/spanien/barcelona/forum/21926.aspx/spanien/barcelona/forum/21926.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona ElDuroDeFCB
2008-08-08 17:21

Etoo kommer att stanna kvar. Engelska ligan börjar nästa vecka. Alla stora klubbar har gjort sina köp. Chealsea är inne på Robinho så de har inget fokus på Etoo. Man United kommer troligen att avvakta och se hur det blie med Berbatov. Så där försvinner Etoos 2 önskade lag i England.

I Italien så har Milan köpt färdigt och de påstår att de inte har några pengar kvar till flera spelarköp. Inter med Mourinho som ledare kommer aldrig att värva från Barcelona. Mourinho hatar liksom oss och inte mindre Etoo.

Så Tell me vilka klubbar som Etoo önskar finns kvar? Inga helt enkelt. Inga som har råd iallafall, om nu inte Liverpool vill köpa honom, vilket låter lite otroligt.

Så i slutändan så kommer Etoo att stanna, göra 32 mål i La Liga, 12 mål i Champions Legue, 8 mål i Copa Del Rei, han kommer att vinna Guld Skon och bli världens andra bästa spelare 2009 efter Leo Messi. PUNKT SLUT
Barcelona Boswin
2008-08-08 17:18
Jag personligen tycker att Eto'o ska stanna... Alternativet? Jo klubben satsar på Trezeguet? Eto'o när han är i toppform är en spelare i världsklass så Pep gör nog bäst i att tänka om sina planer...
Barcelona kluivert_nr9
2008-08-08 17:09
Pep´s filosofi är att "spelaren inte är större än laget".

Spelare som Xavi, Puyol, Messi m.m säger att Eto'o är extremt viktig för laget och hoppas verkligen på att han stannar. I stort sett alla fans och även ledningen tycker samma sak.

Om nu Pep inte vill ha kvar Eto'o så måste ju detta betyda att "Tränaren är större än laget".

Jag personligen som fan, kommer aldrig kunna se upp till Pep om han får lejonet att lämna kluuben, p.g.a sin jävla stolthet! Pinsamt är det!
Barcelona Messi(AH)
2008-08-08 16:45
Snoop med en Barca tröja på scen med Henry :).
Barcelona Gaucho_10
2008-08-08 16:37
BlueRed

Haha förlåt kompis, låter lite konstigt :"Ganska enkelt att förstå egentligen"

"Det jag inte fattar är varför Eto'o ingår i den planen?"
Barcelona Suñol
2008-08-08 16:05
ElDuroDeFCB : knappast att Man Utd blir världens bästa lag genom tiderna om dom skulle värva Neves det tror jag inte en sekund på.
Barcelona Kimmpa_fcb
2008-08-08 15:53
barcadinho

Håller med om att vi har en smal trupp.
Jag har alltid tyckt att man ska minst ha 2 spelare på varje postition.
8 i backlinjen är bra.
Även 6(?) på mittfältet är bra, men jag vill minst ha en vänster anfallare till och två spelare från B-laget.

Då är truppen komplett.
Barcelona BlueRed.
2008-08-08 15:18
Ämne: Förstår inte varför ....Gaucho_10

Ganska enkelt att förstå egentligen. Pep vill bygga från start, ut med 3 största in med nya hungriga. Det jag inte fattar är varför Eto'o ingår i den planen? Ronaldinho och Deco kan jag förstå, dem två gjorde knappt något rätt, den sistnämnda var katastrofal den gångna säsongen.
Barcelona barcadinho
2008-08-08 15:16
Jeffren ska kanske utlånas alltså.
Hur blir det med truppen?

Titta på länken: 22 spelare i barcas trupp.
Gå in t ex i Reals furum och klicka efter truppen: 26 spelare.

Säg inte att vi har en väldigt smal trupp.

Det kommer inte räcka fram till jul,
om man inte skärper sig nu på den tid som är kvar.
Barcelona Rambla
2008-08-08 15:16
Gaucho_10:

Jag är precis lika sur och förbannad på Pep när det gäller Samu, men glöm inte bort vad Pep gjort för den här klubben. Han är en legend. ;)
Barcelona Gaucho_10
2008-08-08 15:12
Förstår inte varför Pep ogillar Eto'o, vad mer kan stackaren göra för Pep?

Ska han slicka hans fötter föratt han ska acceptera honom? Fyfan vad sur man blir på honom, jävla **** (förlåt)
Barcelona Barcelona #7
2008-08-08 15:09
Rambla

Frågan är hur mycket han kommer att få spela om han lånas ut.
Om han får mycket speltid så tycker jag att man ska låna ut han och att man ska kunna återkalla han när man vill.
Barcelona Rambla
2008-08-08 15:08
Om Pep låter Samu stå över mot Wisla för att inte binda honom för CL-spel för en ny klubb, så kan det här sluta i fiasko. Till onsdag nästa vecka hinner inte Barça köpa en ny anfallare och spela in honom i laget. Ska Pep förlita sig på att Henry gör målen mot Wisla? Tills nu har ju Henry sett iskall ut när det gäller målskyttet.

Mama mia...detta kan sluta illa om Pep ska fortsätta att vara så förbannat envis när det gäller Samu. Jag måste ju erkänna att jag är oerhört imponerad hur el Léon har hållt munnen stängd under hela den här soppan. Kudos Samu! ;)
Barcelona barcadinho
2008-08-08 15:04
Jag måste be om ursäkt.
Jag skrev igår om att saken med eto'o är klar och att Pep vill att han stannar.
Nej då, så blir det när man förletar för mycket på Marca.
Saken verkar inte vara klar alls.

(det var mog mina önskemål om den här saken som gjorde att jag letatde på det positiva beskedet).

Mer än bara jobbigt, utan jäkla pinsamt.
Barcelona Rambla
2008-08-08 14:56
Zaragoza vill låna Jeffren. Det är nya tränaren Marcelinos önskan och en förfrågan har gjorts hos Barcelona.

Det känns som ett bra val för Jeffren fast något säger mig att han helst vill spela i Primeran.
Barcelona ElDuroDeFCB
2008-08-08 14:23
Rambla

Missade trots..:-)
Barcelona ElDuroDeFCB
2008-08-08 14:22
Sorgligt att se om han drar till United. Då blir de världens bästa klubb lag genom tiderna kan jag lova. FAn håller på att missa OS invigningen

Barcelona Rambla
2008-08-08 14:21
ElDuroDeFCB:

Jag skrev ju: "Trots att de är bra spelare"

Alltså, de misslyckas i Barcelona av en eller annan orsak, men visar allt som oftast hur bra de verkligen är i nästa klubb de hamnar i.
Barcelona westinhoblaugrana
2008-08-08 14:20
A.Gaudi

Ja, många, men främst Barcelona. Även ManUtd och Roma.
Barcelona A.Gaudi
2008-08-08 14:17
är det något lag som ryktats i samband med Neves?
Barcelona ElDuroDeFCB
2008-08-08 14:16
Rambla

Men Riquelme blev Villareals bästa spelare när ha väl fick chansen eller har jag fel. Flipp eller Flopp kan ingen svara på. Det får tiden avgöra. Och på frågan om Neves gör magiska saker så kan jag säga så här; Hur många spelare känner du som har lyckats göra Hattrik i en CL final? Det gjorde Neves i Copa Libertadores finalen. Killen är äckligt duktig med bollen, har enorm spelsinne och ett skott a La Gerrard som få spelare i välden har.
Barcelona Rambla
2008-08-08 14:10
Ämne: Frågan är egentligen....
Gör han magiska saker som Rivaldo gjorde? ;)

Hur är han som spelare? Måste laget byggas runt honom eller klarar han av en mer undanskymd roll? De flesta brassar, ja även argentinare, som kommer till Barcelona direkt från sydamerika och slängs in i hetluften har en tendens att floppa och underprestera. Trots att de är riktigt bra spelare. Minns ni Riquelme?
Barcelona ElDuroDeFCB
2008-08-08 14:07
Frågan är egentligen om vi önskar oss en ny Rivaldo i klubben och jag säger JA mer än gärna. Och det är det Neves är. Den NYA RIVALDO. Helt enkelt punkt slut
Barcelona Rambla
2008-08-08 14:06
Ämne: Neves har en så kall....Ok, då förstår jag. Jag måster erkänna att av vad du beskrivit av Neves så verkar han intressant. Är han snabb, har han bra driv med bollen? Klarar han av att spela på flera positioner? Om du tittar på de spelare som Pep värvat, framför allt Hleb och Keita, så verkar det som om han vill ha spelare som är flexibla och som kan användas på flera positioner. Det gäller så väl försvare som mittfältare.

Jag tycker också att €25m för Silva är allt för saftigt, precis som det också är för Arshavin. Det bud som klubben lagt på Arshavin, €15m, är max vad man ska betala. Går inte det, så får det vara. Man kan inte slänga ut fantasisummor bara för att han är culé.
Barcelona ElDuroDeFCB
2008-08-08 14:02
Neves har en så kallad Europa Klausul som de flesta spelare från Brasilein har och det innebär på ett ungefär så här;

När en klubb från europa vill köpa en spelare från Brasilen, så är klubben tvungen att sälje för den summan som står i kontraktet. Men om det är flera klubbar som är involverade så blir det ett bud krig mellan de Europeiska klubbarna. Neves sägs kunna köpas för 9-11miljoner, men nu är flera klubba involverade och Då kan Fluminense sälje till högst bjudande klubb
Barcelona Rambla
2008-08-08 13:55
Rochemback och Geovanni, ringer det några klockor? Där har ni en av de största anledningarna till att klubben är väldigt försiktiga med att värva från sydamerika.

Vem hävdar att Neves kostar €9m? Knappast de som äger hans kontrakt i alla fall. Det är tidningsuppgifter som ni nog inte ska ta på för stort allvar. Det skulle förvåna mig om hans klubb vill ha mindre än €20m för honom.
Barcelona ElDuroDeFCB
2008-08-08 13:53
Rambla

Nu i fallet Hernanes så är håller jag med fullständigt. Men Neves skulle bara kosta 9-11miljoner.

Barcelona ElDuroDeFCB
2008-08-08 13:51
FC-Barcelona

Va bra att någon här tycker det. Fotboll handlar så mycket mer är än bara pengar. Det handlar om Passion och kärlek till klubben. Arshavin vill inget annat än spela för Barcelona meddans Silva inte ens vill lämna Valencia.

En spelare som brinner för sin klubb är en spelare som gör skillnaden på planen.
Barcelona Rambla
2008-08-08 13:48
ElDuroDeFCB:

Det är ju inte så att Barça inte vill ha Hernanes. Tvärtom, de försökte ju värva honom men det var inte det lättaste då killen tycks ha minst tre olika ägare. Sao Paolo som tycks ha störst äganderätt i honom vägrar ju att sänka sitt krav. Inte fan ska man slänga ut €25m på en i Europa helt oprövad spelare, så där håller jag med ledningen.
Barcelona ElDuroDeFCB
2008-08-08 13:48
westinhoblaugrana

Jag kan hålla med dig att Silva redan spelar i La Liga och så vidare men det är lite svårt att tro att Neves inte ska lyckas ute i Europa och framförallt Barcelona.

De senaste 6 åren som gått så har alla spelare som vunnit den brasilianska Bola de Ouro (Ligans bästa spelare) hamnat i en stor klubb i Europa och lyckats väldigt bra.

2007- Thiago Neves ( väntar på en klubb)
2006- Lucas från Gremio till Liverpool
2005- Carlos Tevez Corinthians-Westham-Man Unite(englands dyraste spelare)
2004- Robinho Santos-Real Madrid
2003- Alex Cruzeiro-Fenerbache
2002- Kaka Sao Paulo-Milan

Ser du ett mönster här eller inte. Alla dessa spelare har lyckats i sian klubbar och en av de har till och med blivit Världens Bästa. Så tro mig Neves kan och kommer att lyckas om hankommer till oss. Så Spendera hellre 9miljoner Euro på Neves än 25 miljoner Euro på Silva.
Annons: