/spanien/barcelona/forum/220.aspx/spanien/barcelona/forum/220.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Davids3
2017-08-24 17:59
En möjlig skräckgrupp: Barca, Juve, Liverpool, Celtic
Drömgrupp som vi skulle behöva tills vi kommer igång: Schaktar, Basel, Maribor.

Vill man vinna hela så ska man kunna vinna över alla. Men vi är inte redo just nu med flertalet nya spelare och en ny tränare.
Barcelona Blaugrana91
2017-08-24 17:53
Vill man få klart Coutinho också och presentera dem samtidigt?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Déu és Culé
2017-08-24 17:51
Dembelé blir officiellt klar om några timmar.............. suck
Barcelona Cúles
2017-08-24 17:51
Josep Maria Bartomeu confirms that the signing of Dembele will not be official today. #FCBlive (Alfremartinezz)
Barcelona socccerfan1
2017-08-24 17:50
Dembele!!! Coutinho next
Barcelona CRset
2017-08-24 17:50
@S.Eto'o:

Samtidigt måste man va lite realistisk också. Verratti är den ende på marknaden som skulle få oss att få ett "kontrollerande" mittfällt. Vi var nära på att få honom innan PSG lovade Neymar och det fick honom att stanna. Finns inte mycket mer att göra där. Seri är en spelare ingen på detta forum visste något om innan Silly drog igång. Vi måste inse en sak och det är att det INTE finns så många kvalitativa spelare på marknaden som kan förbättra oss så mycket vad gäller mittfältspositionerna. Kroos, Modric, Verratti, Pogba och kanske De Bruyne är väl de som finns. Resten är i klass med Rakitic vad gäller kvalite, erfarenhet och status.

Vad gäller offensiven så finns det naturligtvis flera spelare som skulle kunna höja oss och då föredrar jag en Dembele mer än Di maria, pga åldern då vi har ett redan ålderstiget lag. Hazard är den optimala men tyvärr verkar han av någon konstig anledning inte ens finnas på radar.

Får vi in Cou och Dembele så skulle jag vara oerhört tacksam oavsett pris. För då får vi in spelare med låg ålder, potential, kvalite och offensiv kraft. Vilket är en bra början. Sedan får vi ta det därifrån och börja ersätta andra positioner nästa år med en back istället för Pique, ytterligare en mittfältare (en mer central sådana).

Men man renoverar inte om ett lag över en natt och vi får ta ett steg i taget. Tålamod gubbar så ska ni se att allt löser sig till slut som allt annat i livet.
Barcelona Blaugrana91
2017-08-24 17:45
MD bekräftar uppgifterna, enligt en talesperson från klubben som MD varit i kontakt med så har mötet med Dortmund gått bra, man är överens om en total summa om €150M varav €120M i fasta och €30M i bonusar. Jag blir väldigt glad om det faktiskt stämmer, men bara Dembele räcker inte. Vi måste få in Coutinho också, rapporterna verkar ju positiva där också, så bara att hålla tummarna.
Barcelona Blaugrana83
2017-08-24 17:44
Vart står det att dembele är klar
Barcelona S.Eto'o
2017-08-24 17:38
Skadebenägen snart 30 årig ex Real spelare som endast lever på sin snabbhet.... kom igen Soko du kan bättre förmodligen. Dembele är Påväg in som är minst lika snabb som di Maria, en riktig cule plus att han är nästan 10 år yngre än argentinaren. Ser inte vilken människa som vill ha di Maria istället för dembele
Barcelona S.Eto'o
2017-08-24 17:36
Jag bryr mig inte om priset sålänge vi landar det vi behöver. Men om vi köper 2 spelare för 3 miljarder och inte har råd med en kontrollerande mittfältare... ja då bryr jag mig. Vi började sommaren med två stora transfer mål. En ny "Alves light" och en ny "xavi light". Den ena fick vi men den andra är bortglömt.
Barcelona Soko
2017-08-24 17:36
Du IP-spärrades för två dagar sedan men nu skriver du ändå. Därför får du en nickspärr nu. Adios! /mod
Barcelona JUSSI BJÖRLING
2017-08-24 17:34
Jag kan inte förstå hur man kan bry sig så ofantligt mycket om priset. Det är inte era pengar Barcelona spenderar precis. Jag skiter i priset. HIT MED SPELARNA.
Barcelona S.Eto'o
2017-08-24 17:31
Hahahaha vah? Om di Maria inte kommer blir Messi ledsen, vad fan är detta för trams. Messi vill ha ett slagkraftig trupp som kan konkurrera mot Real Madrid vare sig det är med di Maria eller med Coutinho+dembele.
Barcelona Katalano
2017-08-24 17:26
@DM1982:

" Det är så marknaden ser ut idag". Visst...

Åh andra sidan. Om 2 värvningar ger oss en Messi signatur så kan jag väl köpa det till viss del.
Barcelona Alvés - Por Que?
2017-08-24 17:22
Om Dembele anknyter till oss så blir vår anfallstrio nya namn

LSD.
Barcelona Soko
2017-08-24 17:21
Även om man inte gillar Di Maria ska man tänka på Messi.  De är ju goda vänner och skulle Messi bli glad för att han kommer skulle det betyda mycket. En ledsen Messi är inte bra för laget.  Kommer ihåg året innan Suarez kom, då var Messi ledsen av någon anledning och folk pratade om att han var slut och trött på fotbollen.  Men Suarez fick honom på banan igen. Nu när en stor vän Neymar gick så är det viktig alltaså med en annan som kommer. 
Om det är nu på riktigt att Di Maria och Dembélé kommer så kan vi lika gärna skippa Coutinho och spara 1.5 miljard kr. Vi kan under hösten i lugn och ro kolla efter andra spelare och vid behov värva i januari.

Barcelona The Reporter 2.0
2017-08-24 17:07
Jag skiter ärligt talat i priser nu. Vill bara ha in så vi inte är ett skämt för övriga lag i världen.
Barcelona The Reporter 2.0
2017-08-24 17:07
Sådär. Nu är Dembele klar.
Barcelona DM1982
2017-08-24 17:04
Ousmane Dembélé will become the 2nd most expensive player in the history of football. [@GFFN] #FCBlive
Barcelona Barca Barca
2017-08-24 16:49
Romelu Umtiti Haha!! Snyggt gjort av Corruptomeus hundar, sport och Md att försöka måla upp honom som någon slags hjälte. För i helvete, t o m jag hade kunnat få igenom affären med dom summorna pengar.
2017-08-24 16:47
Alla som rapporterar har samma källa dvs Beinsports så ta inte detta rykte så seriöst tills flera rapporterar med olika källor..

Alla mjölkar bara rapporten från Bein för clicks.
Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
2017-08-24 16:44
Visst är det överpriser på Dembele och Coutinho (om han kommer), Framför allt fransosen kommer ha en alldeles för hög prislapp med tanke på det lilla han presterat på högsta nivå (ung), Jag hade hoppats på en billigare värvning, tex Lemar.

Men om Coutinho och dembele kommer för 250+50 i variabler så får man acceptera det...Jag tror Messi till City är ett sätt att trycka på ledningen att bygga ett slagkraftigt lag.

Om man endast värvar Paulinho, Semedo, och Deulofeu i ett fönster där man tappat Neymar...Ja då hade jag inte varit besviken på Messi om han lämnar.

Så för alla oss cules så är det bästa att vi betalar dessa överpriser, För jag väljer hellre att ha kvar Messi än att ledningen lämnar.

Nu är det bara att hoppas på att även Coutinho anländer och att vi blir av med spelare..Skulle vi även få in en del pengar vid försäljningar så får vi vara nöjda (man förväntar sig inte mycket av denna ledning)

Andre Gomes borde vi få minst 60milj euro för om nu united/Juventus är seriöst intresserade, Med tanke på marknaden. (Går dock rykten att Juve vill låna honom...haha..)

Arda ut, Lån eller permanent. (Orkar inte se honom)

Vermaelen får stanna som sista backalternativ om nu ingen betalar en slant för honom.

Douglas ut.

Samper går på lån till Las palmas.

Munir 15milj euro eller mer, Annars låna ut.

Sen hoppas jag fortfarande på Seri.
Barcelona Felix-Forca Barca!
2017-08-24 16:40
Gerrard Romero skriver på Twitter att det inte finns en bekräftelse på uppgifterna från BeinSports...
Barcelona Cúles
2017-08-24 16:38
Börjar också tro faktiskt.. fler och fler som rapporterar!

Men vågar inte hoppas innan det är officielt!
2017-08-24 16:37
Ta alla rykten om Dembele och Coutinho med en nypa salt, kan bli samma saga som med Seri, officiell ena dagen sen är han inte klar.

Samper utlånad till Las Palmas, väldigt bra klubb som spelar en fotboll likt oss efter backen och försöker spela sig ur situationer. Förhoppningsvis får han spela regelbundet med tanke på att deras bästa spelare lämnade för Swansea(Roque Mesa)
Barcelona Felix-Forca Barca!
2017-08-24 16:37
Romelu Umtiti:
Känns som ett enormt PR-trick för att lugna upprörda fans med ett sånt citat frånSports sida... Dembele, Coutinho eller inte - kommer inte kunna se mellan fingrarna på den förstörelse denna ledning gör för Barca..!
Barcelona LeChiffre
2017-08-24 16:36
Fler och fler tidningar går ut med att dembele är klar. Jag tror, otroligt nog, att det äntligen är klart! Eller är jag bara naiv?
Barcelona Romelu Umtiti
2017-08-24 16:35
Bartomeu was the key during the talks with Dortmund about Dembélé which lead to an agreement. [sport]

som jag sa tidigare angående Barto:

"He's the hero Barca deserves, but not the one it needs right now. So we'll hunt him. Because he can take it. Because he's not our hero. He's a silent guardian, a watchful protector. A dark knight."

Barcelona Blaugrana91
2017-08-24 16:23
Klubben är alltså villiga att betala €300M totalt för Coutinho och Dembele, mycket pengar ja, men det är nödvändigt. Hade ledningen insett det redan från början hade Coutinho och Dembele redan varit fixade för länge sedan.
Barcelona Rambla~
2017-08-24 16:16
Värva 29-åringar till överpris och ge dem 4-års kontrakt verkar vara denna juntas grej. Så jävla korkat att jag inte finner ord. Se nu vad de har att dras med, Vernaelen och Arda. De blir inte av med dem.
Annons: