/spanien/barcelona/forum/21648.aspx/spanien/barcelona/forum/21648.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla
2008-09-18 20:07
Ämne: Messi(as)//

Jag t....
Det kanske berodde på att Puyi sprang 100m under 10s för att jobba hemåt? :P
Barcelona Messi(as)
2008-09-18 20:06
Jo faktiskt, jag var på plats och satt några meter bakom Casillas på Råsunda och gapade som fan åt honom att skärpa till sig.

Det var faktiskt en sjukt bra match med otroligt drag! Jag var nog enda blatten som ropade efter Zlatan men det gick ju bra ändå..

EDIT: MÅSTE NÄMNAS på hörnan som slogs innan målet där Allbäck vände Puyol var uppe och nickade och han var den som var först tillbaka så lite lamt att skylla målet på honom. Hade casillas varit lite vassare i det läget hade han gått ut tidigare och snott bollen från Allbäck sopan. Men men..
★★ El Pasillo 7/5/2008 ★★
2008-09-18 20:05
Messi(as)//

Jag tyckte det var roligare när Puyol blev bortvänd av Allbäck på Råsunda.
Barcelona Rambla
2008-09-18 20:05
Ämne: Rambla//

Jag snac....
Jaha, så det gör du. Har du ens sett de matcherna på försäsongen? Är det någon som tar de på allvar mer än att komma i form fysiskt?

Joan Gamper spelade inte ens Alves, han vart skadad efter första CL-kvalet mot Wisla.
2008-09-18 20:03
Rambla//

Jag snackar inte bara om 2 ligamatcher utan också en cl match, cl kval, träningsmatcher och gamper trofen.
Barcelona Messi(as)
2008-09-18 20:02
Haha vilken lirare..

"300 miljoner mannen Pepe visade upp sig direkt och dominerade el classico. Ni ska ha krav på en så dyr spelare."

Var det bara jag som garva som fan när Pepe fick bollen på ryggen och Danmark vann matchen?
Barcelona Rambla
2008-09-18 20:01

Just där....
Precis, och är det någon som har ifrågasatt det då? Bara för att han har mer press kan man ju inte ställa sig upp och gapa fiasko efter två omgångar i ligan och när man antagligen knappt sett honom spela.

Ny tränare med nya tankar och idéer tar även lite tid för de spelare som var i klubben förra säsongen att ta till sig. Vänta bara tills Pep har fått igång maskineriet ordentligt
2008-09-18 19:59
Rambla//

Just därför har Daniel Alves mindre tid och mer press att visa vad han går för.
Barcelona Rambla
2008-09-18 19:55

Han må h....Jag vet inte hur det är med dig, men du kanske inte ser logiken i att betala stora pengar för någon som är prövad i den spanska ligan och bevisat sitt värde flera gånger om? Jämfört mot en oprövad spelare från en annan liga?

Fast det är klart, på de här forumen är det ju mer regel än undantag att döma ut någon fullständigt trots att säsongen ens knappt har börjat.
2008-09-18 19:49
Rambla//

Han må ha blivit utvisad men många misstag? Vart har du fått det ifrån. För det första så får du tänka på att Pepe kom hit från en annan liga, en sämre sådan och fick anpassa sig till snabbare och bättre fotboll helt enkelt medan Alves har den spanska fotbollen enda in i benmärgen. Jag kommer ihåg hur mycket flera av barcafansen hånade vårt köp av Pepe för så mycket pengar pga att han var så oprövad. Alves är dock redan världskänd och ingen har ens skrattat på den summa ni lagt.

En stor skillnad på ryktet mellan dessa båda innan de köptes.

För Alves kan det bara gå nedåt och för Pepe bara uppåt.
Barcelona Rambla
2008-09-18 19:37
Ämne: 300 milj kronor är j....Vilket j-a skitsnack.

När var el clasico, minns du det? Hur många matcher hade Pepe i kroppen då? Pepe gjorde dunderfiasko i början i Madrid. Flera misstag och dåligt spel i de första matcherna. Blev också utvisad, och det mer än 1 gång vill jag minnas. Jag minns speciellt CL-matchen mot Roma.

Hur många matcher har du egentligen sett av Alves i barçatröjan?
Barcelona Ciao-V
2008-09-18 19:30
Den här matchen kan vara intressant att titta på ikväll, ni som har Viasat Sport.

Bayer Leverkusen - Hannover 96
Bundesliga. 20:30, Viasat Sport 1
Barcelona BlueRed.
2008-09-18 19:13

Jo, Pepe var ju helt fantastisk i början av säsongen.
2008-09-18 19:09
300 milj kronor är jävligt mycket pengar för Alves, dags att visa framfötterna snart. 300 miljoner mannen Pepe visade upp sig direkt och dominerade el classico. Ni ska ha krav på en så dyr spelare.

Världsbacken Alves spelar just nu som en medelmåttig högerback i mina ögon, Zambrotta syndromet kanske?

Det finns en anledning till varför han inte är förstavalet i Brasiliens landslag, han kan bara spela sitt spel i Sevilla där han får dominera. Det känns som att han är instängd i sig själv just nu.

Jag tycker att ni borde satsat pengarna på en vänstermittfältare istället som ersättare för Ronaldinho för det är där skillnaden gör i anfallet och lika gärna köpt en billig sydamerikan på Daniel Alves plats ala Marcelo i Real Madrid som hade kunnat göra ett lik grymt jobb om inte bättre.
Barcelona A.Gaudi
2008-09-18 18:50
läser sportbladets lista över "klassiska" förlorarklubbar. satte nästan i halsen när jag läste att sevilla var bland dem.. herregud vad jävulskt uselt av dem.

klubben har inte vunnit ligan på 62 år men att ha sevilla på en sådan här lista idag!? 2 raka uefacup titlar och copa del rey sopar aftonbladet in i skamvrån som ingenting.
Feedriik
2008-09-18 18:17
Jag är lite besviken på att SF inte har lagt upp målen från Cl matchen för nedeladdning
Barcelona Rambla
2008-09-18 17:43
Ämne: Hur kommer det sig a....
Vem påstår det? Han har flera gånger visat vilken duktig spelare han är även om han kanske inte har totaldominerat sin högerkant ännu.
Barcelona Puyol, el capitano!
2008-09-18 16:49
"Men när du på fullt allvar säger att Bojan för TILLFÄLLET är bättre än Benzema så måste jag tycka att du inte kan någonting om fotboll." vad menas med de där fröken?
Taio
2008-09-18 16:44
Ämne: Ämne: Puyol, ....
Hehe vilken snubbe, läs mitt inlägg igen så ser du att jag inte påstår att du har sagt att Benzema är bättre, snarare tvärtom.

Celta Vigo CFC-God
2008-09-18 16:38
Hur kommer det sig att Alves inte har imponerat ännu?
Barcelona Gud är störst!
2008-09-18 16:32
westinhoblaugrana

Ronaldinho var andrakapten, Xavi tredje. Nu när han är borta så tog Xavi över som andra och den tredje ska väljas.
Barcelona Barca o Mort!
2008-09-18 16:17
Ämne: Wenger den patetiska....
Inte nödvändigtvis. Det stod bara att han och Yaya's bror Kolo försökte få honom i sommras.
Barcelona Messi(AH)
2008-09-18 16:06
Wenger den patetiska muppen jagar Yaya..
Barcelona Barca o Mort!
2008-09-18 16:04
Dizzy

Jag tycker att det är självklart :D

Men varför har han kaptenbandet på sig?...
Barcelona Dizzy
2008-09-18 15:34
Våran kära Messi är med i omslaget av Pro evolution soccer 2009. Tycker det är mäktigt!
Barcelona Rambla
2008-09-18 15:13
Ämne: När ska Wenger fatta....
Hm, hur var det nu igen Wenger? Är det inte du som så ofta klagar på att andra klubbar försöker "unsettle" dina spelare som är under kontrakt? Ge fan i och snacka med vår Yaya då, han har ett kontrakt med Barcelona.
Barcelona Liooneel#10Messii
2008-09-18 14:54
Ämne: Lioooonel#10 Messi; ....
Ja det är ju rätt konstigt. Tycker dom CL tröjorna är lite finare faktist för dom i La liga är för vanliga känns det som.
Barcelona Dizzy
2008-09-18 14:11
När ska Wenger fatta att Barca inte släpper Toure till Arsenal!

Toure är en av Barcelonas viktigaste spelare knappast att han lämnar.

Visca Yaya
Delarocha RIP Puerta
2008-09-18 13:36
Lioooonel#10 Messi; ja jag vet inte, Visserligen har ju de la liga tröjorna du länkar till inga nummer och namn. Kanske beror på det, eller så är det helt enkelt två olika hemmaställ för Ligan och CL.
Barcelona westinhoblaugrana
2008-09-18 13:25
Puyol stannar som kapten, Xavi stannar som andrekapten. De röstar idag om vem som ska bli den nya tredjekaptenen eftersom Ronaldinho hade den rollen innan. Jag tror på Márquez.
Annons: