/spanien/barcelona/forum/218.aspx/spanien/barcelona/forum/218.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Meneysuarez91011
2018-08-24 07:51
Paco verkar väl dock gå på lån till Dortmund, med en köpklausull Dortmund kan använda nästa sommar om de vill, vad jag förstått det. Har en känsla av att grabben trycker dit 15+ i Tyska ligan.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Cule4Life
2018-08-24 01:04
Ter Stegen Cillisen
Semedo Sergi Pique Umtiti Lenglet Vermaelen Alba Miranda
Busquets Arthur Puig Vidal Rafinha Coutinho
Messi Suarez Dembele Malcom

Varför inte köra denna truppen? Sälja av Rakitic Munir Denis Paco som är kvar. Nästa säsong säljer man Suarez och hämtar in den bästa mitt 9 som finns på marknaden. Man kan få in över 150+ milj euro för dessa 4 spelare.

Vidal och Arthur ersätter Rakitic och Coutinho Rafinha Puig ersätter Iniesta. På Busquets plats finns det flera spelare som kan ersätta som Sergi Arthur Vidal. Det är en tajt 20 manna trupp kryddat med dom 2 mest lovande akademi spelarna i Puig och Miranda och självklart andra lovande spelare som Malcom Dembele Lenglet Arthur Semedo.
Om dessa lovande spelarna blir som vi tänkt och hoppats på kommer alla vara värde 1 miljard st i dagens sjuka marknad.

Valverde och klubben måste våga satsa på la masia när det väl kommer fram sådana extraordinära spelare.
Barcelona Oaner
2018-08-23 23:48
Paco nära Dortmund nu då..... Problemet är att Munir inte håller måttet. Hade varit optimalt om man sålde honom och köpte någon Henrik Larsson typ till bänken
Iniesta70 alias Kapten Roberto
2018-08-23 23:36
Seek and destroy. Japp, The Stooges med Iggy Pop i fronten var inte nådiga när det vankades skitig ocensurerade rock.

Själv så tänker jag gå lite mer soft fram i min "kritik"

Citat? Ja, tagna från Barca lirare som basuneras ut all over Twitter, Instagram och whogivesafreakinfuck..?
Om Rakitic kliver ut i "Hänt i Veckan" eller Goal och i offentlighetens spotlight hivar upp att det är okej att lira vart-än-coachen-placerar-honom på planen kortet så scrollar jag. Ja, själv har jag läst ca tusen citat från olika spelare som hostar upp ungefär samma klyscha till tv-/tidnings-fönstret i en slentrian ton...Ja, inget chockande eller sensuellt över dessa uttalande över huvudtaget. Mm, det intressanta är ju vad som sägs mellan lirarna och deras älskarinnor, en fluga på väggen under deras möten vore ju betydligt intressantare än vad som sägs "innantill" framför en kamera eller mick med sponsorrnas logan i bakgrunden, eller hur? Ja menar, vad skulle dom annars säga?

Ja, the same goes for Vidal och hans anti-Madrid uttalande. VAR hit och VAR dit.
Klart grabben försöker skramla ihop så många cules-poäng som möljigt i början av sin Blaugrana karriär. För mig låter han mer som en sore looser och hade hoppats på att han istället skulle låta "snacket" på plan visa hans rätta färger, men han tog tydligen den enkla vägen. Och om man räknar tumavtryck så träffa han rätt på alla toner i alla fall bland alla you-tube-genarations-cules på forumet.

Nää, och jag hoppas ingen spolar ner sig för att Valverde "försvarat" att INTE sälja Dembele när han talat med media.

Diplomati och flosklar blandat med tråkiga John Blund slentriana uttalanden från behöriga coacher, assistenter och annat löst folk inom "mes que un club" är ju föga ögonbryns-höjande.
Det är ju det som INTE sägs offentligt eller i media som får en att vakna ur dravel dvalan.....

Barcelona Yellow cake
2018-08-23 21:38
@Boti Boti Boti:

Senare Lenglet? Så Lenglet ska sitta på bänken i tio år innan han blir startspelare? Han lär nog lämna innan i så fall
Barcelona Unicef1983
2018-08-23 21:26
Mido : Vi lär ju ersätta Gomes!
Barcelona Xavi #6
2018-08-23 20:52
@Infinit8Don:

Snarare dom 3 senaste. Glöm inte bort Ramos offsidemål i CL finalen mot Atletico.
Barcelona Mido
2018-08-23 20:21
[QUOTE=Trio el Mágico]Rabiot ska tydligen signera kontrakt med Barca. [/QUOTE] Förstår inte vad som är bra med honom
Barcelona Trio el Mágico
2018-08-23 17:43
Rabiot ska tydligen signera kontrakt med Barca.
Barcelona petersays
2018-08-23 16:18
Nu har jag sett för lite av förra säsongens matcher. Men när det kommer till att ge ungdomarna chansen så har det ju många säsonger funnits en konstig tanke hos våra tränare att inte utnyttja alla tre byten. Inte ens när vi leder med 3-1, 4-1, 5-0 har man vågat ge La Masia-spelarna chansen utan spelat av sista kvarten utan att göra byten. Och såklart så har ju dessa spelare ofta inte ens suttit på bänken så de kunnat bli inbytta. Hur agerar valverde där egentligen? Såg mest CL, toppmöten och cdr-slutspel gångna säsongen. Men hur var det i ligan överlag?
Barcelona Rambla~
2018-08-23 16:03
@Barcelona10Messi:

Inte för att jag bryr mig om Rabiot men Barca vill ha honom. PSG vägrar att förhandla med Barca vilken spelare det än gäller. Det verkar tom så att de kanske erbjuder Rabiot till RM nu när han vägrar att skriva på ett nytt kontrakt. Ska då Barca förhandla med PSG så fort de kommer knackandes på dörren? I helvete säger jag, vägra all form av kommunikation med dem. Bara ett enda svar till denna smutsklubb, betala klausulen eller stick.
Barcelona Barcelona10Messi
2018-08-23 14:44
Va fan håller ledningen på med? Om det ens finns 10% sanning i rapporterna att P$G är beredda att ge 90m för Rakitic så SÄLJ HAN!
Barcelona Infinit8Don
2018-08-23 14:37
Vidal : ”With VAR, Madrid would not have won the last 2 UCLs.” [Rac1]

Kan man vara mer spot on än Arturo är här? Troligen inte.
Barcelona Infinit8Don
2018-08-23 14:28
Ernesto Valverde did not approve of the sale of Dembélé. The Frenchman's future is clear, Valverde defended him at every press conference, defended his qualities and talents.

Ni som var säkra på att VV ville ha bort dembele kan helt ärligt spola ner er själva.
Barcelona L.A.M Nr 10
2018-08-23 13:55
Har inte läst så mycket här den senaste tiden men tänker rätt mycket på hur vi ska formera mittfältet. Vi har många mittfältare, kanske för många, men också olika typer vilket gör att vi kan variera uppställningen beroende på match.

Hur vill ni formera på mittfältet och i vilken formation? Jag tänker att spelare som Vidal och Rakitic kanske kan tyckas överflödiga när vi har mycket boll men blir oerhört viktiga mot svårare motstånd. Däremot vet jag inte om båda två kan spela tillsammans.
Barcelona Deulofeu
2018-08-23 13:44
Sköt med Ronaldos flytt från ligan så man slipper jämförelser och smutskastning.

Även väldigt lite skriverier om vår värsta konkurrent jag vet inte hur ni känner men i dagsläget är jag inte speciellt orolig över vad som kommer ske i det laget om inte...

PSG av någon FFP anledning då de får sin dom på måndag tror jag att de måste släppa Mbappe.

Real håller vidare tröja nummer 7 ledig och den unga fransosen har numera den tröjan och bygger upp ett varumärke kring just det numret.

Hos oss fick ju Coutinho just den tröjan.

Blir det av någon anledning budgivning på Mbappe måste vi vara med kosta vad det kosta vill för den som inte får honom kommer vara en stor förlorare tills nästa superstjärna dyker upp.

När jag ändå snuddar vid ämnet någon som har någon aning om vem som blir årets Mbappe?

Ung okänd som bara slår igenom?

Tänk om det blir vår egen Puig för allvarligt hur bra har han inte varit på försäsongen det gav ju lite Messi gamper vibbar...eller hur?
Barcelona Deulofeu
2018-08-23 13:29
Snart match igen borta mot Valladolid en rätt svår match så här i inledningen.

Man längtar verkligen efter att fortsatt se Messis superform och klass!

Dessutom hoppas jag iallafall få se mer minuter av Arthur samt Malcom.Man kan dessutom hoppas att Dembele fortsätter att ta för sig snart lär första målet komma.

Coutinho lär starta matchen efter två inhopp i senaste matcherna som vänt matchbilden!
Barcelona Oaner
2018-08-23 13:24
Javier Tebas, President of La Liga, has confirmed that El Clasico in La Liga will not be played in the US. [El Mundo] Vore skandal om så var fallet....skönt att det bekräftades av den korrupte Tebas!
Barcelona Culés
2018-08-23 09:27
Hur troligt är det att Rakitic lämnar? Skrev inte han nyss ett nytt kontrakt? Är det någon som har koll på detta? Inget ont om honom, han har absolut gjort det bra i Barca och varit värd varenda krona vi köpte honom för, otroligt lojal lagspelare. Men om det stämmer (läste på Marca) att PSG förbereder ett bud på 900 miljoner för honom så kan vi väl för fasiken inte låta bli att sälja??!! 900 miljoner för en 30-åring som inte på något sätt skulle vara oersättlig. Men Valverde verkar ju vara rätt så kär i honom så det lär väl inte hända...
Barcelona Mess1
2018-08-23 07:37
@"Amor Para El Barcelona":

Jag håller med dig! Matchen mot Roma ligger på Valverde och inte Messi som folk så gärna pratar om. Även vår förust i ligan tycker jag är Valverdes fel där han lägger Mina och Vermaleen som mittbackar. Det som jag stör mig mest med honom är att när vi leder med 1-0 eller 2-0 så backar vi hem och försöker hålla det där.

En annan sak jag har känt av är att han är "nöjd" med ett borta kryss mot tex Chelasea det har jag aldrig tidigare upplevt.
Barcelona "Amor Para El Barcelona"
2018-08-23 02:23
Haft lite funderingar kring vad jag anser är positivt och negativt med att ha Valverde som tränare.

Det positiva enligt mig är att han har varit otroligt duktig på att förmedla ut sin taktik till spelarna, som i sin tur faktiskt har accepterat hur tränaren vill spela och anpassas sig till detta. Han är också en väldigt omtyckt tränare av spelarna. Läste för ett tag sen en artikel där Messi bland annat hyllade honom. Hittar tyvärr inte länken, men det visar tydligt att spelarna har respekt för honom. Slutligen tror jag att han kommer bli bättre på att rotera "rätt" under säsongen eftersom truppen är galet bra. "Rätt" innebär att sätta in två-tre nya spelare regelbundet. Vill inte se några Enrique rotationer, med 9 nya spelare inför en match bara för att han plötsligt kom på att andra behöver speltid.

Dock finns det två brister hos Valverde som tränare som jag anser att han måste utveckla för att ta nästa steg med klubben.

1) Handlar om att han inte riktigt har (och kanske aldrig kommer få) den auran som exempelvis Pep har. Det handlar här främst enligt mig om att han inte riktigt kan bänka eller ta ut dem stora stjärnorna från matcher när dem inte presterar. Ett exempel är från helgen där Suaréz enligt mig och många här inne var helt under jorden. När detta händer vill jag tydligare se att tränaren markerar detta genom byta ut honom i 60 min för något annan spelare utan att spelaren blir arg eller klagar på honom.
Det är hälsosamt för laget att en tränare markera för spelarna att man måste prestera för att få spela i Fc Barcelona. Då kommer samma spelare träna hårdare nästa vecka för att få en ny chans. I grunden handlar det dock inte om att bänka exempelvis Suaréz, utan han kan få spela matchen efter, dock ska han bli utbytt på nytt ifall han inte presterar. Tydligare markeringar helt enkelt mot alla.

2) Handlar om att han ibland kan vara lite för feg.
Fc Barcelona, bara namnet ska skrämma alla lag i Europa. Vi ska spela utifrån vår filosofi oavsett vilket lag vi möter. Jag själv har kollat och följt Fc Barcelona sen 2004/2005 och aldrig har jag varit så besviken på en tränare som efter matchen mot Roma.
Jag kan acceptera att vi förlorar med 3-0, men att gå in och anpassa spelet efter dem istället för att gå in och spela vårt spel kommer jag aldrig acceptera. Samma sak hände i spanska supercupen, varför ger tränaren över initiativet till Sevilla med 10 minuter kvar?

Här vill jag se en förändring. Vi ska spela likadant mot alla lag i 90 minuter och inte anpassa oss efter dem. Självklart ska man vara taktiskt smart, men inte ändra tänk helt. Om vi förlorar så ska vi göra det med stolthet helt enkelt.

Blev ett långt inlägg här nu, men hade varit roligt att höra vad ni andra tänker kring ämnet. Håller ni med mig eller ser ni andra styrkor/svagheter hos mister Valverde?
Barcelona Cruijffism
2018-08-23 01:34
Tycker Valverde har skött det hela med Puig exemplariskt. Inte ens spelat ligaspel med B-laget än men ändå får han träna med A-laget en hel del, samt att han blev uttagen till vår färsäsongsturné, gjorde 3 halvlekar där. Spela även en halvlek i Joan Gamper. Jag tror Valverde bryr sig om La Masia och kommer hjälpa en talang när han ser något stort i den spelaren. Det är absolut inte enkelt att slussa in talanger när kraven från fans är att vinna alla matcher samt att truppen är bra.
Barcelona Cruijffism
2018-08-23 01:29
[QUOTE=Illusionista]Mitt ända problem med Pogba till Barca är Raiola... [/QUOTE] Really? Det enda problemet? otroligt ojämn i sitt spel. Inte bra på små ytor, gör många enkla felpass per match, kass defensivt. Den typen of mittfältare som hellre gör några överstegare o segar spelet än att spela bollen direkt. Vill vi värva en crack till mittfältet så är Thiago ett bättre val. mognare och bättre än Pogba.
Barcelona DM1982
2018-08-22 23:34
?? Rafinha will not join Real Betis after the clubs haven’t reached an agreement. The player will be looking for a way out, but it is not ruled out that he could continue at Barça. [rac1] https://t.co/3eJIENfgDk Drar ut på tiden det här.
Barcelona S.Eto'o
2018-08-22 23:07
Xavi #6 Utvärdera och utvärdera , syftar självklart inte på att hans karriär avgörs de kommande 6 månaderna som du försöker påstå utan om rakitic och Rafinha lämnar så har vi ett ganska tunt mittfält och om Arthur inte visar sig vara tillräckligt bra för startplats så står vi i Slutskedet av säsongen med ett ganska dåligt mittfältsuppsättning jämfört med förra säsongen. Självklart hoppas jag och tror att Arthur lyckas i Barcelona men om Rakitic&Rafinha lämnar ökar pressen på brassen att prestera (han kom trots allt inte för en struntsumma) eller så köper vi en världsklass mittfältare som ersätter rakitic och tar bort pressen från Arthur. Spelar ingen roll vilket fall för mig så länge vi går in i Cl slutspelet med en fusk trupp. Sen får Arthur i lugn och ro acklimatisera sig
Barcelona Xavi #6
2018-08-22 22:01
S. Etoo

Håller med fullständigt. 4-5 månader räcker för att utvärdera en ung brasse som kommit till ett nytt land och en helt annan nivå på fotbollen. Gör han inte tillräckligt bra ifrån sig så bänkar vi sönder han alternativt skickar iväg hem honom till valfritt La liga lag.
Barcelona || #5 sergiobusquets
2018-08-22 21:51
Ja för att barto lovar tydligen samtliga spelare under kontraktsförlängningar bättre betalt.
Barcelona Krabban94
2018-08-22 21:26
@Infinit8Don:

Märktes ju också då CRs bicicleta nominerades till Puskas award men inte Bales mål mot Pool i CL-finalen som var vinstmålet, samt i en mer betydande stund på matchen då matchen var 1-1. Sen så fick ju CR ganska ordentlig uppståndelse då han gjorde detta mål mot Juve och sen efter matchen mot Spanien i VM.
Barcelona S.Eto'o
2018-08-22 21:21
Det är en stor lögn att Bartomeu har lovat honom. Han skrev på ett nytt kontrakt förra (!) året, varför ska Bartomeu lova honom ett nytt? Doesnt make sense. Han och hans agent har knappast övertag för tillfället. Vad ska de säga. ”Antingen får vi ett nytt kontrakt med högre lön eller så lämnar vi till Psg för 120(!!!) miljoner euro”. Sorry men om rakitic vill ha högre lön kan han lämna till Psg annars stannar du glatt kvar. Umtiti hade övertag förra säsongen eftersom hans klausul var för låg för honom vilket han utnyttjade men rakitic har ingen övertag what so ever.
Barcelona Boti Boti Boti
2018-08-22 21:15
De Jong och De Ligt i en dubbeldeal för 80 milj (realistiskt sett 100-110 milj) hade varit så jävla perfekt till nästa säsong. De Jong får gärna komma nu.

De Ligt blir Piqués arvtagare och bildar mittbackspar med Umtiti och senare Lenglet.

De Jong kan spela var fan som helst.
Annons: