/spanien/barcelona/forum/21713.aspx/spanien/barcelona/forum/21713.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid Paco Buyo
2008-09-03 22:57
För övrigt är det väl alldeles självklart att Henry spelar på fel position. Läste idag att av de nitton mål han gjorde förra säsongen gjordes tolv eller tretton när han fick spela centralt, framför allt under Eto'os frånvaro.
Real Madrid Paco Buyo
2008-09-03 22:53
Hetfield:
...och ändå tog den amerikanske affärsmannen Malcolm Glazer över majoriteten av aktieinnehavet redan för tre år sedan. Klubben är alltså redan i händerna på en rik snubbe.
Han skulle i praktiken kunna vara betydligt mer aktiv på det sportsliga planet än han är idag.

EDIT: som Tompa skiver nedan.
Barcelona Hetfield
2008-09-03 22:49
Tror inte att Man.U behöver sälja , de är väl världens rikaste klubb, har svårt att se att en rik snubbe köper Man U föratt det lär kosta en hel del pengar
Barcelona Tompa
2008-09-03 22:41
A.Gaudi:
Anledningen till att utländska multmijardärer hitills bara köpt upp P.L klubbar tror jag primärt handlar om att det verkar väldigt lätt att köpa klubbar i England och Adug-gänget kommer följas av fler med i stort sett obegränsade ekonomiska resurser. Glazerfamiljen säljer t.ex säkert United om det dyker upp någon annan prins eller sultan med ofattbara rikedomar som vill köpa M. United.

Fortsätter den här utvecklingen tror jag bara det är en tidsfråga innan även italienska och till slut spanska klubbar kommer köpas upp av multmiljardärer, det är det enda sättet att ekonomiskt konkurrera med personer som nu äger City.

Jag avskyr den här utvecklingen men det är den bistra verkligheten vi lever i.
Barcelona Hetfield
2008-09-03 22:32
Usch, vill inte låta som moder therese nu, men det är bara löjligt, sådana fantasisummor ska bara vara fantasisummor...
Barcelona Tompa
2008-09-03 22:27
Hetfield:
Araberna kommer säkerligen lägga bud på 2 miljarder kr eller mer för spelare de absolut vill ha. Om spelarna själva vill flytta finns ingen klubb som kan säga nej till de pengarna.

Sen är det givetvis horribelt att det finns personer som är beredda att pröjsa så mycket pengar för en spelare.
Barcelona Gud är störst!
2008-09-03 22:16
Hetfield

Han araben vill betala över 2 miljarder för C.ronaldo.

"Real Madrid were estimating his value at $160 million (roughly £90m) but for a player like that, to actually get him, will cost a lot more; I would think $240 million"
Ett citat från honom.

Barcelona Hetfield
2008-09-03 22:14
Jo , det är klart, men 1 miljard för 1 spelare är fan löjligt
Canaletes
2008-09-03 22:00
Vad tycker ni om Messi's nya frilla?! :D

helt ok för mig
Delarocha RIP Puerta
2008-09-03 21:40
Hetfield; blir du inte äcklad av tanken idag då? Att spelare värvas för flera hundra miljoner för att sparka en boll? Eller är det så mycket bättre.
Barcelona Rambla
2008-09-03 21:26
Ämne: Rambla

Men det må....
Visst, alla sansade människor håller nog med om att det är löjligt och en förolämpning, men vad hjälper det? Finns det personer som är villiga att betala de summorna så kommer det också att ske oavsett vad andra tycker.
Barcelona Hetfield
2008-09-03 21:18
Rambla

Men det måste väl finnas en gräns, 1 miljard för C.Ronaldo är fan löjligt och en förolämpning mot alla som svälter dagligen

Människor dör dagligen av svält och sjukdomar, sen så ska man lägga 1 miljard för en person som springer runt med en boll...blir bara äcklad av tanken
Barcelona Rambla
2008-09-03 21:10
Fotboll är business. Klubbarna drivs som företag och där många är börsnoterade. Hur ska man kunna införa lönetak? Ska man förhindra människor från att tjäna mer pengar? Lycka till med det, jag gissar att EU har en del att säga till de som försöker införa ett lönetak.
Barcelona Hetfield
2008-09-03 20:58
Om det är någonting positivt med dessa biljonärer så är föratt de ger de "lilla" lagen en chans att tävla med de stora lagen
Barcelona A.Gaudi
2008-09-03 20:50
Jo det enda är väl att många spelare lär neka till det där. man blir överaskad över hur giriga spelarna kan vara trots att dom alla är mångmiljoner på att spela fotboll.

Lönetak och större begränsning angående utländska spelare i klubben. borde inte vara tillåtet att köra som arsenal helt utan inhemska spelare.
Barcelona Dinho, Messi
2008-09-03 20:43
Ett sätt att lösa problemen med mångbiljonärer som köper upp klubbar och spelare för sanslösa summor skulle kunna vara att införa lönetak liknande det i NHL. Då kan city försöka värva ett dreamteam bäst fan dom vill.
Barcelona Barçelona
2008-09-03 20:37
Jag tycker att vi ska ge Henry ett år till,om hans spel blir inte bättre sälj bara.FORÇA BARÇA!
Villarreal fotbollsoraklet
2008-09-03 20:25
Jag tycker att det är på tok för tidigt för att börja diskutera om en ny taktik. Säsongen har knappt börjat och man ska nog inte dra allt för stora växlar av förlusten i helgen. Låt oss ge Pep lite arbetsro för att se vad han kan göra med truppen.

Sedan håller jag med om att Henry spelar på helt fel position. Det kan vara en av anledningarna till att han inte presterar.

Trots alla värvningar så känns Barca lite "naket" utan Ronaldinho, som jag för övrigt inte tycker klubben borde ha sålt.
Barcelona Latino#10
2008-09-03 20:16
Kolla in Messis nya frilla:D hahaa
Barcelona A.Gaudi
2008-09-03 20:14
tyckte det var en rätt rolig artikel, jag hade inte fattat att robinhos flytt skapade sådana känslor.

"Jose Fernandos, Santos manager said: "We are ashamed at having produced such a player."

Tur att vi är en klubb ägd av supportrarna. jag hoppas fler klubbar följer exemplet. Serie A lär börjas köpa upp snart det också, där många lag har ju en väldigt dålig ekonomi och finns säkert klubbar som är tvugna att sälja. det enda är väl att Serie A och la Liga inte är lika "flashigt" som Premier League.
Barcelona Hetfield
2008-09-03 19:29
FCBTilIDie

Killen var fan vänsterback i Lyon, han borde fan klara av det i Barcelona
Barcelona FCBTilIDie
2008-09-03 18:57
Vet inte om någon har tagit upp det här, men Barca har aldrig vunnit mot Numancia på bortaplan.
Barcelona FCBTilIDie
2008-09-03 18:56
Ämne: Kan alla sluta klaga....
Du säger att alla ska sluta klaga på Henry, pga att han spelar på fel position.. Sen klagar du själv på Abidal som inte heller spelar på sin favoritposition
Barcelona Messi#10
2008-09-03 18:42
vi får väll se hur pep tänker nu inför mötet mot racing och vi får hoppas att han kör 4-4-2 eller nått liknande så henry spelar på den position han vill och där han är som bäst.

men abidal är ett stort problem som kan orsaka många förluster så dags för pep att spela med sylvinho eller caceres.

eller varför inte sanchez som har flyttats upp till a-laget från barca athletic
Barcelona Hetfield
2008-09-03 18:37
Kan alla sluta klaga på Henry, killen spelar som vänsterytter , det är fan inte ens hans position, hur bra skulle xavi vara som högerback? Eller Puyol som playmaker?

Ge killen en chans, om Pep fattar att 4-3-3 inte funkar längre och börjar köra 4-4-2 så kommer Henry att lyckas

Håller med om att vi behöver köpa en vänsterback för det håller inte med Abidal, är så jävligt usel offensivt och han blir allt för ofta vilsen
Barcelona Messi#10
2008-09-03 18:28
vill inte att fönstret ska vara stängt för barca borde köpt zhyrkov som är en riktigt bra vänsterback som skulle passa in i barca.

men vi får hoppas att barca köper in 1 ny vänster back och så kommer henrique in också. å så säljer vi abidal och sylvinho kommer säkert sluta.

sen henry säljs och så flyttar vi upp gai assulin eller köper in aguero

Barcelona A.Gaudi
2008-09-03 18:09
Läste lite på aftonbladet att City ville ha henry. Lite synd kanske att karln enbart skulle spela för Arsenal om han gick till PL, då city nog mer än gärna pumpat ut ett överpris.
Barcelona Tompa
2008-09-03 18:04
Det vi fick bevittna mot Numancia var givetvis långt från godkänt. Var skeptisk mot utnämningen av Guardiola som tränare redan från början men nu tycker jag ändå vi ska låta Pep få lite arbetsro under hösten innan vi tar fram motorsågen. Men har det inte blivit någon förbättring framåt vårkanten är det bara och konstatera att Guardiola inte är rätt man för jobbet.

Sen vad gäller spelsystem har jag många gånger sagt att ma borde pröva något anat spelsystem än 4-3-3. Det har nästan blivit som en naturlag att vi ska spela 4-3-3 och det kan jag inte köpa. Det är hur uppenbart som helst att våra motståndare kan Barcas sätt att spela utan och innan.
Barcelona A.Gaudi
2008-09-03 17:35
dom flesta håller nog med dig Smacked. vi var många som trodde att guardiola skulle vända upp och ned på rijkaards gamla taktikter men av att döma ser det nästan likadant ut.

vi får se hur nästa matchbild ser ut, men vi kan inte fortsätta att förlora poäng på exakt samma sätt i nästan 3 säsonger.
Barcelona Smacked
2008-09-03 17:11
Kommit att tänka på detta mycket sistone. Vi spelar ett 4-3-3 system och har så gjort det under en mycket lång tid. Vad vi skulle behöva vore en ny laguppställning,4-4-2,eller en 4-1-2-1-2 diamant formation. Jag menar,det är inte direkt svårt att läsa vårat spel och hur det är uppbyggt. Släng in Henry i ett 4-4-2 så blir det lite förändringar.Om inte,sälj fanskapet som inte ens platsar som bänkvärmare efter dennes prestationer.Gör detsamma med Abidal,snälla. Sälj honom för struntsummor istället för Crosas och Iago. Vi behöver mer kreativitet,det funkar inte längre med att hålla bollen 60-70% av matchen och försöka nöta ut det andra laget. Dom har anpassat sig. Släng upp några krossbollar,spring på djupet eller vadsomhelst. Det behövs en plan B eller C,för plan A fungerar inte som den ska längre.
Annons: