/spanien/barcelona/forum/21470.aspx/spanien/barcelona/forum/21470.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona 2HeadsOnEagle
2008-11-03 10:55
Riktigt sköönt med seger! Trodde faktis att madrid skulle vinna igår, så jag tippa , och förlora såklart.. Men förlusten sved inte så mycket då BARCA tog ledningen! Pengar kommer och går ju :D!

FC Barcelona
Mes Que Un Club!
Barcelona Mojito
2008-11-03 08:16
Var det inte lite konstigt här på forumet igår?
Real spelade ju, tappade poäng, men knappt någon madrista var inne och beklagade sig...
Kanske har verkligheten kommit i kapp?

CL i morron, ska bli kul att se om det finns samma inställning hos Barca som vanligt i början av matchen. Har en känsla av att det kommer en dipp i fokus/inställning snart. Att vi för en gångs skull inte knäcker våra motståndare första 20. Tror i och för sig inte att det kommer bli som förra säsongen då vi inte kunde få in bollen över huvud taget i vissa matcher.
Visca Barca y Visca el Rey Xavi
Real Madrid #Luiz Nazario de Lima#
2008-11-03 00:53
Ämne: Nu får jag en stund ....
Du behöver inte vara nervös gubben.
Njut istället utav Barcelonas "erat" sköna spel just nu. Den perioden är den bästa som finns precis som ni har nu en formtopp var likadan som vi hade förra året i början när vi gick som express tåget :) Lycka till och jag hoppas verkligen det blir en kamp enda in till målinjen denna gång i La Liga mellan Barcelona och Real Madrid

just har vi en liten svacka men ni vet vad som väntar när Termintator "Iam a machine" ala Real Madrid kommer igång då rensar vi hela tabellen och lämnar inte många poäng till skänks.

eller vad sägs som det hära taget från förra året

Real Madrid-Patetico Madrid 2-1

Patetico Madrid-Real Madrid 0-2

Villareal-Real Madrid 0-5

Real Madrid-Villareal 2-1

Barcelona-Real Madrid 0-1

Real Madrid-Barcelona 4-1

Sevilla-Real Madrid 2-1

Real Madrid-Sevilla 3-1

Valencia-Real Madrid 1-5

Real Madrid-Valencia 1-2 rätta mig ifall jag har fel :)
Lycka till iaf ciao hala Madrid!
Barcelona tribente_magico
2008-11-02 23:56
haha fan va sjukt det där med tex chelsea vinner samma år som barca m.m!
Barcelona barcadinho
2008-11-02 23:03
Nu får jag en stund och skriva några rader.

Det är otroligt hur man blir nervös på Real matcherna på sistone. Man är typ mer nervös på deras matcher än våra, eftersom vi avgör matcher på sisådär 20 minuter och sen är det bara att titta och njuta. Jag och mina två äldsta söner satt och var helt spända och mumlade, skit nu bara 10 minuer kvar. Sen kom kvitteringen och vi väkte grannerna som sover tidigt här i vårt kvartet. Och efter 1-1 kändes det varje sekund som en timme. Jäkla vad långsamt klockan kan gå ibland. Och man äter sina naglar till sista sekunden.

Det var rättvist med 1-1. Real såg bleka ut och jag tycker att Almeria var också dåliga, men de lyckades kvittera och komma upp flera gånger.
Hur ska det gå för marrängerna nu mot Juve efter två dåliga insatser idag och i CdR?

Vi ser starka ut, men man glömmer lätt Villarreal. De är grym starka och jag tror att de kommer att störa hos och Real, precis som Sevilla gjorde för två säsonger sen. De kommer att hänga med lång tid. Så känns det nu, men man vet aldrig. De har ett starkt fungerande lag, med enormt diciplin.

Som det ser ut idag med oss och de andra klubbar i toppen, så tror jag att Barca fixar den svåra perioden på ett bra sätt. Vi kommer att plocka en del poäng av dessa lag. Vi känns mycket starkare än i de sista två åren.
Peppar-peppar.
Bara att det fortsätter så här.
Den här säsongen är mums för oss culés ännu så länge.
Barcelona _ronaldinhoochetoo_
2008-11-02 23:01
Gött att Real-Almeria (1-1) gick hem också :D VISCA EL BARCA!
Barcelona Pep.G
2008-11-02 22:57
Kim

Chelsea har ju börjat lika bra som Barcelona:D
Barcelona Kim
2008-11-02 22:07
Det är ju just det som är så himla märkligt med Premier League och Liga BBVA (som det så vackert heter numera).

Under hela 2000-talet så har ligasegrarna i England & Spanien följts åt. När Arsenal har vunnit, så har Valencia gjort detsamma. När Manchester United har vunnit i England så har Madrid gjort det i Spanien. När Chelsea har stått som segrare så har Barcelona gjort det. Så numera kan man kalla mig Chelseasupporter. ;)

00/01 - United & Madrid
01/02 - Arsenal & Valencia
02/03 - United & Madrid
03/04 - Arsenal & Valencia
04/05 - Chelsea & Barça
05/06 - Chelsea & Barça
06/07 - United & Madrid
07/08 - United & Madrid
Barcelona barca__elve
2008-11-02 22:00
Jag har för mig att någon visade en tabell innan , när chelsea vinner då vinner barca osv och de andra lagen....
Barcelona A.Gaudi
2008-11-02 21:54
menade ifall det varit hans lag :)..
och ja jag vet att han lever. fortfarande bosatt i barcelona och skriver krönikor i AS där nere.
Barcelona Gud är störst! (FREE YASSIN!)
2008-11-02 21:47
Canaletes

Haha aa, det weird va?. :D
Canaletes
2008-11-02 21:46
Gud är störst! (FREE YASSIN!)

Det var nån här som drog upp de på forumet länge sen. När Arsenal vinner så vinner Valencia :P
2008-11-02 21:41
Chelsea imponerar också, 27 - 4 i målskillnad på 11 matcher. Fan va konstigt när vi är bra så är Chelsea också det. Kommer ni ihåg för 2 årsen när vi vann ligan 2 ggr irad, så gjorde chelsea det också skillnade var att vi vann cl också;). N'r real vinner då vinnet united också.
Barcelona el Flaco
2008-11-02 21:40
Barcelona el Flaco
2008-11-02 21:40
På pappret så ser November relativt enkel ut. December kommer vara "Do or Die". Halvan ligan avgörs redan där kan man säga.
2008-11-02 21:38
A.Gaudi

"Cruijff hade varit stolt"

Jag tror han är det, det är inte så han är död lr nåt.
2008-11-02 21:37
Pep.G

Aa fett sköna, när jag tänker tillbaka på förra säsongen så är det bara misery. :S
Barcelona Okkapokka.
2008-11-02 21:36
Ciao-V

Skillnaden är att vi har en bättre formkurva än rivalerna, Så vi borde kunna dra ifrån någon poäng eller flera. Sen kommer December månad som kommer sätta sin prägel på den här säsongen.
Barcelona A.Gaudi
2008-11-02 21:35
hoppas bara vi kan fortsätta spela så här bra. för det spelet vi presterar just nu är faktiskt legendariskt bra!

vi har ingen ronaldinho ifrån en annan planet utan bara ett lag som spelar fruktansvärt bra tillsammans. Visst messi är som alltid fantastisk men det är också resten av laget också. Cruijff hade varit stolt.
Barcelona Ciao-V
2008-11-02 21:32
I och för sig kan Malaga som har en så offensiv spel ställa till för Real Madrid i nästa omgång. Vi kan drar från lite i nästa omgång också.
2008-11-02 21:30
kluivert9

Kolla länken jag skickade nedan. :d
Barcelona Pep.G
2008-11-02 21:30
Gud är störst! (FREE YASSIN!)

Herregud kolla målskillnaden 28-8.. Är det verkligen Barcelona vi ser:D:D?
Kommer ihåg förra säsongen, vi kunde inte ens göra mål när vi var en man mer. Sköna besked:D
Barcelona kluivert9
2008-11-02 21:27
sry har ingen koll på hur många poäng vi har nu. vem e på andra plats just nu?
2008-11-02 21:26
Grabbar kolla in den här vackra tabellen, och njut!
Canaletes
2008-11-02 21:21
Ramos har ju själv gått ut o sagt att han inte trivs nu i madrid. haha!
Barcelona Ciao-V
2008-11-02 21:18
Ämne: Barcelonawi

Strun....
Jamen, scheman ser likandant ut. Rivalerna möter de lag som vi har mött omgången innan.
Det är det som är så lurigt i denna säsong.
Svårt att dra ifrån ju...
Barcelona Okkapokka.
2008-11-02 21:10
Barcelonawi

Strunta i puertan och real fansen. De är förståligt att dom är besvikna just nu.

Nu gäller de att vi håller serieledningen också och att vi håller våra huvuden kalla. Ett enkelt schema på papperet har vi framför oss och vi kan dra ifrån våra konkurrenter än mera.
Barcelona Messi(as)
2008-11-02 21:06
Lite off topic men någon som vet hur om man kan göra stream sändningen på bet365 till fullskärm? Jag får en liten mini skärm.. Är sugen på att titta på dinho..

Ahh nu hitta jag =)

Jämför alves och ramos kan vi göra när säsongen är över!
Barcelona Rambla
2008-11-02 21:02
Ämne: Alves är Mil bättre ....
Om en månad kanske Ramos är mil bättre än Alves. Vad är vitsen att jämföra spelare så där? Allt handlar om form, hur laget fungerar tillsammans och kanske hundra andra orsaker.
Barcelona Barcalonawi
2008-11-02 21:02
Fan va gött... Sevilla förlorade ikväll å real får endast 1 poäng med sig.

Roligast av allt är dock realfansen på puerta som vill ha bort halva laget nu... Kolla upp deras forum :P

Visca el Barca
Annons: