/spanien/barcelona/forum/21978.aspx/spanien/barcelona/forum/21978.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Messi(AH)
2008-08-11 02:35
2 dagar kvar guys. Det närmar sig :)
Barcelona Heywood Jablome
2008-08-11 01:42
Spelarna kommer att få sova på hotell dagen innan matchen mot Wisla och Gamper-matchen mot Boca.

Guardiola vill som sagt införa en bättre lagsammanhållning. Guardiola har varit väldigt duktig den här korta tid som tränare. Låt Eto'o stanna!
Barcelona petersays
2008-08-11 00:39
Hur har Hernanes och Neves sett ut i OS-matcherna förresten?
Barcelona petersays
2008-08-11 00:32
Rambla
Det har du självklart rätt i.

OkkaPokka
Jag oroar mig inte alls för mittbackspositionerna. Jag pratade bara om truppens storlek. Som det känns nu är ju knappt Milito nödvändig, känns som att både Pique och Caceres kan göra ett minst lika bra jobb.
Barcelona OkkaPokka1
2008-08-11 00:21
petersays//

Att Milito är skadad orar nog ingen över allt för mycket. Mittbacks platserna är redan välfyllda med spelare som Puyol,Marquez,Pique och Caceres. De sistnämnda blir de som får vikariera på Militos plats och kan mycket väl konkurrera om den platsen också efter årsskiftet.
Barcelona Holländaren
2008-08-11 00:14
Overmars gör comeback...
bara att köpa!
Barcelona Rambla
2008-08-11 00:13
petersays:

Det är ju inte samma sak som att ingå i truppen om Gai och Thiago skulle spela i CdR.
Barcelona petersays
2008-08-11 00:05
Glöm heller inte Militos skada som håller honom borta nästan halva säsongen. Ser gärna att Jeffren och Pedro får chansen, och gärna Gai och Thiago i CdR eller liknande också.
Barcelona Rambla
2008-08-11 00:03
Ämne: Tror ändå de tre spe....
Det hoppas jag verkligen. Jag anser inte det vara överflödigt för jag vill då inte att truppen bli mindre än förra säsongen. Vi vet hur det kommer att bli med skador, avstängningar, dålig form på några spelare osv.
Barcelona OkkaPokka1
2008-08-10 23:50
Tror ändå de tre spelare som fyller in förra säsongens kvot blir Jeffren,Pedro och Silva. Även om de skulle kännas lite överflödigt men ja tror att de blir så.
Barcelona Rambla
2008-08-10 23:43
Från förra säsongens trupp så har nu 8 spelare lämnat, medans vi har köpt in 6 nya spelare. Henrique räknans egentligen inte då han direkt blev utlånad till Bayer Leverkusen. Alltså, 8 spelare ut och 5 spelare in tills nu. Hur resonerar egentligen Txiki och Pep? Ska de verkligen minska ner truppen med 2-3 spelare? Det känns ju så där lagom genomtänkt.
Barcelona Gud är störst!
2008-08-10 23:12
OkkaPokka1

Hehe exakt. ;)
Barcelona Dizzy
2008-08-10 23:11
Haha kolla in länken. Många här inne har säkert sett den:)
Barcelona OkkaPokka1
2008-08-10 23:08
Gud är störst//

Jag förstod va du menade.

Och de syndromet känner jag igen. Man vill bli av med de men ingen annan ska få ha de heller ;)
Barcelona [Barça]
2008-08-10 23:05
Ämne: Ämne: när spe....
Tack mannen, nu vet jag det också :)
Barcelona [Barça]
2008-08-10 23:04
Ämne: Ta reda på sådan fak....
oki, då ska jag ta reda på det själv.
Barcelona Messi(AH)
2008-08-10 23:01
Ämne: när spelar barca för....
Spara www.fcbarcelona.com där kan du se när barca spelar, tid osv..
Barcelona Messi(AH)
2008-08-10 23:01
Sitter här o tänker på när Messi gjorde det underbara målet mot getafe när han dribblade igenom hela laget haha. Vilken känsla man hade herregud!_
Barcelona westinhoblaugrana
2008-08-10 22:59
Ta reda på sådan fakta själv, det är inte speciellt svårt. Matchen spelas 21.45 tror jag på onsdag.
Barcelona Messi(AH)
2008-08-10 22:58
Haha, värt att se denna film.
Barcelona [Barça]
2008-08-10 22:55
när spelar barca första CL matchen, vilken tid? kommer matchen att sändas på viasatsport?

tacksam för svar...
Barcelona Fc Barcelona / Ronaldinho
2008-08-10 22:49
Ämne: Dizzy

Banega ans....
Ja, det är han :)

se länktips
Barcelona Gud är störst!
2008-08-10 22:46
OkkaPokka1

Det är inte det jag menar jag har inte sagt han kommer kunna bli lika bra som kung åren i Barca, men några överdrev med ordsom han var usel.

Så som några skrev så såg ut som när barn 1 inte vill ha en leksak sen när barn 2 plockar den så vill barn 1 ha den helt plötsligt. Hehe.
Barcelona OkkaPokka1
2008-08-10 22:42
Gud är störst//

Ronnie gjorde visserligen bättre ifrån sig idag än på länge men motståndet (Nya Zeeland) var dessvärre inge vidare så jag tycker man får se när han prövas mot tuffare motstånd till man kan göra en fullkomlig analys. Mot Belgien var han helt osynlig t ex. Men jag tyckte han hade några ljuspunkter i matchen men så bra som han var i sin "prime time" kommer han aldrig vara igen. Vare sig han spelar i Barca eller Milan.
Barcelona Gud är störst!
2008-08-10 22:40
Dizzy

Banega anser jag är inte någon utmärkt passningsspelare utan mer en teknisk kille som jobbar hårt och inte ger upp. Han skulle inte fylla Riquelmes position han är ingen playmaker.

Haha glömde en viktig sak är han ens från Argentina?
Barcelona Gud är störst!
2008-08-10 22:37
Ni som pratade illa om Dinho tidigare idag ni borde fan skämmas efter han allt han har gjort så är vi i alla fall skyldiga han ett lycka till och inte något gnällande på honom konstant vad är ert problem? Är ni fortfarande sårade över att han såldes eller. Var en man och inte baktala honom när han lämnar jag kan svära påatt ni inte hade sagt sådär om han fortfarande tillhörde barcelona.
Barcelona Dizzy
2008-08-10 22:26
Rambla

Kanske Banega kan ersätta Riquelme:) Vad tror du?
Barcelona Sersari
2008-08-10 22:20
Rambla

Dom har så många talangfulla spelare som är redo att hoppa in, tycker det är dags att lägga Riquelme åt sidan och ge någon annan chansen..för det finns så mycket klass i det där landslaget så att det inte är sant. Självklart är Riquelme duktig offensivt sätt, men han försvinner i mina ögon för ofta under matcherna och defensivt är han inget vidare.
Barcelona barcadinho
2008-08-10 22:17
Abidal kom till barca för ett år sen och hamnade direkt i en väldigt jobbig säsong för hela laget. Fysträningarna var dåliga och det såg ut som alla tappade kondition ju längre säsongen gick.
Han hade ingen heller som kunde hjälpa honom på vänsterkanten och det går inte. Hur många gånger såg vi inte honom helt själv på kanten i anfallzonen. Vad vill man? Att han ska dribbla alla som en anfallare. Och sen när kanten är utlämnat så finns det ingen som täcker bakom.

Nej, vi får ha lite tålamod med honom. Bättre kondition och motivation och med bättre instruktioner för hur man täcker när en ytterback kommer upp med i anfallet, samt nån Hleb eller an annan på kanten som hjälper till.
Då kan det se annorlunda ut.
Vi ger honom en säsong till innan vi dömer.
Annars - det är en av de svåraste uppgift att hitta en vänsterback i hög-klass.
Det finns inte så många.

Crosas: jag tycker att det var bra lösning. Han kan utveckla sig mycket mer i Celtic än i b-laget (han skulle ha väldigt väldigt svårt att konkurera en plats i a-lagets mittfält).
Sen har man ordnat en option att köpa tillbaka honom, i fall han visar stora prestationer. Bra lösning för honom och för klubben. Priset på 2 milj är väl ok-minus.
Barcelona Rambla
2008-08-10 22:15
Ämne: Rambla

Riquelme g....
Han gör visserligen mycket bra saker också men samtidigt så är han väldigt ojämn. Jag tycker gott att de kunde prova någon annan mittfältare i nästa match då de redan är klara att gå vidare. Den där Buonanotte ska tydligen vara en ny spännande mittfältare.
Annons: