/spanien/barcelona/forum/21435.aspx/spanien/barcelona/forum/21435.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Suñol
2008-10-29 17:05
Pep.G: Tv� g�nger har Maradona testat positivt f�r dopning den ena kokain som knappast �r prestationeh�jande utan n�jesdrog den andra g�ngen var efedrin f�r att g� ner lite i vikt inf�r VM s� det �r ju inte s� att han systematiskt bloddopat sig eller tagit nandrolon eller liknande preparat.

Det Maradona gjort som ingen annan gjort �r att mer eller mindre sj�lv tagit sitt landslag till VM guld(Garrincha 62 s�gs ju varit n�got liknande) dessutom tagit ett relativt mediokert lag som Napoli till tv� liga titlar. �r det att vara �verskattad?

Angående Maradona som tränare kommer han ju inte vara själv då det snackas ju om att bilardo ska vara med och han vet ju hur man tr�nar ett lag.
Barcelona FCB_armin
2008-10-29 17:04
Håller ni fortfarande och diskuterar Maradona? :O Senast jag läste det var ju i förmiddags....
Barcelona Messi(AH)
2008-10-29 17:01
Pep.G

Du har nog ingen anning om vad du snackar. Du säger att Maradona är överskattad? Levde du på den tiden när han var som bäst? Han var ju helt otrolig. Att du säger ''överskattad'' visar att du inte vet något om honom.

Som förbundskapten så kommer han inte att lyckas. Han har ingen erfarenhet alls.
Barcelona tarrak
2008-10-29 16:18
För mig är Maradona den absolut bästa fotbollsspelare genom tiderna. Men som förbundskapten, har jag svårt att tänka mig ett sämre val. Om det går så dåligt som jag är rädd för, har man stora problem, för vem i Argentina kan sparka Maradona?
Canaletes
2008-10-29 16:11
Gud är störst! (FREE YASSIN!)

haha va kul, så var de också när Rijkaard bänkade Ronaldinho, median trodde att Ronnie var dum mot Rijkaards dotter.. nåt sånt
J.Janerique
2008-10-29 16:09
Maradona - Argentina - Vet inte vad man ska säga. (detta kanske inte är rätt forum trots att han spelat för Barca). Två saker slår mig med denna utnämning, 1: så är det auran han har med sig, vilket självklart ingjuter respekt. Om han kan överföra den sorts respekten till att instruera taktikens vägar så kan det lyckas. 2: Han har alldeles för lite erfanehet för att "egentligen" leda ett landslag som Argentina.

Hur som helst är jag säker på att två spelare kommer att stå ut och spela på rena rama vildavästern nivår under Maradona:

Messí o Aguero så klart...
Barcanist
2008-10-29 15:56
Igår skickade jag ett klagomål till tv4 ang matchen som dem inte sände.
jag skrev:

Hej.
Ikväll 28/10 kl 21:15 var det fotbollsmatch mellan Benidorm och FC Barcelona (Spanska cupen) men TV4 sport väljer att visa hockey Bofors - Västerås (Hockeyallsvenskan)!! TV4sport kom med massa reklam om just denna match men när det väl kom till kritan så visades inte matchen även fast det stog på tv tablån.
Ska man inte kunna lita på att ni sänder era program som utlovat vid en speciell tid?
Om TV4 inte kan hantera rättigheterna av en sådan stor fotbollsliga så tycker man att TV4 borde sälja rättigheterna till en seriösare tvkanal, förslagsvis Canal plus!
Jag vet att jag inte är ensam om att vara otroligt besviken på tv4 just nu.
Mvh
Elias från sthlm

Svar:
Hej!
Det råder oklarheter angående våra rättigheter till Spanska Cupen. Detta beror på de tidigare stora rättighetstvisterna i Spanien som drabbade oss mycket hårt tidigare i år. Vi kunde inte sända matchen trots att vi har betalat för dessa rättigheter.
Det var inga tekniska problem, det var ingen som bestämde att vi struntar i att visa den. Problemen beror alltså på rättighetstvister som vi inte kan på något sätt rå över.
Vi är givetvis ledsna över att inte kunna sända våra tablålagda matcher. Informationen om detta kommer i sista stund även nu som det gjorde tidigare i år, därför är tablåerna dåligt uppdaterade.
Med vänlig hälsning
TV4Sporten
Barcelona Pep.G
2008-10-29 15:04
Messi(AH)

Han är jävligt överskattad, men det är fortfarande vad jag tycker eller hur. Han testades positivt i ett dopningsprov. Hur vet du att han är bra utan att han behöver dopa sig. Han är väldigt arrogant dessutom.

Suñol

Jag har sett dom flesta landskamper han hade med Argentina. Han är bra men inte så bra att man ska lyfta han till skyarna. Och nej det är inte Ronaldinho utan Zidane som är världens bästa genom tiderna =)
Barcelona BlueRed.
2008-10-29 14:58
Fantasticò

Ok tackar.

Barcelona Moe-_-
2008-10-29 14:51
Är det bara jag som stör mig på årets spelschema för alla lag i La Liga? Det är skit konstigt upplägg, där man möter alla storlag i en viss ordning.
Är det någon som vet varför? eller var de fick det här systemet ifrån? Jag har aldrig sett ngt liknande.
Fantasticò
2008-10-29 14:40
BlueRed.
Som jag har fattat det har de nya Viasat kanalerna ersatt 1, 2 och 3. Men det finns en "vanlig" Viasat Sport kvar.
Har även hört (kan mycket väl vara ett falskt ryckte) att dom aldrig mer ska sända CL på 6an.

Edit: Fel på det sista jag skrev. Citat från Viasatsport.se "Vi kommer även i fortsättningen att visa en Champions League-match i veckan på TV6. Men de bästa matcherna kommer att visas i Viasat Fotboll."
Barcelona Gud är störst! (FREE YASSIN!)
2008-10-29 14:40
HAHA! Fyfan vad roligt det skulle va och se om Aguero o maradonas dotter skulle skilja sig, haha Aguero petad från landslaget sålänge maradona är tränare!!! HAHA!
Barcelona BlueRed.
2008-10-29 14:21
OBS! Inte en enda Champions League match sänds på 6.an nästa vecka, inte enligt tvmatchen i alla fall.

En fråga, dem där nya Viasat sport kanalerna (motor,sport,fotboll) har dem ersatt Viasat 1,2,3? Eller är det helt nya kanaler?
Barcelona Sahand11
2008-10-29 14:11
Tyxker att det var hyfsat dåligt val att utse Maradona som Argentinas förbundskapten tror faktist att han kommer å misslyckas totalt.

Nu kommer Aguero ta frisparkar,inkast,inspark,hörnor och straffar desutom kommer han att få kaptensbindeln ::DD hehe
Barcelona LionelMessi_19
2008-10-29 14:01
Någon som har läst intervjun med Messi ;)?
Barcelona Ghazza
2008-10-29 13:43
Det enda positiva med Maradona som förbundskapten är isåfall att han har lite "Mourinho-stuk" över sig. Dvs, genom hans uttalanden och genom att han bara är den han är så kan han få bort all press från spelarna och fokuserandet riktas mot honom.

Men som resten av er är jag väldigt skeptisk till Diego som ny coach.
Barcelona Barcelonito
2008-10-29 13:38
Det är inte konstigt att olika storklubbar är intresserade av Xavi. Han är världens bästa bollfördelare och passningsspelare. Men han har redan uttalat sig att han inte bryr sig om hur mycket han tjänar och aldrig lämnar Barca.

Att Maradona blir tränare för Argentina är bara ett skämt. Han har ingenting med ledarskap att göra. Hans dumma komentarer och cirkusen runt deras landslag kommer bara att förstöra och sätta press på spelarna. Lyckas han så blir jag glad men tror inte 5 öre på honom. Hoppas inte att hans personlighet sprider av sig till spelarna.
Canaletes
2008-10-29 13:29
Vi har Milito, som jag hade glömt totalt!! :O och Henrique i Leverkusen, där han är väldigt stabil :)
Canaletes
2008-10-29 13:26
Coolt men Maradona som tränare, han och Messi! oj!

Han misslyckades ju totalt när han var tränare förr...
Barcelona Ghazza
2008-10-29 13:26
Fredrik R,

Såg precis detta, och så fort han visar sig på Les Rambles blir han även spärrad här.
Real Madrid Fredrik R
2008-10-29 13:23
Moderatorer: Clownen Lionel Messi 19 kom nyss in och spammade "Hata Kviborg" i ett antal dussin inlägg, hoppas verkligen detta kommer belönas med mer än en ban på Real Madrid-forumet. Tror knappast ni vill se denna sorts människor som ambassadörer för er klubb på andra forum.
Barcelona Messi(AH)
2008-10-29 13:13
Pep.g

Haha Maradona överskattad? Jesus. Han är en som snackar skit och kommer inte att lyckas med Argentinska landslaget men att kalla honom överskattad..
Barcelona Ghazza
2008-10-29 13:08
Ämne: pep G: Du kallar hon....
Det vore väl inte så konstigt ifall Pep.G nu skulle tycka att Ronnie är bäst genom tiderna? Jag menar har man, precis som du säger, aldrig sett Maradona, eller Pelé exempelvis mer än på Youtube är det svårt att få en rättvis bedömning. För många idag kallar Maradona, Pelé osv för världens bästa genom tiderna, utan att egentligen bildat sig en egen uppfattning. Nästan som om det vore ett faktum, men det enda faktumet här är att det är en smaksak.

Själv tycker jag att det är omöjligt att jämföra spelare från olika tider, men det är väl bara jag.
Barcelona Suñol
2008-10-29 12:30
pep G: Du kallar honom mytoman fast du aldrig har träffat honom, du kallar honom överskattad har du ens sett honom spela? I din värld är väl Ronaldinho den bästa spelaren genom tiderna?
Barcelona Smacked
2008-10-29 12:01
Ännu mer italienskt bullsh*t. Borde komma någon lag om att helt idiotiska artiklar borde förbjudas...iofs skulle aftonbladet,marca å all italiensk press gå under då:p
Barcelona Dizzy
2008-10-29 12:00
Vad tycker ni om den här spelaren. Jag själv har aldrig hört talas om han men jag tycker vi har för många backar. Så det får räcka nu:)

Barcelona Hoshiar
2008-10-29 11:51
Hahah skön bild!
Barcelona Pep.G
2008-10-29 11:46
Suñol

Jag tycker att han är överskattad, tycker inte du det så kan jag inte klaga på dig. Det är dina åsiktet.

Shi

Herregud vad han ljuger. Han är på gränsen till en mytoman.
Barcelona Ravo
2008-10-29 11:11
Ämne: hur kommer det sig a....
Du kanske har även märkt att de lag vi möter har sevilla mött veckan innan och innan de så tror jag att valencia har mött dem. Varför de har gjort så vet jag inte direkt.
Barcelona Montjuïc (D.E.P. PUERTA)
2008-10-29 09:55
Barcelonito

Då är det bara jag, pga mitt ogillande av engelsk fotboll då som jag inte sett domare som ber om ursäkt. Hoppas det blir som du säger att standarden höjs i spansk fotboll.
Kan ju inte vara som det är nu för alltid..
Annons: