser ut, dvs. 27 år.
2. Han spelar i Zenith, tjänar tydligen rätt bra, och Zenit är inget lag som har något behov av pengar. Deras ägare har så mycket av den varan att Chelsea får passa sig. Ägarna är nämligen det Ryska jättebolaget Gazprom....
3. I matchen idag lät Holländarna honom komma rättvänd alldeles för mycket...han fick större ytor än vad Messi haft på två säsonger...

Vi har sett honom i 2-3 matcher, det är ganska lite för att direkt skrika "KÖP HONOM".

å andra sidan, Zenit vann uefacupen med Arshavin som stjräna, de slog B.Munchen med sammanlagt 5-1 i semifinalen, 27 år är ingen ålder, ytor är något man skapar sig, två Messi är garanterat bättre än en och vem fan vill spela i Zenit när Barcelona ringer? :)

Kort sagt, köp honom!

rättelse, Arshavin har ju hunnit bli 27år inte 26...
Barcelona Mot Nya Tider
2008-06-21 23:28
Rambla

Mm precis, jag tror inte att vi behöver en sån spelare och tror inte att ledningen har funderat eller kommer fundera på en värvning av Arsjavin oavsett hans prestationer under EM. De har nog redan bestämt sig innan säsongens slut vilka spelare som de vill ha kvar och vilka de vill köpa. Man ska ställa sig lite frågor, hur hade hans roll varit i laget, hade han passat in, hade han levererat varje match, det är så mkt mer man behöver veta innan en värvning kan göras. De flesta här inne hade aldrig hört talas om grabben förräns EM drog igång. 3-4 matcher, och ni tycker att han är en man för en klubb som Barcelona? Skrattretande..
Barcelona A.Gaudi
fast i det här fallet.. holland är inte direkt ett lag som man parar ihop med ful fotboll :)

likväl, nastrovje arshavin!
Barcelona Rambla
SaM__ & Captain Fantastic!:

Att Arshavin är tillräckligt bra för att spela i Barça råder det ingen tvekan om. Ni glömmer dock bort en viktig sak. Pep kommer att bygga laget kring Messi. Att ha två spelare som knappast prioriterar defensiven skulle rubba balansen. Dessutom, Arshavin är allt för bra för att vara någon slags backup att kunna slänga in. Han är en spelare som någon annan klubb bör bygga sitt lag kring.
Barcelona SaM__-
2008-06-21 23:27
Synd att han närmar sig 30 strecket bara. Men 28 är inte allt för gammalt ändå. Men jag måste säga att han ser ut att vara allt annat än 28? Skulle ha tippat på 20 eller nått.
Annons: