/spanien/barcelona/forum/2166.aspx/spanien/barcelona/forum/2166.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Neymar N11
2016-04-03 16:06
Visca el Barca 17 Det jag skrev om med och motgång har ingenting med gårdagens förlust att göra. Menade att jag kommer alltid att vara på lagets sida oavsett va som än händer. Jag borde kanske ha skrivit bättre ;)
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Santiago Cazorla
2016-04-03 15:50
En viss Cruyff sa ju också hur svårt det var att träna ett lag som nyligen har vunnit titlar eftersom man istället för att vara 100 procent bara ligger på 90 vilket kan vara en anledning till varför spelet inte är riktigt lika bra som förra säsongen, trots det är Barca fortfarande i en riktigt bra situation vilket säger mycket om hur speciellt detta laget ändå är.

Förhoppningsvis väckte dock förlusten igår igång laget och toppformen prickas in nu i de tuffa CL-matcherna.
Barcelona Himne del Barcelona
2016-04-03 15:45
Zamboza Håller med. Det är många matcher Barcelona har spelat rysk roulette med ligatiteln genom att exempelvis inte börja gå för det ordentligt förrän i andra halvlek som mot Celta hemma exempelvis. Vi har fått se hur snabbt det faktiskt kan gå att tappa ett stort försprång. Fem tappade poäng på två omgångar bäddar för en rejäl ångestmatch mot Sociedad där Suarez hade behövts. Det intressanta blir att se hur spelarna reagerar på det här dels mot Atletico i veckan men även mot Sociedad. Barcelona har fortfarande ett bra läge absolut. Men dåliga resultat i de två kommande matcherna och det kommer bli ett psykologiskt jobbigt läge resten av säsongen.
Barcelona A good coach is everything!
2016-04-03 15:40
Sämst på plan .. Nr 1 Arda trots att han fick spela så lite så orsaka han så mycket skada. Nr 2 Neymar och Suarez seriöst va gjorde ens på plan som var bra. Nr 3 Alba, målen han kunde ha gjort bättre på båda som kommer från hans kant! Bubblare Messi spela alldeles för segt och lyckades inte komma bort från sina markeringar ..
Barcelona Vampíro
2016-04-03 15:32
Såg precis på extended highlights av matchen och man blir bara mer besviken. Ser att många kritiserar Jordi Alba och jag tyckte han gjorde en bra match i 60 min. Lät inte Bale komma förbi en enda gång och var nyttig i defensiven med sin snabbhet. Sen i den 62:a minuten när vi leder så slår han en idiotpassning rakt in i banan som Casemiro bryter och 15 sekunder senare gör Benzema mål efter att inspelet touchat på just Alba. Efter det är han en katastrof. Förlorar nickduellen på Bales mål och ger också bort ett friläge när han försöker ta ner bollen istället för att rensa. Riktigt svag insats av honom och jag hoppas att vi kan få in någon ny vänsterback i sommar. Minns hur bra Abidal blev efter att vi hämtade in Maxwell och Adriano en gång i tiden. Sen tycker jag även Bravo var lite svajig. Han brukar vanligtvis vara stabil men igår så stod han för några märkliga ingripanden inte minst vid det bortdömda målet och han släppte nån retur rakt ut. Var likadant mot Villarreal så inte ens frugan kan försvara honom där. Nya tag i CL nu, Visca Barça!
Barcelona Visca el Barca 17
2016-04-03 15:29
@Neymar N11:

Vadå i med och motgång? Vi har förlorat en match. Jag tyckte förlusten kom perfekt. Visar att laget är en fungerande titel maskin och förlorar en av de oviktigaste matcherna som laget har kvar. Nu kmr de skärpa sig betydligt och jag är inte ett dugg orolig för CL.
Barcelona Zamboza
2016-04-03 15:28
@Himne del Barcelona:

Efter nyår har vi i princip spelat avvaktande i varenda match. Nu är det april och bara 2 månader kvar av säsongen. Är det inte dags att gå all in? El clasico hemma mot ett svagt real och vi spelar bara bra i typ 20-30 min och dessutom släpper in det avgörande målet med en man mer på plan. Efter utvisningen kändes det mer som om det var vi som var en man kort och inte real.
Om Messi inte går tillbaks på högerkanten samt visar lite vilja så är nog cl körd. Hoppas dock han motbevisar oss alla på tisdag.
2016-04-03 15:21
Zamboza Ja, det är så svårt att förstå varför de inte ens försöker. Om en högerback är varnad är det omöjligt att förstå varför inte Neymar väljer att utmana. Messi som brukar slå en avgörande passning i varje anfall lät bli att göra det igår. Varför inte ens försöka liksom? Det var verkligen en märklig insats från Barcelona igår. Var som att man var nöjda med oavgjort. Ett avvaktande spelsätt som inte passar Barcelona.
Barcelona Sam20
2016-04-03 15:15
Nu är de att blicka framåt och inga mera förluster för förluster i slutspurten kan avgöra nu. Låt förlusten bli en ny anoeta förlust där vi förvandlades till hungriga tigrar som jaga sitt bett
Barcelona Zamboza
2016-04-03 15:14
@Himne del Barcelona:

Messi är världens överlägset bästa spelare när han vill. Det är där problemet ligger. Jag känner mig alltid osäker innan en match om Messi kommer dominera eller bara verka allmänt ointresserad. I matchen igår blev jag så arg över att han under 90 promenerade centralt på mitten och inte en enda gång såg man han på högerkanten. Jag vet inte om Messi gör det han själv känner för på plan eller om det var LE:s direktiv att han skulle hålla sig centralt men det funkar inte. Han måste tillbaks på högerkanten. Stackars Rakitic var både mittfältare och högerytter igår.

Neymar har jag aldrig sett så blek som igår. Han som alltid är så energisk och alltid vill spela utmanade inte Carvajal en enda gång på hela matchen.

Messi, Neymar och Alba sämst på plan igår, Suarez slet men missar öppet mål vilket är helt oacceptabel. Han kan göra sjuka saker på plan men samtidigt göra dem enklaste felen. Dem övriga gjorde alla en bra insats och spela med rätt inställning. Synd att vissa förstör för hela laget.
Barcelona Neymar N11
2016-04-03 14:56
Den här förlusten var vi alla medvetna om skulle komma, att det kom just mot real på hemmaplan känns tungt. Nu är det slut på 39 raka och allt som har med rekord att göra. Nu gäller det att laget visar cojones i kommande matcher då varje match är som en final. Vi har fortfarande allt i våran egna händer. Barca i med och motgång
2016-04-03 14:53
[QUOTE=Sentuary]Himne del Barcelona En match? Han sviker sitt folk i Argentina gång på gång, sist de spelade VM så skreks de mer svordomar åt honom än de hyllades, och jag börjar förstå det. Synd men så är det, och det är inte första gången han gör så här i stormatcher, oerhört irriterande och någon borde berätta det för honom. Han är ingen kung och Barcelona är större än honom. Ska han leka ointresserad kan han lika gärna stanna hemma, jag kräver inte han ska göra hattrick men han ska visa lite engagemang för världens vackraste klubb. [/QUOTE] Bra skrivet och vettiga argument. Rättvis och korrekt beskrivning av Messi som fotbollsspelare.
Barcelona Sentuary
2016-04-03 14:39
DM1982 Ingen som överdriver, det är el Clasico och han ska spela fotboll inte peta i näsan. Till och med Ronaldo hade mer vilja.
Barcelona Barcelonistas
2016-04-03 14:38
Lucho har varit riktigt kaxig senaste tiden. Mycket onödigt snack från Lucho gillar inte att det pratas mycket innan matcherna. Dags och vakna nu för helvete katastrofal match.
Barcelona A good coach is everything!
2016-04-03 14:33
Sentuary ! Messi spelade centralt och var döds markerad ! Frågan är vad fan gör Ney och Suarez ?? Dem båda var sämre än Messi !
Barcelona DM1982
2016-04-03 14:32
@Sentuary:

Och priset till den som överdriver mest går till dig min vän. Tagga ner lite.
Barcelona Sentuary
2016-04-03 14:21
Himne del Barcelona En match? Han sviker sitt folk i Argentina gång på gång, sist de spelade VM så skreks de mer svordomar åt honom än de hyllades, och jag börjar förstå det. Synd men så är det, och det är inte första gången han gör så här i stormatcher, oerhört irriterande och någon borde berätta det för honom. Han är ingen kung och Barcelona är större än honom. Ska han leka ointresserad kan han lika gärna stanna hemma, jag kräver inte han ska göra hattrick men han ska visa lite engagemang för världens vackraste klubb.
2016-04-03 14:18
[QUOTE=Sentuary]Fyfan vad arg man är på speciellt Messi idag. Han är trots allt den som är störst av de tre där framme och han ska skrika eller visa någon jävla vilja, istället går han runt och kliar på sin näsa och tänker på Antonellas tuttar. Vad fan sysslar karln med? Det är el Clasico, Cruyff har precis dött och fansen förväntar sig stordåd från hans sida. Istället saktar han ner spelet, spelar ointresserad och låter "sitt" älskade Barcelona skämma ut sig och låter primadonnan Ronaldo avgöra och förstöra vår svit. Han kommer aldrig bli den bästa spelaren genom tiderna, han kan vinna alla sina guldbollar och allting, men när det verkligen gällde så bjöd de riktiga legenderna upp till dans, de kliade inte sina näsor och mätte sina snorkråkor, utan de charmade sin publik och spred glädje *host* Ronaldinho. Igår tappade Messi nästan all min respekt, tyvärr. [/QUOTE] Frågan är hur mycket den respekten är värd om det räcker med en match för att den ska vara förlorad.
Barcelona Sentuary
2016-04-03 14:14
Fyfan vad arg man är på speciellt Messi idag. Han är trots allt den som är störst av de tre där framme och han ska skrika eller visa någon jävla vilja, istället går han runt och kliar på sin näsa och tänker på Antonellas tuttar. Vad fan sysslar karln med? Det är el Clasico, Cruyff har precis dött och fansen förväntar sig stordåd från hans sida. Istället saktar han ner spelet, spelar ointresserad och låter "sitt" älskade Barcelona skämma ut sig och låter primadonnan Ronaldo avgöra och förstöra vår svit. Han kommer aldrig bli den bästa spelaren genom tiderna, han kan vinna alla sina guldbollar och allting, men när det verkligen gällde så bjöd de riktiga legenderna upp till dans, de kliade inte sina näsor och mätte sina snorkråkor, utan de charmade sin publik och spred glädje *host* Ronaldinho. Igår tappade Messi nästan all min respekt, tyvärr.
Barcelona Gabriel
2016-04-03 13:44
Usch, att vakna upp såhär efter en förlust i ett El Clasico på Camp Nou känns ungefär som en baksmälla, man vet inte riktigt vad som hände och hur det kunde bli som det blev. Bara en massa ångest. Det var längesen jag var så otroligt besviken på spelarna. Väldigt längesen. Att förlora mot Real Madrid går väl ann, det har jag varit med om förut, men att förlora på det sätt som vi gjorde igår är vad som svider. Att spelarna knappt ens försöker eller bryr sig. Det var ovärdigt Cruyffs minne och ovärdigt alla 99.000 som åkt för att stötta laget och hedra våran legendar. Spelarna gav en pinsam image sv sig själva i världens största fotbollsmatch och det finns allvarligt talat inga ursäkter för det. Ja, halva laget var i Sydamerika och spelade viktiga kval matcher och ja ligan är förmodligen avgjord (även om jag väntar tills det är helt klart) men att inte kunna hitta den där extra tändgnistan till att vilja leverera och vinna världens största fotbollsmatch framför sin egna publik en dag när man ska hylla och hedra den största ikonen i våran klubbs historia är så himla skämmigt att jag knappt ens finner ord för det. Jag hade absolut inte sagt något om det var för att Real Madrid var det bättre laget, men allvarligt talat. Jag satt och kollade på matchen och i den första halvleken tänkte jag bara för mig själv "shit vad dåliga dom är". Med "dom" så menar jag alltså Real Madrid och inte vi. De hade ju verkligen INGENTING att komma med och deras taktik var verkligen ett fegspel av Zidane. Barcelona kunde och borde ha gjort inte bara 1 eller 2 utan flera mål om man bara brydde och gick in för det. Men det gjorde man inte. Hur många kontringssituationer uppstod inte när Real Madrid hade typ halva laget på vår planhalva? Iniesta och framför Sally Messi valde båda frivilligt att verkligen bokstavligt talat skita i att anfalla i de situationerna. Istället väljer man att sakta ner tempot, invänta alla Real Madrids spelare och spela sin gåfotboll med noll tempo och noll vilja. Varför? Varför ville inte Neymar utmana en endaste gång under hela matchen? Varför ville inte Messi slå en enda genomskärare? Det fanns massor av möjligheter till det. Men man valde alltså att inte anfalla och man valde att spela ointresserat. Det är det som svider idag. Ja, ligan är kanske över enligt spelar a och ja vi har en viktig Champions League match nu i veckan men man ska inte underskatta den mentala och psykologiska aspekten av fotbollen. En vinst mot Real Madrid igår hade inneburit en käftsmäll för deras spelare där de hade gått in i slutspurten av deras säsong med en massa tvivel. Nu blev det alltså tvärtom. Istället för att köra över dom mentalt valde vi att ge dom luft under vingarna och ingjuta hopp och harmoni i deras lag. Totalt onödigt för Real Madrid var verkligen inte bra igår och har inte varit bra under hela den här säsongen. Det fanns vissa spelare igår som förtjänar en del ros trots förlusten och det är Piqué, Busquets men framför allt Rakitic. Vilken match han gör igår, synd att han stod för en minoritet då resten av hans lagkamrater inte verkade vara intresserade för fem öre. Tyvärr så stod flera av våra spelare för en av de sämsta prestationerna för hela säsongen. MSN gör deras sämsta match ihop sens de lirat tillsammans. Iniesta stod för en del felpassningar och Alba. Wow. Alba har varit så dålig den här säsongen att det tom är på god godnatt börja fundera på att bänka honom. Jordi Alba var verkligen en klippa förra säsongen men den här säsongen har det varit som dag och natt om man jämför det. Otroligt dålig. Usla inlägg, fel markeringar och allmänt bara riktigt dålig. Igår stod han för två misstag som kostar oss båda baklängesmålen och det är för dåligt på den här nivån. Alba behöver komma ner på jorden och inse att han inte kan prestera så hör dåligt under en så lång tid utan konsekvenser. Och Suarez miss i början av matchen är så dåligt att jag blir mörkrädd. Helt seriöst. Hur uselt är inte det? Nu vill jag inte skylla förlusten på bara den situationen för det finns så otroligt mycket som bara var sämst igår men jag är relativt säker på att om Suarez gör mål där så ser vi en helt annan match. Tror att vi förmodligen hade gått och vunnit relativt enkelt med ett par mål ovh att det hade blivit snöbollseffekten av det hela. Man kan verkligen inte missa sånna målchanser i ett el clasico, det är på tok för dåligt. Nu tänker jag inte gå så långt att jag kritiserar Suarez längst fotknölarna och påstår att vi borde sälja honom som vissa kanske har gjort för Suarez bidrar fortfarande med så otroligt mycket för vårat spel och anfall och han är fortfarande perfekt för oss på det sättet. Men jag har tidigare påstått att Suarez är världens bästa centerforward men allvarligt talat så får jag ändra den uppfattningen för man kan omöjligt vara den bästa på sin postition när man står för sånna solklara missar. Och nu pratar jag inte bara om missen igår, utan det är ju flera gånger den här säsongen som han missar helt sanslöst. Nej som sagt. Usch. Hela matchen igår var som ett bedövningspiller för alla culés inblandade. Ingen ville någonting och det svider. Jag har väntat på en ursäkt av spelarna men inget av det har jag fått läsa. Snarare har jag läst saker som att vi befinner oss i en bra position osv. Sånt gör en bara mer förbannad. Nu tänker jag inte älta den här matchen mer men det var bara onödigt att ge detta usla Real Madrid luft på det sättet och det var framför allt ovärdigt att prestera på det sättet när man ska hylla Cruyff. Mot nya tag. Visca el Barça!
Barcelona Vampíro
2016-04-03 13:44
Visst suger det att förlora men ska man torska ett el clasico så tar jag det när vi leder ligan stort under våren. Det tråkiga är att Madrid fick sig en rejäl boost efter den här matchen. Att vinna på Camp Nou efter bortdömt mål och utvisning är tyvärr precis vad de behövde. Vi leder fortfarande med sex pinnar men skulle vi snubbla mot Atléti i CL lär det bli jävligt svettigt inför matchen på Anoeta. Har tjatat om det hela säsongen men varför kunde man inte ha hämtat in en anfallare, speciellt när tränaren öppet ber om det vid flera tillfällen. Så jävla uselt av ledningen. Vi hade ingenting att slänga in igår i anfallsväg och de som fortfarande tror att Arda och Vidal kan spela i anfallet kan fan dra åt helvete. Till sist även om det tar emot så måste man faktiskt hylla Ronaldo. Jisses vilket jävla självförtroende han har, spelar ingen roll hur dålig match han gjort utan han är så desperat att göra mål och slutar aldrig försöka. Skillnad på inställning om man jämför med våra spelare som ibland kan se slöa ut.
Barcelona Kröjff
2016-04-03 13:22
@Lion24:

Detta inlägg av Lion 24 som fullföljs med en analys om vad som skiljer Messi från Ronaldo och som skrevs för endast en månad sen, gillades ju bevisligen av förhållandevis väldigt många. Var är alla dessa fotbollsinitierade beundrare av världens bäste i meningen mångsidige anfallsspelare någonsin, nu månne?

Man kan ju i och med gårdagens förlust nästan tro att det var först i mitten av mars 2016, som Leo Messi återkom från sin skada och genast ödelade hela lagets spel i allmänhet och Neymar samt Suárez insatser i synnerhet, med sin blotta närvaro. I alla fall om man läser några av de senaste inläggen. Och utan nollan Messi hade vi nog i vissas ögon vunnit överlägset.

För en sak vet vi: Så fort Messi fick bollen centralt inne i gyttret som genast omgav honom, så löpte övriga medspelare i frontlinjen som utsvultna vargar i flock. Men Messi stod stillastående och tittade ointresserat på. Utan att alls tillnärmelsevis visa sina vapenbröders outsinliga löpvilja bakom fiendens offsidesäkra linjer den uppmärksamhet, som det väl samlade försvaret från andra sidan ägnade honom inom den moderna ringmuren. Stor skam är vad det är.

Men när allt kommer omkring så var väl vår målvakt Bravo ändå den stora boven i dramat. Åtminstone om man får tro somliga. Så med Ter Stegen mellan stolparna och Messi på bänken mot Atlético Madrid i Champions League, så lär det bli andra bullar av. Var så säkra. Undra på att man har tappat läs -och skrivlusten.
Barcelona DM1982
2016-04-03 12:53
Trist att förlora en match mot Real men jag kan nog inte minnas någon gång då jag brydde mig mindre över en förlust. Real ville mer och motivation brukar slå klass. De är fortfarande sju poäng efter i ligan (åtta om man räknar in inbördes) så Real kommer högst troligt sluta trea ändå. Om något så tror jag att detta blir tändvätska plus en väckarklocka för Barcelona att vakna till.

Nu är det bara för spelarna att gå vidare och fokusera på CL och resterande matcher. Hade varit kul att få ett enklare lag (typ Wolfsburg) men ska man vinna CL så kan man lika bra göra det med stil. Å andra sidan så känns CL vikt för Bayern den här säsongen, Pep kommer nog inte vara lika naiv den här gången. De är i princip redan i semifinal.

Sedan bör nog ligaförbundet tänka om vad gäller vilka matcher som ska spelas efter landslagsuppehåll. Båda matcherna mot Real spelades efter uppehåll och jag anser att det märktes, speciellt igår. Kvaliteten sjunker väldigt mycket och som neutral hade jag kanske till och med stängt av matchen, var inte mycket att hurra för.

Någon veteran inom biljetter som kan förklara varför det ännu inte går att köpa biljetter till Valenciamatchen? Jag vill köpa genom hemsidan men det går inte ännu.
Barcelona enkos
2016-04-03 12:51
@wallmannen:

Håller med. Vi lätt inte Real andas i första men det kanske vad Zidanes taktik då det visade sig i andra att Real var fysisk starkare och orkade mer. Hade det varit några fler minuter till hade Real gjort fler mål då vi var helt slut.
Barcelona enkos
2016-04-03 12:46
Man blir förbannad på hur de idiot domarna i Spanien bedömer straffarna. Igår var det en solklar regelbrott på Messi och den jävel friar men nu Aduriz får en så liten beröring och domaren blåser straff.
Barcelona enkos
2016-04-03 12:43
@Tiki-Taka:

Vi kommer inte tappa tack vare att Suarez är avstängd. Inte ens junior Munir kan missa öppna mål något Suarez gör varenda match. Jag har slutar att bli chockad över alla hans ofattbara missar match efter match. Han må göra många mål och många från svåra lägen men att någon har missat så många enkla chanser kommer vi aldrig uppleva på denna nivå.
Barcelona enkos
2016-04-03 12:33
@the cameroonians:

Det fanns folk här som hävdade att Godin var 100% borta vid minst första matchen. Man kan alltså inte lita på bluff från lagen som hela tiden ljuger och mörkar sina skador.
Jag tror ändå på en klar Barca seger. Nu kan MSN sova i två dagar och vila utan att resa hit och dit och inte minst vara revanssugna för sveket igår.
Barcelona wallmannen
2016-04-03 12:33
Var det en sträckning Godin hade råkat ut för? Han slår upp den efter 25 min..
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona the cameroonians
2016-04-03 12:28
Godin, Savic och Carrasco är åter i träning efter sina respektive skadebekymmer. Goda nyheter för Simeone och Atletico, inte lika goda för Barça, va?
Barcelona enkos
2016-04-03 12:27
Ingen el clasico är rolig att förlora oavsett men vi kan trösta oss att denna förlust kommer att visa sig som den mest betydelselösa även om det gav Zidane ett år till av kontraktet och gav Real ett bra självförtroende inför fortsättningen av CL, deras enda titel hopp i år.
Men skulle Real vinna CL kan LE dra åt h....e med sina två andra titlar.
Annons: