/spanien/barcelona/forum/21786.aspx/spanien/barcelona/forum/21786.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona RobelSamsoon_
2008-08-29 21:15
Barcelona 1a iår =)?
Barcelona OkkaPokka1
2008-08-29 21:03
Nämen titta, Svenskafans tippar Barcelona som etta i La Liga i år.

Dom hade rätt om tredjeplatsen i fjol så man vet aldrig;)
Barcelona Rambla
2008-08-29 17:25
Ämne: Juve verkat värvat I....
Han är inte ens klar för Juve ännu. Läser du tidigare inlägg så hittar du beskrivning om Iago. Läs även de senaste krönikorna så hittar du även information där.
Real Madrid Nihat Kahveci
2008-08-29 17:15
Juve verkat värvat Iago kan någon beskriva honom styrkor och svagheter?
Barcelona A.Gaudi
2008-08-29 16:44
okej såg det nu. tidigare när jag skrev så var det inte uppdaterat för mig, konstigt. kanske firefox problem eller något.

aja roligt iaf och jag skulle bli överlycklig om det skulle bli sanning.
Barcelona Barcelona #7
2008-08-29 16:23
A.Gaudi

Dom har tippat 2:a plats och det blev Real Madrid så vi blir 1:a
Barcelona Kimmpa_fcb
2008-08-29 16:18
Rambla

Jo jag vet men det var ingen officiell match så han kan fortfarande välja att spela för Spanien.

A.Gaudi

De har tippat ända till andra plats, och där fanns Madrid.
Barcelona A.Gaudi
2008-08-29 16:11
hur vet du att vi är tippade etta?

dom har väl bara tippat till fjärde plats hitills?
Delarocha RIP Puerta
2008-08-29 16:00
Spännande att bli tippade som 1:a av SF när de brukar lägga favoritskapet hos Real. Nåja. Barcelona får nog prestera lite bättre än vad som visades mot Wisla för att det favoritskapet ska vara förtjänat.
Real Madrid Paco Buyo
2008-08-29 15:49
Ciao-V:
Tveksamt om FCB kommer att göra särskilt mycket för att uppmärksamma egna spelares framgångar i det spanska landslaget så länge Laporta bestämmer.
Så här långt har klubben inte gjort mycket för att uppmärksamma det faktum att de till stor grad bidrog till spansk landslagsfotbolls största framgång någonsin. Framför allt tråkigt för Xavi, Iniesta, Puyol (glömde jag någon?).

Möjligt att de hyllas ordentligt vid ligapremiären, men jag är tveksam.
----Messi----
2008-08-29 15:45
nemo

jag tycker de är bra, han platsar inte ännu.
Barcelona nemo
2008-08-29 15:36
Bojan blev inte uttagen till den spanska truppen för VM-kvalet. Vad tycker ni om det? Läs länktips.
Barcelona Ciao-V
2008-08-29 15:10
Är det någon som vet-har läst, om Xavi har fått sin utmärkelse tilldelad? Han blev ju EM:s bästa spelare. Kommer han kanske att motta den i sin första La Liga match?
Barcelona Rambla
2008-08-29 15:04
Kimmpa_fcb:

Gai har redan debuterat för Israels a-lag, även om det bara var en vänskapsmatch.

J.Janerique:

Vart Cesc ska spela är knappast tveksamt. Han lär stanna i Arsenal ett par säsonger till minst. Att han hamnar i Madrid kan du nog slå ur hågen. Knappast att en katalan fostrad i Barcelona väljer att spela för Madrid över Barcelona, om han nu trots allt skulle välja att återvända till Spanien.
Barcelona Ciao-V
2008-08-29 14:50
Credit till Barcelona redaktionen.
Mycket bra kommentarer ni ger inför säsongen 2008/09. Håller med er om det mesta. Inte ett spår av "Madrid-dryg" kommentar finner jag i era sammanställda kommentarer. Vi håller oss på den nivån, vi. Bra gjort.
J.Janerique
2008-08-29 14:47
Fan vad Barca får fram talanger. Men de försvinner i sin tur också. Vart Cesc ska spela i framtiden dock är tveksammare. Men den allra största talangen, Messí blir nog trogen livet ut, känner jag.
Barcelona Kimmpa_fcb
2008-08-29 14:33
Rambla

Du kanske vet något om vilket landslag Gai kommer välja att spela för?
Om han har gått ut och kommenterat det.
Barcelona Rambla
2008-08-29 14:18
Gai Assulin är israel och Thiago spelade U17-Em senast när Spanien vann. Annars håller jag med dig, hellre lyfta fram talangerna än att Barça Atlètic måste bli uppflyttade.
Barcelona Gabriel Batistuta
2008-08-29 14:05
Vad är poängen och fördelen med att i segunda med Barce B om man inte ger unga talaner chansen att spela? Jag förstår inte det.

Hos oss mina bröder och farsa brukar vi hylla Barca för att ge unga talanger tidigt men att låta en talang som Iago utan ge han chansen i b-laget är messed up.

Hoppas han lyckas i Juve och blir en ny Fabergas fast en som inte ens ville lämna...

Och om Tiago,Gai are större talanger varför är de inte med u19 landslaget som Iago,Bojan.....
Barcelona Rambla
2008-08-29 14:05
Jag kan inte sluta skratta åt Chelsea. Under gårdagen kunde man köpa Robinho-tröjor från deras officiella website. Idag tar Madrid tillbaka beslutet att låta Robinho gå till Chelsea och nu ska han tydligen bli kvar i Madrid. Rätt åt Chelsea, ta på er dumstruten nu. :)
Barcelona san_miguel
2008-08-29 13:32
Hej.

Barcelona-Valencia ska spelas den 7 december som är en söndag men de står att dom ska spela champions league på tisdan 9 kommer dom inte att flytta Valencia matchen till Lördagen då?
Barcelona san_miguel
2008-08-29 13:32
Hej.

Barcelona-Valencia ska spelas den 7 december som är en söndag men de står att dom ska spela champions league på tisdan 9 kommer dom inte att flytta Valencia matchen till Lördagen då?
Barcelona Rambla
2008-08-29 13:28
hindefelt:

Det är bra det! Make no mistake, Iago är Barcelonas talang från 11-års ålder och inget annat, som ni Juventus har lyckan att få gratis just för att han aldrig fick chansen ordentligt i Barça. ;)
Barcelona Rambla
2008-08-29 13:25
Shi:

Iago är i dagsläget den enda 18-19åring från Barcelona som platsar i spanska U19-laget.

Lucho prioritet är precis somd det beskrivs i krönikan, att klara uppflyttning till Segunda redan denna säsong. Därför har han köpt en massa legoknektar för den uppgiften. Ok, de äldsta är kanske 25 år men är trots allt inte spelare som längre ses som talanger och ingen räknar nog med att de ska slå sig in i a-truppen i framtiden. De lär nog lämna Barça Atlètic om något år eller två.
Barcelona Captain Fantastic!
2008-08-29 13:25
Rambla/

Jag kräver aldrig att Iago ska gå förer Gai, jag ville inte se Iago i A-laget detta år. Det jag (och säkeligen Iago) endast ville var en plats i B-truppen, inte ens i startelvan. Iago skulle därifrån kunna ha gått vidare och arbetat sig upp...

Jag måste ändå på nått sätt berömma Juventus som ändå ger honom chansen i A-laget, ett stort steg för Falque (kanske för stort?) men ett nyttigt sådant. Hans karriär kanske inte dör ut nu..
hindefelt
2008-08-29 13:24
@Rambla
Jaså, där ser man. Då har han förmodligen ännu större chans att slå sig in i a-laget. Camoranesi är en av världens absolut bästa spelare när han är på humör, så han kan bli svår att ta sig förbi. Men efter honom är det ganska klent med en ständigt skadad Marchionni och den mediokre Salihamidzic.

Haha, du behöver inte oroa dig. Juventini idag är stolta nog över Giovinco, Marchisio och De Ceglie - de är "äkta" juventini. Jag anser inte till exempel inte att Ekdal är "vår" talang eftersom att vi köpt honom från BP. Han blir ju ännu mindre "vår" när han inte ens är italienare.
Barcelona Rambla
2008-08-29 13:21
Captain:

Jag tror att man släpper Iago för att klubben ser Thiago och Gai Assulin som större talanger. Framför allt Gai Assulin tror man ju mycket på, en ny Messi verkar vissa i Barcelona hoppas på. Båda är ju redan nu bättre än Iago fast de är yngre, fast enligt mig innebär det ju inte att man bara ska skita i Iago. Han är trots allt väldigt lovande och bra han med.
Barcelona Shi
2008-08-29 13:20
Luis Enrique har tydligen fortfarande hjärtat i Madrid :D

Skämt åsido, är denne Iago verkligen så bra som det sägs, Laporta och co. kanske inte tycker han är tillräckligt bra jämfört med andra talanger och väljer kanske och hellre satsa på ett få som kan bli riktigt bra än flera som blir mellanbra.
Barcelona Captain Fantastic!
2008-08-29 13:18
Rambla/

Jo, jag visste det men det ligger i min natur att överdriva en aning, de bästa talangerna brukar ändå få chansen vid just 15-16 års åldern i Juvenil A trots allt :)
Barcelona Rambla
2008-08-29 13:12
hindefelt:

Iago utgår nästan alltid från högerkanten, precis som Messi, just för att kunna använda sin känsliga vänsterfot. Det är möjligt att jag överskattar ditt Juve men har ändå svårt att se Iago i deras a-trupp redan nu. Det som retar mig mest är att vi inte får en förklaring till varför man låter honom gå. Att han är för ung köper jag inte. Nu ska man istället behöva läsa där juventinis kallar honom "vår talang", som om det vore Juventus som hade fostrat honom. :P
Läs krönikan från Captain, där beskrivs Iago.

Captain:

Ännu en bra krönika. Fast när det gäller Juvenil så undrar jag om du inte är lite fel ute. Juvenil är som ett svenskt juniorlag, alltså är spelarna där 18-19 år och inte 15-16 som du skrev. Visst, vissa 15-åringar i Barcelona är så pass bra och lovande att de oftast hamnar i Juvenil A eller B.

När det gäller slutorden kan jag bara instämma. Jag längtar till den dag då vi en gång för alla är av med duon Laporta och Txiki och då framför allt Txiki. Oavsett vad de tidigare har gjort för klubben. Jag är trött på alla lögner och mörkläggningar.

"...Men jag har fått nog av lögner, mörka hemligheter och tomma ord."
Annons: